abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98599617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:03 schreef Books het volgende:
Groofs, de reactie van Sly: ik, ik, ik en ik en dan erachter aan meteen vermelden dat je in het peutertopic op je woorden moet passen.

Ik heb helemaal niets tegen AP en het constante overleg tussen de ouders en kind maar het komt vaak bij bepaalde personen zo over alsof het het enige juiste is en als er een weerwoord komt dan is het meteen het grote slachtoffer spelen, daar kan ik niet zo goed tegen!

Hier wordt ook overlegt maar met sommige dingen is er niets te overleggen in de zin van wij gaan nu eten kom je aan tafel ajb en geen haar op mijn hoofd die dan denkt van: K. en E. als jullie er trek in hebben zouden jullie dan aub aan tafel willen komen eten. Ooit schreef Miss ergens dat Senna bepaald wanneer er gegeten wordt nu hier dus niet.

laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty does

ieder zn eigen stijl he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98599686
wellicht een nuttige tip: ik heb hier met papier en lamineerding een klokje gemaakt voor selene; als ik wil dat we op tijdstip X iets gaan doen, dan zet ik haar klok op tijdstip X :) dat werkt best goed!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:11:40 #103
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599694
Het is geen aanval het is gewoon hoe ik het zie en hoe jij daar meteen op reageerde. Door meteen te roepen van je moet hier op je woorden letten en geen zin in gedoe.

Misschien komt het zo over dat je nogal hoe zeg ik het nu duidelijk zo slachterofferig te doen als er niet met je meegegaan wordt in je opvattingen.

Ik neem iemand hier af en toe ook weleens iets kwalijk so be it! Het is hier een discussieplatform dus ja dan kan je eens tegengas verwachten lijkt me zo...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:13:35 #104
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef simmu het volgende:

[..]

laat het lekker gaan books, je schiet er toch niks mee op. pretty is as pretty does

ieder zn eigen stijl he!
Helemaal gelijk Simmu.

En die van dat klokje is ook wel een goeie tip trouwens. Even manlief gaat laten lamineren van de week. Ze zijn hier wel van de klok als in we eten om half een bv een boterham en hoeveel uur is het nog totdat papa thuis komt. Thanks voor de tip.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:19:10 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98599954
Simmu, goede tip, die ga ik ook eens proberen. :Y
Misschien werkt dat beter dan mijn hele en halve cirkels. Ze weet wel wat hele en halve cirkels zijn, maar ze kijkt niet echt naar de klok, die hangt denk ik te hoog voor haar.

Hmm, misschien ook eens een klok voor haar kopen zodat ik die lager op kan hangen, bedenk ik me nu... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98600129
ik wil er best eentje maken hoor, voor de liefhebber ;)
ze zijn plat, dus opstuurbaar

erger nog; ik heb na dit weekend een semi-mislukte (niet zo mooi gelamineerd, wel prima bruikbaar) over, want mopsie had zelf papier voor een andere uitgezocht (alweer een tip: kind niet meenemen naar hobbiewinkel, dan kom je beladen met meer zooi terug)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:29:03 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98600291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef lily het volgende:

[..]

Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.
Laatst nog; ze hebben anderhalf uur de tijd om te eten en zich aan te kleden/tanden te poetsen. Hij stond nog steeds in zijn onderbroek te flauwekullen dus hup in de auto en broek/shirt/schoenen en tandenborstel/tandpasta in een tasje erachteraan. Klaar.
:D die ga ik onthouden. Twan is ook een vreselijke treuzelaar!! Soms laat ik hem dan ook maar gewoon te laat komen omdat hij te laat begonnen is met bijv. omkleden. Tegen te laat komen, kan ik trouwens ook niet zo goed.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:57:19 #108
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98601495
Ik vind dat ook wel een goede van Lily, heb het zelf wel eens op mijn werk gedaan, een cliënt (verstandelijk gehandicapte) die liever lui dan moe is en alles laat doen met aankleden, maar ze kan best haar sokken en schoenen aantrekken. Toen heb ik gezegd: "dan ga je maar op blote voeten naar dagbesteding" Haar omhoog getrokken tot staan en haar naar de kamer willen sturen. Toen ging ze heel snel weer zitten en deed ze haar sokken en schoenen aan :D

Maarten kan net zoals Seb ook verschrikkelijk ter aarde storten als hij iets niet wil. We zijn eens met een gillende Maarten het winkelcentrum uitgelopen onder de arm omdat meneer niet wilde lopen... Ja, wel heel hard richting de Bart Smit...

Wat nu heel goed werkt, is één keer waarschuwen en anders in de hoek zetten. En ik geef hem ook wel keuzes als hij bijv. niet zijn shirt aan wil, dan pak ik er een andere bij en mag hij kiezen.

Ik pak een beetje van alles wat, waar ík/wij me/ons goed bij voel(en).
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98602629
Ik zet Seb op de trap om af te koelen. Dat werkt. Duurt wel lang. Dan is het even stil en na tien tellen denkt hij ineens weer ja ik ben weeeheeeel zielig hoor. Dan hoor je de sirene weer aanzwengelen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:28:44 #110
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98602783
De trap is hier af en toe ook de oplossing. Maar het komt bijna niet voor dat hij daar naartoe moet. Ow en Lennon gaat inderdaad ook trappen en om zich heen slaan... ze zijn dan echt sterk.

Dat duurt even dan kan hij weer op de grond en gaan we verder.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:18 #111
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98603821
Bij dingen zoals in de plassen stampen zeg ik meestal iets als: "ik begrijp dat je in de plas wilt stampen, want dat is hartstikke leuk. Het is nu alleen niet zo'n goed idee want dan worden je schoenen nat". En doet ze het dan wel, ja jammer dan. Natte schoenen en sokken, maar daar moet je niet over zeuren. I told you so, idd.

Ik probeer het wat positiever te brengen dan gelijk een verbod of een waarschuwing. Al gebeurt mij het ook wel eens dat ik gewoon roep:"niet doen!" oud. Meestal wanneer ik of zelf ergens van schrik of wanneer ik m'n dag niet heb. Maar dat is niet zo vaak.

Aan dingen als, de hoek, de trap of de gang doe ik niet. Dat past helemaal niet bij ons.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98604213
we doen hier ook niet aan de trap, dit omdat ravi haar dan achterna gaat en mijn bijdehandje dan ws toch gewoon naar boven vliegt en gaat spelen of zoiets ;)

ik blijf erbij dat het eigenlijk niet zo denderen veel boeit welke 'methode' je gebruikt, zolang je binnen die methode dan maar consequent blijft en de gekozen 'methode' bij het gezin past. wij zijn nogal van het "zelf laten ontdekken" terwijl we met sommige dingen dan wel weer best streng zijn (broertje meppen is een hele grote nogo hier), dus dat zie je in onze 'methode' terug. een ander gezin zal dingen anders aanpakken, pas als je ff niet goed weet hoe je iets kan doen, is het fijn om links en rechts eens ten rade te gaan.
pi_98604279
met als resultaat trouwens dat selene van de week de hele speeltuin voor zichzelf had. het regende en alle andere kindjes (en wij en ravi) stonden onder de boom te schuilen terwijl seleentje de grootste lol had door kleddernat stug van de glijbaan af te gaan *O*
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:21:10 #114
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98605297
Dat is ook zo, simmu. Het is ook makkelijker consequent te zijn en blijven in een stijl die wel bij je past. Denk ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:37:13 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98606209
Ik dreig wel. Veel ook. Ben me er steeds vaker van bewust, dus ik kom vast nog wel op het punt dat ik het doorheb voor ik het doe. ;) :@

Sasha had vanmorgen een leermomentje. :o
Hij trok nietsvermoedend de nooduitgang open bij de Lidl. Het is een gewone deur, met alleen helemaal hoog beveiligings-sensoren. :') Een pokkeherrie! :o Hij schrok zich helemaal wezenloos en was totaal overstuur, arm kind. :o Verdere geen man over boord, de kassiere zei dat het wel vaker gebeurd was.
Ik denk alleen dat Sasha het noooooooit meer doet! :D
pi_98608527
Sasha, wat zal je geschrokken zijn! :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:51 schreef She-Wolf het volgende:
Bij dingen zoals in de plassen stampen zeg ik meestal iets als: "ik begrijp dat je in de plas wilt stampen, want dat is hartstikke leuk. Het is nu alleen niet zo'n goed idee want dan worden je schoenen nat". En doet ze het dan wel, ja jammer dan. Natte schoenen en sokken, maar daar moet je niet over zeuren. I told you so, idd.

Ik probeer het wat positiever te brengen dan gelijk een verbod of een waarschuwing. Al gebeurt mij het ook wel eens dat ik gewoon roep:"niet doen!" oud. Meestal wanneer ik of zelf ergens van schrik of wanneer ik m'n dag niet heb. Maar dat is niet zo vaak.

Aan dingen als, de hoek, de trap of de gang doe ik niet. Dat past helemaal niet bij ons.
Zo probeer ik het hier ook.
Bovendien, als ik Ko op de trap zet, zit hij in het algemene trappenhuis, dat vind ik een erg slecht idee. :P

En met dreigen tegen mijn zin, bedoel ik vooral te dreigen met 'dan gaan we naar huis' en je dan realiseren dat je binnen zit met een chagerijnige peuter. Dat ik hem liever buiten zijn energie laat razen dan binnen.

Maar goed Ko is nog een kleintje vergeleken met die van jullie en zijn driftbuien vind ik tot nu toe redelijk goed te doen. Wie weet wat er nog komt allemaal.

Vanavond hebben we weer de maandelijkse vergadering op de kresj, en het is mijn eerste keer. Ik ben heel benieuwd, ik heb van P. begrepen dat ze echt heel uitgebreid elk kind bespreken.
Hij was de vorige keer om 2 uur 's nachts pas thuis! :o
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98609773
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Hij trok nietsvermoedend de nooduitgang open bij de Lidl. Het is een gewone deur, met alleen helemaal hoog beveiligings-sensoren. :') Een pokkeherrie! :o Hij schrok zich helemaal wezenloos en was totaal overstuur, arm kind. :o Verdere geen man over boord, de kassiere zei dat het wel vaker gebeurd was.
Ik denk alleen dat Sasha het noooooooit meer doet! :D
:o _O-

arm jochie
pi_98609994
Ik doe wel aan gang. Zeker toen ze in de leeftijd waren van dit topic (2 tot 4 dus).
Tegenwoordig stuur ik er eentje naar zijn kamer als het te bont wordt.
Ze breken soms de boel af hier met zijn tweeen, dus na twee keer vragen of het iets minder kan of dat ze aub ophouden dan ben ik er wel klaar mee.
pi_98610759
Ik dreig eigenlijk pas sinds kort een beetje. Maar misschien heet het geen dreigen als je het ook naleeft? (oké, oké, ik laat haar natuurlijk niet thuis als ze haar schoenen niet aan wil doen, maar verder...)

Mijn peuter weet precies wanneer ze een snoepje krijgt (als R slaapt). En toch kan ze soms uren bezig zijn over of ze een snoepje mag. Voorheen ging ik daar altjd netjes op in, zo van 'lekker hè, snoepjes, strakjes als R slaapt.' Maar ik weet 100% zeker dat ze precies weet wanneer ze er één krijgt en wil het gezeur nu ook een beetje de kop in gaan drukken zeg maar. Ik kies dus redelijk bewust nu wat dat betreft voor een minder 'begripvolle manier'. (Met in mijn achterhoofd 'wie vraagt, wordt overgeslagen' :P ). En dan zeg ik na tien keer dat ik er niks meer over wil horen. En dat ze anders straks geen snoepje krijgt. Ze heeft al twee keer om die reden geen snoepje gehad. :D
pi_98610803
Stoeltje (ipv gang zeg maar) is hier al in geen tijden meer nodig geweest.
pi_98611174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik dreig eigenlijk pas sinds kort een beetje. Maar misschien heet het geen dreigen als je het ook naleeft? (oké, oké, ik laat haar natuurlijk niet thuis als ze haar schoenen niet aan wil doen, maar verder...)

Mijn peuter weet precies wanneer ze een snoepje krijgt (als R slaapt). En toch kan ze soms uren bezig zijn over of ze een snoepje mag. Voorheen ging ik daar altjd netjes op in, zo van 'lekker hè, snoepjes, strakjes als R slaapt.' Maar ik weet 100% zeker dat ze precies weet wanneer ze er één krijgt en wil het gezeur nu ook een beetje de kop in gaan drukken zeg maar. Ik kies dus redelijk bewust nu wat dat betreft voor een minder 'begripvolle manier'. (Met in mijn achterhoofd 'wie vraagt, wordt overgeslagen' :P ). En dan zeg ik na tien keer dat ik er niks meer over wil horen. En dat ze anders straks geen snoepje krijgt. Ze heeft al twee keer om die reden geen snoepje gehad. :D
Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werkt ^O^ dus niet, want het gaat nogsteeds de hele ochtend over snoepjes :')
pi_98611280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nu zegt ze de hele dag dat ze niet zal zeuren om een snoepje, omdat ze er anders straks geen krijgt. Het werkt ^O^ dus niet, want het gaat nogsteeds de hele ochtend over snoepjes :')
ghehehe, dat wordt gewoon zo'n aktie als van kleine simmu ooit die van der mama op der falie kreeg dat ze niet mocht bedelen om snoepjes bij de buren: "ik mag van mijn mama niet om snoepjes vragen, maar snoepjes zijn wel heeeeeeeeeeel erg lekker hoor! O-) "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98611423
Hier is het ook 2 keer waarschuwen 3e keer gang. Zeker als hij een muit-dag heeft. Op dat soort dagen heeft uitleggen ook geen zin. Voordat ik een halve zin verteld heb, is hij weer terug aan het muiten. Dan is het duidelijk en consequent zijn.
Normale dagen kan ik dingen best wel uitleggen. Maar als het niet binnenkomt, is het niet zo zinvol..
Dreigen doe ik wel, maar dat wel in relatie met de situatie. Als hij niet wil aankleden, dan waarschuw ik, dat ik weg zal gaan. En doe dit dan ook. Of als hij niet gaat eten, dat ik zijn bord wegzet.
Maar over het algemeen zit hij tegenwoordig max eens per 2 weken op de gang. De rest kunnen we af met waarschuwen en praten.
pi_98621622
Hier 1e keer waarschuwen met uitleg, 2e keer waarschuwen met de mededeling dat de volgende keer gang wordt en bij de 3e keer is het dus gewoon naar de gang en daar (nu) 2 minuten zitten.

En de post van She over plassenstampen herken ik maar al te goed. Vanmorgen liepen we in het centrum en daar was een plas water. Tess had d'r sandaaltjes aan en die rende op de plas af. Ik heb d'r gewaarschuwd en toen liep ze dus in de plas en toen was het :'( mamaaaaaa voeten nat! :'(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98623618
oooh mn hormonen, elin ligt in bed tegen haar babyborn te praten (lala)

Kom maar bij mij slapen lala,
neeeeeee, Lala, hier liggen (ik zie r al wijzen)
Doetten we even schone luier aan, zo kommaarrr lala etc etc etc O+
Ik denk dat ze t wel met r broertje kan vinden straks)

(ze kan daadwerkelijk de pop een luier aandoen en ook haar eigen luier! O+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')