Yes, thank you!quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:20 schreef automatic_ het volgende:
Zusje, zie je de foto's? Ik krijg geen verzendbevestiging-iets. Ik moet/ga nu even om boodschappen en anders stuur ik het straks wel even via de mail door
Ben je snel klaarquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vandaag een herkansing waarvoor er met mij nog 1 onvoldoende meer was.
Fijn dat de UvT WZ1 voor ons heeft geregeld. Mooi zaaltje voor 2 herkansers.
Ik heb hem pas om 15:15 maar ben benieuwd. Aan de reactie van auto te zien zit er ook nog een andere groep bij ons, wat het aantal toch zomaar tot een stuk of 10 kan brengen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ben je snel klaarzaten jullie ook nog netjes vlak bij elkaar?
Was dat de vorige keer niet bij je dan? Bij ons wel, want je moest toen aangeven welke versie je wildequote:Op donderdag 23 juni 2011 10:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb hem pas om 15:15 maar ben benieuwd. Aan de reactie van auto te zien zit er ook nog een andere groep bij ons, wat het aantal toch zomaar tot een stuk of 10 kan brengen.
Ik weet het niet precies meer, ik was nogal chaotisch die dag. En bedankt. Ik ben benieuwd of het goed gaat komen. Heb iig het boek van Greenspan gelezen. Die 2 van Delfos heb ik achterwege gelaten. De samenvatting achterin doorgenomen, die vol met taalfouten stond, toen vond ik het wel mooi geweest. Moet genoeg zijn voor een voldoende denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Was dat de vorige keer niet bij je dan? Bij ons wel, want je moest toen aangeven welke versie je wilde
Succes in ieder geval!
Dat komt 90% overeen met wat ik voor ogen had.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:36 schreef BigSmurf het volgende:
Denk dat hij Fiscale Economie bedoelt.
Heb je er wel een goed gevoel over?quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Pijn aan mijn vingers van het schrijven. Typisch psychologietentamen dus.
die Frehen mag ook wel eens opschieten met de cijfers van finance zeg..quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:36 schreef BigSmurf het volgende:
Denk dat hij Fiscale Economie bedoelt. Sorry man, ik had een ander vak als Economie & Informatica klant.
Ik ken iemand die dat gedaan heeft, maar zij is dat pas in haar 2e of 3e jaar gaan doen terwijl het eigenlijk voor 1ejaars was toen..? iig ze kreeg toen wat extra college's over een of ander maatschappelijk onderwerp en daar moest ze dan een werkstuk over maken oid.. Dacht ik. Lang geleden, heb haar ook al een tijd niet meer gesproken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Granaatappel het volgende:
Ja hier ook, 8.3 -> rounded 9.
Ja je kunt je nu inschrijven voor het 2e en 3e jaar, dan krijg je elk semester 1 vak erbij. Hoorde hier en daar dat het veel tijd kost, maar kan me dat moeilijk voorstellen met maar 1 vak per semester extra.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dat gedaan heeft, maar zij is dat pas in haar 2e of 3e jaar gaan doen terwijl het eigenlijk voor 1ejaars was toen..? iig ze kreeg toen wat extra college's over een of ander maatschappelijk onderwerp en daar moest ze dan een werkstuk over maken oid.. Dacht ik. Lang geleden, heb haar ook al een tijd niet meer gesproken.
Zij is er iig mee gestopt, ze vond de aanvulling niet nuttig genoeg om er nog tijd in te steken. Ze ging zich liever op d'r gewone vakken richten. Waarschijnlijk zodat ze daar 10en voor kon halen, want 9's haalde ze toch altijd wel.
Ik zou even kijken hoe druk je semester gaat worden en of je het er naast kan doen. Als er 6 ECTS voor staan zou het niet meer werk moeten zijn dan je andere vakken van 6 ECTS. Als alles je goed af gaat en je kan er wel een vak extra bij hebben, waarom niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ja je kunt je nu inschrijven voor het 2e en 3e jaar, dan krijg je elk semester 1 vak erbij. Hoorde hier en daar dat het veel tijd kost, maar kan me dat moeilijk voorstellen met maar 1 vak per semester extra.Daarom vraag ik hier even naar persoonlijke ervaringen i.p.v. 'verhalen'.
Kun je dat vak eigenlijk niet halen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:24 schreef GlowMouse het volgende:
Inleiding tot het belastingrecht? Het boek is al zo dun. Er staat wel wat op http://aantekeningen.net16.net/ maar dat is verouderd.
Er zijn mensen die voor het invullen van een P-biljet onvoldoende scoren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kun je dat vak eigenlijk niet halen?
Afgezien van gedetecteerde plagiaat, kan ik geen reden bedenken. Vanwaar je vraag?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:23 schreef roosmar het volgende:
Ik vroeg me af of iemand verhalen kent van mensen die hun (master) thesis verdediging niet hebben gehaald en hoe dat kwam..
Jeeej, gefeliciteerd!quote:
In Tilburg?!quote:Op zondag 26 juni 2011 18:25 schreef crossover het volgende:
Hoi. Volgend jaar premaster psychologie. Dus ik kom even om de hoek kijken hier.
Wat gaaf! Welke richting ga je uit?quote:Op maandag 27 juni 2011 07:51 schreef crossover het volgende:
Klopt, ik heb toelating gevraagd aan de examencommissie en gekregen vanwege mijn HBO vooropleiding. Route 3 dus.
Overigens word ik 'bij hoge uitzondering' toegelaten
Dat is het.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:26 schreef arj1o1 het volgende:
Oompaloompa, Glowmouse, het zal vandaag wel onmogelijk druk zijn bij Esplenade, maar het is wel de ideale dag...
Krijg je ook dubbele ECTS dan?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:04 schreef GlowMouse het volgende:
Tof, in blackboard staan sommige cursussen er bij mij nu dubbel in.
Weer ervóór?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
Op vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek staan. Kan men dan niet bier drinken?
Nee, ditmaal staan ze gepland in de ochtend. Overdag kan ik dan wel een beetje aan m'n scriptie werken op de UvT en afsluiten met wat bier.quote:
Vrijdag niet, maandag wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
Op vrijdag (1 juli) en maadag (4 juli) heb ik twee sollicitatiegesprekken staan. Kan men niet een van die twee dagen bier consumeren?
Ik wil dat ook heeel graag bij een vak, maar dat staat uitgeschakeld. Hij schrijft iedereen aan het einde van het jaar uitquote:
PGG, track volwassenen, master klinisch.quote:
Heb je al een idee welke vakken je dan moet gaan doen in je pre-master?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:33 schreef crossover het volgende:
[..]
PGG, track volwassenen, master klinisch.
Idd, ik heb dat nu al een tijd bij twee cursussen en daar word ik nooit uitgeschreven aan het eind van het jaarquote:
je gaat de OR-wereld toch niet vaarwel zeggenquote:Op maandag 27 juni 2011 23:22 schreef GlowMouse het volgende:
Op een andere universiteit, ivm contacten leggen.
Ik zou niet weten waarom niet. Al weet ik het echt nog niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:25 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
je gaat de OR-wereld toch niet vaarwel zeggen
denk je dat een baan buiten academia je voldoende uitdaging gaat bieden?quote:Op maandag 27 juni 2011 23:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Al weet ik het echt nog niet.
Vanaf daar rol je academia ook zo weer binnen.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:39 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
denk je dat een baan buiten academia je voldoende uitdaging gaat bieden?
Ja, 70 studiepunten:quote:Op maandag 27 juni 2011 22:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Heb je al een idee welke vakken je dan moet gaan doen in je pre-master?
Of zijn dat die 6 PGG vakken?
Dat had ik de vorige keer ook en helemaal i.v.m. reistijd is dat kut. Gelukkig is het toen wel goedgekomen, haha.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef BigSmurf het volgende:
Jippie, morgen herkansing Marketing en volgende week herkansing Finance en Statistiek. Nog leuker is dat de herkansing Finance maandagavond om 19:00 is en Statistiek dinsdag om 08:45.
Welk vak? Moet je er nog veel?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat had ik de vorige keer ook en helemaal i.v.m. reistijd is dat kut. Gelukkig is het toen wel goedgekomen, haha.
Ik mag morgen om 12.15 weer
MTO-Equote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Welk vak? Moet je er nog veel?
Ik heb vrijdag de 8e mijn laatste (ik ga toch herren dus de vakantie mag nog even wachten).
Hoop dat het hier ook goedkomt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat had ik de vorige keer ook en helemaal i.v.m. reistijd is dat kut. Gelukkig is het toen wel goedgekomen, haha.
Ik mag morgen om 12.15 weer
Mwua, misschien regel ik wel wat met een studiegenoot.quote:
Morgen marketing en volgende week woensdag applied en dan vakantie. Ben blij dat ik Finance gehaald heb met een gemiddelde van 5.3 :p.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef BigSmurf het volgende:
Jippie, morgen herkansing Marketing en volgende week herkansing Finance en Statistiek. Nog leuker is dat de herkansing Finance maandagavond om 19:00 is en Statistiek dinsdag om 08:45.
Oeh, automatic_ BSc! Dat klinkt gaafquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
MTO-EEn nee, dat is de laatste en dan heb ik mijn Bachelor
Wat heb jij nog?
Ja, dat klinkt goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:54 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oeh, automatic_ BSc! Dat klinkt gaaf
Ik heb Social Cognition.
Ja heel erg leuk!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt goedHaha.
Ooo oke, is dat leuk?
Lekker dan. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat sommige mensen met een gemiddelde van 5,1 of 5,3 het vak gewoon gehaald hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:54 schreef daankes het volgende:
[..]
Morgen marketing en volgende week woensdag applied en dan vakantie. Ben blij dat ik Finance gehaald heb met een gemiddelde van 5.3 :p.
ik ook niet, maar bij mijn study results staat een 6, dus ik vind het wel goed zoquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Lekker dan. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat sommige mensen met een gemiddelde van 5,1 of 5,3 het vak gewoon gehaald hebben.
http://instantrimshot.com/classic/?sound=rimshotquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:08 schreef automatic_ het volgende:
Het lijkt of ze bij Finance niet kunnen rekenen
Ik vind het meevallen. Maar dat kan ook komen omdat ik niet veel problemen heb met statistiek.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:47 schreef Muis006 het volgende:
Pfoe dat is een flink programma. Testtheorie valt ook in het tweede semester, dan zou je drie statistiekvakken tegelijk moeten doen?
Succes in ieder geval
Jullie MTO is anders als dat van onsquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het meevallen. Maar dat kan ook komen omdat ik niet veel problemen heb met statistiek.
Er zitten verder veel enorm makkelijke vakken bij (de eerstejaarsvakken die genoemd waren zijn met een dagje leren, zonder colleges, prima te halen). En MTO-E is niet echt statistiek te noemen vind ik.
Ik ga overigens de examencommissie een brief sturen voor toelating tot de bachelor psychologie. Gaat deze week de deur uit.
Heb net besloten dat ik Statistiek even laat schieten. Marketing en Finance halen, dan heb ik 48 punten, doe ik Wiskunde en Statistiek lekker volgend jaar opnieuw, ga het nu toch niet meer in m'n kop krijgen voor dinsdag met ook nog Finance ernaast.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:34 schreef BaasD het volgende:
Waarom is statistiek zo;n ongelooflijk #%^ vak
dat is het enigste vak dat ik niet heb gehaald dit jaar en ik wil die her toch wel heel erg graarg hebben. Ik heb echt geen zin omdatquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb net besloten dat ik Statistiek even laat schieten. Marketing en Finance halen, dan heb ik 48 punten, doe ik Wiskunde en Statistiek lekker volgend jaar opnieuw, ga het nu toch niet meer in m'n kop krijgen voor dinsdag met ook nog Finance ernaast.
Nee, voor zover ik kan vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:25 schreef arucard het volgende:
Kan het kloppen dat je nog geen stufi aan kan vragen als de loting voor die studie nog moet komen? Mij lukt het in ieder geval niet
Staat het niet in de syllabus?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:02 schreef BaasD het volgende:
Iemand enig idee of de midterms nog meetellen voor de resit van statistiek 1? (BE)
Ik kan het even niet vinden op blackboard?
Hij is inderdaad anders maar dan nog vraag ik me af in hoeverre C en D verschillend zijn, aangezien de docenten die deze vakken geven zowel psy als maw verzorgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:14 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jullie MTO is anders als dat van onsEn geloof mij, MTO - E is op dit moment geen pretje i.v.m. wisseling docent en het loopt allemaal nog niet zo soepel
Volgens mij alleen de excel skills opdracht, wat ik me kan herinneren!quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:02 schreef BaasD het volgende:
Iemand enig idee of de midterms nog meetellen voor de resit van statistiek 1? (BE)
Ik kan het even niet vinden op blackboard?
Zou dat dan vanaf komend collegejaar zijn? Want dan doe ik meequote:Op woensdag 29 juni 2011 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij is inderdaad anders maar dan nog vraag ik me af in hoeverre C en D verschillend zijn, aangezien de docenten die deze vakken geven zowel psy als maw verzorgen.
Ik ga binnenkort ook op onderzoek uit. Even Luc of Marcel aan zijn mouw trekken of ik in aanmerking kom voor vrijstelling voor MTO-C/D voor PSY. Ik ben benieuwd. De studieadviseur moest me het antwoord hierop schuldig blijven.
En anders ga ik gezellig met crossover MTO C t/m E + testtheorie volgen.Easy game. (althans, als de examencommissie me toe laat)
quote:De colleges uit Cobbenhagen zullen worden verplaatst naar Academia building, kijk hiervoor in je rooster.
Ja ik kreeg ook al een mailtje waarin stond dat dat dit jaar weer het geval is, waarom ze dan nog loten weet ik ook nietquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sinds 2010 inderdaad. Maar iedereen die zich in schreef werd gewoon toegelaten.
Pickup52 BSc.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:26 schreef GlowMouse het volgende:
Dat kan pas als je je diploma hebt. En het is BSc.
Het was wel iets anders (zijn "monkey see, monkey do" vond ik niet helemaal kloppen...), maar ik denk dat ik wel de nodige punten heb... Oo ik hoop het zoquote:
Ik las het! Ik dacht meteen; Zeg... Waar zijn mijn diploma uitreikingen dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:31 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.tilburguniversity.edu/nl/studenten/nieuws/cobbenhagen/
[..]
Hihiquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:26 schreef GlowMouse het volgende:
Mijn promotie moet ik dan ook maar uitstellen.
Volgens mij krijg je een her-inschrijf mailtje... Ik heb ook nog niets gedaan en ik ga volgend jaar de Master inquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:41 schreef Valange het volgende:
Hoi,
Vraagje: Ik volg de premaster Marketing Management, en ga volgend jaar mijn Masterjaar in (sowieso, want ik mis hooguit 6ect, van een vak dat niet vereist is voor mn thesis). Nu heb ik via via gehoord dat je je voor 1 juli moet inschrijven voor je Master en/of je Master thesis.. Klopt dit? En zo ja, hoe doe ik dat? Want het is me allemaal erg onduidelijk
Bvd
Ok, dan wachten we maar even afquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je een her-inschrijf mailtje... Ik heb ook nog niets gedaan en ik ga volgend jaar de Master in
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:24 schreef Valange het volgende:
[..]
Ok, dan wachten we maar even afMaar gezien de (af en toe) gebrekkige communicatie van de UvT neem ik graag het zekere voor het onzekere
Volgens mij is het Nederlands. Als je een beetje goed zoekt, dan is het niet zo onduidelijkquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:41 schreef Valange het volgende:
Hoi,
Vraagje: Ik volg de premaster Marketing Management, en ga volgend jaar mijn Masterjaar in (sowieso, want ik mis hooguit 6ect, van een vak dat niet vereist is voor mn thesis). Is deze Master er ook in NL of alleen Engels? Het is me allemaal erg onduidelijk
Je moet de alle cursussen hebben afgesloten hebben voordat je aan de master thesis mag beginnen (althans dat is het geval bij studenten die een Bachelor volgen). Master is zowel in het Nederlands als het Engels.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:41 schreef Valange het volgende:
Hoi,
Vraagje: Ik volg de premaster Marketing Management, en ga volgend jaar mijn Masterjaar in (sowieso, want ik mis hooguit 6ect, van een vak dat niet vereist is voor mn thesis). Nu heb ik via via gehoord dat je je voor 1 juli moet inschrijven voor je Master en/of je Master thesis.. Klopt dit? En zo ja, hoe doe ik dat? Is deze Master er ook in NL of alleen Engels? Het is me allemaal erg onduidelijk
Bvd
Inderdaad ja, vind het wel prima zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:08 schreef automatic_ het volgende:
Het lijkt of ze bij Finance niet kunnen rekenen
Ik zit er heel wat kilometertjes vandaanquote:
Mogelijk worden dezelfde MC-vragen volgend jaar weer gebruikt...quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:31 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan om na een tentamen even de antwoorden van het MC gedeelte op BB te zetten?
Voor alleen ACBADDDACB maakt dat toch niet uit?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:51 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Mogelijk worden dezelfde MC-vragen volgend jaar weer gebruikt...
Jaquote:
Gelukkig! De tweede was bij ons ook stom, die had ik ook NET gehaaldquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jaik dacht dat ik een 7 had, bleek een 6.5 te zijn. Ik vond het een lastig tentamen (lastiger dan de eerste zit) dus ik ben blij
Ik heb heel goed moeten lezen, er zaten nogal wat instinkers in.quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Gelukkig! De tweede was bij ons ook stom, die had ik ook NET gehaald
Dat hangt van het tentamen af. Bij een tentamen met vier vragen is de kans bijvoorbeeld 0.quote:
quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat hangt van het tentamen af. Bij een tentamen met vier vragen is de kans bijvoorbeeld 0.
Stellen dat je de eigenaar bent, en een actio rei vindicatio beginnen.quote:
Dat sla ik maar even overquote:Op maandag 4 juli 2011 11:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Stellen dat je de eigenaar bent, en een actio rei vindicatio beginnen.
Pas sinds woensdag hahaquote:Op maandag 4 juli 2011 12:01 schreef Muis006 het volgende:
Auto wat vervelend! Hoe lang wacht je al?
Ik heb vrijdagochtend de laatstemaar het leren valt me zwaar want LA Noire roept me vanuit de kast
Edit het weg danquote:
Nou ik nam aan van niet, want na de eerste zit was er ook al over gesproken dat ze (ook bij naam) in het tentamen genoemd werd.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:29 schreef Tegan het volgende:
Haha. Zo bedoelde ik het niet hoor. Ligt aan oompa of ze het erg vond.
Die vraag staat nog open, al denk ik het antwoord wel te weten.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:17 schreef Tegan het volgende:
Was haar Fok-identiteit besproken tijdens het college.
Je moet daar toch voor aangemeld worden? Ik heb er nog niet echt naar gekekenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:58 schreef Complexiteit het volgende:
Ik snap Google+ niet. Waar is die website ervan?
WOW, is het zo snel nagekeken?! Het is een wonderquote:
Het viel me ook alles mee. Hij stond ineens tussen mijn studieresultaten. Cijfer: 8,0.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je moet daar toch voor aangemeld worden? Ik heb er nog niet echt naar gekeken![]()
[..]
WOW, is het zo snel nagekeken?! Het is een wonder![]()
Wat had je?
Heb je je al ingeschreven? Of doe je een beroep op de examencommissie?quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef OllieS het volgende:
Wat leuk!
Een Tilburg University topic!
Ik studeer ook aan Tilburg University. Ik ben aankomend tweedejaars Rechtenstudente en hopelijk ook aankomend eerstejaars Psychologie studente.
Afgelopen jaar heb ik, naast Rechen, twee Psychologie vakken gevolgd en gehaald en dat beviel me zo goed dat ik de hele studie er volgend jaar bij wil gaan doen.. hopelijk gaat het lukken!
Ik heb inmiddels alweer een paar weken vakantie, heerlijk!
Al heb ik wel zin om volgend jaar weer te beginnen.
Maar eerst even genieten van het helemal niks doen (oke, op werken na dan.... ;-))
Dat worden vrijstellingen die je pas na inschrijving aan kunt vragen..quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb je je al ingeschreven? Of doe je een beroep op de examencommissie?
Welk vak?quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:02 schreef OllieS het volgende:
Maar ik wil ook vrijstelling vragen voor een vak dat ik nog niet gevolgd heb.
Ja, dit was eigenlijk ook wat ik dacht, 70% van de overige te behalen punten.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het BSA tegenwoordig 70%? Dan zul je 70% van de overige te behalen punten (in jouw geval 60-11=49) dus iets van 35 ECTS bovenop je 11 ECTS moeten halen voor je BSA.
Volgens mij moet je wel vrijstelling vragen voor die vakken. Je kunt dacht ik niet zomaar vakken over laten zetten naar een nieuwe studie. Dat weet ik overigens niet helemaal zeker. Maar maak voor de zekerheid even een afspraak met Daan (studieadviseur). Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Voor welk vak wil je overigens vrijstelling vragen (dat vak dat je niet hebt gevolgd)?
Nope, en ik heb mijn HBO helemaal afgerond, haha. De docent die ik had vond het ook "apart", maar ach... Het is niet het ergste vak om te volgen (qua belasting), maar leuk is gewoon andersquote:Op woensdag 6 juli 2011 13:22 schreef OllieS het volgende:
So serieus? Kreeg je op basis van je HBO geen vrijstelling voor AcVa?!
Ok haha, dan is de kans dat ik het wel krijg héél klein.
Ik hoop dat de wiskundecursus in Maastricht voldoende is, het was een wiskunde zomercursus van zo'n 80 uur. Vreselijk saai, maar na de cursus begreep ik opeens heel wat meer van wiskunde, dus het was wel nuttig.
