Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:22 schreef Christianc het volgende:
Hi,
Ik wil graag even wat tips van jullie hebben. Ik heb binnenkort een onderhandelingsgesprek met mijn werkgever over salarisverhoging. Ik heb aangegeven dat ik bij een andere werkgever 2200 bruto kan verdienen met opleiding en alles er op en eraan.
Ik zit momenteel op 1500. Mijn doelstelling is om een lease auto te verkrijgen, die gaat er ook komen daar niet van. Alleen mijn werkgever wil me graag behouden dus ze gaan me tegemoet komen betreft salaris en lease auto. Hoe te onderhandelen betreft lease budget, dit bedraagt 125 euro per maand.
Graag tips!
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij zit momenteel op de 1500 BRUTO en jouw doelstelling is dan een leaseauto. Je hebt je prioriteiten niet helemaal goed denk ik.![]()
Daarbij, leasebudget van 125 euro per maand? Daar krijg je net een leuke fiets voor man
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive! Het gaat om een Toyota Aygo. Maar het gaat me om de onderhandelingen, graag tips!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Scorpie het volgende:
WTF, 1500 bruto en een lease auto budget van 125 euro willen? WTF is dit.
Echt, om het nog maar een keer te illustreren: WTF. WTF.
WTF? WTF! What The Fuck is dit. What.
Dat is dan niet je leasebudget maar dat moet je gewoon zelf dokken. Vergeet je ook even de bijtelling niet? Daarnaast zou ik maar eens in het lease concept gaan verdiepen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:27 schreef Christianc het volgende:
[..]
Om al deze negatieve posten tegen te gaan. Mijn detarchering biedt mij deze auto aan voor 125 euro per maand van mijn salaris in te houden. Tankpas erbij + 10 000km prive!
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
WELKE auto? want dat zeg je er niet bij. Ik snap niet zo goed waarom je doelstelling een lease auto is. GEwoon om te kunnen zeggen dat je een leasebak hebt? of maakt het ook nog wat uit wat voor auto dat is?
En dan moet je voor die leaseauto 125 euro per maand van je salaris inhouden? Voor wat? Leasebudget of bijtelling? Want afhankelijk van welke auto dat is zou je in dat geval daarnaast ook nog bijtelling moeten gaan betalen.
En dat op een salaris van 1500 bruto. Lekker blind staren op die auto jongen, dan kom je er wel
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:33 schreef pl4kkie het volgende:
TS hoe oud ben je? In welke branche werk je? 1500 euro bruto kreeg ik op me 16 als vakantie baan
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Kijk, je auto wordt door je werkgever ter beschikking gesteld, maar in Nederland wordt een lease auto als inkomen gerekend, wat we 'bijtelling' noemen. Over deze bijtelling moet JIJ belasting betalen. Jij moet dus uitrekenen hoeveel bijtelling je hebt en hoeveel het je per jaar kost aan belasting.
Zie ook hier: http://www.goedkopeleaseauto.nl/bijtelling_calculator.php
Die 125 euro die jouw werkgever in wil houden van je loon is dus niet het enige wat je kwijt bent aan kosten. Die 125 euro is waarschijnlijk niks anders dan een manier van hen om jou geld uit je zakken te kloppen. Vraag eens naar het LEASEBUDGET wat je hebt. Dat is wat anders dan de INHOUDING van 125 euro.
Duidelijk?
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:35 schreef Christianc het volgende:
[..]
Nogmaals, ik werk voor een detarchering en zit per dag 2 uur in de auto. Mijn detarchering doet mij een Toyota Aygo voor 125 euro per maand. Het gaat me om de onderhandelingen. Ik ga dus van 1500 bruto naar een hoger salaris met lease auto(125 euro pm) dus het gaat om die 125 euro die ik elke maand moet inleveren. Maar er is me een salaris van 2200 geboden bij een andere werkgever maar daar zit niet het opleidingstraject bij die ik wil hebben.
Duidelijk?
detachering wil niet gelijk zeggen dat je een lager salaris hebt dan andere branches. Ondanks dat opleidingstraject zal ik toch maar is meer gaan onderhandelen over je salaris.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Ik weet niet wat ze je hebben verteld, maar zo werkt het niet met een standaard lease concept.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:39 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Dat is helemaal niet logisch.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef Christianc het volgende:
[..]
21, ik werk voor een detarchering, dus dat is logisch dat het lager ligt als een directe werkgever. Opleidingstraject waar ik in zit in zit terzijde, want dat moet ik hebben.
Voor ons wel, voor jou nog niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
Deze kosten neemt mijn werkgever voor zijn rekening, ik betaal alleen 125 euro per maand en that's it! Tankpas erbij, en op papier staat 10 000km prive, maar dit is just voor de belasting, mijn werkgever doet niet zo heel moeilijk behalve als ik Taxi chauffeur ga spelen.. Verhaal nu beetje clear?
Dat dus. Neem daarbij dat de TS 4 jaar lang 12x165 euro betaalt en hij dokt zowat die Aygo in zijn eentje.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Niet duidelijk. Je geeft geen antwoord op de vraag. Die 125 euro die jij moet betalen, WAAR is dat voor? En zeg nou niet 'voor de auto' want dat snap ik wel. Maar op een lease auto krijg je van je werkgever een leasebudget van bedrag X. Maar daarnaast moet je, als je de leaseauto prive wil gebruiken, ook nog eens bijtelling betalen.
Een aygo begint bij 8.250 euro. Ik weet niet wat het % op dat ding is, maar ik vermoed 14%. Ik weet niet wat jouw belasting percentage is, maar met je nieuwe salaris gaat dat naar misschien wel naar 42%.
Dus. 14% van 8.250 (ik neem even de goedkoopste) is 1155 euro. 42% van 1155 euro is 485 euro. 485 / 12 = 40 euro.
In het geval van de goedkoopste auto gaat er aan bijtelling per maand bij een belastingpercentage van 42% 40 euro per maand van je salaris af, voor die auto.
Maar je moet ook al 125 euro betalen per maand. Dat maakt samen 165 euro per maand. Dan gaat je salaris wel 'omhoog' zeg je, maar dat moet dan al minimaal 165 euro zijn, anders ga je er per saldo met die auto erbij alsnog op achteruit.
Daarbij, je moet voor hun 2 uur per dag in de auto zitten en eerst had je niet eens een auto, en nu schepen ze je af met een fucking Aygo
Nee, dat is niet clear. Je gaat iig geen lease auto krijgen, dat weet ik wel zeker. Je gaat een andere constructie met hen aan, welke dat is ben ik nog niet achter.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:42 schreef Christianc het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |