Ik heb er lang over nagedacht, en ik zie eerlijk gezegd niet de meerwaarde van een tweede scherm. Dit is eigenlijk hetzelfde met de DS; handig, maar niet echt nodig voor een betere speel ervaring. Dat was bij de Wii toch anders. De infrarood pointer voor de Wiimote was in sommige opzichten een flinke verbetering en leidde in sommige gevallen tot leuke speel ervaringen (Trauma Center). Ook waren de gestures niet zo heel slecht af en toe.
Nu zal de Wiimote met Wii U nog steeds bruikbaar zijn, maar dan ontstaat een vreemde situatie met de Wii U waarbij je geen standaard systeem hebt. De Wii U tablet is standaard. Maar voor de rest? Wii U Pro controller? Wii Classic Controller Pro? Wii remote? Wii MotionPlus? Wii Nunchuck? Laat staan de Balance Board.
Zo wordt het rommelig en voor third party ontwikkelaars zal het te moeilijk en onduidelijk zijn. Waarom moeilijk doen op Wii U als je gewoon voor de X720/PS4 kan ontwikkelen? Nintendo geeft ze geen reden vind ik.
In andere woorden, Nintendo is do0o0omed.

Ook vind ik dat Nintendo achterlijk bezig is met software. Skyward Sword was voor mij de druppel en de voornaamste reden dat 'leuke games' voor mij niet meer vanzelfsprekend is als ik aan Nintendo denk. Vroeger was Nintendo nu eenmaal superieur.