quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:53 schreef .Henk. het volgende:
TS zit ziet er minder mongolisch uit dan ik had verwacht op basis van zijn teksten
Vooral na het kladblokje gejat topic dacht ik echt dat we met een autistische nerd te maken zouden hebben, maar goed, tegendeel is blijkbaar waar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:53 schreef .Henk. het volgende:
TS zit ziet er minder mongolisch uit dan ik had verwacht op basis van zijn teksten
Met "t".quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef Driepink het volgende:
Socios, dit word (met of zonder t op het einde? geen idee) het niet
Die Intercity is 8, 10, 12 of 14 bakken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:50 schreef dreamzk het volgende:
Socios, wat ik me nou afvroeg, wat is eigenlijk de langste trein in nederland? Die van Amsterdam-Utrecht Centraal -> Maastricht/Heerlen is namelijk bizar lang, hele perron is dan bezet door die trein.
Ok dan weet ik dat ook weer, bedanktquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Die Intercity is 8, 10, 12 of 14 bakken.
Het langst mogelijke is 15 bakken. Ingezet op het traject Utrecht Centraal - Amersfoort - Zwolle. Daar worden de langste treinen van Nederland gereden. Heel soms `per ongeluk´ zelfs met 16 bakken, (dat past dan (net) niet langs het perron).
Of 3, 4, 6, 7, 9, 11 of 13 bakken, kan allemaal en gebeurt dagelijks.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Het langst mogelijke is 15 bakken. Ingezet op het traject Utrecht Centraal - Amersfoort - Zwolle. Daar worden de langste treinen van Nederland gereden. Heel soms `per ongeluk´ zelfs met 16 bakken, (dat past dan (net) niet langs het perron).
Jij doelt op dit soort paraplu's:quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Je hebt helemaal geen paraplu op, je hebt 'm gewoon in je hand
Nee jij waarschijnlijk. Want in je TT staat dat je een paraplu op hebt. En dat is helemaal niet zo gezien de pics in de OP.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij doelt op dit soort paraplu's: [ afbeelding ]
Het is anders heel gebruikelijk om als het gaat regenen een "paraplu op te doen". Men zegt dan niet "ik ga een paraplu in mijn handen vasthouden".quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef SuperwormJim het volgende:
Nee jij waarschijnlijk. Want in je TT staat dat je een paraplu op hebt. En dat is helemaal niet zo gezien de pics in de OP.
Oké! Pics t.z.t. in dit topic.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:42 schreef Monopoly het volgende:
Volgende treinrit die ik maak, doe ik het ook!
Dan heb je het toch echt verkeerd begrepen. Je doet een paraplu 'open', niet 'op'.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is anders heel gebruikelijk om als het gaat regenen een "paraplu op te doen". Men zegt dan niet "ik ga een paraplu in mijn handen vasthouden".
Die heb ik...quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij doelt op dit soort paraplu's: [ afbeelding ]
Openen dus.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Paraplu’sHet binnenshuis openen van een paraplu betekent ongeluk. Veel mensen kennen die uitspraak. Maar er bestaan ook minder bekende varianten. Zo zou het laten vallen van een paraplu leiden tot acuut verstand- of geheugenverlies. Een gevallen zonne- of regenscherm zou men nooit zelf mogen oprapen, want dat leidt tot ongeluk in de toekomst. Wanneer een dame haar paraplu opraapt, zal zij een oude vrijster worden. Een paraplu cadeau doen of op een tafel of bed leggen lokt de kwade geesten uit die zich eronder verschuilen. Een paraplu openen als het mooi weer is, brengt al ongeluk.
Dus...
Een paraplu zet je niet op.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Men kan een paraplu openen zonder deze op te zetten.
Nee, want opdoen insinueert dat je de paraplu op je hoofd zet. Je houdt de paraplu echter simpelweg boven je hoofd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef ZEEuwj het volgende:
Maar dan heb je er nog niks aan... Want dan istie nog niet boven je hoofd, toch? Dus moet je je paraplu opdoen... viola!
Als ik eraan denk neem ik 'm zaterdag wel mee.. Je komt nog steeds toch?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Zet 'm een keer op als je ergens bent waar het niet gebruikelijk is om dat te doen!
En jij weet datquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Dit is dan ook niet binnenshuis maar in een treinquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:14 schreef mazaru het volgende:
Heeft jouw moeder je nooit geleerd dat je binnenshuis geen paraplu mag opsteken? Dat brengt ongeluk!!
Binnenstreins kan ook nooit geluk brengen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:24 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dit is dan ook niet binnenshuis maar in een trein
Maar dat zegt de spreuk nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Binnenstreins kan ook nooit geluk brengen.
wij samen in de trein onder een paraplu?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:37 schreef charmed_angel het volgende:
Dus op een bowlingbaan kan het ook?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
wij samen in de trein onder een paraplu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |