Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasiquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:12 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi.Het zou wel goed zijn als je daar ook nog wat groente bij kon stoppen.
Bedenk trouwens ook dat je lichaam tijd nodig heeft om aan die 1400 kcal te wennen. In het begin kom je misschien aan maar dat betekent niet dat je daarna nog verder aan zou komen als je hetzelfde zou blijven eten.
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:14 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasi! Alleen dat tel ik niet mee aan calorieen haha, die paar tomaatjes en blaadjes sla. En er zit toch wel wat groente bij de nasi, niet veel weliswaar. Daarom stop ik tussen de middag ook maar een hele tomaat tussen mn snee brood
En aankomen zal ik sowieso.. Mijn lijf is gewend aan enorm weinig. Maar het is ook de 'bedoeling' dat ik iets aankom, ik weeg nu 44 kilo.. Maargoed het is wel de bedoeling dat ik op een gegegeven moment op gewicht blijf ja!
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:18 schreef Siral het volgende:
Mijn streven is rustig aan naar de 46 kilo op dit moment. Wel eng hoor..
En uiteindelijk 48 kilo en daarop blijven.
Ik ben 158 cm kortquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!
Ik heb zelfs het gevoel dat ik in de afgelopen 3 dagen al ben aangekomen..maar dat komt waarschijnlijk ook omdat m'n maag gewoon vol zit, die is niks gewend.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.
Het kwam iig in de buurtquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:25 schreef loveli het volgende:
Ik overdrijf volgens wilipedia, het is slechts 1 tot anderhalve kilo.
Hoe lang ben je dan? Ik woog vorige zomer ineens rond de 56 kilo en daar was ik niet blij mee, toen is het hele riedeltje begonnen.... en uit de hand gelopen. Toen was ik overigens ook niet dik maar gewoon vol slank. Maar mijn bouw zal wel anders zijn dan idd. Ik ben best smal gebouwd, misschien heb jij van nature meer spiermassa?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:33 schreef Mini. het volgende:
Het lijkt mij inderdaad weinig (zeker als ik bedenk dat ik 20 kilo zwaarder ben, maar daar denken we niet aan), ik ben ongeveer even lang als jij en ik vond mezelf met 56 kilo al best dun. Maarja, lichter dan dat ben ik nooit geweest dus waarschijnlijk ben ik gewoon breder gebouwd ofzo.
Zo'n getal zegt ook niet alles.
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:28 schreef Siral het volgende:
Maargoed sommige van jullie mogen 48 kilo nog weinig vinden denk ik, maar toen ik 48 kilo woog, wat niet zo lang geleden is, toen zat ik eeeecht lekker in mn vel en had ik nergens last van! (toch heb ik 'vroeger' altijd rond de 52 kilo gewogen, maar toen was ik ook niet bewust met eten en sporten bezig)
Nu daarintegen doen m'n botten me gewoon zeer..
Klopt, gewicht zegt uiteindelijk niets. Spieren wegen nog altijd meer dan vet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.
Ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten (maar wel met m'n gevulde chocola in de hand) tot 66 kilo, toen ben ik erbij gaan sporten. Vet kwijtgeraakt, spieren gekregen, woog 68. Dat was een compleet andere verdeling op m'n lijf kilo dan toen ik 69 woog.
Bottomline, je gewicht maakt me niet uit, als je maar gezond bent en als het zich verhoudt tot je bouw.
De sfeer zat er zo te zien goed in en het lijkt me dat je aan die spieren gewerkt hebtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen.
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:33 schreef Siral het volgende:
Voor mij is het echt bizar om te realiseren dat ik nu nog maar op de 1400 calorieen zit, volgens mij heb ik voorheen nooit meer gegeten dan ditOok niet toen het niet scheef in mijn hoofd zat en ik gewoon een 'normaal' patroon had. Dat betekent dan dus voor in de toekomst; of aan de whey, of onnodig volproppen
.......?
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?quote:Hier thuis zeggen ze "pak gewoon een keer wat je echt lekker vind, wil je geen cornetto nu?"
Maargoed dat gaat er dan niet in nee.. Dat kan echt nog niet. Ik zou willen dat ik het kon :\
Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:57 schreef loveli het volgende:
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.
Je hersenen bestaan uit cholesterol. Weet je hoe essentieel ruggemerg is? En hoe vet het is? De grondstof van je celmembranen is vetzuren, de helft verzadigd en de andere helft onverzadigd. Bepaalde belangrijke vitamines zijn vetoplosbaar. A, D, K. En sommige stofjes uit groente worden ook beter opgenomen met vet. Goede dingen uit kruiden en specerijen worden beter opgenomen als je ze met olie eet (kurkuma/kerrie = goed tegen kanker, bepaalde pepers, kruiden zijn niet alleen lekker maar ook gezond, lang leve de Italiaan).
Grondstoffen voor hormonen en andere signaalstoffen... jawel, vetzuren. Je hebt vet nodig om te functioneren. Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.
[..]
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?
Bedtijd geloof ik...
Oh ja, darmen zijn heel belangrijk:
http://www.spijsvertering(...)-gewichtsbeheersing/
Jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:18 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen. Niet echt bijgelezen.
Zijn dat Leo en Kate in Revolutionary Road op je plaatje,. Siral?
Haaa, ik ben niet echt "nieuw" though, hehe. Terug van weggeweestquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!
Chico, ik wil ook wel PM!
Billy: Fijn dat je het met je vriend uitgesproken hebt.
Siral: Welkom. Je geeft een paar posts hierboven je eigen valkuil al aan. Dat als je niet plant wat je eet, dat je te weinig eet (gisteravond) en vanmorgen wil je zonder planning gaan werken. Da's imo geen goed idee
Hou je de eerste 2 weken aan een planning. Nieuwe gewoontes aanwennen kosten tijd en evalueer hoe het gaat tijdens het proces.
Succes!!
Hm ja, mijn vader zegt dat ik me er sowieso ook beter/vrolijker door ga voelen als ik die visolie een tijdje neem. En dat de stress dan ook wat zal gaan afnemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 07:33 schreef Phaidra het volgende:
Siral, visolie is idd een goed idee. Je bent op de goede weg, veranderen gaat niet van vandaag op morgen. Het zal met vallen en opstaan gaan en het is niet erg als het niet direct allemaal perfect is.
En ik snap wel de gedachte achter het aanbieden van een cornetto door je ouders. Ze hebben het idee dat als je weer snoep/ijs durft te eten, dat het dan beter met je gaat, dat je niet meer zo met eten en aankomen bezig bent. Maar zo werkt het niet. Imo kan je beter eerst voldoende gaan eten met gezonde voedingsstoffen, je lijf heeft ze al zolang moeten missen. Als je nu gaat snoepen, gaat dat ongetwijfeld ten koste van iets anders in je eetpatroon, waarschijnlijk iets gezonds. Snoep heeft je lijf niet nodig, en als je er nu nog niet van kan genieten, waarom zou je jezelf forceren?
Een goede vriendin van mij heeft een tijdje een verstoorde relatie met eten gehad en zelfs nu dat al jaren verleden tijd is, snoept ze niet tot nauwelijks. Echt 1x in de maand ofzo. Maar verder eet ze genoeg, gezond en lekker. Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |