abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98790827
dat was een dikke deceptie.
moest tijdens de 2e keer 3 minuten lopen opgeven en ben verder gaan lopen.
kreeg gewoon geen lucht meer, mn keel was echt tering droog.
Tijdens verder wandelen werd ik ook nog eens enorm misselijk.
En als kers op de taart heb ik echt tyfus last van mn scheenbenen ;(
Kortom hele dikke faal en donderdag les 6 op herhaling :(
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:36:53 #77
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_98795591
Vanavond zonder enig schema gelopen, uitgangspunt was 30 minuten hardlopen in deze hitte en dat heb ik gehaald, ietsje minder dan 5km gelopen (4.85). Erg constant gelopen op m'n gebruikelijke tempo, dus ik ben meer dan tevreden over vandaag.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:05:14 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98797554
OK, morgen weer fatsoenlijk weer. Les 19 dan maar doen!
Resistance is futile.
pi_98810492
Vanavond eindelijk weer lopen! Gister had ik ook het goede voornemen om te gaan lopen, maar ben blij dat ik thuis ben gebleven om naar het onweer te kijken. Ik zag wel een mede-renner door de hozende regen lopen. Het moet wel leuk blijven...

Vrijdag ga ik ook naar run2day met mijn schoenen en een nieuw paar aan laten meten. JOECHEI!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:46:57 #80
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98814333
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:26:43 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98815913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Hardlopen kan ook best gevaarlijk zijn met benauwd weer in combinatie met hoge temperaturen. Je lichaam heeft dan echt moeite om zweet af te voeren waardoor je snel oververhit kunt raken.
Mocht je vervolgens in een zware regenbui terecht komen loop je kans op onderkoelingsverschijnselen.
Ik heb me er de afgelopen dagen ook maar niet aan gewaagd. :P
Resistance is futile.
pi_98822806
En zoals DeZoektocht al schrijft, kotsend en boerend kan je dan je rondje volbrengen. Lijkt me het plezier op hardlopen toch niet verhogen. Dat was voor mij ook de reden om niet te gaan lopen. Nu gaat het lekker, dus alleen maar goede ervaringen. Een slechte kan het hele plezier voor mij vergallen, waardoor ik mijn hardloopschoentjes in de wilgen hang.
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:45:49 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854860
Vanochtend om half 7 weer 5 km gedaan met ca 9,8 km/u (heel constant gelopen). Lekker gelopen, niet gesmokkeld ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:47:31 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:05 schreef Vitapientje het volgende:
Vanavond eindelijk weer lopen! Gister had ik ook het goede voornemen om te gaan lopen, maar ben blij dat ik thuis ben gebleven om naar het onweer te kijken. Ik zag wel een mede-renner door de hozende regen lopen. Het moet wel leuk blijven...

Vrijdag ga ik ook naar run2day met mijn schoenen en een nieuw paar aan laten meten. JOECHEI!!
Ik ook :P. Naar welke vestiging ga jij? Ik naar die in Den Haag B-) .

Ik hoop dat ze weer met een soortgelijk advies aan komen zetten als de vorige keer (al was ik toen bij Intersport). Loop nu op Air Pegasus en dat bevalt prima, dus als dat nu weer één vd opties is (op basis van mijn loopje), dan bestel ik ze de volgende keer gewoon via internet, want dat is mijn schoen dus blijkbaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_98855551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:45 schreef Viking84 het volgende:
Vanochtend om half 7 weer 5 km gedaan met ca 9,8 km/u (heel constant gelopen). Lekker gelopen, niet gesmokkeld ^O^.
netjes hoor :)
Was zeker wel lekker lopen met dit weer?
Ik ga vanavond nogmaals les 6 lopen :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:14:56 #86
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_98865838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:46 schreef Ach3r0n het volgende:
Goed drinken en niet te lang hardlopen, beetje common sense... :) En water over jezelf heen gooien. Vond het dinsdag prettig lopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:10:42 #87
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98867895
Mijn pegasus schoenen beginnen nu bij de punt af te slijten. Verder ben ik nog steeds meer dan tevreden met deze schoenen. Gisteravond was het ook lekker weer om te lopen. Heb de eerste 3 KM langs het kanaal aaneengesloten gelopen in ongeveer 16 minuten :)
pi_98869028
@Viking84, ik ga naar Utrecht. Ben benieuwd :) Begon gister tijdens het lopen toch weer last te krijgen van mijn lies. Ik heb rek- en strekoefeningen gedaan (vooraf en achteraf) en dat hielp wel, maar toch deed mijn linkerlies pijn tijdens het lopen. Het lijkt wel alsof mijn schoen te zwaar is (wat zou kunnen kloppen, omdat hij dus iets te groot is)

Maar nu weer nergens last van, al direct niet meer na mijn cooling down.
Gister heb ik wel mijn rondje een stuk sneller gelopen. Evy was nog aan het babbelen terwijl ik al thuis was :?
pi_98869531
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Vitapientje het volgende:
@Viking84, ik ga naar Utrecht. Ben benieuwd :) Begon gister tijdens het lopen toch weer last te krijgen van mijn lies. Ik heb rek- en strekoefeningen gedaan (vooraf en achteraf) en dat hielp wel, maar toch deed mijn linkerlies pijn tijdens het lopen. Het lijkt wel alsof mijn schoen te zwaar is (wat zou kunnen kloppen, omdat hij dus iets te groot is)
http://www.liesblessure.nl/oefeningen.html
vooral de Iliopsoas rekking werkt goed bij liesblessures.
Als je aan een kan last van je lies hebt en aan de andere kant niet ligt dat meestal niet aan je schoenen maar aan je bouw. Heup die scheef staat bijvoorbeeld
pi_98884985
Hoi! Zit er ook aan te denken om voorzichtig te beginnen met hardlopen. Ik hoor veel positieve verhalen over Evy, maar graag zou ik dit combineren met bv Runkeeper op Android. Zijn er meer mensen die dit zo combineren en zo ja, hoe doen jullie dat? Stellen jullie dan de intervallen bv ook in binnen Runkeeper?
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:44:17 #91
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_98889616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:25 schreef Thrace het volgende:
Hoi! Zit er ook aan te denken om voorzichtig te beginnen met hardlopen. Ik hoor veel positieve verhalen over Evy, maar graag zou ik dit combineren met bv Runkeeper op Android. Zijn er meer mensen die dit zo combineren en zo ja, hoe doen jullie dat? Stellen jullie dan de intervallen bv ook in binnen Runkeeper?
Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.
Ik heb een tijdje met Evy gelopen (nouja, de podcast dan), maar had dit jaar geen zin om weer naar dezelfde muziek te luisteren. Ik gebruik dus wel het opbouwschema van x-keer zoveel minuten, maar plaats de intervallen in Runkeeper en luister lekker naar mijn eigen muziek.
Runkeeper geeft heel goed aan wanneer je wat moet doen. Het enige voordeel van de podcast van Evy is dat de muziek ook daadwerkelijk anders is bij het lopen of het wandelen. Maar als je het geen leuke muziek vindt, dan is dat voordeel ook maar minimaal.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_98898039
@computergirl, het klopt dat mijn heupen scheef staan. Ik heb ook een hernia gehad en toen werd het verergerd (mijn hele onderlijf stond scheef). Is toen al door de fysio naar gekeken, maar die kon daar niets aan doen. Maar wellicht dat schoenen dit wel op kunnen vangen? (ik wil gewoon nieuwe schoenen :))

Thanks voor de link. Ik was ook al begonnen met buikspieroefeningen, maar die laat ik dan nog maar ff zitten.
pi_98917528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:44 schreef Fallen het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar is juist vanwege Evy niet nodig. Evy staat voor Evy Gruyaert, de dame die voor het Belgische Radio Eén een podcast aan elkaar gepraat heeft. Zij verteld je wel wanneer je moet lopen (hardlopen dus) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor komen er wel wat andere tips langs en geeft ze aan 'fier' op je te zijn.
Ik heb een tijdje met Evy gelopen (nouja, de podcast dan), maar had dit jaar geen zin om weer naar dezelfde muziek te luisteren. Ik gebruik dus wel het opbouwschema van x-keer zoveel minuten, maar plaats de intervallen in Runkeeper en luister lekker naar mijn eigen muziek.
Runkeeper geeft heel goed aan wanneer je wat moet doen. Het enige voordeel van de podcast van Evy is dat de muziek ook daadwerkelijk anders is bij het lopen of het wandelen. Maar als je het geen leuke muziek vindt, dan is dat voordeel ook maar minimaal.
Hmmz..ik had juist bedoeld om Runkeeper te gebruiken om later m'n stats enroute uit te lezen op de PC. Het lijkt me dus dat ik daar dan gewoon de intervallen uit kan laten, dus gewoon Runkeeper aan te zetten en te rennen met Evy. Zal dan ook vast wel goed gaan :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:09:43 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98918355

Mine O+.

Gekocht bij Run2Day voor maar 95 euro (kreeg wel 15 euro inruilkorting voor m'n oude, maar dan nog). Toen ik er een rondje op ging rennen door de winkel, was me wel meteen duidelijk hoezeer m'n oude aan vervanging toe waren: wat dempen die nieuwe heerlijk! Ging echt verend door de winkel, haha. Ook nog een paar Adidas aan gehad, maar die vond ik toch minder. Air Pegasus it is. En dat is een neutrale schoen, dus blijkbaar loop ik wel normaal :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:43:34 #95
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98919483
Viking84, hoe lang heb je gedaan met je oude schoenen? Ben wel benieuwd hoe lang mijn schoenen het nog uithouden. Zit op dit moment op ongeveer 600 km en train voornamelijk op verharde wegen. Ik hoop vanaf volgende week 3 keer per week te kunnen trainen :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:33:42 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84, hoe lang heb je gedaan met je oude schoenen? Ben wel benieuwd hoe lang mijn schoenen het nog uithouden. Zit op dit moment op ongeveer 600 km en train voornamelijk op verharde wegen. Ik hoop vanaf volgende week 3 keer per week te kunnen trainen :)
3 jaar ;). Maar ik loop pas sinds september vorig jaar elke week (daarvoor was het beginnen, stoppen, beginnen, stoppen etc) en de demping schijnt er sowieso uit te gaan, ook als je niet loopt. Ik houd nu bij hoeveel km ik loop en ik denk dat ik ze na 1000 km weer vervang. Dat is over een jaar ongeveer als ik net zo veel en vaak blijf lopen als nu.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:35:13 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98921688
Overigens vond ik de benadering bij Run2Day niet echt anders dan bij een algemene sportzaak, maar miss komt dat ook doordat ik geen beginnende hardloper ben en zelf al kwam met "deze schoen bevalt goed, ik wil graag iets soortgelijks". Dus geen filmpje of observatie van m'n loopje gehad oid.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:31:29 #98
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_98924293
Vandaag lekker gek gedaan en heb mezelf uitgedaagd om 50 minuten te gaan hardlopen, uiteindelijk 53 minuten geworden en 8.15 km gelopen. Ging lekker!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:09:05 #99
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98925811
las laatst een blog van een ultra runner (60-150km per week) en die slofte gewoon 1500km uit zijn schoenen zonder problemen voordat ze aan vervanging toe waren
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:42:13 #100
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_98927288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
las laatst een blog van een ultra runner (60-150km per week) en die slofte gewoon 1500km uit zijn schoenen zonder problemen voordat ze aan vervanging toe waren
Kilometers zeggen ook niet alles. De demping van hardloopschoenen kan na verloop van tijd afnemen. Momenteel zijn mijn schoenen bijna 2 jaar oud en heb ik nog geen problemen met de demping. Voorlopig kan ik dus nog wel verder op deze schoenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')