abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99004203
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Verder zou ik die tekstbestanden idd buiten je wwwroot gaan plaatsen mocht je deze oplossing willen gaan gebruiken.
Maar kan een tekstbestand buiten de root wel aangepast worden per item? Bedankt voor het meedenken iedereen! O+
pi_99004352
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:19 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Maar kan een tekstbestand buiten de root wel aangepast worden per item? Bedankt voor het meedenken iedereen! O+
Ja de server kan er wel bij, alleen mensen van buitenaf niet.
pi_99004641
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:

Verder zou ik die tekstbestanden idd buiten je wwwroot gaan plaatsen mocht je deze oplossing willen gaan gebruiken.
Dat was ook mijn eerste reactie :)
  maandag 4 juli 2011 @ 16:04:47 #79
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_99024857
Ik ben nog niet zo heel erg bekend met js en ajax, dus als ik iets erg onlogisch doe hoor ik het ook graag. :@

Ik maak in ieder geval gebruik van dataTables.
Nu wordt er bij mij in een sessie de gekozen taal opgeslagen. Deze kan ik snel ophalen met de ajax call (Sessies kan ik niet direct uitlezen toch? ). Alleen in onderstaande code ben ik de variabele lang alweer kwijt op de plek waar ik hem in de vertaalbestand-path zet.

Wat doe ik verkeerd en eventueel, hoe kan het allemaal beter? :7

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$(document).ready(function()
{
    $.ajax({
                url: "index.php\\index\\lang\\",
                success: function(data) {
                    var lang = data;
                },
                error: function(data) {
                    var lang = nl_NL;
                }
            });
    $(".dataTable").dataTable({
        "bFilter": false,
        "sPaginationType": "full_numbers",
        "oLanguage": {
                "sUrl": "scripts/lang/dataTables." + lang + ".txt"
            }
    });
}
);
pi_99024952
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef ursel het volgende:
Ik ben nog niet zo heel erg bekend met js en ajax, dus als ik iets erg onlogisch doe hoor ik het ook graag. :@

Ik maak in ieder geval gebruik van dataTables.
Nu wordt er bij mij in een sessie de gekozen taal opgeslagen. Deze kan ik snel ophalen met de ajax call (Sessies kan ik niet direct uitlezen toch? ). Alleen in onderstaande code ben ik de variabele lang alweer kwijt op de plek waar ik hem in de vertaalbestand-path zet.

Wat doe ik verkeerd en eventueel, hoe kan het allemaal beter? :7
[ code verwijderd ]

De A in Ajax staat voor Asynchroon. Dat betekent dat ten tijde van het aanmaken van je dataTable, je nog geen lang variable hebt, omdat de Ajax call niet compleet is.

Je moet het aanmaken van de Datatable dan ook doen in de success methode van de Ajax call. Pas dan heb je de language file.

Verder kan je het beste de language van een gebruiker opslaan in een cookie of een sessie, scheelt je hits op de webserver.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:11:39 #81
63192 ursel
pi_99025107
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De A in Ajax staat voor Asynchroon. Dat betekent dat ten tijde van het aanmaken van je dataTable, je nog geen lang variable hebt, omdat de Ajax call niet compleet is.

Je moet het aanmaken van de Datatable dan ook doen in de success methode van de Ajax call. Pas dan heb je de language file.

Verder kan je het beste de language van een gebruiker opslaan in een cookie of een sessie, scheelt je hits op de webserver.
Ahh.. ok, bedankt voor de uitleg.
Zoals ik al zei staat ut wel in een sessie, maar dacht dat dat client side niet te benaderen was. Hoe kan ik daar anders direct bij komen?
pi_99025521
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef ursel het volgende:

[..]

Ahh.. ok, bedankt voor de uitleg.
Zoals ik al zei staat ut wel in een sessie, maar dacht dat dat client side niet te benaderen was. Hoe kan ik daar anders direct bij komen?
Ik weet niet wat voor taal je gebruikt serverside, dus daar valt niet zoveel over te zeggen.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:25:12 #83
63192 ursel
pi_99025656
sorry, PHP
pi_99025828
Ik neem aan dat je zoiets als deze aanpak hebt gedaan: http://www.tizag.com/phpT/phpsessions.php

Zo ja, dan kan je de Ajax call eruit halen en vervangen door een stukje php:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php  

$lang = "nl_NL"; 
  if(isset($_SESSION['sessiekeywaaronderlanguagestaatvervangditmetjeeigennaam']))
  {
     $lang = $_SESSION['sessiekeywaaronderlanguagestaatvervangditmetjeeigennaam'];
  }

?>

Vervolgens kan je in javascript code gewoon '<?php echo $lang; ?>' gebruiken.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:58:04 #85
63192 ursel
pi_99026990
Ik heb het stukje code in een .js bestandje staan :@
pi_99027091
Dan gaat het inderdaad zo niet werken. Wat je dan kan doen is de php code in een file zetten, die bovenaan includen, dan in je html daaronder javascript variablen van de php variabelen maken en dan die javascript variablen gebruiken. Is wel een beetje omslachtig though :P
pi_99063498
Even een vraagje betreft scripten.

Stel ik heb een Div en daarin wil ik een header hebben die om de zoveel secondes overgaat in het volgende plaatje, wat voor script moet ik dan hebben?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:00:10 #88
230788 n8n
Pragmatisch
pi_99064074
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:47 schreef Dimens het volgende:

Stel ik heb een Div en daarin wil ik een header hebben die om de zoveel secondes overgaat in het volgende plaatje, wat voor script moet ik dan hebben?
http://jquery.malsup.com/cycle/

vind deze erg prettig in gebruik
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:37:20 #89
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_99065580
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 13:47 schreef Dimens het volgende:

Mijn favoriet: http://nivo.dev7studios.com/
pi_99070537
Oh oh oh wat kan ik toch moe worden van ontwerpers die he-le-maal niet op de hoogte zijn van front-end werk en eigenlijk alleen maar plaatjes maken. Zonder daarbij rekening te houden met echte content. Gewoon lekker lorem ipsum'en en dan verwachten dat dingen met echte content ook perfect uitgelijnd (kunnen) worden :')
Nee.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:46:09 #91
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_99070744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:41 schreef PimD het volgende:
Oh oh oh wat kan ik toch moe worden van ontwerpers die he-le-maal niet op de hoogte zijn van front-end werk en eigenlijk alleen maar plaatjes maken. Zonder daarbij rekening te houden met echte content. Gewoon lekker lorem ipsum'en en dan verwachten dat dingen met echte content ook perfect uitgelijnd (kunnen) worden :')
Want?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_99070832
Omdat design content zou moeten volgen naar mijn idee (tenzij je een site hebt waar de sfeer belangrijker is dan de content, bijv. een festival, film, muzikant...).

Het is leuk dat je op een PSD met wat gepiel met de font-rendering, spatiering e.d. een zin op 1 regel gepropt krijgt - maar zo werkt het in een browser nou eenmaal niet. Helemaal niet als er eenmaal echte content in staat. Tenzij je natuurlijk je content gaat aanpassen naar het design ('daar mag maximaal een zin van 80 karakters staan'), maar IMO ben je dan verkeerd bezig.

En omdat het web dynamisch is, en je dus niet een statisch plaatje moet en kunt maken. Helemaal niet als je ook nog eens met de tientallen scenario's qua devices, resoluties e.d. rekening houdt, waar je wat mij betreft niet meer onderuit kunt het afgelopen jaar.

[ Bericht 26% gewijzigd door PimD op 05-07-2011 16:55:22 ]
Nee.
pi_99071242
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:00 schreef n8n het volgende:

[..]

http://jquery.malsup.com/cycle/

vind deze erg prettig in gebruik
Ik ben ook een groot fan van de Cycle plugin. Veel opties, lekker veel zelf te configureren/coden. Gebruik 'm eigenlijk in alle projecten op kantoor.
Nee.
pi_99076465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:47 schreef PimD het volgende:

Tenzij je natuurlijk je content gaat aanpassen naar het design ('daar mag maximaal een zin van 80 karakters staan'), maar IMO ben je dan verkeerd bezig.
Duidelijk, want als ze de lengte van een zin gaan beperken om het ontwerp te helpen, dan kun je dat in css ook. Hoe breed moest het zijn? 80 tekens? Da's dan 80 x 3 = 240 pixels, zou genoeg moeten zijn voor 80 keer een letter i :) Ik heb het niet nagemeten, misschien moet je vier pixels per letter gebruiken.
pi_99076826
Maar ja... toch nog een hoop mensen die uit de drukwereldhoek komen en in de fantasiewereld leven dat een website er in iedere browser identiek uit moet zien ;)
Nee.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:23:47 #96
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_99077828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:58 schreef PimD het volgende:
Maar ja... toch nog een hoop mensen die uit de drukwereldhoek komen en in de fantasiewereld leven dat een website er in iedere browser identiek uit moet zien ;)
Bestaan die nog? :P
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_99087703
Bij mijn huidige werk wel in ieder geval :D
Nee.
pi_99195160
Ik heb een paar formulieren. In de html staat input id="fbrp__29", en dit staat eigenlijk bij ieder formulier, met oplopende nummers. Dan zou het toch moeten kloppen als ik doe, in de CSS

#fbrp__29, fbrp__30, fbrp__31{

Of zie ik dit verkeerd? Moet ik het 1 voor 1 doen?

Ook staat er
label for="fbrp__29"

Hoe kan ik dit in de CSS aanpassen?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:02:53 #99
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_99195349
heb je al geprobeerd het id te herhalen voor ieder element?

dus: #fbrp__29, #fbrp__30, #fbrp__31{
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_99195417
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:02 schreef Garisson72 het volgende:
heb je al geprobeerd het id te herhalen voor ieder element?

dus: #fbrp__29, #fbrp__30, #fbrp__31{
Thanks, dat werkt! Nu moet ik nog die label for="blabla" editten, maar hoe kan dat? Ik heb daar nog nooit van gehoord :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')