abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:55:54 #51
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98516782
Over regen gesproken: we waren vanmiddag in een zwembad aan het zwemmen waarbij het mogelijk was om van binnen naar buiten te zwemmen en omgekeerd. Toen het ging regenen moesten we van Annicka snel naar binnen, want we werden nat... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:01:50 #52
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98522836
GWS, heerlijk he, die logica :P :D

Tess O+ Lekker ding!

En lees ik nu dat er kindjes memory spelen? :o :o Wat knap!

Hier inmiddels drie nachten zonder speen *O* en we hoeven er nu 'nog maar' één of twee keer per nacht uit. Woei! Zou het....?
pi_98533422
Mirte begint ineens te tekenen, poppetjes, zonnetjes, bloemen, wolkjes, auto's, vlinders, lieveheersbeestjes, konijntjes. En allemaal redelijk herkenbaar ook O+
Echt bijna kleuter volgens mij. Nu alleen de zindelijkheid nog. Maar ze zal wel te druk zijn met dat tekenen op het moment...
Fake it till you make it...
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:45:18 #54
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98584070
Goed nieuws Mikoxx!

Nijna, dat lijkt me zo gezellig. Dat tekenen! Hier wordt er volop gekrast ;)

Opvoedkundig vraagje: als Joep iets doet wat niet mag, dan heb ik nogal de neiging om er een dreigement aan vast te plakken. Bijv: vanmiddag in het park lag een plas water, maar geen regenlaarzen aan. Ik zei: Je gaat er niet in want je hebt je laarzen niet aan. Als je niet luistert gaan we gelijk naar huis! Toen vroeg ik mezelf af... doe ik dat wel goed?. Of moet ik gewoon zeggen: Nee dat mag niet, dan worden je schoenen nat en je hebt je laarzen niet aan. En dan maar afwachten of hij luistert?.... Snappen jullie wat ik bedoel?

Tess O+ en nog welkom! Leuk feestje gehad?

Ow en Oeke en Kobus ook nog welkom :D, ik ben traag .....;) (en druk met bv)
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:52:37 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98584529
Ik doe inderdaad dat laatste, meestal luistert ze daar wel naar. Als het om dagelijkse dingen gaat doe ik er wel een dreigement bij. Als ze bijvoorbeeld niet in haar bed wil gaan liggen als ze moet slapen, zeg ik dat ik dan maar naar beneden ga (zodat ik dus het bedritueel niet afmaak). Meestal ligt ze dan al voordat ik bij de deur ben, soms niet en dan loop ik inderdaad haar kamer uit.
En of dat goed is? Als je je er niet goed bij voelt, zou ik proberen er wat aan te veranderen. Of wanneer je het idee hebt dat het voor je kind niet goed is, of niet werkt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_98593271
Ik doe ook het laatste. Ze weet dat ze allene in de plassen mag met laarzen aan. Dus als ze nogal enthousiast reageerd als er plassen liggen en ze heeft andere schoenen aan zeg ik gewoon tegen dr: Dana denk je eraan dat je alleen met je laarzen in de plassen mag stampen. Dat is nog altijd genoeg geweest.

Dreigementen werken hier nooit...eerder het tegenovegestelde want dat wordt ze boos en dwars :)

Ow en vandaag is ze 3 jaar!!! :D
Het eerste wat ze vanmorgen zei..oh! nu moet ik straks eerst even de fuppies (speentjes) aan de andere babys gaan geven O+ grote meid
Al stellen we dat even uit tot morgenavond omdat ik niet wil dat ze dat straks als iets vervelends gaat zien wat met dr verjaardag te maken heeft...of is dat weer typisch een geval van " de ouders hebben er vaak meer moeite mee als de kinderen :')
pi_98593450
Ik doe ook het laatste. Ik wil niet negatief doen als het niet nodig is, hij moet wel de kans krijgen om te doen wat ik vraag. Hij mag van mij trouwens best in een ondiepe plas stampen met z'n schoentjes aan, die drogen wel weer :)

Gefeliciteerd Bla! Wat groot zeg, 3. Wat geven jullie haar?
pi_98593481
Ze krijgt van ons een piano(tje), een echte paardrijbroek en een paardenkleurboek
ze wou 3 kadootjes want ze is tenslotte ook 3 geworden :')
pi_98593572
Goed geredeneerd ^O^

En een paardenmeisje van 3 :D . Dat rijbroekje staat vast heel lief.
pi_98593722
ja een echt paardenmeisje O+
pi_98593853
Gefeliciteerd bla! *O* *O*

Ik dreig niet echt. Ik geef wel aan wanneer het mijn plezier weg haalt als ze bepaalde dingen niet of juist wel doet. Ik geef dan ook aan dat ik zo eigenlijk geen zin heb om verder te gaan. En dan is het vaak een sorry of ze mokt en ze stopt.

Maar dat is eigenlijk alleen als ze weg rent op straat / in de winkels.
verder kan ik niet zo heel veel bedenken. :)

Ze mag wel in de plassen stampen.. heeft zij even pech als ze natte voeten heeft :+
Niet mijn probleem en als ze gaat mopperen dan is een I told you so genoeg voor mij om mijn pret niet te drukken :@ :')
pi_98594052
gefeliciteerd bla *O*

ik dreig alleen als ze al aan het muiten geslagen is.
waarschuwing 1: "niet doen schatje, want <reden>
waarschuwing 2: "niet doen lieverd, want <reden>. klaar nu want anders gaan we weg/naar huis/ik naar beneden"

indien dan nog steeds, dan maak ik het waar. moet ik er wel bij zeggen dat ze best veel mag. bv plassen stampen, tsja. dat is me best. bovenstaande pas ik eigenlijk enkel toe wanneer ze aan het muiten slaat bij aankleden/weggaan/in de supermarkt, dat soort dingen. wat grijs zegt: je kan het beste de opvoedstijl kiezen die je ligt. ik merk dat ik selene en ravi ook 'anders' behandel. selene is veel impulsiever dan ravi, maar ook makkelijker te 'corrigeren'. ravi is makkelijker te 'hanteren', maar als die eenmaal aan het muiten slaat krijg je die er lastig weer uit. does that make any sense? :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 09:11:03 #63
5428 crew  miss_sly
pi_98594068
Gefeliciteerd Bla *O*

Ik dreig niet, maar ik leg wel uit dat gedrag consequenties kan hebben. In jouw geval, seilram, zou je dan kunnen zeggen: ik wil niet dat je met je gewone schoenen in de laarzen stampt, daar heb je regenlaarzen voor. Als je dat toch doet, kunnen je sokken en voeten helemaal nat worden en dat is met dit weer erg koud. Dus dan zullen we naar huis moeten om je voeten droog en warm te maken en droge sokken aan te doen.

Zo doe ik het ook met staan in de stoel. Als Senna in haar stoel gaat staan, zeg ik één keer dat ze dat niet mag, want dat ze dan kan vallen. Dan doet ze zich heel erg pijn, en dat wil ik niet. Om te voorkomen dat ze valt, zal ik dan het riempje om moeten doen. Vaak blijft ze dan zitten, soms niet. Dan doen we samen het riempje aan om te zorgen dat ze niet valt.

Ik hoor hier nog lang niet hoor :o dat duurt nog zeker 4 weken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98595137
Luisteren jullie kinderen echt naar die uitleg?
Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben met een kind wat gewoon oostindisch doof is. Net zijn vader }:|

voorbeeld:
Seb wil lopen in de stad. Dat mag maar dan wel bij mij blijven en niet wegrennen want dan raakt hij mij kwijt. Als hij niet bij mij kan blijven zal hij in de buggy moeten.
Maar het kan hem echt niks schelen, hij kijkt me aan en lacht me recht in mijn gezicht uit en rent weg.

Ik zeg het dan nog 1 keer, Het is klaar nu, je blijft bij mij anders zet ik je in de buggy vast. Meestal lacht hij me dan weer uit en doet het gewoon nog een keer.
30 seconde later snoer ik een heftig spartelend, schreeuwend kind vast in de buggy.

Hij krijgt 1 waarschuwing en dan is het klaar. Want ik geef hem 1 vinger en hij neemt een hele hand. En ik ben echt consequent. Als ik zeg dat ik de eerstvolgende keer actie zal ondernemen dan doe ik dat ook. Maar misschien is dat al teveel ruimte voor Seb en moet ik meteen tot actie overgaan.
Hij is heel erg aan het zoeken naar de grenzen. Krijg tegenwoordig ook vaak de reactie: ECHT WEL :{w Als mijn antwoord echt niet is. Peuterpuber :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98595395
zo gaat het met fases hier ook hoor estrys ;)
ik merk wel dat de muitfases steeds korter duren en sneller opgelost zijn. selene is ook zo'n typje wat constant grenzen zoekt. en ook bij iedereen he! dus als ik overdag een issue heb met iets wat niet mag en dan voor elkaar heb dat ze het snapt, dan doen we de hele riedel 's avonds bij papa nog eens dunnetjes over ;(
pi_98595858
thnx dames :)

inderdaad fases estrys.
Maar tegenwoordig luisterd ze echt naar mijn uitleg. En een beetje onderhandelen op zijn tijd zijn we niet vies van ;)

Dana moet me in de stad sowiezo een hand geven als het drukkers is/ we lopen op een plek waar auto's komen. Dat zit er zo ingebakken dat dat nooit een issue is en ze zelf vraagt om een handje.

ow en vooral niet naar de stad als je kind moe is...want dan heb ik ineens een ander kind :%
pi_98596343
Gefeliciteerd Bla! Wat lief, 3 kadootjes willen. O+

Soms betrap ik mezelf er wel op dat ik bijna een dreigement wil geven, maar vlak voor ik dat zeg, bedenk ik me vaak net op tijd.
Het gevolg van zo'n dreigement, bv 'dan gaan we naar huis', is dat ik ook consequent moet zijn en dat we dan ook echt naar huis moeten.
Dat wil ik zelf heel vaak niet. :@
Dus uit eigen belang dreig ik heel er weinig. Maar goed, ze gaan nog wel eens door mijn hoofd.

Ko luistert redelijk goed, maar ik ben zelf niet altijd zo'n goede uitlegger.
Als hij echt niet luistert til ik hem gewoon op. Loop je met een huilend kind de speeltuin uit.
Ik weet gelukkig dat hij 2 meter verder alweer rustig is en blij. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98596554
Ik herken het volkomen hoor Estrys! Wij zitten nu op de camping en M. mag niet in zijn eentje naar het toiletgebouw. Dat doet hij dus wel, lopend of met zijn loopfiets. We zijn nu zo ver dat hij aan de rand van het veld hard begint te gillen dat hij moet plassen en niet meteen door stekkert maar dat nadat we hem de afgelopen dagen gillend onder onze arm terug naar de caravan brachten of zijn loopfiets weer in de voortent zetten. Echt niet leuk om te doen, maar het is erg lastig om hem anders aan zijn verstand te brengen. Hij lacht je idd vierkant uit en rent keihard de andere kant, ook na 3x waarschuwen. En echt wel en echt niet komen hier ook vaak voorbij, net als 'wel hoor'.

Bla: gefeliciteerd met je dochter! Zo'n meisje van drie met een paardrijbroek. O+

Miss:M. vindt het verhaal van de regenlaarzen errug mooi, ik heb het nu al 5x voorgelezen. Echt.
pi_98596669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:40 schreef oeke het volgende:
Gefeliciteerd Bla! Wat lief, 3 kadootjes willen. O+

Soms betrap ik mezelf er wel op dat ik bijna een dreigement wil geven, maar vlak voor ik dat zeg, bedenk ik me vaak net op tijd.
Het gevolg van zo'n dreigement, bv 'dan gaan we naar huis', is dat ik ook consequent moet zijn en dat we dan ook echt naar huis moeten.
Dat wil ik zelf heel vaak niet. :@
Dus uit eigen belang dreig ik heel er weinig. Maar goed, ze gaan nog wel eens door mijn hoofd.

Ko luistert redelijk goed, maar ik ben zelf niet altijd zo'n goede uitlegger.
Als hij echt niet luistert til ik hem gewoon op. Loop je met een huilend kind de speeltuin uit.
Ik weet gelukkig dat hij 2 meter verder alweer rustig is en blij. ;)
herkenbaar, sta ik in t winkelcentrum, kind doet kut :P
als je niet stopt met etteren gaan we naar huis..
en dan denken, o shit, ik wil helemaal niet naar huis.

En weetjewat! Elin kan wat mij betreft gewoon even in de hoek gaan staan bij t kruidvat hoor. concequent ben ik iig.
De hoek is hier het enige dat werkt, ze blijft er ook netjes staan (t langst is een minuut :') ) daarna zegt ze sorry en vraagt ze of ik niet meer boos ben en dan leg ik r precies uit waarom ze daar stond (en altijd een waarschuwing vooraf)
AP is hartstikke leuk en aardig met dat úitleg' gebeuren, ik neem een beetje van beide, want ik heb t idee dat straffen en belonen wel werkt eigenlijk.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 10:58:06 #70
5428 crew  miss_sly
pi_98596811
Nou ja, mijn uitleg met de daarbij aangegeven consequenties kunnen ook als straf worden gezien, maar ik denk dat door de manier waarop ik het breng, het anders wordt gezien. 'Straf' klinkt meteen negatief, maar 'consequenties' zijn heel natuurlijk. En dat zal ze moeten leren: dat gedrag consequenties heeft.

En ik geef veel keuzes. Op het moment ben ik daar snel en kort mee. Ikz eg bijvoorbeeld: kom Senna, dan ga ik je aankleden. Dan rent ze weg, natuurlijk :') Dus dan zeg ik: Loop je zelf naar je kamer, of zal ik je dragen? Soms zegt ze 'dragen' dus dat doe ik dan. Soms zegt ze "lopen", en dan doet ze dan ook. Soms zegt ze "zelf lopen" en dan doet ze dat niet, dus dan pak ik haar op. Dan gaat zer heel hard roepen dat ze "zelluf wil lopen", maar dat is dan te laat :P en dat zeg ik dan ook terwijl ik een tegenstribbelend meisje over mijn schouder gooi :D
pi_98596923
Tja, ik dreig ook niet met iets wat ik niet wil natuurlijk :D als ik niet naar huis wil ga ik niet roepen dan gaan we naar huis _O-

Wij waren een keer op vakantie en naast ons een nogal vervelend mannetje van peuter leeftijd denk ik.
niet doen <naam> want <uitleg>, niet doehoen <naam> doe nou niet <naam> . wat heb ik nou gezegd? <naam> ik heb nu al vijf keer gezegd dat je dat niet moet doen.
Dat is dan gewoon minimaal drie keer teveel in mijn ogen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98597418
voor jou klinkt concequentie heel logisch, al denk ik dat de hoek of straf duidelijker overkomt dan dat voor een kind :P

hier is de hoek gewoon de hoek en als ze de hele speelgoedkist heeft ingeruimd, dan krijgt ze van mij iets lekkers hoor. ik ruimde mn kamer ook op voor een mars, ik zie er ook weinig slechts in. Stickers, lekkers, cadeautje (bij speciale aangelegenheden)
pi_98597549
Hier is de gang meer een plek voor haarzelf om even tot rust te komen.
Ze vraagt dus ook wel eens zelf of ze op de gang mag als ze uit dr doen is.
En dan roept ze zelf na een minuut of 3 ongeveer "maaaaamaaaa ik ben klaar met nadenken" :D
En dan hebben we het er even over, kusje, knuffel en dan is alles weer goed :)
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 11:17:02 #74
5428 crew  miss_sly
pi_98597580
Ik leg alleen uit hoe IK het doe he. Verder moet iedereen het helemaal zelf weten en denk ik sowieso niet dat er veel slechte manieren zijn, als je een beetje je verstand en liefde gebruikt :)
pi_98597617
wij hebben geen vaste hoek. als ze echt iets uitvreet wat instant actie vereist (de categorie "ravi meppen" bv) zet ik haar gewoon apart en moet ze zich omdraaien en daar 2 minuten blijven staan met de mededeling "we zijn heel boos! je mag je broertje niet slaan/duwen/etc..."

moppie kan best wel een treiteraar zijn en daar maak ik dan weer wel korte metten mee. zero tolerance beleid! maar dat is eigenlijk het enige waarbij ik een dergelijk beleid heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')