Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik zou er niet op durven wedden dat het gaat dalen. De financieringsruimte blijft eigenlijk ongeveer net zo krap. Misschien dat het zelfs stijgt, omdat verkopers die de markt te somber inzagen nu wel hun woning op de markt zetten.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:34 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vorig jaar stabiliseerde de markt zich toch vanaf eind juni. Zeker met die maatregel van het kabinet zou het snel moeten gaan dalenIn 2009 daalde de markt zelfs vanaf eind juni.
Zou Elco Brinkman vergeten zijn om een politica een nieuwe keuken te beloven?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:30 schreef pberends het volgende:
Best ziek overigens dat het kabinet de nieuwbouw in de steek laat, door daar niet de btw te verlagen. Ze willen zeker dat er zoveel mogelijk fysieke krapte op de woningmarkt is om zo de huizenprijs extra te ondersteunen.
Nu gaan kopen omdat je 8k voordeliger uit bent? Sneeuwbaleffect? Eeuwig stijgende prijzen of een mogelijke stagnatie op hoog niveau? Het lijkt mij allemaal onlogischquote:Op zondag 3 juli 2011 21:07 schreef Bayswater het volgende:
Denk juist dat veel wachtende starters nu juist wel gaan kopen, precies wat de markt nodig heeft. Zorgt vervolgens voor een sneeuwbaleffect aangezien tegenwoordig de nieuwe kopers de huidige verkopers zijn.
My pointquote:Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
idd, als die 4% (3,8% eigenlijk) daling al het verschil moet maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Het zou wel vreemd zijn als je eerst op 8k na je hypotheek niet rond kon krijgen, en nu ineens wel.
Op slot? Welnee... de markt is gewoon erg stroperig. Er worden nog steeds huizen verkocht maar het volume is gehalveerd.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het zit op slot en dat blijft het voorlopig.
leuk voor jequote:Op maandag 4 juli 2011 07:17 schreef joers1 het volgende:
Ons bod op ons gewenste huis is vrijdag geaccepteerd....een uur nadat definitief was dat de overdrachtsbelasting naar 2% ging. Dubbele meevaller dus
Ik verwacht het wel, De betaalbaarheid neemt niet of nauwelijks toe.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:
Sowieso kan het best zijn dat de teller gewoon doorstijgt nietwaar? Mensen denken nu wellicht van, goh ik kan meer vragen voor mijn huis laat ik hem toch maar te koop zetten!
Waar precies?quote:Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:ik zie dat het begrip leenkneus weer hoogtij viert.
Gaat om het feit dat een in de toekomst doorstromende starter voor zijn gevoel niet 6 % maar slechts 2 % kwijt is over zijn eerste huis (de belangrijkste potentiele koper voor de markt nu). Daarbij denkt niet iedereen zo hard na over de huizenmarkt als menigeen hier in de huizenmarkttopics. Ook bepaalt een vrouw erg veel en we hebben hier al eerder ontdekt dat het Vivaforum heel anders denkt over een huis kopen (of verkopen).quote:Op zondag 3 juli 2011 22:10 schreef IDisposable het volgende:
Wie een ander huis wil kopen denkt helemaal niet aan 6% of 2% , maar alleen of de bank het nieuwe huis wil financieren als ie zijn eigen hut verkocht heeftquote:Op maandag 4 juli 2011 08:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Gaat om het feit dat een in de toekomst doorstromende starter voor zijn gevoel niet 6 % maar slechts 2 % kwijt is over zijn eerste huis (de belangrijkste potentiele koper voor de markt nu).
Weet je zeker dat je wel dit topic aan het lezen wasquote:Op maandag 4 juli 2011 08:13 schreef inXs het volgende:
Het is hier wel een verzameling van zure mensen aan het worden trouwens, ik zie dat het begrip leenkneus weer hoogtij viert.
Dan wordt zijn onderwaarde nog groter.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef meth77 het volgende:
ben wel benieuwd wat Mr. Donner gaat doen als ondanks de OV verlaging er geen nieuwe doorstroming op gang komt en woningprijzen verder blijven dalen
Ik denk dat Donner dan de volgende subsidie van stal trekt en terecht natuurlijk. Piet Hein (niet te verwarren met de zeerover) heeft 1,1 miljoen hypotheek op zijn paleis waar hij zelf maar 8 ton voor betaald heeft. Het is natuurlijk niet eerlijk als je zoveel verdient, bijna geen belasting betaald en je zo hard inzet voor ALLE Nederlanders dat je dan geen winst zou mogen maken op je geleende woning.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:37 schreef meth77 het volgende:
ben wel benieuwd wat Mr. Donner gaat doen als ondanks de OV verlaging er geen nieuwe doorstroming op gang komt en woningprijzen verder blijven dalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |