Hallo,
Ik kom hier om advies vragen want ik weet niet goed wat iik met mezelf aan moet.
Ik ben 30, heb het best goed voor elkaar (vaste relatie, een mooie dochter, een huis en een vaste baan) maar toch voel ik me niet altijd even gelukkig.
Als ik nadenk over "het" leven dan raak ik al snel in een depressieve bui.
Is dit nu alles denk ik dan, opstaan, werken, eten, slapen en weer opstaan.
Dag in dag uit, week in week uit etc...
Op een aantal details na weet ik nu al dat volgende week er net zo uit zal zien als vorige week...
Ik ben (pas) 30 en moet dit waarschijnlijk nog wel even vol gaan houden maar ik zou niet weten hoe! Ik roep altijd dat mijn motto is dat ik werk om te leven en niet leef om te werken.
Ik zou graag zien dat het ook zo was maar dan hou ik alleen mijzelf voor de gek.
Mensen die vertellen dat ze met plezier naar hun werk gaan zijn in mijn ogen niet goed wijs, al die tijd die je weggooit met werken is toch veel beter in te vullen?
Daar komt nog bij dat ik een hekel heb aan dingen moeten (iets wat ik al bijna mijn hele leven voel) maar er niet onderuit kom omdat het je gewoon opgelegd wordt. Er wordt vanalles van je verwacht en je moet het maar doen anders val je buiten de boot en ziet de maatschappij je maar als een rare vogel die recalcitrant wil zijn. Ik heb het hier geregeld over met mijn vriendin en zij zegt mij wel te begrijpen maar dat gevoel krijg ik niet. Zij is iemand die wel netjes de regeltjes kan volgen en wel vrede heeft met het leven zoals dat nu is. Maar is toch veel meer in het leven dan alleen maar werken en doen wat een ander (regering) je opdraagt? Of moet ik me er maar bij neerleggen dat dit het is? In dat geval mag het van mij hier stoppen want dan weet ik het allemaal al... Ik denk daar vaker over na maar dat is de makkelijkste uitweg en dat wil en kan ik mijn sociale omgeving niet aan doen.
Zoals ik al begon, ik weet gewoon niet wat ik met mijzelf aan moet....
Bedankt dat ik mijn ei hier even kwijt kan
Be there or be ▀