Hopelijk is het voldoende voor vrijstelling, zou me een wiskundetoets schelen. Maar anders heb ik dus iig genoeg kansen om de wiskundetoets te halen, dat is wel fijn! Thanks!
Een eerstejaars rechtenstudentquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:21 schreef OllieS het volgende:
Wat leuk!
Een Tilburg University topic!
Ik studeer ook aan Tilburg University. Ik ben aankomend tweedejaars Rechtenstudente en hopelijk ook aankomend eerstejaars Psychologie studente.
Afgelopen jaar heb ik, naast Rechen, twee Psychologie vakken gevolgd en gehaald en dat beviel me zo goed dat ik de hele studie er volgend jaar bij wil gaan doen.. hopelijk gaat het lukken!
Ik heb inmiddels alweer een paar weken vakantie, heerlijk!
Al heb ik wel zin om volgend jaar weer te beginnen.
Maar eerst even genieten van het helemal niks doen (oke, op werken na dan.... ;-))
Ik weet niet of je het programma weleens van dichtbij hebt bekeken, maar je leert er precies dezelfde dingen als op het HBO. Althans, in mijn geval. Zelfs hetzelfde boek werd gebruiktquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:01 schreef arj1o1 het volgende:
Het vak heet Academische Vaardigheden, lijkt met dus niet vreemd dat je met een HBO-diploma geen vrijstelling krijgt.
Ik baseer mijn mening op de programmas van de FEB natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:06 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het programma weleens van dichtbij hebt bekeken, maar je leert er precies dezelfde dingen als op het HBO. Althans, in mijn geval. Zelfs hetzelfde boek werd gebruikt
Dat magquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:33 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn mening op de programmas van de FEB natuurlijk
De KvK?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:51 schreef Complexiteit het volgende:
Weet iemand nog een leuke kamer in Tilburg?
Ik ookquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:35 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb vandaag het mailtje mbt her inschrijven gehad
Bedanktquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:22 schreef crossover het volgende:
Houd sites als Rotsvast, Directwonen en Kamernet in de gaten. Inschrijven kost wat geld, maar je slaagt er sowieso. Voor studio's/appartementen is www.dehuissleutel.nl wel een goede site.
Maar vaak werkt het via via ook prima om aan een kamer te komen.
Houd ook rekening met een maand huur commissiequote:Op woensdag 6 juli 2011 17:22 schreef crossover het volgende:
Houd sites als Rotsvast, Directwonen en Kamernet in de gaten. Inschrijven kost wat geld, maar je slaagt er sowieso. Voor studio's/appartementen is www.dehuissleutel.nl wel een goede site.
Maar vaak werkt het via via ook prima om aan een kamer te komen.
Jaquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:31 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Houd ook rekening met een maand huur commissie
Bij mij staat idd overal Hetzusjevan BSc op presentielijsten e.d., maar heel veel van mijn studiegenootjes hebben dat niet, terwijl de meesten toch echt BA hebben. Stom dat de ene faculteit dat wel doet, en de andere niet?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:22 schreef GlowMouse het volgende:
Gefeliciteerd. Het leukste is dat het nu ook overal staat, van studiegids tot aanwezigheidslijsten.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:15 schreef automatic_ het volgende:
Jeeej! Bachelor binnen!
automatic_ BSc
Wat balen! Ik ga het met je mee hopenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:43 schreef BigSmurf het volgende:
Fuck hee, herkansing Marketing maar 14 van de 25 MC goed, en herkansing Finance maar 3 van de 12, terwijl ik over beide zo'n goed gevoel had. Nu hopen dat het gedeelte open vragen zwaarder weegt en dat ik daar wel veel punten heb gescoord.
Thanks.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:15 schreef automatic_ het volgende:
Jeeej! Bachelor binnen!
automatic_ BSc
Wat een mensen zullen dat zijnquote:Wij bieden een zolderverdieping aan, met 2 kamers (20m2). Een kamer geschikt om te slapen en de ander geschikt om verder te leven (of wat jij er van wil maken). In het huis wonen nog 1 jongen (23 jaar) en 2 meisjes (18 en 21 jaar). We zoeken een spontane jongen die van gezelligheid houdt. Samen een drankje doen en lekker feesten, daar staan wij wel voor open. We willen geen nerd die dag en nacht op zijn kamer zit te studeren! In de zomer kun je gebruik maken van ons zwembad in de achtertuin en in de winter van onze pas gerenoveerde warme douche. Als je nog vragen hebt, mag je altijd mailen! En als je langs wil komen om te kijken, mail dan ook zeker, want de kamer kan vanaf 1 augustus van jou zijn! Groetjes Serge, Silvie en Rosanne
Mag je 's zomers niet eens douchen? Tss.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:25 schreef Complexiteit het volgende:
Een willekeurige kamer gevonden:
[..]
Wat een mensen zullen dat zijn
En wat zijn er veel kleine kutkamertjes in Tilburg zeg.![]()
's Zomers moet je met zijn vieren in de achtertuin gaan staan (1x per week om de waterrekening te drukken) en dan komt de buurman je met de tuinslang afspoelenquote:
Je hebt gelijk.quote:We willen geen nerd die dag en nacht op zijn kamer zit te studeren!
Niet als je er 30 in het eerste semester hebt gehaald. De spreiding zal wel meetellen voor de kans op toestemming.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:43 schreef Tegan het volgende:
Als je maar 36 punten hebt, dan heb je toch nog steeds best een druk programma eerstejaarsvakken volgend jaar of zie ik dat fout?
Zeer onhandig, dat beaam ik meteen. Wat is het handigste? Afspraak maken met een studieadviseur of gewoon een formulier halen bij K18, invullen en opsturen? Neem aan dat je ook een motivatie in kan vullen op dat formulier of werkt dat zo niet?quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:39 schreef GlowMouse het volgende:
Bij iedereen die ik ken, zijn ze soepel geweest met zulke regels. Dat je er nu pas achterkomt is wel onhandig van je.
Valt mee. Ik heb Wiskunde 1 in het eerste semester niet gehaald, en als ik alle 3 m'n herkansingen (Statistiek 1, Marketing 1 en Financiering 1) niet gehaald heb, dan heb ik alleen een erg druk tweede semester. Marketing 1 heb ik overigens nog wel redelijke kans het gehaald te hebben, maar Financiering 1 is klein, Statistiek nihil.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:43 schreef Tegan het volgende:
Als je maar 36 punten hebt, dan heb je toch nog steeds best een druk programma eerstejaarsvakken volgend jaar of zie ik dat fout?
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:15 schreef automatic_ het volgende:
Jeeej! Bachelor binnen!
automatic_ BSc
Ik zou voor een laptop gaan, maar dat is puur persoonlijk. Je moet wel op tijd zijn als je een computer wil scoren in de biebquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:17 schreef hyperbaton het volgende:
Hey studenten,
ik ga komend jaar IBA/Bedrijfseconomie studeren.
-Welke opleiding zouden jullie doen en waarom? IBA of BE? (IBA is loten en ik krijg pas volgende week de uitslag) Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen beiden studies.
-En kan ik beter een computer of een laptop kopen? Verkoopt UvT laptops/computers met kortingen aan de studenten?
Haha, dat slaat wel echt alles inderdaad. Het zal uiteindelijk wel goed komen maarquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:45 schreef automatic_ het volgende:
Lenny;
KliVa meneer snapte niet dat ik (en anderen) hun punt nog niet hadden, want hij had het echt bijgeschreven behalve de cijfers van de herkansingen, want daar was iets fout gegaan ofzo.
Snap jij het nu nog?
Ja, erg he? Haha.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha, dat slaat wel echt alles inderdaad. Het zal uiteindelijk wel goed komen maar!
Dit soort omschrijvingen zijn voor mij de reden dat ik nooit meer op kamers ga of uberhaupt ga hospiteren. Geloof mij dat je na de derde hospiteeravond genoeg hebt gekregen van de typisch studentikoze onzin. Ik wacht mooi nog een jaartje zodat ik via Kamerpunt een studio kan krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:25 schreef Complexiteit het volgende:
Een willekeurige kamer gevonden:
[..]
Wat een mensen zullen dat zijn
En wat zijn er veel kleine kutkamertjes in Tilburg zeg.![]()
quote:432-01 Professor de Moorplein
Wijk : West
Soort : Zelfstandig
Huurprijs netto : C (> ¤ 250)
Wachttijd laatste toewijzing : 1 jaren 6 maanden
Wachtenden : 291
Nee, woon op kamers op het moment. Bij de volgende verhuizing keer wil ik echter niet nogmaals op kamers.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:05 schreef Complexiteit het volgende:
Woon je nu dan weer thuis, Friek?
Ik denk dat ik ook ga wachten op een studio, de noodzaak om op kamers te gaan is er eigenlijk niet. Toch zal het dan nog wel even duren...
[..]
oke bedankt, maar neem je vaak je laptop mee naar de uni?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zou voor een laptop gaan, maar dat is puur persoonlijk. Je moet wel op tijd zijn als je een computer wil scoren in de bieb. En nee.
Over de rest heb ik geen idee.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:41 schreef Tegan het volgende:
En dat terwijl ik dacht dat ze dat gingen oplossen in De Grote Verbouwing.
Dat is niet opgelostquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:44 schreef automatic_ het volgende:
Ja, misschien wel. Zo vaak kom ik er ook niet
Die hadden ze jaren geleden ook al.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:03 schreef automatic_ het volgende:
Oja, nieuw bandje.
"Het maximaal aantal is bereikt. Wij kunnen u niet helpen. De verbinding wordt nu verbroken".
Op dequote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef Tinkerbel_7 het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben aankomend 2ejaars studente Psychologie aan de UvT en toevallig kwam ik dit topic tegen, dus vandaar dat ik even hallo kom zeggen.
Ik ben echter totaal niet bekend met forums, dus ik heb ook gelijk een misschien hele stomme vraag; hoe kan ik een emoticon in mijn bericht zetten?
Welkom!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef Tinkerbel_7 het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben aankomend 2ejaars studente Psychologie aan de UvT en toevallig kwam ik dit topic tegen, dus vandaar dat ik even hallo kom zeggen.
Ik ben echter totaal niet bekend met forums, dus ik heb ook gelijk een misschien hele stomme vraag; hoe kan ik een emoticon in mijn bericht zetten?
Rechtsboven bij elke post kun je ook uit een aantal opties kiezen, waaronder citeren:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:38 schreef Tinkerbel_7 het volgende:
Ooh, dat is handig..
Ik zat al emoticons aan de bovenkant van een bericht invoeren te selecteren
Psychologie en Gezondheidquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Welkom!
Welke richting ga je doen? En ken je het UvT Psychologie Forum ook al?
Bedankt voor de tips! Nu kan ik hier ten minste een beetje uit de voetenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Rechtsboven bij elke post kun je ook uit een aantal opties kiezen, waaronder citeren: [ afbeelding ]. Als je deze aanklikt citeer je de post zodat je erop kan reageren.
Boven het invoerveld vind je ook nog een hele reeks aan opmaakcodes ([ afbeelding ], [ afbeelding ], etc.). Hiermee kun je je bepaalde stukken in je post benadrukken door de vet te maken, cursief en dergelijke.
Dezelfdequote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:27 schreef Tinkerbel_7 het volgende:
Psychologie en GezondheidWelke richting doe jij dan?
En bedoel je dat consequences forum? Ik ken het wel, maar ben daar verder niet actief.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
DezelfdeIk heb nu mijn Bachelor gehaald, dus ik ga naar de master volgend jaar.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad, haha.
Leuke master!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:38 schreef automatic_ het volgende:
Merci! Ik ga Kinder en Jeugd doen, dus ik ben benieuwd!![]()
Mwah, valt wel mee. Je hebt wel wat meer verplichte werkgroepen etc. (Gespreksvaardigheden / Beroepsvaardigheden / Ethiek) en daar gaat wel wat tijd inzitten.
Een vriendin van mij heeft het Excellence programma (tijdelijk) gedaan, maar daar ging wel erg veel tijd inzitten dacht ik. En helemaal als je ook nog extra vakken gaat doen, haha.
Je mag die drie vakken die ik noemde zelf indelen wanneer je ze wil volgen, dus dat scheelt weer welquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:49 schreef Tinkerbel_7 het volgende:
[..]
Leuke master!
Maar misschien dat ik dan even tot het tweede semester wacht met extra vakken.. eerst even kijken hoeveel tijd ik overhoud..
Ik zit te denken aan Grieks of Latijn. Dat vond ik op de middelbare school echt leuke vakken en ik vind het jammer dat ik daar nu niks meer mee doe. Of anders misschien alvast wat vakken van het 3e jaar, ik weet niet zeker of dat kan. Maar dan zou ik in mijn 3e jaar altijd nog extra vakken buiten de Psychologie kunnen doenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je mag die drie vakken die ik noemde zelf indelen wanneer je ze wil volgen, dus dat scheelt weer welJe kan je programma dus erg tactisch indelen, haha.
Wat voor vakken zou je willen doen dan?
Ik nooitquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:30 schreef hyperbaton het volgende:
[..]
oke bedankt, maar neem je vaak je laptop mee naar de uni?
En is noodzakelijk om een laptop te hebben, bijvoorbeeld voor bepaalde colleges?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |