Ik heb me er de afgelopen dagen ook maar niet aan gewaagd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
Ik ookquote:Op woensdag 29 juni 2011 11:05 schreef Vitapientje het volgende:
Vanavond eindelijk weer lopen! Gister had ik ook het goede voornemen om te gaan lopen, maar ben blij dat ik thuis ben gebleven om naar het onweer te kijken. Ik zag wel een mede-renner door de hozende regen lopen. Het moet wel leuk blijven...
Vrijdag ga ik ook naar run2day met mijn schoenen en een nieuw paar aan laten meten. JOECHEI!!
netjes hoorquote:Op donderdag 30 juni 2011 07:45 schreef Viking84 het volgende:
Vanochtend om half 7 weer 5 km gedaan met ca 9,8 km/u (heel constant gelopen). Lekker gelopen, niet gesmokkeld.
Goed drinken en niet te lang hardlopen, beetje common sense...quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
http://www.liesblessure.nl/oefeningen.htmlquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Vitapientje het volgende:
@Viking84, ik ga naar Utrecht. Ben benieuwdBegon gister tijdens het lopen toch weer last te krijgen van mijn lies. Ik heb rek- en strekoefeningen gedaan (vooraf en achteraf) en dat hielp wel, maar toch deed mijn linkerlies pijn tijdens het lopen. Het lijkt wel alsof mijn schoen te zwaar is (wat zou kunnen kloppen, omdat hij dus iets te groot is)
Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:25 schreef Thrace het volgende:
Hoi! Zit er ook aan te denken om voorzichtig te beginnen met hardlopen. Ik hoor veel positieve verhalen over Evy, maar graag zou ik dit combineren met bv Runkeeper op Android. Zijn er meer mensen die dit zo combineren en zo ja, hoe doen jullie dat? Stellen jullie dan de intervallen bv ook in binnen Runkeeper?
Hmmz..ik had juist bedoeld om Runkeeper te gebruiken om later m'n stats enroute uit te lezen op de PC. Het lijkt me dus dat ik daar dan gewoon de intervallen uit kan laten, dus gewoon Runkeeper aan te zetten en te rennen met Evy. Zal dan ook vast wel goed gaanquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:44 schreef Fallen het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.
Ik heb een tijdje met Evy gelopen (nouja, de podcast dan), maar had dit jaar geen zin om weer naar dezelfde muziek te luisteren. Ik gebruik dus wel het opbouwschema van x-keer zoveel minuten, maar plaats de intervallen in Runkeeper en luister lekker naar mijn eigen muziek.
Runkeeper geeft heel goed aan wanneer je wat moet doen. Het enige voordeel van de podcast van Evy is dat de muziek ook daadwerkelijk anders is bij het lopen of het wandelen. Maar als je het geen leuke muziek vindt, dan is dat voordeel ook maar minimaal.
3 jaarquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, hoe lang heb je gedaan met je oude schoenen? Ben wel benieuwd hoe lang mijn schoenen het nog uithouden. Zit op dit moment op ongeveer 600 km en train voornamelijk op verharde wegen. Ik hoop vanaf volgende week 3 keer per week te kunnen trainen
Kilometers zeggen ook niet alles. De demping van hardloopschoenen kan na verloop van tijd afnemen. Momenteel zijn mijn schoenen bijna 2 jaar oud en heb ik nog geen problemen met de demping. Voorlopig kan ik dus nog wel verder op deze schoenen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
las laatst een blog van een ultra runner (60-150km per week) en die slofte gewoon 1500km uit zijn schoenen zonder problemen voordat ze aan vervanging toe waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |