quote:1945: Na de WOII kwamen nieuwe supermachten, namelijk de Verenigde Staten (VS) en de Sovjet-Unie (SU). De VS begon met de productie van atoombommen en beëindigde de WOII met twee atoombommen op Japan.
1949: De SU kon ook kernwapens produceren. De SU en VS waren bang om voor een achterstand in het aantal kernwapens en bleven doorproduceren. Dit leidde tot de kernwapenwedloop.
1947: De Amerikaanse regering besloot zich te verzetten tegen iedere communistische aanval of opstand en de tegenkrachten met alle middelen te ondersteunen. Ze hielpen de niet-communisten met geld en goederen.
Wat heb je gevonden.!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:00 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Wajooo, ik ben mn kamer aan het opruimen en kom allemaal dingen tegen die ik was vergeten enzo.
Hmm...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:00 schreef Ezell het volgende:
Etsu, deze lijken me ook wel handig. Ik ga nog even verder speuren in mijn samenvatting.
[..]
Liefdesbrieven enzo jwz.quote:
De eervolle vrede begon toen Nixon president werd, dat behoorde tot zijn Vietnambeleid. Dat van de beperkte oorlog was volgens mij de hele oorlog.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hmm...
Goeie.
Maar die laatste is toch niet zo heel belangrijk?
Wanneer begon de eervolle vrede en beperkte oorlog?
Dus eervolle vrede begon in 1968? En beperkte oorlog was in Johnsons tijd, volgens mij toen hij The Great Society wilde invoeren, maar niet kon doordat er te weinig geld was. In 1963?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:03 schreef Ezell het volgende:
[..]
De eervolle vrede begon toen Nixon president werd, dat behoorde tot zijn Vietnambeleid. Dat van de beperkte oorlog was volgens mij de hele oorlog.
Zit je op je knieën of zo?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:05 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Godsamme, ik stoot net keihard m'n kop tegen mijn bureau.
Ja, ik denk het wel. Dat van de beperkte oorlog begint dan toch na de Tonkin-resolutie (7 augustus 1964, vijf dagen na het Tonkin-incident)? Daarvoor was geen oorlog.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus eervolle vrede begon in 1968? En beperkte oorlog was in Johnsons tijd, volgens mij toen hij The Great Society wilde invoeren, maar niet kon doordat er te weinig geld was. In 1963?
Moet ik je troosten of er een kusje op geven?quote:
Waarom weet jij de datum precies?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:07 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ja, ik denk het wel. Dat van de beperkte oorlog begint dan toch na de Tonkin-resolutie (7 augustus 1964, vijf dagen na het Tonkin-incident)? Daarvoor was geen oorlog.
Ik weet het niet precies hoor. Ik zit ook een beetje in mijn samenvatting te spieken. Voor de SE's en het CE wist ik ze wel uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom weet jij de datum precies?Dat vind ik eng...
Enneeee, vanaf 1945 is er al oorlog.
Jaaa.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:08 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Moet ik je troosten of er een kusje op geven?
Ik deed het in gedachten want ik kon zo 123 niet komen.quote:
Hmm, okee.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:09 schreef Ezell het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies hoor. Ik zit ook een beetje in mijn samenvatting te spieken. Voor de SE's en het CE wist ik ze wel uit mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:10 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik deed het in gedachten want ik kon zo 123 niet komen.
Lukt je wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Etsu het volgende:
dat zijn 59 punten van de 79.
dat gaat me nooit lukken.
Jawel hoor, ik had uiteindelijk ook een 7,0, terwijl ik toch echt zelf op 39 p. uit kwam.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Etsu het volgende:
dat zijn 59 punten van de 79.
dat gaat me nooit lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |