abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98533336

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
Ron Paul 2012
pi_98533353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:44 schreef Mpj het volgende:
Maar zullen zulke mensen er daadwerkelijk zijn, die je WILLEN naaien? Lijkt me niet, wat is daar nou leuk aan?
Leedvermaak....
pi_98533357
quote:
Maar zullen zulke mensen er daadwerkelijk zijn, die je WILLEN naaien? Lijkt me niet, wat is daar nou leuk aan?
Nigerianen, man.

Ze zitten zelfs op marktplaats.
Ron Paul 2012
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:46:17 #4
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98533381
quote:
Dat heeft verschillende redenen. Het kan bijvoorbeeld zijn voor eigen gewin, eigen status in een groep, omdat ze vroeger ook genaaid zijn of omdat zij daar een goed gevoel van krijgen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_98533400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Met een groot deel gelegenheidsnaaiers zul je het toch moeten stellen in je leven en die moet je gewoon geen ruimte geven je te naaien. Maar je kunt het je niet permitteren die mensen op de afvalhoop te gooien en dit uit te stralen. En je moet beseffen dat je weleens een nietnaaier aanziet voor een gelegenheidsnaaier of andersom. Dus je krijgt onherroepelijk een keer de deksel op de neus.
Misschien zit het in mijn karakter, maar dit soort gelegenheidsnaaiers kunnen lekker opflikkeren uit mijn leven. Ben geen kinderspeeljuf! :P

quote:
Ja, denk bijvoorbeeld aan oplichters
pi_98533406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Leedvermaak....
Dat is het mooiste vermaak
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:46:52 #7
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_98533429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:44 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

dat betekend nog steeds niet dat ik het terug ga lezen :D
Kut, dat werkt dus ook niet ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98533452
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

In sommige programma's vind ik het leuk, maar alleen omdat het leed vrijwillig is.
pi_98533505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ik zie daar de grap gewoon niet van in, tenzij iemand die aan 't lijden is, er zelf plezier aan heeft iemand te zien lijden. Dan vind ik 't wel weer leuk.

Ik ga zo misschien even (eventjes maar hoor!! :P ) LotR opzetten :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:48:07 #10
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98533535
@ magnetronkoffie

Een gelegenheidsnaaier naait je doorgaans niet en is ook niet bewust bezig je te naaien, maar zal niet aarzelen als het moet. Het is net als dieven. Hoeveel wordt er wel niet gejat op verenigingen? die mensen gaan ook niet de deur uit om de schoenen van Klaas te stelen. Maar als de gelegenheid zich voordoet.
pi_98533563
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Kut, dat werkt dus ook niet ;(

SPOILER
Wel ietsje maar nog een beetje sloom en futloos, morgen wil ik weer proberen echt te eten want de beschuitjes en soep komen mijn neus uit .
pi_98533576
De meeste mensen zijn gelegenheidsnaaiers.
pi_98533635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Wel ietsje maar nog een beetje sloom en futloos, morgen wil ik weer proberen echt te eten want de beschuitjes en soep komen mijn neus uit .
Moet ik een fruitmand sturen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_98533652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef DenWauwelaar het volgende:
@ magnetronkoffie

Een gelegenheidsnaaier naait je doorgaans niet en is ook niet bewust bezig je te naaien, maar zal niet aarzelen als het moet. Het is net als dieven. Hoeveel wordt er wel niet gejat op verenigingen? die mensen gaan ook niet de deur uit om de schoenen van Klaas te stelen. Maar als de gelegenheid zich voordoet.
Het maakt mij niet uit of iemand bewust of onbewust mij zal naaien vroeger of later. Bij mij is het "Hij/zij gaat me naaien? D'r uit!".

Waarom zou ik in godsnaam met iemand in zee willen gaan die me toch gaat naaien?
pi_98533697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Moet ik een fruitmand sturen?
Dat is lief maar nee dank je zo erg is het ook weer niet
pi_98533717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Precies!

En de positieve uitzonderingen hier op moet je eruit zien te filteren ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:50:04 #17
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_98533724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef -Strawberry- het volgende:
:{w :(

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Klote ;( :*
Misschien door de soep enzo juist wat steviger eten, meer energie ;)
pi_98533809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:45 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nigerianen, man.

Ze zitten zelfs op marktplaats.
Ik ken zulke. Maar oplichterij bedoel ik niet joh, daar is namelijk een reden voor: geld.

Ik bedoel bijv. op het werk. Zelf had ik op mijn stage ook een man van notabene in de 40 die mij ALTIJD probeerde te kleineren. Altijd vervelende dingen zeggen. Alles wat ik deed was fout. Over mij praten naar andere collega's + mijn stagebegeleider. Negatieve dingen, dingen die niet klopten, om mij te naaien. Eén keer uitgevallen tegen mij (dat ik niks ben, echt). Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zulke dingen doet uit leedvermaak. Meer omdat iemand niet spoort. Mijn stagebegeleider toen wel, die heeft er ook voor gezorgd dat die man geen vast contract meer kreeg en alles. :o
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:51:19 #19
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_98533827
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit of iemand bewust of onbewust mij zal naaien vroeger of later. Bij mij is het "Hij/zij gaat me naaien? D'r uit!".

Waarom zou ik in godsnaam met iemand in zee willen gaan die me toch gaat naaien?
Je herkent een gelegenheidsnaaier niet, dat kan ook een vriend zijn. Meeste mensen zijn gelegenheidsnaaiers ook en veel daarvan komen nooit in de positie om je te naaien uberhaupt. Maar zoals je vrienden maar op 1 hand kan tellen, kun je ook nietnaaiers op een hand tellen, echte vijanden overigens ook.
pi_98533888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:51 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik ken zulke. Maar oplichterij bedoel ik niet joh, daar is namelijk een reden voor: geld.

Ik bedoel bijv. op het werk. Zelf had ik op mijn stage ook een man van notabene in de 40 die mij ALTIJD probeerde te kleineren. Altijd vervelende dingen zeggen. Alles wat ik deed was fout. Over mij praten naar andere collega's + mijn stagebegeleider. Negatieve dingen, dingen die niet klopten, om mij te naaien. Eén keer uitgevallen tegen mij (dat ik niks ben, echt). Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zulke dingen doet uit leedvermaak. Meer omdat iemand niet spoort. Mijn stagebegeleider toen wel, die heeft er ook voor gezorgd dat die man geen vast contract meer kreeg en alles. :o
Het is niet alleen leedvermaak:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Dat heeft verschillende redenen. Het kan bijvoorbeeld zijn voor eigen gewin, eigen status in een groep, omdat ze vroeger ook genaaid zijn of omdat zij daar een goed gevoel van krijgen.
pi_98533909
Ik vind het het een beetje wantrouwig allemaal klinken, heb zelf genoeg meegemaakt en ik vind het juist minder als je van het slechte uitgaat.
Mijn ervaring is juist dat sommige mensen juist meevallen. En ik denk dat je uiteindelijk jezelf er mee hebt als je wantrouwig bent
pi_98533916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef DenWauwelaar het volgende:
@ magnetronkoffie

Ik denk dat je bij gelegenheidsnaaiers meer moet denken aan mensen die bijvoorbeeld gaan solliciteren op de functie waar jij op uit bent, wetende dat jij het echt heel graag wilt of nodig hebt, en dan de baan nog krijgt ook. Mensen kiezen uiteindelijk altijd voor zichzelf. En dat is maar goed ook. Maar dat maakt hen in jouw ogen dan wel een naaier. ;)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_98533926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:51 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

Je herkent een gelegenheidsnaaier niet, dat kan ook een vriend zijn. Meeste mensen zijn gelegenheidsnaaiers ook en veel daarvan komen nooit in de positie om je te naaien uberhaupt. Maar zoals je vrienden maar op 1 hand kan tellen, kun je ook nietnaaiers op een hand tellen, echte vijanden overigens ook.
Ja maar wat is het nut ervan om vrienden van je te naaien?
pi_98533950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:51 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

En ik zeg dat je ze dus wel kunt herkennen. Schade en schande, en een kleine portie "goed patronen kunnen herkennen" ;)

En letten op lichaamstaal, hoe iemands stem klinkt, hoe hij/zij eruit ziet en zichzelf beschrijft, hoe iemand over anderen praat.

Ik heb een beetje een neusje gekregen voor naaiers
pi_98533951
Ik vind het moeilijk om op jullie te reageren omdat jullie best wel hard zijn. Dat vind ik jammer, maar misschien begrijp ik het wel een beetje.

Jullie missen hoe moeilijk het voor me is, waarom hulp zoeken geen optie voor me is en wat ik heb meegemaakt. En daardoor kom ik over alsof ik niet luister.

Ik probeer echt in elk geval mijn best te doen om een goed mens te zijn, zelfs al pak ik dat helemaal niet zo goed aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:50 schreef Geerd het volgende:

Damn jonguh hoe oud ben je?
21.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:52 schreef Mpj het volgende:
Waarom ga je niet hulp zoeken i.p.v. hier ellenlange verhalen typen, die je beter kan sturen naar een psycholoog.
Omdat ik mijn redenen heb om niets (meer) te maken te willen hebben met psychologen. Ik heb dar jaren geleden een paar keer in topics meer over verteld, maar niemand lijkt echt de redenen te snappen waarom ik dat niet wil.

Geloof in elk geval maar dat ik mijn redenen heb :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:56 schreef S95Sedan het volgende:
@benzin:
Alleen jij kan er verandering in brengen, iedereen heeft dingen meegemaakt die hem/haar gevormd hebben toe wie ze zijn. Maar moet je je er dan maar bij neerleggen?
Tuurlijk moet je jezelf daar niet bij neerleggen. Maar het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben en ik heb er nog steeds last van. Het is behoorlijk lastig om iets wat zo ingesleten is te veranderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef Wanderingwhy het volgende:
Dus Benzin is geen troll?

(Sorry Benzin, maar met zo'n instelling neemt niemand je serieus :') )
Als je dat denkt moet je maar terugkijken/teruglezen. Niemand verzint voor de lol zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')