quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Oké.
Jouw ouders hebben hun eigen leven. Bemoei je er niet mee. Met je kinderprincipes.
Ga op je zelf wonen en dan zal je beseffen dat dat droomplaatje van het probleemloze gezinnetje bullshit is. Misschien ontwikkel je dan ook meteen wat perspectief aangezien je dan ineens voor je eigen leven verantwoordelijk bent.
Idd. Dit moet je niet willen weten van je pa.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Oké.
Jouw ouders hebben hun eigen leven. Bemoei je er niet mee. Met je kinderprincipes.
Ga op je zelf wonen en dan zal je beseffen dat dat droomplaatje van het probleemloze gezinnetje bullshit is. Misschien ontwikkel je dan ook meteen wat perspectief aangezien je dan ineens voor je eigen leven verantwoordelijk bent.
Was het maar zo makkelijk. Ik ben nog aan het studeren en voorlopig kan ik nog niet op mezelf wonen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Oké.
Maar je gaat het ze niet vertellen. Wat wil je nou?quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:02 schreef BinRec het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk. Ik ben nog aan het studeren en voorlopig kan ik nog niet op mezelf wonen.
En mbt de wachtwoorden. Ik laat mijn moeder en zusje niet voor de gek houden door deze achterbakse actie van hem.
Dat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Oké.
En die hobby is?quote:Het klinkt heel emo maar het enige wat me nu nog op de been houd is mijn hobby waar ik sinds kort aan verslaafd ben geraakt.
Daar gaat even wat tijd overheen en komt uiteindelijk wel weer goed. En ja ik spreek uit ervaring.quote:Altijd hebben ze gezegd dat ze nooit uit elkaar gaan. Om ons heen lijkt iedereen te scheiden alsof het gvd hip is. En dat terwijl we het zo leuk hebben als we iets met ons allen gaan doen bv op vakantie etc. Ik snap het echt totaal niet...en wat is die andere vrouw voor achterlijk mens? Kan er bij wijze van spreken zo onder de groene zoden stoppenHopelijk beseft mijn vader dat het dan de laatste keer is dat hij mij gezien heeft. Ook al hou ik veel van hem.
Daarom...ik weet dus niet wat ik moetquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:03 schreef Equites het volgende:
[..]
Maar je gaat het ze niet vertellen. Wat wil je nou?
Ja dat is dus het resultaat van je zoekactie. Je dacht dat de waarheid je verlichting zou brengen, maar je zit nou nog dieper in de shit. Je weet wat je pa doet maar kan er met niemand over praten, behalve met ons dan.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef BinRec het volgende:
[..]
Daarom...ik weet dus niet wat ik moet
Bedankt voor de nuttige reactiequote:Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar gaat even wat tijd overheen en komt uiteindelijk wel weer goed. En ja ik spreek uit ervaring.
Pa en ma waren bijna 40 jaar getrouwd en pa trok de stekker eruit om er van door te gaan met iemand van 16 jaar jonger.
Toen had ik in het begin ook zoiets van godverdomme gore klootzak hoe kun je ons, maar bovenal ma dit aandoen hufter
Ik heb destijds bijna een ajar geen contact meer gehad met hem, maar uiteindelijk wel weer. HEt blijft toch je pa. En in den beginnen wilde ik dat wijf van hem ook wat aandoen. Tegenwoordig komen ze gewoon allebei op bezoek hier en op verjaardagen, al houden we er wel rekening mee dat ma en pa en zn vriendin niet op dezelfde dag/tijdstip komen.
Anyway lang verhaal kort, het komt uiteindelijk wel weer goed. Misschien tussen je pa en ma niet, maar tussen jou en je pa wel. En nee het wordt nooit meer zoals voorheen, maar daar heb je met de tijd gewoon vrede mee.
Is het niet beter voor je ouders dat ze gewoon ermee kappen? Ik denk niet dat je moeder je pa nog steeds als haar droomman ziet als ik zo de verhalen hoor.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:07 schreef BinRec het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuttige reactie![]()
Voor mezelf maakt het me niet eens zoveel uit, het doet me natuurlijk wel wat. Maar gaat me vooral om mijn moeder en zusje.
Don't worry, dat komt vanzelf nog wel.quote:Voor mezelf maakt het me niet eens zoveel uit
Tijdens ruzies werd wel altijd gezegd van dat ze gingen scheiden, maar dit waren meer reacties uit woede. Maar blijkbaar zit dit er wel aan te komen. Wat uiteindelijk wellicht beter is, maar het zo jammer vind omdat we het op die ruzies na altijd leuk met elkaar hadden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:08 schreef Equites het volgende:
[..]
Is het niet beter voor je ouders dat ze gewoon ermee kappen? Ik denk niet dat je moeder je pa nog steeds als haar droomman ziet als ik zo de verhalen hoor.
Bij ons thuis was er vroeger ook veel bonje met dreiging tot scheiden. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, maar of ze nu gelukkig zijn met elkaar? Niet echt...quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:11 schreef BinRec het volgende:
[..]
Tijdens ruzies werd wel altijd gezegd van dat ze gingen scheiden, maar dit waren meer reacties uit woede. Maar blijkbaar zit dit er wel aan te komen. Wat uiteindelijk wellicht beter is, maar het zo jammer vind omdat we het op die ruzies na altijd leuk met elkaar hadden.
Kan me er nog niet bij voorstellen maar dat zal wel komen omdat ik hem al een hele tijd verdacht van dit soort dingen. Dat hij gewoon ons aan het lijntje heeft gehouden totdat hij iemand anders had gevonden. En aan die andere graftak heb ik totaal geen boodschap. Zo ver is het gelukkig nog niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Don't worry, dat komt vanzelf nog wel.
Mocht het tot een scheiding komen ben er gewoon voor je ma en laat het vooral over je heen komen, en ja je mag best kwaad zijn op je pa of teleurgesteld of weet ik het wat. Bedenk echter wel dat het ook maar gewoon een mens is die waarschijnlijk denkt gelukkiger te kunnen worden met iemand anders dan je moeder en gun hem dat
Nu de laatste tijd is de sfeer naar het vriespunt gedaald. Met mijn moeder en zusje hebben wij het altijd leuk maar zodra mijn vader er is is het minder. Komt ook omdat hij met zijn gedachten bij die andere vrouw zit (heeft hij zelf gezegd in een van zijn berichten). Ik geef dit sowieso nog een kleine kans dat het 'goed' komtquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:12 schreef Equites het volgende:
[..]
Bij ons thuis was er vroeger ook veel bonje met dreiging tot scheiden. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, maar of ze nu gelukkig zijn met elkaar? Niet echt...
Het is gewoon fucked up dat jij dit van hem weet. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik daar mee om zou gaan...quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:15 schreef BinRec het volgende:
[..]
Nu de laatste tijd is de sfeer naar het vriespunt gedaald. Met mijn moeder en zusje hebben wij het altijd leuk maar zodra mijn vader er is is het minder. Komt ook omdat hij met zijn gedachten bij die andere vrouw zit (heeft hij zelf gezegd in een van zijn berichten).
Laat het smaken en bedankt voor je tipsquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:16 schreef vosss het volgende:
Mja, het blijft kut als je pa en ma uit elkaar gaan, zeker als ze het ogenschijnlijk meestal wel tof hadden samen en of je dan 22 bent zoals jij of 33 zoals ik destijds maakt denk ik weinig verschil.
Maargoed, sterkte ermee ofzo, ik ga bier drinken
Precies dat is ook het moeilijke. Heb hem hier altijd van verdacht maar ik moest het zeker weten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:16 schreef Equites het volgende:
[..]
Het is gewoon fucked up dat jij dit van hem weet. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik daar mee om zou gaan...
No problemquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:17 schreef BinRec het volgende:
[..]
Laat het smaken en bedankt voor je tips
Was het maar zo leuk voor mijquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:24 schreef Mishu het volgende:
O ok maar weet je al wat je er nu mee gaat doen?
Dit kan namelijk een potentieel leuk meelees topic worden
Hij spreekt met een andere persoon, tot nu toe nog niets aan de hand.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:02 schreef BinRec het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk. Ik ben nog aan het studeren en voorlopig kan ik nog niet op mezelf wonen.
En mbt de wachtwoorden. Ik laat mijn moeder en zusje niet voor de gek houden door deze achterbakse actie van hem. Ik moest het zeker weten!
Is ook niet goed wat ik doe maar ik MOEST het gewoon weten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij spreekt met een andere persoon, tot nu toe nog niets aan de hand.
Jij sluipt geniepig achter zijn laptop om hem zijn wachtwoorden te ontfutselen en om zijn privé gesprekken af te luisteren.
En dan noem je zijn handelen achterbaks?
Domste optie ooit. Je kinderen op laten groeien in een gezin waar je zelf niet in wil zitten. Alsof je kinderen dat niet merken/ voelen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 06:07 schreef Ridocar het volgende:
En nog steeds zijn er ouders die bij elkaar blijven voor de kinderen.
herkenbaarquote:Op donderdag 23 juni 2011 01:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar gaat even wat tijd overheen en komt uiteindelijk wel weer goed. En ja ik spreek uit ervaring.
Pa en ma waren bijna 40 jaar getrouwd en pa trok de stekker eruit om er van door te gaan met iemand van 16 jaar jonger.
Toen had ik in het begin ook zoiets van godverdomme gore klootzak hoe kun je ons, maar bovenal ma dit aandoen hufter
Ik heb destijds bijna een ajar geen contact meer gehad met hem, maar uiteindelijk wel weer. HEt blijft toch je pa. En in den beginnen wilde ik dat wijf van hem ook wat aandoen. Tegenwoordig komen ze gewoon allebei op bezoek hier en op verjaardagen, al houden we er wel rekening mee dat ma en pa en zn vriendin niet op dezelfde dag/tijdstip komen.
Anyway lang verhaal kort, het komt uiteindelijk wel weer goed. Misschien tussen je pa en ma niet, maar tussen jou en je pa wel. En nee het wordt nooit meer zoals voorheen, maar daar heb je met de tijd gewoon vrede mee.
Omdat'ie chat met een vrouw?quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:41 schreef pl4kkie het volgende:
Je moeder op de hoogte brengen van die vrouwelijke contacten. Daarna je pa op zn bek slaan. Zorgen dat ze gaan scheiden, daarna verder leven met je moeder en zusje.
Achterbakse kwal
Thumbs up!quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:09 schreef vosss het volgende:
Mocht het tot een scheiding komen ben er gewoon voor je ma en laat het vooral over je heen komen, en ja je mag best kwaad zijn op je pa of teleurgesteld of weet ik het wat. Bedenk echter wel dat het ook maar gewoon een mens is die waarschijnlijk denkt gelukkiger te kunnen worden met iemand anders dan je moeder en gun hem dat
en afspreekt!¿!quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat'ie chat met een vrouw?
Aanstellertje.
Ow noes! Wat drinken met iemand waar je, schijnbaar, goed mee kan praten.quote:
Het probleem daarmee is, dat je je met het conflict gaat bemoeien. Je wordt dan partij erin. Terwijl het mijns inziens beter is, om je er buiten te houden. Beiden ouders moeten zelf inzien dat het niet zo langer kan. Het zijn geen robots, je kunt anderen niet controleren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:46 schreef Luxuria het volgende:
ik zou je vader er zeker mee confronteren. Dat kan hij toch niet maken!
Precies... dat is het grote nadeel van bemoeien. Twee maanden terug stond in de Volkskrant Magazine een soortgelijik dilemma. Een getrouwde vrouw werd gebeld door een man, die zegt: mijn vriendin gaat vreemd met jouw echtgenoot. Zegt die getrouwde vrouw: dat is niet nieuw voor mij, waarom moet ik nou weer hier voor paal staan bij een bemoeial -- laat me gewoon.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:53 schreef missyB het volgende:
wie zegt dat je moeder van niks wist?
Wie weet hebben ze wel een vrij huwelijk afgesproken na de laatste dip?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:47 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Pappa is een hosselaar TS.
Het is nu aan jou om je plek aan het hoofd van de keukentafel op te eisen, en je moeder te laten zien dat jij nu ook een eckte man bent.
Ik heb dat meegemaakt. Maar zo zwart-wit is dat niet. Ik heb er namelijk als kind geen nadeel van ondervonden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 07:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Domste optie ooit. Je kinderen op laten groeien in een gezin waar je zelf niet in wil zitten. Alsof je kinderen dat niet merken/ voelen.
he getverquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:47 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Pappa is een hosselaar TS.
Het is nu aan jou om je plek aan het hoofd van de keukentafel op te eisen, en je moeder te laten zien dat jij nu ook een eckte man bent.
Dan moeten ze gaan scheiden en niet wat beginnen met een andere vrouw nog ín het huwelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:54 schreef Dr.Cooper het volgende:
Dit is het hele probleem met bij elkaar blijven terwijl er geen of te weinig gevoelens meer zijn. Een relatie moet gewoon genieten zijn. Dat het achterbaks is ben ik helemaal met je eens. Maar verdient je vader ook geen geluk? Als je ouders kennelijk continue ruzie maken, is het misschien wel beter zo. Ik zie genoeg vrienden om me heen waarbij de ouders hen willen 'ontzien' door niet te scheiden, maar bijna dagelijks ruzie maken. Soms moet je ook gewoon (in je vader's positie) voor jezelf kiezen. Die man kan moeilijk 10 jaar van zijn leven opofferen omdat er kennelijk nog steeds een taboe rust op scheiden. Een relatie moet voor beide partijen goed voelen. Zonder daarbij extreem te hoeven nadenken, of andere bijzaken. Gewoon genieten van elkaar. Kun je dat niet. Dan moet je je geluk elders zoeken. Als mijn vader ooit tegen mij zou zeggen dat hij alleen voor mij bij mijn moeder zou blijven (of andersom) zou ik hem zelf zeggen dat ik ze liever gelukkig gescheiden zie, dan ongelukkig getrouwd.
Ik wil geenszins het gedrag van je vader goedpraten. Maar dit is gewoon even mijn mening..
Niet met het leven van je ouders bemoeien!quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:59 schreef SpecialK het volgende:
Jouw ouders hebben hun eigen leven. Bemoei je er niet mee.
Dat praat ik ook niet goed. Ik zeg juist dat ze gewoon moeten scheiden. Het gaat mij om het taboe scheiden of zoals TS zei 'bij elkaar blijven voor de kinderen'. Lees ook even: Ik wil geenszins het gedrag van je vader goedpraten en Dat het achterbaks is ben ik helemaal met je eens.quote:Dan moeten ze gaan scheiden en niet wat beginnen met een andere vrouw nog ín het huwelijk.
Wat een goed idee! Als dat niet werkt, verlies ik al mijn vertrouwen in de mensheid.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:13 schreef Shispeed het volgende:
is het geen idee om die andere vrouw van je vader eens op te bellen, en haar vriendelijk uit te leggen wat het probleem is en haar vriendelijk vragen of ze je vader los wil laten en er niet met hem over te praten dat je haar benaderd hebt.
als ze een beetje schappelijk is doet ze dat vast wel
Ik begreep juist dat je het had over het feit dat zijn vader bezig is met een andere vrouwquote:Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Dat praat ik ook niet goed. Ik zeg juist dat ze gewoon moeten scheiden. Het gaat mij om het taboe scheiden of zoals TS zei 'bij elkaar blijven voor de kinderen'. Lees ook even: Ik wil geenszins het gedrag van je vader goedpraten en Dat het achterbaks is ben ik helemaal met je eens.
uuuh en moeders dan??? is alles wel gegaan volgens haar verwachtingen etc?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:04 schreef t-fokschip het volgende:
Ik begrijp je rot gevoel heel goed. Maar ik vind het erger voor je vader. Hij zit helemaal klem. Internet is zijn enige uitweg.
Toen hij destijds aan de relatie begon en aan het bouwen van zijn gezin had hij een heel
ander beeld van de toekomst. Het is niet zo geworden als hij had verwacht. Nu kan hij
er niet uit. Hij denkt dat hij jullie een plezier doet om bij elkaar te blijven. Maar in feite
wil hij het liefst nu al weg. Hij kan in jullie ogen nu toch niets goeds meer doen. Hij verliest
een hoop tijd. En tijd op die leeftijd is een schaars goed. Daar kom je later in je leven nog
wel achter.
Het is heel normaal om op zoek te gaan naar een nieuwe vriendin. En het komt ook heel
vaak voor dat vooral dochters dit totaal niet lachen vinden.
Nu je zijn account gehackt hebt, heb je het alleen maar moeilijker gemaakt. Want je kan
bijv. al niets op basis van die info doen. Want dan komt het uit dan je ingebroken hebt en
wat zal dat doen met de relatie met je pa? Juist, die wordt nog slechter.
Er zijn een paar opties om verder te gaan. Maar is is er maar 1 die constructief is. En dat is
deze. Je moet je best gaan doen om je vader te begrijpen. Je moet dus verder gaan dan je eigen context (wat voor jou in 1e instantie begrijpelijk is). Ga met hem praten en laat hem het woord doen, zonder dat je het met het woordje ''maar'' gaat onderbreken.Geef hem de vrijheid om een andere vriendin te zoeken. En ga zelf zo snel mogelijk op je zelf wonen. Dat zijn mijn adviezen.
Succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |