abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:10:46 #151
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98638238
Estrys, zoiets ja :).

En dan heb ik tuurlijk ook gewoon momenten dat Joep gewoon luistert hoor. Het is nu net of ie strontvervelend is en dat is helemaal niet zo.
Weet je, ik denk dat het momenteel ook bij mijn slaapgebrek ligt, ik kan gewoon iets minder hebben en ben wat prikkelbaarder. Daar moet ik denk even op gaan letten, want daar moet hij tuurlijk geen last van hebben.

Bij Joep is alles 6 en 8. Ook als hij gaat 'tellen' : 8, 6, 6, 8 :D
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:11:46 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98638246
SeilraM, wat ze bij de 'Peuter in zicht' cursus aangaven was dat het ook nog wel eens als je je kind laat herhalen wat je zelf hebt gzegd. 'Wat gaan we over 1 minuut doen?'.

En wat ik een tijdje gedaan heb is ipv zeggen over 1 minuut, is de kookwekker erbij hem die zelf aan laten zetten etc. Dat piepje dat af ging was voor hem een heel stuk minder willekeurig dan 'over 1 minuut'.
Dus 'als het piepje gaat, gaan we naar huis, kom jij hem aanzetten?'

Voelde voor mij eerst heel raar en rigide aan, maar vlgs de ortopedagoge van het Opvoedbureau was het prima om te doen, duidelijker kan je het bijna niet maken voor een kind en bij die 2 van mij werkt het echt heel goed. :Y
pi_98639215
Ik tel tot drie is hier geen waarschuwing, maar een gevolg.
Ok, wil jij dat doen/meelopen/in de auto gaan zitten...
- nee
Ik tel tot drie en anders doe ik het/til ik je op en haal je daar weg/zet je in de auto.

Ongeveer in de helft van de gevallen doet hij het dan zelf en anders vindt hij het ok dat ik het doe.

Terug van vakantie hier :+
Dat ging perfect met de peuter *O*

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 juni 2011 @ 10:52:02 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_98639637
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef E.T. het volgende:
Maar dan heb ik idd tijd over :o Eens nadenken hoe en wat ik daarmee ga doen ;)
Schoonmaken?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:35:19 #155
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98640365
Haha! :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:17:30 #156
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98641419
Hier gaat het tellen tot 5 inmiddels redelijk, dus ik kan zeggen 'nog twee keer (of vijf keer) van de glijbaan en we gaan.' Werkt prima.

Ow, en ze vraagt altijd om twee koekjes: één in iedere hand... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:07:38 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98642740
Ik tel zelf ook met veel dingen: nog 3 hapjes*, kijk, 1, 2, 3. Nu nog 2 hapjes, kijk, 1 en 2 enz.
*vul zelf in wat van toepassing is op dat moment.

Wij hebben trouwens een loopfiets gekocht, bij de AH :D Was een mooi prijsje, nu kijken of het ook een leuk fietsje is (doen we morgen). Vanmiddag eerst bij oma op verjaardag :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98643729
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
SeilraM, wat ze bij de 'Peuter in zicht' cursus aangaven was dat het ook nog wel eens als je je kind laat herhalen wat je zelf hebt gzegd. 'Wat gaan we over 1 minuut doen?'.

En wat ik een tijdje gedaan heb is ipv zeggen over 1 minuut, is de kookwekker erbij hem die zelf aan laten zetten etc. Dat piepje dat af ging was voor hem een heel stuk minder willekeurig dan 'over 1 minuut'.
Dus 'als het piepje gaat, gaan we naar huis, kom jij hem aanzetten?'

Voelde voor mij eerst heel raar en rigide aan, maar vlgs de ortopedagoge van het Opvoedbureau was het prima om te doen, duidelijker kan je het bijna niet maken voor een kind en bij die 2 van mij werkt het echt heel goed. :Y
Oh, wat een goede tip!

Ik worstel ook een beetje met seilrams probleem. Weet je wat het is, ik vind het heel begrijpelijk. Natuurlijk is het niet leuk dat je naar huis moet als je moeder het zegt terwijl je zelf nog lekker aan het spelen bent! Gisteren hadden we dat bijvoorbeeld met het badderen. Ivan is daar dol op, maar hij kan niet rustig afscheid nemen van het badderen.

Er zijn een paar dingen die ik in zulke situaties probeer te doen. Ik leg vaak gedurende de dag uit wat voor dingen we direct daarna gaan doen, maar ik weet niet of hij dat echt registreert. Ook probeer ik van afscheid nemen een ritueel te maken. Als het bijvoorbeeld tijd is voor de middagdut kondig ik dat aan, toon ik er begrip voor dat hij geen zin heeft en als hij het gevoel heeft dat ik hem begrijp dan probeer ik hem de stap te laten maken naar het gedag zeggen-ritueel. Dat vindt hij gelukkig heel leuk en daar voorkom ik steevast een driftbui mee.

Maar het is niet altijd even makkelijk om zoiets te vinden. Met het uit bad gaan heb ik nog geen ritueel gevonden dat altijd werkt. Soms werkt het om hem zoveel mogelijk te laten helpen met het zich afdrogen en aankleden, maar meestal levert het vooral veel gedoe op. Het gedrag negeren hebben we ook wel geprobeerd, maar ik wil gewoon niet een krijsend en worstelen kind afdrogen en aankleden. Dat moet beter kunnen. Afleiden door een handpop, door liedjes te zingen, lichaamsdelen te benoemen, keuzes geven binnen bepaalde marges ('Wil je een groene of rode handdoek om je mee af te drogen?')... incidenteel werkt het.

Anyhow, ik ga dat van die kookwekker eens proberen! Nu laat ik het water weglopen zodat hij langzaam kan wennen aan het idee dat hij uit bad moet gaan, maar dat werkt niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98644372
psst, claudia; een capejas (in selene's woorden) wil nog wel eens helpen met uit bad gaan: "dan kan je na het afdrogen fijn je capejas aandoen!"

capejas: een badjas of cape
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98644851
Wat een heerlijke foto's Free! Wat is dat water fel van kleur. :D O+
Fijn dat het zo goed ging.

Seilram, als ik moe ben kosten dat soort dingen hier ook extra energie. Dat is inderdaad goed om voor ogen te houden, anders zie je misschien alleen maar lastig gedrag. :*

Ik ben denk ik best makkelijk in dingen. Als Ko in bad zit, laat ik hem erin zitten tot hij er zelf uit wil. Dat scheelt hier een hoop gedoe. Kan soms wel anderhalf uur zijn.
Daarna mag hij nog lekker in zijn blootje rondrennen, hij heeft namelijk een hekel aan afdrogen. Ik wikkel hem even in de handdoek en dan wurmt hij zich los en gaat heen en weer rennen door de woonkamer.
Nouja, zo wordt je ook droog. :D

Maar gister in de spelotheek wilde hij ook niet weg. En ik wel. Eerste keer gaf ik toe, goed je mag nog even spelen, maar we gaan zo weg. En de tweede keer kreeg ik weer protest, maar met het dag zeggen krijg ik hem gelukkig toch nog snel uit zijn overstrek/huil/driftbui.
Dat vindt hij net als Ivan erg leuk om te doen namelijk.

Poeh, een lange vergadering gehad gister, maar ik vond het erg leuk om zo lang over elk kindje te praten.
Het is fijn om met zoveel ouders, die je kind goed kennen, over je kind te praten.
Met Ko gaat het erg goed op de Kresj. Een paar stukjes uit zijn maandelijks verslag:
quote:
Hij maakt een vrolijke en gelukkige indruk. Luistert erg goed naar verhaaltjes. Gek op de schommel en de glijbaan. Buiten rent hij lekker rond en gaat ook op de trampoline.
Als L. hem probeert te aaien, roept hij weleens 'au' bij wijze van afweer. Met T (het oudste kindje) doet hij weleens spelletjes zoals kikkerspringen.
Met de komst van Z zijn Ko, Z en W een hecht vriendentrio. Hij is natuurlijk van de drie jongetjes de meest ervaren Kresjer en dat merk je af en toe wel. Hij geeft dan aan wat er gaat gebeuren.
Hij is gek op ouderwetse slapstick, daar kan hij een echte lachstuip van krijgen. Vallen en schrikken en dat soort humor.
Hecht erg aan het dagritme en kan erg chagerijnig worden als het niet gaat zoals het hoort. Bv naar buiten gaan op het moment van de cracker. Dan zit hij er al helemaal klaar voor. Hij klaart dan wel helemaal op als hij mag helpen de tafel te dekken buiten.
Hij praat steeds meer en steeds verstaanbaarder.
Ik vond het zo herkenbaar. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98645411
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:21 schreef oeke het volgende:
En de tweede keer kreeg ik weer protest, maar met het dag zeggen krijg ik hem gelukkig toch nog snel uit zijn overstrek/huil/driftbui.
Dat vindt hij net als Ivan erg leuk om te doen namelijk.
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij? :D

Simmu, ik ga het proberen! We hebben nog een badjas voor hem liggen. Eens kijken of die inmiddels past! Ik ben bang dat hij het niet leuk genoeg gaat vinden om het bad voor vaarwel te zeggen, want hij is momenteel niet zo van het aankleden (om het zacht uit te drukken :+).

Sowieso is alles 'nee', zelfs als hij er zelf om vraagt. Zit hij te zeuren om Woezel en Pip kijken, zet ik Woezel en Pip op, roept hij meteen "NEE! NEE! KLAAR!". En als ik het dan uitzet wil hij weer Woezel en Pip zien. Onze kleine anarchist nihilist. :Y)

quote:
Poeh, een lange vergadering gehad gister, maar ik vond het erg leuk om zo lang over elk kindje te praten.
Het is fijn om met zoveel ouders, die je kind goed kennen, over je kind te praten.
Oh, dat lijkt me ook heel interesssant om te horen! Fijn dat het zo goed gaat met Ko. Ik moest lachen om zijn voorliefde voor de slapstick.

Freecell, waar waren jullie eigenlijk naartoe? Ziet er prachtig uit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98645686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Maakt hij daar ook van die Exorcist-geluiden bij? :D
:D Nee gelukkig niet. Hij jengelt dan echt. Althans het is alles wat ik me bij jengelen voorstel. ;)
quote:
Simmu, ik ga het proberen! We hebben nog een badjas voor hem liggen. Eens kijken of die inmiddels past! Ik ben bang dat hij het niet leuk genoeg gaat vinden om het bad voor vaarwel te zeggen, want hij is momenteel niet zo van het aankleden (om het zacht uit te drukken :+).
Ik vond die badjas ook echt de uitkomst, maar meneer heeft hem 1 keer aangehad en weigert sindsdien pertinent. Naakt rondlopen is veel leuker. 8-)

Haha, Ivan wil alles en meteen ook maar niets? O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98646243
haha, het duurde bij selene ook ff eer dat ze enthousiast werd over der capejas hoor ;) wel zelf aan laten doen he!

free, wat ziet het er heerlijk uit :Y

edit. die wij hebben is meer een vierkante handdoek met gat voor hoofd en capuchonnetje :) voelt bloot + kan ze leuk rondjes draaien voor de spiegel dan *)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:19:23 #164
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98646765
Ik gok dat freecell naar de Provence is geweest, leuke foto's!

Als Marlien niet meewil naar huis (meestal van de psz) dan zeg ik haar dat ze nog 1 rondje mag fietsen of nog 1x van de glijbaan mag of nog 1x een emmertje met zand mag vullen o.i.d.
Eerst moest ik haar dan ook oppakken als ze dat gedaan had, maar nu komt ze (meestal) zelf.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:38:38 #165
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_98647291
Jemig, wat een geduld hebben jullie allemaal zeg :o. Ik doe het net als Grijs, aankondigen dat we weggaan, en dat ze nog 1 ding mag doen (glijden, schommelen) en dat daarna de koek op is. En dan komt het in het begin wel voor dat je een keer een krijsend kind meeneemt, maar als je daar consequent in bent is dat snel genoeg over :Y.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_98648133
Ik doe meestal ook: 'nog één keer glijden en dan weg...'
En dan... Gaat hij niet glijden maar iets anders doen :') Te sneaky.

Provence inderdaad!
pi_98648851
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:

Provence inderdaad!
Ik houd daar echt van. Je moeder te slim af zijn, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Je vakantiefoto's zijn prachtig O+
pi_98649311
Hij is me altijd te slim af }:|
En ik leg over het algemeen uit waaróm dingen niet mogen.
Resultaat: Hij bedenkt nu waarom dingen best wel mogen :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:56:13 #169
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98651723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:05 schreef freecell het volgende:

Provence inderdaad!
O, daar ben ik heel resoluut in: je mag glijden, wil je dat niet, dan gaan we direct.
Mijn oudste is ook heel goed in 'uitzonderingen' bedenken, dus ben ik daar veel strakker in geworden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:51:16 #170
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98653137
Freecell wat een prachtige foto zo in dat lavendelveld O+ O+ O+

En miss uitzonderingen 2011 woont hier volgens mij :') Helaas... "Ja maar" is hier de meest gebruikte woordcombinatie elke dag.

Overigens is ze inmiddels al zo'n anderhalf uur het hele huis door aan het gaan met een nat doekje. "Oh dit kan ook nog wel een sopje gebruiken!" "Ohhhh dit kan eeeeecht niet zo hoor, ik ga even mijn la opruimen!"

En van wie ze het heeft?????? :@ Niet van mij in ieder geval.
pi_98654771
Stiemie _O-
Wel praktisch :P

Hier is het: mama... wat kan je daarmee doen?
Voor élk willekeurig gebruiksvoorwerp :+

En het is belangrijk of beesten en dingen kunnen lopen blijkbaar.
Mama Kijk! Hommel! Die kan wel lopen hè?
Of: kijk berg! Die kan niet lopen hè?
pi_98670341
Mooie foto's Freecell!

Geweldige beschrijving Oeks, klinkt idd precies zoals je Ko hier beschrijft.

Linde, als je nog een vies huis zoekt? O-)

Ik vroeg me af hoe jullie met het indelen van de dagen omgaan. Wij hebben wel vaste eet en drinkmomenten, maar dat is het wel een beetje. We hebben geen vast voorleesmoment, soms is het zes keer per dag, soms maar een. Slaapritueeltje bestaat uit pyjama aan, tandenpoetsen en soms voorlezen, afhankelijk van hoe moe hij is. Op het kdv is alles vrij strak gepland, dat biedt kinderen natuurlijk wel houvast. Ze weten wanneer het speeltijd is, eettijd, slaaptijd, buitenspeeltijd.
En zijn hier mensen die van die dagritmekaartjes gebruiken? Ik ben gewoon nieuwsgierig, op zich werkt dit prima, ben zelf ook niet zo van de routine, maar wie weet.

We zitten nu met M. op de camping. Hij vindt het echt fantastisch. Elke keer als we de auto ingaan zegt hij 'Nog niet naar huis he mamma?". Hij geniet volop en is zwaar onder de indruk van een van de animatiefiguren hier. Gaat stoer lopen als hij haar ziet, wordt heel verlegen. O+
En: hij durft onder de douche! Helemaal, zijn hoofd ook. Hij wast zelfs zijn eigen haar! Echt een giant leap: wat een drama's hebben we daarmee gehad. Mijn poepiebroek wordt een stoere! :s)
pi_98670373
Onder de douche, fijn :Y dat zou hier ook wel handig zijn als dana dat eindelijk zou durven :)

En wij hebben niet echt een vaste dagindeling.Alhoewel de avonden wel altijd hetzelfde verlooen, na het eten even samen oo de bank spelen, lezen of tv kijken. En dan boven wassen en tandenpoetsen en pyama aan.
Nog heel even naar beneden en dan met een verhaaltje en een liedje naar bed. :)

Vandaag gaat hier de speen eindelijk de deur uit. We gaan vanmiddag samen een envelop versieren waar ze de speentjes in mag doen en dan gaan ze naar de brievenbus voor een andere baby. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat
pi_98670580
wij hebben wel een vaste dagindeling :) ik heb zelf altijd best veel behoefte aan orde en structuur en de kinders ook. dat is zo ongeveer vanzelf gegroeid.
pi_98670819
Hoe ziet die er dan uit Simmu?

Spannend Bla, ben ook benieuwd hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')