abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98626949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:21 schreef Orea het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Leia poepte ook niet al te vaak (in het begin ook 1 keer per week, 2 weken) en de lucht die eruit kwam... Mijn hemel, uit zo'n lijfje!!

Dus ja, heel normaal :D En zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand :)
ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
pi_98626973
Cleany, misschien niet hetgeen wat je graag zou willen horen maar het kan ook zo zijn dat misschien niks gaat helpen tegen de krampen en het melk opgeven, dat je het leed alleen kan verzachten.

Dat je het alleen wat kan verzachten door veel rechtop te houden (zodat de melk niet telkens terugkomt en het slokdarmpje niet te veel geirriteerd raakt.) en veel huid op huid contact.
Mette heeft de eerste 4 maanden een klassiek krampjes patroon met veel huilen gehad, niks hielp echt. Alleen overdag dragen met de doek (dus rechtop) en 's nacht in ploegendienst draaien en op een gegeven moment toen ze eindelijk de speen pakte (pas na 4 weken werd deze echt geaccepteerd en probeer een eens een 'kersvormige', bijv. Avent heeft er zo een. Deze schijnen beter geaccepteerd te worden door net geboren baby's) tussen ons in slapen.

Wij zijn wel bij een fysiotherapeute geweest die ook manueel therapeut was. Dit hielp wel, maar dat was de tante van mijn vriend en deed het kostenloos. Onze huisarts vond het niet nodig ons door te sturen naar een kinderarts vanwege misschien reflux. Hij wilde de eerste 3 maanden afwachten.

En nou ga ik weer terug in lurkstand :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:31:52 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98626994
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
pi_98627076
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:27 schreef krijtlijk het volgende:
Het is ook zo maf, eerder poepte ze wel 5 keer op een dag en dat is opeens gestopt.
Ik trek haar nu ook maar even geen witte kleertjes aan, lijkt me wel zo verstandig. :P
Het is wel beschamend hoor als ik met haar in de draagdoek rondloop in de stad, iedereen denkt natuurlijk dat ik die geur verspreid. :D
Ik was alweer vergeten hoe dat was, maar nu je dit verteld.. stond ik in de bus helemaal trots te zijn met mijn baby in de doek bij me O+ en dan kwam er een luft vanaf! :D :') ! Bijna beschamend! _O-

Het kan ook heel goed dat je beeb precies genoeg heeft aan jouw melk qua voedingsstoffen, en daardoor poept ze weinig..

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef cleany het volgende:

[..]

ja die stank is normaal (ook als je kind zoals bij ons 4 a 5 keer per dag poept)...ruikt naar rotte eieren, maar dat hebben volwassenen ook wel natuurlijk. Desondanks toch knap.
Inderdaad rotte eieren bijna! :D wonderlijk toch he...
pi_98627094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Je mag onze Pacco wel eens proberen MP, meisjes gaan er wel ernstig van kijken:
[ afbeelding ]

Edit: lees net wat Claudia schrijft, weet niet of het in combinatie met draaiende meisjes kan...
schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98627133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

schattig O+ , maar dit is wel strak... zo een puckababy slaapzakje kan ze nog wel een beetje bewegen maar niet steeds over haar hoofd wrijven, aan haar oren trekken, aan het lakentje wriemelen enz.
Tess wurmde haar hand eruit :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98627161
Oh ja, en daar ben ik dan weer, maar bij heftige krampen kun je altijd een osteopaat overwegen :Y na de Osteopaat had ik een ander kind! Wereld van verschil in 2 behandelingen :)

Mijn osteopaat vertelde al: krampjes horen erbij, maar behoorlijke krampen hoeven niet.. dus zeker het overwegen waard! Ik wilde dat ik het eerder had gedaan :)
pi_98627339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess wurmde haar hand eruit :X
Puck heeft ook wel eens zijn handje er aan de bovenkant uit piepen in de pacco :P Die is echt meester in wriemelen. Maar helaas wel door echt pure onrust.
Hij kan rollen maar doet het niet meer en ik zou ook echt niet weten hoe het zou moeten als hij morgen wel opeens overal en in bed zou gaan rollen. Hij is echt nog niet aan afbouwen toe.

Wij zien tot nu toe nog geen verschil maar zijn pas 1x bij de osteo geweest. We gaan woensdag weer. Het klonk ook niet alsof het met een paar keer gedaan zou zijn trouwens.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98627355
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:47 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98627480
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
pi_98627585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:41 schreef twentemeisje het volgende:
Saar kreeg haar armpje daar ook nog soms uit MP, het ziet er strakker uit dan het is.
Nou ja, als Sarah al gebaat is bij een puckababy zou ik toch eerst daar voor gaan. De pacco ontneemt echt wel meer bewegingsvrijheid. Puck kan de puckababy nog niet aan qua vrijheid. En hoe minder je hoeft af te bouwen straks hoe makkelijker de overgang zal verlopen.

Ik merkte laatst met koorts echt heel duidelijk hoe afhankelijk Puck van de pacco is om zijn slaap te krijgen. Grote drama's waren dat en dan is je kind al jengelig want ziek :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98627685
Moraal van het verhaal is dat je je baby nog moet leren kennen, cleany. Geef het tijd! En er zijn genoeg plekken waar je terecht kunt voor advies, zoals het consultatiebureau en de lactatiekundige waar ik het al eerder over had.

Het is van een afstandje makkelijk zeggen dat het er allemaal bij hoort, maar buitensporig veel huilen is niet zomaar normaal en alleen jullie kunnen die inschatting uiteindelijk maken. Maar hij is er nog maar net! Probeer de wat basalere tips die je hier krijgt vooral uit. Met een klein kindje weet je vaak gewoon niet wat er is maar als je merkt dat iets werkt heb je al gauw een hypothese gevormd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98627716
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
pi_98627735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:38 schreef wickie het volgende:
Dat wat Orea zegt dus over de osteopaat.
Bij Mette was het een beknelde zenuw, veel voorkomend bij kinderen die met de vacuum ter wereld zijn gekomen. Na elke behandeling ging het een stuk beter, echt bizar omdat te zien was dat.
Leia is inderdaad ook met vacuum geboren.. bij een nr. 2 ga ik dus zo snel mogelijk na geboorte voor een onderhoudsbeurt :) zó tevreden ben ik :)
pi_98627755
Nou ik vermoed dat Sarah haar armpjes er dan ook vrij zeker uit gewriemelt krijgt. Sarah hebben we nooit beperkt in beweging en voor de nacht is het ook niet nodig, maar overdag, pffff ze doet er alles aan om wakker te blijven... Maar ik weet dus niet of ze er gebaat bij zou zijn?!

Ze ligt nu bij mij te slapen en tot drie keer toe gingen de ogen net wijd open, maar ze was niet echt wakker, echt zo raar, bijna eng ofzo...
pi_98627799
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb geen ervaring met inbakenen ik wikkel haar nu in een badcape de ene keer met armpjes strak tegen haar aan (vooral 's nachts) en soms wat losser

Iemand een idee wat je nog kunt proberen om het badje leuker te maken. Het luchtalarm gaat telkens af bij het in bad gaan. Ook het aankleden en insmeren is luchtalarm alert en nee ik knijp niet
tummytub??
pi_98627827
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
pi_98627868
quote:

Rustig de tijd nemen, zorgen dat het warm is en dat je niet te veel overgangen hebt van koud naar warm en andersom, liedjes zingen, uitgebreid masseren, spelletjes spelen zoals op haar buik blazen en kusjes in haar nek geven...
pi_98627884
quote:

Ik zou ook zeggen TummyTub..

en inbakeren in een badcape? Is dat niet onwijs warm?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:49:55 #120
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98627904
quote:

Je doet wel warm water in het badje? ;)
Is het misschien koud in de badkamer dat ze dat niet prettig vind? Ik noem maar wat hoor. Heb verder geen idee.
pi_98627927
F_r, heb je al geprobeerd om samen te douchen? En hebben jullie een tummytub?
pi_98627934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het probleem omschrijft als maaiende armpjes en gefriemel aan het dekentje dan denk ik dat het het proberen waard is, MP.
Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
pi_98628074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:50 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja dit heb ik nu een paar keer waargenomen, en ze krijst om wakker te blijven.. Maar of het wriemelen de hoofdoorzaak is? 's Nachts slaapt ze namelijk wel goed en ook gewoon 7 tot 8 uur!
Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:56:14 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98628242
Ik vind het inbakeren in een badcape geloof ik een beetje eng f_r, maak je het ook ergens vast of kan ze er bijvoorbeeld onder komen te liggen als ze zich (wild) beweegt?

Saar is ook geen badfan, wat ze helemaal te fijn vind is met papa onder de douche, dan ontspant ze helemaal. Ook gewoon vol onder de straal van de regendouche, she's loving it! Aankleden is ook nog steeds geen favoriete bezigheid, ik probeer het ook altijd maar zo snel mogelijk te doen :D.
pi_98628305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, lastig te zeggen. Een Puckababy is vrij duur, dus het is nogal een gok. Maar de enige manier om erachter te komen is door het uit te proberen. Kun je niet van iemand een Puckababy lenen?

Besef dus wel dat je over niet al te lange tijd sowieso moet afbouwen. Ik weet niet of je dat de moeite waard vindt. Op den duur zal dat onrustige vermoedelijk wel verdwijnen. Ik zou moeten opzoeken wanneer de reflexen die de Puckababy in toom houdt minder worden, maar dat is geloof ik ergens voor de 6 maanden.
Ik zat dus ook al te denken dat het waarschijnlijk nog maar voor korte tijd kan. Ik hoopte dat het langer kon.. Maar goed ik denk dat we gewoon nog even vol moeten houden en moeten volharden in het stug haar toch steeds in bed te leggen bij slaapsignalen en desnoods erbij blijven tot ze weg zakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')