SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baal ik ook van. Wat ik doe is het afdrukken naar een PDF-editor, dan weet je ongeveer hoe het eruit ziet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:46 schreef Samzz het volgende:
Waarom heb ik in Chrome geen afdrukvoorbeeld optie?
In de nieuwe versie (de beta) die ik heb, daar zit het wel in.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:46 schreef Samzz het volgende:
Waarom heb ik in Chrome geen afdrukvoorbeeld optie?
Oh, misschien moet ik dat eens proberen. Ik heb nu twee verneukte documenten. Op zich is het niet heel erg, gewoon research, maar het is echt heel raar afgedruktquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Baal ik ook van. Wat ik doe is het afdrukken naar een PDF-editor, dan weet je ongeveer hoe het eruit ziet.
Je bent al hersendood en een machine houdt je hart lopend. Ja, dat vind ik dood.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een hersendode die dat niet kan, dan?Feitelijk ben je gewoon dood, alleen je lichaam wil er nog niet (of wel en mag daar nog) niet aan
Ik ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je bent al hersendood en een machine houdt je hart lopend. Ja, dat vind ik dood.
Zodra ik in het ziekenhuis lig, en zelf niks meer kan laten merken, en een machine moet me levend houden. Dan wil ik de stekker eruit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook.Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dat soort mensen koste wat kost in 'leven' willen houden. Ik snap het echt niet.
Ik ook niet, mocht ik er ooit zo bij komen te liggen trek dan alsjeblieft de stekker eruit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook.Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dat soort mensen koste wat kost in 'leven' willen houden. Ik snap het echt niet.
Wel heel vervelend dat je dat dan niet kan laten merken dat je dat wil.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zodra ik in het ziekenhuis lig, en zelf niks meer kan laten merken, en een machine moet me levend houden. Dan wil ik de stekker eruit.
Ik ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zodra ik in het ziekenhuis lig, en zelf niks meer kan laten merken, en een machine moet me levend houden. Dan wil ik de stekker eruit.
Och, daar heb je documenten voorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:55 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wel heel vervelend dat je dat dan niet kan laten merken dat je dat wil.
Nee half negen is best netjesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe, was het leven maar zo mooi. Nee, sinds half negen (wat helemaal zo vroeg niet is).
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoelaat je gaat slapen he.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe, was het leven maar zo mooi. Nee, sinds half negen (wat helemaal zo vroeg niet is).
Heej babe, nog een beetje kunnen slapen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nee half negen is best netjes![]()
Goedemorgen
Oh jawel hoor.quote:
Dat was half 3 pas, maar dat doe ik zelf he. Je hoort mij niet klagen als ik dan tot half negen mag blijven liggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:59 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoelaat je gaat slapen he.
Ik denk dat als je echt van iemand houdt, je diegene laat gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik snap wel hoe lastig het is om iemand te laten gaan, maar de kwaliteit van het leven gaat toch echt boven het leven an sich.
Mijn oma had dat. Mijn moeder wilde dat ze zou overlijden, mijn tante wilde dat niet. Uiteindelijk is ze, in een heftige epileptische aanval, omgedraaid en gestikt in d'r kussen. Het is nogal lastig, als er niets vast ligt en het ene kind wil het één, en het andere kind wil het ander. Mijn moeder heeft nu vastgelegd dat als dat ooit bij haar gebeurt, dat de stekker eruit mag(die kans is aanwezig). Maar ik weet ook niet of ik dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:55 schreef Samzz het volgende:
Ik ook.Maar dat zou ik denk ik al dood willen als ik helemaal niks meer kon, behalve met m'n ogen knipperen of zo. Zeg maar vanaf de nek naar beneden verlamd.
Zijn je wangetjes nog opgezwollen of *ziet* het er normaal uit inmiddels?quote:
Vind 8 uur vaak toch vroeg als ik er pas om 3 uur in lig, maar dat komt ook doordat ik dan nog regelmatig wakker ben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat was half 3 pas, maar dat doe ik zelf he. Je hoort mij niet klagen als ik dan tot half negen mag blijven liggen.
Daarom heb ik dat nu al duidelijk gemaakt bij de mensen die er tot toe doenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:55 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wel heel vervelend dat je dat dan niet kan laten merken dat je dat wil.
Ik snap het ook wel, an sich. Maar ik vraag me af of de beweegredenen zuiver zijn. Want vaak houd je zo iemand dan in leven voor jezelf, niet voor diegene die er ligt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:01 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Mijn oma had dat. Mijn moeder wilde dat ze zou overlijden, mijn tante wilde dat niet. Uiteindelijk is ze, in een heftige epileptische aanval, omgedraaid en gestikt in d'r kussen. Het is nogal lastig, als er niets vast ligt en het ene kind wil het één, en het andere kind wil het ander. Mijn moeder heeft nu vastgelegd dat als dat ooit bij haar gebeurt, dat de stekker eruit mag(die kans is aanwezig). Maar ik weet ook niet of ik dat zou kunnen.
Wang is bijna weer normaal, maar pijnstillers zijn nog mijn beste vriendjes.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:01 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Zijn je wangetjes nog opgezwollen of *ziet* het er normaal uit inmiddels?
We doen heel veel dingen puur voor ons zelf, de mens is van nature nogal egoistischquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel, an sich. Maar ik vraag me af of de beweegredenen zuiver zijn. Want vaak houd je zo iemand dan in leven voor jezelf, niet voor diegene die er ligt.
Dat klopt inderdaad. Het eenzame leven dat mijn oma had, wens ik mijn moeder absoluut niet toequote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:04 schreef Samzz het volgende:
Ik snap het ook wel, an sich. Maar ik vraag me af of de beweegredenen zuiver zijn. Want vaak houd je zo iemand dan in leven voor jezelf, niet voor diegene die er ligt.
Dat wens je niemand toe.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:05 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Het eenzame leven dat mijn oma had, wens ik mijn moeder absoluut niet toe
Daar moet je jezelf maar overheen zetten. De wens van de 'terminale' is wet, vind ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:05 schreef Royco1 het volgende:
[..]
We doen heel veel dingen puur voor ons zelf, de mens is van nature nogal egoistisch
Veel meer heeft mijn moeder ook niet, zover ik weet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:02 schreef rival het volgende:
stekker eruit, zonder twijfel. voldoet een handgeschreven A4tje in mijn binnenzak?
Dat gaat vaak niet zo makkelijk he? Dat zag ik tenminste met mijn oma.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar moet je jezelf maar overheen zetten. De wens van de 'terminale' is wet, vind ik.
Jammer dat 'ie niet bestaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:06 schreef stbabylon het volgende:
Sterker nog, als ik met pensioen ga, wil ik een pil van Drion met de post krijgen. Zodat ik zelf een beslissing kan nemen als het leven lang genoeg heeft geduurd.
Ja dat lijkt mij ook wel iets.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:06 schreef stbabylon het volgende:
Sterker nog, als ik met pensioen ga, wil ik een pil van Drion met de post krijgen. Zodat ik zelf een beslissing kan nemen als het leven lang genoeg heeft geduurd.
Daarom zeg ik ook 'vind ik'.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat vaak niet zo makkelijk he? Dat zag ik tenminste met mijn oma.
Het lijkt me een hel, echt waar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat vaak niet zo makkelijk he? Dat zag ik tenminste met mijn oma.
Is dat niet iets wat je moet laten registreren?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Veel meer heeft mijn moeder ook niet, zover ik weet.
lijkt me wel lullig akls je zoiets bij je hebt maar het niet geldig is omdat het niet aan bepaalde voorwaarden voldoet....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Veel meer heeft mijn moeder ook niet, zover ik weet.
Ja, dat las ikquote:
Was het ook.quote:
Als ik zo'n briefje heb, in mijn handschrift en met mijn handtekening, waarvan mijn dierbaren weten dat ik het heb, dan heeft een dokter daar naar te luisteren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is dat niet iets wat je moet laten registreren?Ik kan me niet voorstellen dat een geschreven A4'tje rechtsgeldig is... Volgens mij moeten er ook getuigen zijn e.d. Maar ik kan het mis hebben.
Ik kan het me helemaal voorstellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook wel iets.
Als ik soms toch van die oude mensen zie die in zo'n verpleeghuis wegkwijnen.
Mijn oma ook, vorig jaar hersenbloeding gehad, nu gedeeltelijk verlamd.
Kan zelf eigenlijk niks meer, en klinkt heel hard maar het was beter geweest als ze gewoon gestorven was.
Oma is niet gelukkig, voor opa is het zwaar.
En de zorg is bedroevend.
Volgens mij wel ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is dat niet iets wat je moet laten registreren?Ik kan me niet voorstellen dat een geschreven A4'tje rechtsgeldig is... Volgens mij moeten er ook getuigen zijn e.d. Maar ik kan het mis hebben.
Ik hoorde het nu toevallig, meestal gaat het gewoon langs mij heen. mijn collega luisterdquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb altijd 3FM aanstaan
Soms een beetje kut (Anouk), maar over het algemeen, prima muziek
Ja, is dat zo? Dat vroeg ik me wel af, bij orgaandonatie telt de wens van de familie namelijk. Dus als ik donor ben en mijn familie wil het toch niet, gebeurt het gewoon niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik zo'n briefje heb, in mijn handschrift en met mijn handtekening, waarvan mijn dierbaren weten dat ik het heb, dan heeft een dokter daar naar te luisteren.
Ik weet het niet. Ik vraag me oprecht af of het zo makkelijk is, want daar geloof ik namelijk niet in.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik zo'n briefje heb, in mijn handschrift en met mijn handtekening, waarvan mijn dierbaren weten dat ik het heb, dan heeft een dokter daar naar te luisteren.
Die dokter zal dat ook wel doen waarschijnlijk. Of je dierbaren het doen is nog maar de vraag. De kans bestaat dat dat briefje de prullenbak in gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja mij ook, en zeker als je het op je heldere momenten weet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kan het me helemaal voorstellen.Met mijn oud-oom precies zo. Hij kent niemand, kan zijn eigen kont niet afvegen en het enige wat hij wel kan is uit het raam staren. Dat noem ik geen leven.
Ik heb ook altijd gezegd dat mocht ik alzheimer krijgen of zo, ik niet verder wil. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk.
Is dat serieus waar?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, is dat zo? Dat vroeg ik me wel af, bij orgaandonatie telt de wens van de familie namelijk. Dus als ik donor ben en mijn familie wil het toch niet, gebeurt het gewoon niet.
Alles verandert op het moment dat het werkelijkheid wordt, kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die dokter zal dat ook wel doen waarschijnlijk. Of je dierbaren het doen is nog maar de vraag. De kans bestaat dat dat briefje de prullenbak in gaat.
Volgens mij moet er echt een getuige bij zijn, en moet er vastgesteld worden dat je helder van geest bent en weet wat je zegt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vraag me oprecht af of het zo makkelijk is, want daar geloof ik namelijk niet in.Moet je zoiets niet vast laten leggen? Middels een notaris of zo?
Onbewust blijven veel mensen toch hopen dat het beter word.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Alles verandert op het moment dat het werkelijkheid wordt, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ja, vandaag ook dat ik me afvraag of er een notaris bij moet zijn of zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij moet er echt een getuige bij zijn, en moet er vastgesteld worden dat je helder van geest bent en weet wat je zegt.
Oh, dat vind ik echt schandaligquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja joh, de nabestaanden hebben de uiteindelijke stem.
Begrijpelijk hoor. Je zal maar voor de keuze staan of iemand die je dierbaar is blijft leven of niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Onbewust blijven veel mensen toch hopen dat het beter word.
Ja lijkt me ook heel erg moeilijk, zeker bij je partner/ouder/kind.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Begrijpelijk hoor. Je zal maar voor de keuze staan of iemand die je dierbaar is blijft leven of niet.
Ja, inderdaad. Mijn oma zei altijd dat ze het liefst net zoals mijn opa zou gaan, een hartaanval in je slaap, "laat mij niet als kwijlend plantje aanmodderen". Mijn moeder en mijn ooms en tantes kregen van de artsen het bericht dat oma in een kunstmatig coma lag na een hersenbloeding. De kans was iets van 2% dat ze weer echt helemaal zou herstellen. De 1 was voor beeindigen, de ander tegen. Mijn familie is heel close, maar het was bijna slaande ruzie. Drama bovenop drama, kan ik je vertellen....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Alles verandert op het moment dat het werkelijkheid wordt, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Of het echt een notaris of een arts moet zijn weet ik niet, valt vast wel ergens op te zoeken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, vandaag ook dat ik me afvraag of er een notaris bij moet zijn of zo.
quote:Op maandag 20 juni 2011 22:27 schreef missashley het volgende:
[..]
met mijn huidige boy, gebruiken we beiden speed vrijwel dagelijks, dus we plannen het niet in voor de gelegenheid ofzo.
Ik heb dan wel aantal verplichte rustdagendus dan is het voor mij iets prettiger als hij niet heeft gehad tijdens seks. Anders sloopt ie me totaal
quote:Op maandag 20 juni 2011 22:33 schreef missashley het volgende:
[..]
ik zal wel moeten, en die 4 dagen rust is ook voor een reden
WAT een wijfquote:
Heftige emoties natuurlijk. Hoe is het uiteindelijk afgelopen, wat hebben ze besloten?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Mijn oma zei altijd dat ze het liefst net zoals mijn opa zou gaan, een hartaanval in je slaap, "laat mij niet als kwijlend plantje aanmodderen". Mijn moeder en mijn ooms en tantes kregen van de artsen het bericht dat oma in een kunstmatig coma lag na een hersenbloeding. De kans was iets van 2% dat ze weer echt helemaal zou herstellen. De 1 was voor beeindigen, de ander tegen. Mijn familie is heel close, maar het was bijna slaande ruzie. Drama bovenop drama, kan ik je vertellen....
Nou, dat dacht ik dus niet he. Ik heb een 1 op mijn orgaandonatie, oftewel: pluk eruit wat je kunt gebruiken. Niet een 3 (?) waar de familie bepaalt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, is dat zo? Dat vroeg ik me wel af, bij orgaandonatie telt de wens van de familie namelijk. Dus als ik donor ben en mijn familie wil het toch niet, gebeurt het gewoon niet.
Ik vind het wel een interessant onderwerp eigenlijk... Zal zo een van de advocaten eens vragen of zij daar ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Of het echt een notaris of een arts moet zijn weet ik niet, valt vast wel ergens op te zoeken.
Ik zoek even op waar ik dat las, moment.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou, dat dacht ik dus niet he. Ik heb een 1 op mijn orgaandonatie, oftewel: pluk eruit wat je kunt gebruiken. Niet een 3 (?) waar de familie bepaalt.
Er is door middel van draconische argumentatie besloten tot beeindiging. Gelukkig, want ze was echt nog minder dan een kasplantje geweest voor haar laatste jaren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Heftige emoties natuurlijk. Hoe is het uiteindelijk afgelopen, wat hebben ze besloten?
Ik ben zo 'blij' dat wij nooit voor zo'n keuze hebben gestaan.
Let me know als je wiltquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind het wel een interessant onderwerp eigenlijk... Zal zo een van de advocaten eens vragen of zij daar ervaring mee hebben.
quote:
Sorry, je hebt gelijk. Het stond in de Spits van een week geleden, het was een voorstel van een of andere minister. Iedereen donor maken, tenzij anders aangegeven, maar dan wél de mogelijkheid om nabestaanden het laatste woord te laten hebben. Is dus nu (nog) niet zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou, dat dacht ik dus niet he. Ik heb een 1 op mijn orgaandonatie, oftewel: pluk eruit wat je kunt gebruiken. Niet een 3 (?) waar de familie bepaalt.
Dat zou je toch zeggen... Ik heb ook een 1 en mijn ouders/zussen hebben laten weten die wens te respecteren. Ik hoop ook dat ze zich daaraan houden, anders kom ik spokenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat is dìt nou weer?quote:
Oh, gelukkig. En wat een achterlijk voorstel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Het stond in de Spits van een week geleden, het was een voorstel van een of andere minister. Iedereen donor maken, tenzij anders aangegeven, maar dan wél de mogelijkheid om nabestaanden het laatste woord te laten hebben. Is dus nu (nog) niet zo.
My bad.
Poltergeist Samzz, IM IN UR TVSSS!!!!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou je toch zeggen... Ik heb ook een 1 en mijn ouders/zussen hebben laten weten die wens te respecteren. Ik hoop ook dat ze zich daaraan houden, anders kom ik spoken
Ik werd al even heel bangquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk. Het stond in de Spits van een week geleden, het was een voorstel van een of andere minister. Iedereen donor maken, tenzij anders aangegeven, maar dan wél de mogelijkheid om nabestaanden het laatste woord te laten hebben. Is dus nu (nog) niet zo.
My bad.
Ik niet. Die keuze moet je zelf kunnen maken en die moet je niet verplicht opgelegd worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik werd al even heel bang
Ik ben overigens voor iedereen donor tenzij
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Poltergeist Samzz, IM IN UR TVSSS!!!!
Op die manier MOET je die keuze maken, itt nu waar je die keuze mag maken en een grote groep mensen te lui is om dat te doen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik niet. Die keuze moet je zelf kunnen maken en die moet je niet verplicht opgelegd worden.
Vond dat toen een enge film toen ik nog een kleine royco was.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Poltergeist Samzz, IM IN UR TVSSS!!!!
Dat is ook een keuzequote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Op die manier MOET je die keuze maken, itt nu waar je die keuze mag maken en een grote groep mensen te lui is om dat te doen.
Inderdaad, on nou mensen te gaan dwingen...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik niet. Die keuze moet je zelf kunnen maken en die moet je niet verplicht opgelegd worden.
Ik las het jaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 of andere hoer in een 'hoe lang kun jij seksen'-topic
Vind ik nietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:25 schreef Samzz het volgende:
Oh, gelukkig. En wat een achterlijk voorstel.
Het gaat niet om de verplichting tot donor, maar de verplichting een keuze te maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is ook een keuze
Zelfbeschikking, Babs. Iemand verplicht donor laten zijn, is wettelijk niet goed te praten.
Thanksquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ik laat 't je weten als ik meer weet
Als je donor gemaakt wordt, ben je donor en als je dat niet wilt moet je dat zelf maar aanpassen. Zo werkt dat imo niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Het gaat niet om de verplichting tot donor, maar de verplichting een keuze te maken.
Does niet zo eng, hij is nog maar peuterquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef L-E het volgende:
Ik laat ook meteen vastleggen dat als er met Peuter en mij tegelijk iets gebeurt en ik niet meer kan besluiten, hij ook niet in leven wordt gehouden als kasplantje.
Als ik al dood ben kan ik me voorstellen dat mijn familie hem niet ook nog wil verliezen.
Dan denk je er tenminste over na. Wil je niet, geef je dat door, prima toch?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je donor gemaakt wordt, ben je donor en als je dat wilt moet je dat zelf maar aanpassen. Zo werkt dat imo niet.
Ik vind dat iedereen recht op leven heeft en daarom vind ik dat je mensen niet kunt verplichten om 'ja' te zeggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is ook een keuze
Zelfbeschikking, Babs. Iemand verplicht donor laten zijn, is wettelijk niet goed te praten.
Ik weet dat het moeilijk is. Maar dat maakt me geen fuck uitquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is ook een keuze
Ja. Maar ik ben zijn enige ouder, moet dus wel alles goed regelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Does niet zo eng, hij is nog maar peuter
Altijd apart reizen. Andere auto. andere bus, ander vliegtuig.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef L-E het volgende:
Ik laat ook meteen vastleggen dat als er met Peuter en mij tegelijk iets gebeurt en ik niet meer kan besluiten, hij ook niet in leven wordt gehouden als kasplantje.
Als ik al dood ben kan ik me voorstellen dat mijn familie hem niet ook nog wil verliezen.
Dwingen om een keuze te maken. Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Inderdaad, on nou mensen te gaan dwingen...
Dat weet ik, maar dat is een keuze.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan denk je er tenminste over na. Wil je niet, geef je dat door, prima toch?
Zoals Babs zegt, er zijn echt te veel mensen die uit luiheid niets opgeven.
Hij kan nog niet zelf fietsen Godt. Hoe moet dat nu?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Altijd apart reizen. Andere auto. andere bus, ander vliegtuig.
Net een koning of president maar dan net anders.
Met dat laatste ben ik het eens, hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen recht op leven heeft en daarom vind ik dat je mensen niet kunt verplichten om 'ja' te zeggen.
Maar los van moreel/ethische overwegingen vind ik dat er geen goede reden is om geen donor te zijn.
Best, maar dan ook niet komen zeuren om een orgaan als je er zelf 1 nodig hebt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat is een keuze.Je kan iemand niet verplichten na te denken over wat hij/zij met zijn/haar eigen lichaam wil.
Dat is niet aan de overheid, maar aan die persoon zelf.
En ja, ik vind dat iemand daarover na moet denken, maar als diegene dat niet wil, then so be it.
Je hebt een punt, een heleboel mensen denken er totaal niet over na.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik weet dat het moeilijk is. Maar dat maakt me geen fuck uitIk vind dit een goede oplossing om mensen te van hun luie reet af te krijgen
En niet kiezen mag dan taalkundig een keuze zijn, in geval van orgaandonatie vind ik het gewoon lui.
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Best, maar dan ook niet komen zeuren om een orgaan als je er zelf 1 nodig hebt.
Het helpt geen fuck hoor, in België bijvoorbeeld ben je automatisch donor. Maar daar kampen ze net zo goed met een tekort. Dus dat is ook geen oplossing.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:32 schreef stbabylon het volgende:
Dwingen om een keuze te maken. Waarom niet?
Waarom is het erg om mensen bewust te maken van zulke dingen? Het gaat niet om iets onbenulligs, het gaat om mensenlevens. Ik vind het je plicht als burger om na te denken over wat je wil. Geen donor zijn is prima, maar in godsnaam, denk er eens over na.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat is een keuze.Je kan iemand niet verplichten na te denken over wat hij/zij met zijn/haar eigen lichaam wil.
Dat is niet aan de overheid, maar aan die persoon zelf.
En ja, ik vind dat iemand daarover na moet denken, maar als diegene dat niet wil, then so be it.
Dat begrijp ik, je hebt ook gelijk hoor. Maar ik heb 1 keer een begrafenis van een 4-jarig meisje meegemaakt, ik trek de volgende keer nog liever mijn voortanden er uit met een roestige nijptang. Don't wanna go there. Ever.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben zijn enige ouder, moet dus wel alles goed regelen.
Hallo? Ik ben niemand wat verplicht. Mijn lichaam is niet van anderen of de overheid.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
Waarom is het erg om mensen bewust te maken van zulke dingen? Het gaat niet om iets onbenulligs, het gaat om mensenlevens. Ik vind het je plicht als burger om na te denken over wat je wil. Geen donor zijn is prima, maar in godsnaam, denk er eens over na.
Je kan ook zeggen dat het creëren van bewustzijn vooralsnog niet veel zoden aan de dijk zet. We hebben donoren nodig. Dan maar draconische maatregelen wat mij betreft.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het eens, hoorMaar ik vind dat voorstel te ver gaan. Creëer bewustzijn, maar ga niet mensen standaard als donor registreren.
Er gaan te weinig mensen dood om alle tekorten in te lopen, denk ik. Maar is het tekort daar net zo groot als hier?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:34 schreef Techno het volgende:
[..]
Het helpt geen fuck hoor, in België bijvoorbeeld ben je automatisch donor. Maar daar kampen ze net zo goed met een tekort. Dus dat is ook geen oplossing.
Los van de typo:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:35 schreef Godtje het volgende:
Ik ben voor. Ik wil best donor zijn!
Maar ik heb wat eisen. Mijn organen zijn van zeer hoge en uitzonderlijke kwaliteit.
Ik vind dat de ontvanger aan enkele eisen moet voldoen. Zoals:
1: Gezond en een niet roker
2: Een IQ test. Onder de 120 keren wij niet uit.
3: Een baan. Iemand moet al langere tijd werkzaam zijn in het hogere kader. Iemand van de plantsoenendienst kan het vergeten. Zonder van mijn lijf.
4: EQ en IQ beide van een hoogstaand niveau. Het gaat in het leven niet alleen maar om IQ dus EQ is net zo belangrijk.
5: Niet in een achterstandswijk / vogelaarwijk / whatever wonen. Mijn organen zijn niet geschikt om in te prikken.
Ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef L-E het volgende:
Er gaan te weinig mensen dood om alle tekorten in te lopen, denk ik. Maar is het tekort daar net zo groot als hier?
Jij kan dat een plicht vinden, iemand anders kan daar anders over denken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Waarom is het erg om mensen bewust te maken van zulke dingen? Het gaat niet om iets onbenulligs, het gaat om mensenlevens. Ik vind het je plicht als burger om na te denken over wat je wil. Geen donor zijn is prima, maar in godsnaam, denk er eens over na.
Iemand inhuren die hem rond fietst uiteraard.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij kan nog niet zelf fietsen Godt. Hoe moet dat nu?
Lees nu eens wat ik zeg man. Het gaat mij erom dat men erover nadenkt. Wat je met je lichaam doet kan me niet schelen, maar gewoon je schouders ophalen alsof het er niets toe doet vind ik belachelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:35 schreef Techno het volgende:
[..]
Hallo? Ik ben niemand wat verplicht. Mijn lichaam is niet van anderen of de overheid.
Nee, wat mij betreft niet. Ik vind zelfbeschikking een erg groot goed en de overheid mag niet voor mij beslissen of ik op een donorlijst wordt gezet tot ik zelf aangeef eraf te willen. Dat is de omgekeerde wereld.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het creëren van bewustzijn vooralsnog niet veel zoden aan de dijk zet. We hebben donoren nodig. Dan maar draconische maatregelen wat mij betreft.
Maar goed, dat zijn onderbuikgevoelens.
Je allergrootste nachtmerrie. Ik kan het idee niet eens bevatten. Volgens mij ga je zelf dood van de pijn, verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, je hebt ook gelijk hoor. Maar ik heb 1 keer een begrafenis van een 4-jarig meisje meegemaakt, ik trek de volgende keer nog liever mijn voortanden er uit met een roestige nijptang. Don't wanna go there. Ever.
Precies.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:37 schreef Samzz het volgende:
Nee, wat mij betreft niet. Ik vind zelfbeschikking een erg groot goed en de overheid mag niet voor mij beslissen of ik op een donorlijst wordt gezet tot ik zelf aangeef eraf te willen. Dat is de omgekeerde wereld.
Kan ik jou inhuren?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Iemand inhuren die hem rond fietst uiteraard.![]()
Bij ons was dat de butler of de PA als de butler verhinderd was.
Een aparte fiets chauf konden we niet betalen.
De normale wereld werkt niet door alle luiheid. Dikke pech voor de zelfbeschikking, moet men maar niet zo lui zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft niet. Ik vind zelfbeschikking een erg groot goed en de overheid mag niet voor mij beslissen of ik op een donorlijst wordt gezet tot ik zelf aangeef eraf te willen. Dat is de omgekeerde wereld.
En het is een goede! Enige obstakeltje: Vanwege medische geheimhouding kan men niet te weten komen wat voor persoon jouw lever krijgt. Dus of ze aan jouw criteria zullen voldoen valt niet te verifieren. Al zullen de effecten merkbaar zijn voor mensen die jou kenden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is nog maar een draft maar de basis is er.
Sowieso alle oudersquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:40 schreef Godtje het volgende:
Ik vind in elk geval dat we iedereen die een uitkering ontvangt kunnen verplichten om organen af te staan. We betalen tenslotte hun levensonderhoud. Ze zijn een last op de samenleving en kunnen dit minimaal voor ons doen.
Dus studenten, werkelozen, bijstand moeders en overige uitvreters een beetje rustig aan met de peuken en drank.
Dan krijgen ze het niet. Je geeft die gegevens of niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En het is een goede! Enige obstakeltje: Vanwege medische geheimhouding kan men niet te weten komen wat voor persoon jouw lever krijgt. Dus of ze aan jouw criteria zullen voldoen valt niet te verifieren. Al zullen de effecten merkbaar zijn voor mensen die jou kenden.
Dat is een bijslag geen uitkering.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sowieso alle ouders(kinderbijslag)
Waarom wil jij zo graag levens rekken eigenlijk? Dat is nogal in strijd met je streven: "I believe in a one billion world."quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:40 schreef stbabylon het volgende:
De normale wereld werkt niet door alle luiheid. Dikke pech voor de zelfbeschikking, moet men maar niet zo lui zijn
Die misbruikte organen hoef ik niet te hebben hoor, net als dat mijn eigen lever onbruikbaar is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:40 schreef Godtje het volgende:
Ik vind in elk geval dat we iedereen die een uitkering ontvangt kunnen verplichten om organen af te staan. We betalen tenslotte hun levensonderhoud. Ze zijn een last op de samenleving en kunnen dit minimaal voor ons doen.
Dus studenten, werkelozen, bijstand moeders en overige uitvreters een beetje rustig aan met de peuken en drank.
Ik vind dat je de uitkering ook mag stoppen van rokers.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Die misbruikte organen hoef ik niet te hebben hoor, net als dat mijn eigen lever onbruikbaar is.
Dat mag je vinden. Het is inderdaad een hellend vlak.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Denk je dat men zonder zelfbeschikking opeens een maatschappelijke moraal aan zal meten? Echt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De normale wereld werkt niet door alle luiheid. Dikke pech voor de zelfbeschikking, moet men maar niet zo lui zijn
Ik wil met liefde de kinderbijslag inleveren als dat meer donoren kweekt. Misschien kunnen we met dat geld organen kopen ofzo. Van mensen die toch al dood gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sowieso alle ouders(kinderbijslag)
Of gevangenen. Bloeiende industrie in China.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik wil met liefde de kinderbijslag inleveren als dat meer donoren kweekt. Misschien kunnen we met dat geld organen kopen ofzo. Van mensen die toch al dood gaan.
Welke wetenschap?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:42 schreef Mystikvm het volgende:
en door de wetenschap dat er na de dood niets is.
Lees je de rest ook nog evenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag levens rekken eigenlijk? Dat is nogal in strijd met je streven: "I believe in a one billion world."
'Wetenschap' als in 'leven in de wetenschap dat'. Geen exacte wetenschap dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Welke wetenschap?![]()
Heb ik een publicatie gemist?Sinds wanneer is dit wetenschappelijk bewezen?
![]()
Ik moet toch vaker de Telegraaf lezen merk ik.
1984 2.0quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan krijgen ze het niet. Je geeft die gegevens of niet.
Ik ben al dood dus ik heb de tijd om te wachten op die handtekening.
Moet ik nog betalen ook?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja.
Wil je mijn uurtarief weten of is dat geen enkel probleem?
Het is een wetenschappelijke theorie dat er na de dood niet meer is (en ook het meest logisch overigens). Tot er een betere theorie komt, is het wel de beste verklaringquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Welke wetenschap?![]()
Heb ik een publicatie gemist?Sinds wanneer is dit wetenschappelijk bewezen?
![]()
Ik moet toch vaker de Telegraaf lezen merk ik.
Zo rond het jaar 1000 vonden de andere opvatting veel logischer en toen was er ook wetenschap.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijke theorie dat er na de dood niet meer is (en ook het meest logisch overigens). Tot er een betere theorie komt, is het wel de beste verklaring
Je zoon is geen 100 euro per uur waard?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Laat dan maar. Dan gaan we maar gezamenlijk dood.
haar zoon wel, jij nietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je zoon is geen 100 euro per uur waard?
Hij kost me al klauwen vol geld.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je zoon is geen 100 euro per uur waard?
Of er al dan niet leven na de dood is en of reïncarnatie bestaat, laat ik in het midden (ik geloof er wel in). Ik ben zelf ook donor en ik ben ook heel erg voor bewustwording en ik zou het ook fijn vinden dat iedereen donor zou zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Het is inderdaad een hellend vlak.
Mijn mening wordt ook alleen maar gevoed door persoonlijke ervaringen en door de wetenschap dat er na de dood niets is. Niets. Het lichaam dient geen doel meer en de wetenschap en de medische wereld zijn er wel mee gediend.
Maar dat is dus mijn persoonlijke mening, niet per sé wat ik denk dat het beste is voor de maatschappij.
Er gaan op dit moment wel mensen dood door luiheid of door huilebalken die geloven dat ze reïncarneren. Ik vind dat best schokkend.
Waarheid is vloeibaar, net als cultuur.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zo rond het jaar 1000 vonden de andere opvatting veel logischer en toen was er ook wetenschap.
Waarheid en logische zaken zoals je ze aan weet te halen in deze zijn slechts van tijdelijke aard. De waarheid bestaat niet.
Hoe wil je dat ook aantonen, terugkeren uit de dood kan nog steeds nietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijke theorie dat er na de dood niet meer is (en ook het meest logisch overigens). Tot er een betere theorie komt, is het wel de beste verklaring
Als ik De Baan krijg, hebben we het er nog eens over. Dan heb ik een iets ruimer budget.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar denken opdrachtgevers toch anders over.
Ben ik het wel mee eens, maar alleen maar door de ervaring van wat er gebeurt als de overheid zich jouw privacy toeëigent.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:50 schreef Samzz het volgende:
Maar ik vind niet dat dit afgedwongen kan worden.
Je kan van dingen die nooit bestaan hebben niet bewijzen dat ze niet bestaan. Maar dat wil niet zeggen dat we het dan maar tot in lengte van dagen voor waar aan moeten nemenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe wil je dat ook aantonen, terugkeren uit de dood kan nog steeds niet
Wat heb ik aan een geplette, met koelvloeistof gevulde en afgebrande nier? Oh wacht, ik heb het over de mijnequote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:51 schreef Techno het volgende:
Gewoon de maximumsnelheid afschaffen, dan rijden meer mensen zichzelf dood en wordt het donoraanbod groter.
Precies.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarheid is vloeibaar, net als cultuur.
Niemand heeft nog steeds niet kunnen aantonen dat het kan, dat is iets andersquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat je van bijna dood ervaringen toch wel een redelijk beeld kan vormen over wat er wel of niet na de dood bestaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar alleen maar door de ervaring van wat er gebeurt als de overheid zich jouw privacy toeëigent.
[..]
Je kan van dingen die nooit bestaan hebben niet bewijzen dat ze niet bestaan. Maar dat wil niet zeggen dat we het dan maar tot in lengte van dagen voor waar aan moeten nemen
Flauwquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niemand heeft nog steeds niet kunnen aantonen dat het kan, dat is iets anders
Over BDE's ben ik van mening dat het te maken heeft met een 'verkeerd' of langzaam afsterven van de hersenen. Dit veroorzaakt waanbeelden. Maar totdat we hebben ontdekt hoe de hersenen precies werken zullen we altijd tegenover elkaar blijven staan wat dit betreft, denk ikquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat je van bijna dood ervaringen toch wel een redelijk beeld kan vormen over wat er wel of niet na de dood bestaat.Of je dat beeld ook voor waarheid of voor waan aan wilt nemen, is aan de persoon zelf.
Strand opschuiven omdat op te zoeken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, door deze discussie ga ik zo maar even uitzoeken of mijn Nederlandse codicil hier wel zin heeft, nog nooit over nagedacht![]()
En ik wou nog wel naar het strand
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Barbusse het volgende:
Maar goed, door deze discussie ga ik zo maar even uitzoeken of mijn Nederlandse codicil hier wel zin heeft, nog nooit over nagedacht![]()
En dat is precies waar wetenschap op gebaseerd is. Dit is de huidige waarheid tot er een betere is. Itt geloof waar waarheid eeuwig is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zo rond het jaar 1000 vonden de andere opvatting veel logischer en toen was er ook wetenschap.
Waarheid en logische zaken zoals je ze aan weet te halen in deze zijn slechts van tijdelijke aard. De waarheid bestaat niet.
Als je vandaag sterft, zorgen wij wel dat je organen goed terecht komen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Strand opschuiven omdat op te zoeken.![]()
Ga naar het strand gek.
Wat bewust van jequote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Barbusse het volgende:
Gemaakte waarheid ja...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat is precies waar wetenschap op gebaseerd is. Dit is de huidige waarheid tot er een betere is. Itt geloof waar waarheid eeuwig is.
Is het bij het strand beter weer dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ga naar het strand gek.
Ja bij zijn strand is het beter weer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Is het bij het strand beter weer dan?
Hier echt pokkeweer..
als je stikt nemen je hersenen toch ook een loopje met de fantasie?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Over BDE's ben ik van mening dat het te maken heeft met een 'verkeerd' of langzaam afsterven van de hersenen. Dit veroorzaakt waanbeelden. Maar totdat we hebben ontdekt hoe de hersenen precies werken zullen we altijd tegenover elkaar blijven staan wat dit betreft, denk ik
Bij zijn strand wel, zou je niet aanraden om in scheveningen te gaan zwemmen nu.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Is het bij het strand beter weer dan?
Hier echt pokkeweer..
Dat kan hier vrijwel iedere dag hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ga naar het strand gek.
Hou ik je aan! Anders ga ik jullie poltergeistenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Als je vandaag sterft, zorgen wij wel dat je organen goed terecht komen.
Héél soms he, ben ik nog wel eens aardigquote:
Doe dat dan ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kan hier vrijwel iedere dag hoor![]()
Ik kijk naar de logica erachter. Er zijn nu zo rond de 12 miljard mensen dood gegaan meen ik mij te herinneren. Over 80 jaar zijn dat er 18 miljard en het groeit alleen maar. 'De hemel' wordt dan wel erg druk. Daarnaast waarom zou je eerst 80 jaar leven om daarna het oneindige leven te hebben. Doe het dan meteen, die 80 jaar is verwaarloosbaar met oneindig. Komt nog eens bij dat mensen totaal niet anders zijn dan andere dieren, dus waarom mensen wel en andere dieren niet? En als de dieren ook naar de hemel gaan komt weer mijn eerdere punt: waarom niet direct.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Bijna doodervaringen zijn vrij redelijk te verklaren door zuurstoftekorten in de hersenen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat je van bijna dood ervaringen toch wel een redelijk beeld kan vormen over wat er wel of niet na de dood bestaat.Of je dat beeld ook voor waarheid of voor waan aan wilt nemen, is aan de persoon zelf.
Boeddhisme is dan ook geen geloofquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met het boeddhisme![]()
Jammer.
Wie heeft het hier over hemel? Reincarnatie is ook een optiequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kijk naar de logica erachter. Er zijn nu zo rond de 12 miljard mensen dood gegaan meen ik mij te herinneren. Over 80 jaar zijn dat er 18 miljard en het groeit alleen maar. 'De hemel' wordt dan wel erg druk. Daarnaast waarom zou je eerst 80 jaar leven om daarna het oneindige leven te hebben. Doe het dan meteen, die 80 jaar is verwaarloosbaar met oneindig. Komt nog eens bij dat mensen totaal niet anders zijn dan andere dieren, dus waarom mensen wel en andere dieren niet? En als de dieren ook naar de hemel gaan komt weer mijn eerdere punt: waarom niet direct.
Lees mijn laatste zin eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bijna doodervaringen zijn vrij redelijk te verklaren door zuurstoftekorten in de hersenen.
quote:
quote:Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie. Het is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming die werd gestart door Gautama Boeddha. Het doel van boeddhisten is om bevrijd te worden uit de kringloop van wedergeboorte om zo nooit meer te hoeven lijden.
quote:Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.
In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan al dan niet beschouwd worden in relatie tot een macht, of manifestaties van een macht, of een (bewust) niet nader gedefinieerd beginsel, essentie of entiteit. Het gaat daarom dus niet per se om een identiteit, een persoon.
Vaak ook wordt de term geloof gebruikt.
Nee, waarheid is vloeibaar. Wat betekent dat jouw waarheid een andere rivierbedding neemt dan de mijne.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat is precies waar wetenschap op gebaseerd is. Dit is de huidige waarheid tot er een betere is. Itt geloof waar waarheid eeuwig is.
Dudequote:
Voor de hel geldt hetzelfde als voor de hemel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over hemel? Reincarnatie is ook een optieOf hel
Er is uiteindelijk maar één ding helemaal waar. Vind het een beetje hypocriet om tot die tijd niet op teentjes te willen trappen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, waarheid is vloeibaar. Wat betekent dat jouw waarheid een andere rivierbedding neemt dan de mijne.
De Aarde draait om de zon, feit, in welke rivierbedding dan ook. En zo kan ik nog veel meer waarheden oplepelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, waarheid is vloeibaar. Wat betekent dat jouw waarheid een andere rivierbedding neemt dan de mijne.
Laat mensen lekker geloven, Babs.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor de hel geldt hetzelfde als voor de hemel.
Reincarnatie zou logisch kunnen zijn als je of de mensen als uitzondering in het dierenrijk ziet, of dat alle dieren kunnen reincarneren. Aangezien je het bewustzijn van een mens (de linkjes in de hersenen) never nooit niet in een mierenbrein krijgt gaat dat laatste al niet. En aangezien de mens gewoon een dier is als alle anderen loopt dat eerste ook mank.
Zet je geest open joh! Als er zoiets als hemel/hel bestaat, misschien bestaat tijd/ruimte niet. Zelfde geldt voor reïncarnatie. Misschien is de kat van de buren wel jouw 16e zelf. Misschien dat je het beest daarom zo haat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voor de hel geldt hetzelfde als voor de hemel.
Reincarnatie zou logisch kunnen zijn als je of de mensen als uitzondering in het dierenrijk ziet, of dat alle dieren kunnen reincarneren. Aangezien je het bewustzijn van een mens (de linkjes in de hersenen) never nooit niet in een mierenbrein krijgt gaat dat laatste al niet. En aangezien de mens gewoon een dier is als alle anderen loopt dat eerste ook mank.
Nee. Het is wel degelijk een religie. Als je je puur richt filosofische stroming ben je naar mijn mening niet compleet en pak je er willekeurig een gedeelte uit om een punt te scoren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
True, maar phylosofische stroming dekt de lading veel beter vind je niet?
Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met jouw en mijn perceptie #waarheidquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De Aarde draait om de zon, feit, in welke rivierbedding dan ook. En zo kan ik nog veel meer waarheden oplepelen.
Daarom stond er btw trouwens denk ik vrij duidelijk in mijn stuk:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
True, maar phylosofische stroming dekt de lading veel beter vind je niet?
quote:Het is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming
Damn, wat ik ben ik het met je eensquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee. Het is wel degelijk een religie. Als je je puur richt filosofische stroming ben je naar mijn mening niet compleet en pak je er willekeurig een gedeelte uit om een punt te scoren.
De theorie vindt je dan ook zelden meer terug. Of ik er blij mee ben is een tweede. Want religie heeft voor mij een veel meer beladen en negatieve smaak er aan kleven. Het boeddhisme bijvoorbeeld vergelijken met het christendom of met de islam vind ik al bijna (of geheel) een belediging.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Laat mensen lekker geloven, Babs.De een gelooft wel in leven na de dood, de ander niet.
Ik denk dat er meer is, wat precies, dat weet ik niet en dat zie ik wel als ik niet meer op aarde ben.
Het KAN allemaal, maar het is niet het meest logische. Ockham's Razorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zet je geest open joh! Als er zoiets als hemel/hel bestaat, misschien bestaat tijd/ruimte niet. Zelfde geldt voor reïncarnatie. Misschien is de kat van de buren wel jouw 16e zelf. Misschien dat je het beest daarom zo haat.![]()
Maar alle gekheid op een spiritueel stokje; dat wij het niet weten, maakt onze aannames nog niet waar en de mogelijkheid nog niet onmogelijk.
Nou ok, dan zag ik dat iets verkeerd. Maar ik wilde het idd zelf ook niet vergelijken met de monotheïstische geloven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee. Het is wel degelijk een religie. Als je je puur richt filosofische stroming ben je naar mijn mening niet compleet en pak je er willekeurig een gedeelte uit om een punt te scoren.
De theorie vindt je dan ook zelden meer terug. Of ik er blij mee ben is een tweede. Want religie heeft voor mij een veel meer beladen en negatieve smaak er aan kleven. Het boeddhisme bijvoorbeeld vergelijken met het christendom of met de islam vind ik al bijna (of geheel) een belediging.
Het meest logische hoeft niet altijd waarheid te zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
[..]
Het KAN allemaal, maar het is niet het meest logische. Ocam's Razor
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
[..]
Het KAN allemaal, maar het is niet het meest logische. Ockham's Razor
Maar iets wat waar is, wordt automatisch logischquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het meest logische hoeft niet altijd waarheid te zijn
Waarom dat?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar eerlijk gezegd vind ik dat logica er niks mee te maken heeft.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zet je geest open joh! Als er zoiets als hemel/hel bestaat, misschien bestaat tijd/ruimte niet. Zelfde geldt voor reïncarnatie. Misschien is de kat van de buren wel jouw 16e zelf. Misschien dat je het beest daarom zo haat.![]()
Klopt. Maar bij iets wat nog geen waarheid is, hoeft de logische stap nog niet meteen waarheid te creëren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar iets wat waar is, wordt automatisch logisch
[..]
Waarom dat?
Ik ook niet maar ik heb dan ook een zwak voor het Boeddhisme.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou ok, dan zag ik dat iets verkeerd. Maar ik wilde het idd zelf ook niet vergelijken met de monotheïstische geloven.
Nee, het hoeft niet. Maar als iets op 1 manier te verklaren is, maar ook op een andere manier, en bij die laatste moeten tig aannames bij verzonnen worden. Ga ik voor die eerstequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het meest logische hoeft niet altijd waarheid te zijn
Ik ook. Maar ik sluit mij niet af voor de andere optie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. Maar als iets op 1 manier te verklaren is, maar ook op een andere manier, en bij die laatste moeten tig aannames bij verzonnen worden. Ga ik voor die eerste
Je kunt altijd het album kopen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik ook niet maar ik heb dan ook een zwak voor het Boeddhisme.
Graag zou ik wat meer boeddhisme in me willen hebben. Ik heb er nog niet de discipline voor.
Ik verwacht nirwana niet te bereiken.
Ik ben de eerste die tegen Petrus zegt: ok ok, ik had het verkeerd. Maar tot ik voor die knakker sta, ga ik uit van geen leven na de dood.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik sluit mij niet af voor de andere optie.
Heb ik al lang.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je kunt altijd het album kopen.
[ afbeelding ]
Die heb ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
Je kunt altijd het album kopen.
[ afbeelding ]
Petrus met een V op zijn jasje.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die tegen Petrus zegt: ok ok, ik had het verkeerd. Maar tot ik voor die knakker sta, ga ik uit van geen leven na de dood.
met het schaamrood op de kaken zal ik dan zeggen dat ik het fout had!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die tegen Petrus zegt: ok ok, ik had het verkeerd. Maar tot ik voor die knakker sta, ga ik uit van geen leven na de dood.
Uiteraardquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Heb ik al lang.![]()
Foo Fighters gisteren ook nog gekeken.
Dan laat 'ie je echt niet meer binnen hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En ik wel. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vindquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
So? Ik zeg het dan niet om alsnog binnen te kunnen komen. Ik zeg het dan om mijn fout toe te gevenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan laat 'ie je echt niet meer binnen hoor.
Omdat religie. Religie is een geloof, gevestigd in een instituut, welke beheerd wordt door mensen. Waar direct de crux ligt. Niks mis met geloof. Maar religie is per definitie al onbetrouwbaar omdat daarin alle onvolkomendheden van mensen in zitten, niemand is immers zo perfect als de God(en). Maar deze "wijze" mensen schrijven wel de boeken, maken de geschiedenis. Staat los van het feit dat je gelovig bent, het gaat om het instituut. Ik denk namelijk niet dat Jezus een harde piemel kreeg van de kruistochten. Vooral omdat hij alwetend is en de werkelijke motieven wist.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar iets wat waar is, wordt automatisch logisch
[..]
Waarom dat?
jij bent die optimist die er van uit gaat dat er nog wat beters is na dit gedoequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ik wel. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vind
Je moet gewoon zeggen dat hij het fout heeft! Met 10.000 jarenlang durende argumentatie!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan laat 'ie je echt niet meer binnen hoor.
Dat wil ik wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wil je niet zulke moeilijke levensvragen stellen?
Of het beter is weet ik niet, maar dat zou wel mooi zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:24 schreef clevy het volgende:
[..]
jij bent die optimist die er van uit gaat dat er nog wat beters is na dit gedoe
Niks mis met optimisme. En als Samzz dood in een kist ligt en er is geen leven na de dood, gaat ze er echt niet over balen hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:24 schreef clevy het volgende:
[..]
Dude. Zelfs Abba is intensief vergeleken met nuquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat wil ik wel.
Ik zat gisteren ook enkele nummers van the doors te kijken. Zat me weer te verbazen van de intensiteit. De trance (drugs?) en heftigheid. En het gebrek daaraan tegenwoordig.
Zal wel mooi zijn als je hem weet te overtuigen. Dat hij de hemel gewoon opdoekt en jij alsnog in het grote niets verdwijntquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je moet gewoon zeggen dat hij het fout heeft! Met 10.000 jarenlang durende argumentatie!
Precies. Zulke muziek wordt gewoon niet meer gemaakt. Althans...ik ken het niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat wil ik wel.
Ik zat gisteren ook enkele nummers van the doors te kijken. Zat me weer te verbazen van de intensiteit. De trance (drugs?) en heftigheid. En het gebrek daaraan tegenwoordig.
nog beter?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:24 schreef clevy het volgende:
[..]
Ik vind Lady GaGa wel erg goed...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Precies. Zulke muziek wordt gewoon niet meer gemaakt. Althans...ik ken het niet.
Vrijdag bij DeWolff geweest. Wat een optreden. Die muziek wordt dus nog wel gemaaktquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Precies. Zulke muziek wordt gewoon niet meer gemaakt. Althans...ik ken het niet.
Gelukkig niet nee, met dat jengelige schijtorgeltjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
En al die mensen die al in de hemel zaten, soms al voor 100-en jaren: "Ah mên!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zal wel mooi zijn als je hem alsnog weet te overtuigen. Dat hij de hemel gewoon opdoekt en jij alsnog in het grote niets verdwijnt
In dat geval ga ik voor Territorial Pissingsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat wil ik wel.
Fixedquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Er is weinig intenser dan Tool Charlie Parker trouwens.
Oei, wat klink jij oudquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb dat met nieuwe bands als Drive Like Maria en Triggerfinger ook nog.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Er is weinig intenser dan Tool trouwens.
Mwah ik ben helemaal niet zo bitter.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dude. Zelfs Abba is intensief vergeleken met nu
ineens begint riders on the storm tussen m'n oren te spelenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sure, maar het heeft niet de oprechtheid, intensiteit van The Doors.
Hoezo niet de oprechtheid? En de intensiteit lijkt me persoonlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed dat je er bent. Was gisteren benieuwd. Je hebt een vrij kort door de bocht muziek mening en dat maakt het wel leuk discussie voer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Ik ken echt geen moer van die hele gaga,, ja, pokerface, voor de rest nog nooit een nummer van gehoord.
Nah, bitter ben ik ook niet. Maar die beleving van muziek, ik heb het niet zo met moderne muziek, vreemd genoeg juist niet met moderne protestsongs. Maar RATM kan niet stuk bij mij, ook al was het alleen maar om het schreeuwende "WAAAAAAAKEEEEE UUUUPPPPP"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mwah ik ben helemaal niet zo bitter.
Het gaat me vooral ook om de politieke en sociaal kritische houding.
Een enkeling zoals RATM heeft het nog wel gehad.
grappig plaatje.. 't vrouwvolk kan er (mits opgeschoond) ook heel aardig mee doorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:41 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Hey sister, goooo sister... let me hear that flow sister!
The pimps and whores from the Moulin Rouge
(Ik sta rechts trouwensmet mijn buurvrouw)
Zijn er minder protestsongs of is er meer omheen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nah, bitter ben ik ook niet. Maar die beleving van muziek, ik heb het niet zo met moderne muziek, vreemd genoeg juist niet met moderne protestsongs. Maar RATM kan niet stuk bij mij, ook al was het alleen maar om het schreeuwende "WAAAAAAAKEEEEE UUUUPPPPP"
Ik blijf bij Gaga het gevoel hebben dat het 1 grote act is. Tuurlijk zal ze dingen menen maar toen ik op tv haar Monster Ball tour zag, was het meer een dramatisch circus dan een persoonlijkheid die je ziet. Ik geloof haar gewoon niet zo. Heb wel haar cd's maar daar blijft het ook bij.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hoezo niet de oprechtheid? En de intensiteit lijkt me persoonlijk.
Meneer links heeft een 3 maten te grote pantalon, plus een ongestreken shirtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:41 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Hey sister, goooo sister... let me hear that flow sister!
The pimps and whores from the Moulin Rouge
(Ik sta rechts trouwensmet mijn buurvrouw)
Oh zeer zeker dat laatstequote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik blijf bij Gaga het gevoel hebben dat het 1 grote act is. Tuurlijk zal ze dingen menen maar toen ik op tv haar Monster Ball tour zag, was het meer een dramatisch circus dan een persoonlijkheid die je ziet. Ik geloof haar gewoon niet zo. Heb wel haar cd's maar daar blijft het ook bij.
Trouwens, alles rondom muzieksmaak is persoonlijk he.![]()
Ik weet het niet. Ik vind haar muziek best intens.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, maar ze heeft wel toffe nummers vind ikquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik blijf bij Gaga het gevoel hebben dat het 1 grote act is. Tuurlijk zal ze dingen menen maar toen ik op tv haar Monster Ball tour zag, was het meer een dramatisch circus dan een persoonlijkheid die je ziet. Ik geloof haar gewoon niet zo. Heb wel haar cd's maar daar blijft het ook bij.
Trouwens, alles rondom muzieksmaak is persoonlijk he.![]()
Mijn mening is natuurlijk ook gekleurd doordat ik al jaren fan ben van The Doors. Heb er bijv. ook boeken van. De persoon Lady Gaga interesseert mij niet zo en de muzieksoort is gewoon heel anders. Ik vind haar goed, maar niet legendarisch.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vind haar muziek best intens.
Ik weet niks precies wat het is eigenlijk. Johnny Cash wilde perse een album opnemen in een gevangenis, ondanks alle protesten van de platenmaatschappij. Dat werd een tijdloze klassieker. Nu heb ik meer het idee dat men meer de richting op is gegaan van "laten we iets van maatschappelijkverantwoords doen, zoals discriminatie is slecht, dan kunnen we daarna weer zorgeloos dansen" Het klinkt niet "echt", als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zijn er minder protestsongs of is er meer omheen?
Technisch steken die liedjes goed in elkaar. Maar ik alles aan haar lijkt gefabriceerd. Imago, muziek, hype. Op mij komt ze niet als persoon over, maar als een buikspreekpop van het marketingbedrijf wat erachter zit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn mening is natuurlijk ook gekleurd doordat ik al jaren fan ben van The Doors. Heb er bijv. ook boeken van. De persoon Lady Gaga interesseert mij niet zo en de muzieksoort is gewoon heel anders. Ik vind haar goed, maar niet legendarisch.
Ik vind the Doors ook niet legendarisch. GaGa ook niet overigens.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn mening is natuurlijk ook gekleurd doordat ik al jaren fan ben van The Doors. Heb er bijv. ook boeken van. De persoon Lady Gaga interesseert mij niet zo en de muzieksoort is gewoon heel anders. Ik vind haar goed, maar niet legendarisch.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Godtje het volgende:
We hadden het over protestsongs, beladen, intens en misschien nog wat politieke betekenis.
Waarom beginnen mensen over Gaga?
oh is er ergens een ramp? nou dan maak ik er een plaatje voor, om die mensen te steunen... niet om weer even in de publiciteit te komen hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niks precies wat het is eigenlijk. Johnny Cash wilde perse een album opnemen in een gevangenis, ondanks alle protesten van de platenmaatschappij. Dat werd een tijdloze klassieker. Nu heb ik meer het idee dat men meer de richting op is gegaan van "laten we iets van maatschappelijkverantwoords doen, zoals discriminatie is slecht, dan kunnen we daarna weer zorgeloos dansen" Het klinkt niet "echt", als je begrijpt wat ik bedoel.
Hij is wel op zijn 27'e dood gegaan. Dus dat is wel een dik pluspunt!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind the Doors ook niet legendarisch. GaGa ook niet overigens.
vanwege de vleesjurk natuurlijk. kommop godtje!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Godtje het volgende:
We hadden het over protestsongs, beladen, intens en misschien nog wat politieke betekenis.
Ik zei dat ik Gaga een goede artiest vind, als reactie op Venco. Maakt het wat uit verder?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Godtje het volgende:
En toch vindt Samss haar goed.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef rival het volgende:
[..]
vanwege de vleesjurk natuurlijk. kommop godtje!
Dat probeert Amy Winehouse weer na te streven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hij is wel op zijn 27'e dood gegaan. Dus dat is wel een dik pluspunt!
Ja, misschien is dat het. Maar goed, er zit dan ook zo'n 40 jaar tussen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Technisch steken die liedjes goed in elkaar. Maar ik alles aan haar lijkt gefabriceerd. Imago, muziek, hype. Op mij komt ze niet als persoon over, maar als een buikspreekpop van het marketingbedrijf wat erachter zit.
Janis joplin en Jimi Hendrix ook. Alexander Grote werd 35. Das dan wel weer een minpuntje.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Hij is wel op zijn 27'e dood gegaan. Dus dat is wel een dik pluspunt!
Bob Dylan maar doen dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:50 schreef Godtje het volgende:
Kurt Cobainquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Janis joplin en Jimi Hendrix ook. Alexander Grote werd 35. Das dan wel weer een minpuntje.
Ze heeft nog tot 14 september geloof ik?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat probeert Amy Winehouse weer na te streven.
[..]
Haar muziek ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:53 schreef Godtje het volgende:
[..]
En toch vindt Samss haar goed.![]()
De wereld op zijn kop.
En die vind ik dan weer leuker omdat zij oprecht naar de kloten is. Dat ze geen normaal woord meer uit kan brengen doet er dan niet meer toe.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat probeert Amy Winehouse weer na te streven.
Jim was ook oprecht naar de klote maar tenminste nog te verstaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En die vind ik dan weer leuker omdat zij oprecht naar de kloten is. Dat ze geen normaal woord meer uit kan brengen doet er dan niet meer toe.
Godverdomme, Rival? Waarom zijn wij ondertussen geen multimiljonair geworden met *BOEM*quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef rival het volgende:
[..]
oh is er ergens een ramp? nou dan maak ik er een plaatje voor, om die mensen te steunen... niet om weer even in de publiciteit te komen hoor
Maar daarom herinneren wij ons Jim nog wel en Amy niet meer als zij het hoekje om is straks.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jim was ook oprecht naar de klote maar tenminste nog te verstaan.
Jullie zijn geen marketing genieën?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Godverdomme, Rival? Waarom zijn wij ondertussen geen multimiljonair geworden met *BOEM**BOEM*
*BOEM*
Tsunami is kut! *BOEM*
*BOEM*
Help ze! *BOEM*
*BOEM*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |