Dat gevoel van sympathie kan ik totaal niet opbrengen, terwijl ik hem zijn rentree absoluut niet misgun, iedereen heeft recht op een tweede kans. Wat me wel in hem tegenvalt is dat hij nog steeds zwelgt in zelfmedelijden en uitblinkt in verongelijkt kijken. Ik zie hem niet meer succesvol terugkeren eerlijk gezegd.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:48 schreef Jester65 het volgende:
Mooie documentaire, ergens gun ik hem gewoon een nieuwe start.
Denk ik ook, zijn woorden over zijn "leverancier" waren tekenend.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Evertjan het volgende:
en toch denk ik dat de Rabo hem een grote zak met geld heeft gegeven om zijn mond te houden
Zoiets lijkt me ook wel. Maar ik denk ook niet dat hij zich er heel populair op had gemaakt bij het Nederlandse wielerpubliek als hij Boogerd, Dekker en de hele andere Rabo-kliek had opgegeven.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Evertjan het volgende:
en toch denk ik dat de Rabo hem een grote zak met geld heeft gegeven om zijn mond te houden
Denk het niet, Sven is echt zichzelf geblevenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef danos het volgende:
Ik hoop dat ie het gaat halen, is gewoon heel moeilijk zonder koersen om dat niveau weer te halen, deels lichamelijk en deels qua moraal. Dus hoe dat gaat zal het uitwijzen.
Elke topsporter beschikt deels over zijn karaktereigenschappen die voor ons niet topsterren moeilijk te begrijpen zijn. Maar ook vaak juist de eigenschappen zijn waardoor iemand tot grote prestaties in staat is.
Ga maar eens een docu maken over sven kramer, zullen grootendeels gelijk zijn.
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12530444quote:Op maandag 27 juni 2011 22:04 schreef Drebbelman het volgende:
Goede docu.
Ik had gehoopt mijn beeld van TD na deze docu bij te kunnen stellen, maar dat is niet gelukt. Wat een arrogantje blijft het ook. Toch hoop ik dat we hem terug gaan zien op een hoog niveau, voor hemzelf, en voor NL.
Sven is de grootste egoïstische klootzak van het schaatsenquote:Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk het niet, Sven is echt zichzelf gebleven
Ik betwijfel het. Hij zegt in de docu (grofweg) dat hij anderen er niet bij wil lappen omdat hij geen levens kapot wil maken. En dat het crue ervan is dat die andere partijen niet beseffen dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Evertjan het volgende:
De omertaquote:Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Hij zegt in de docu (grofweg) dat hij anderen er niet bij wil lappen omdat hij geen levens kapot wil maken. En dat het crue ervan is dat die andere partijen niet beseffen dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Zijn uitlating dat z'n dopinglink niet in Italië gezocht moet worden, maar dichter bij huis, in NL waar er geen gevangenisstraffen zijn... dat is wel zorgwekkend. Daar hoor ik verbazingwekkend weinig over (?)![]()
Het is misschien dat ik spoken zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet
Bwaha wordt wakker zeg, dat hele TVM team doet wat hij wil. Wellicht komt ie wat normaler over omdat ie uit friesland komt, maar verder weinig verschil hoor.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk het niet, Sven is echt zichzelf gebleven
Ik zie niet in wat daar zorgwekkend aan is. In de tijd van Boogerd en Dekker gebruikte het grootste deel van het peloton, die Nederlanders waren echt niet roomser dan de paus, of zo getalenteerd dat ze clean de EPO-Italianen en Spanjaarden konden verslaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Hij zegt in de docu (grofweg) dat hij anderen er niet bij wil lappen omdat hij geen levens kapot wil maken. En dat het crue ervan is dat die andere partijen niet beseffen dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Zijn uitlating dat z'n dopinglink niet in Italië gezocht moet worden, maar dichter bij huis, in NL waar er geen gevangenisstraffen zijn... dat is wel zorgwekkend. Daar hoor ik verbazingwekkend weinig over (?)![]()
Het is misschien dat ik spoken zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet
Barcelona doet ook alles wat Messi wilt.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:16 schreef danos het volgende:
[..]
Bwaha wordt wakker zeg, dat hele TVM team doet wat hij wil. Wellicht komt ie wat normaler over omdat ie uit friesland komt, maar verder weinig verschil hoor.
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar dat gaat er op een generatie niet uit. Nog altijd de helft van het peloton heeft de EPO-jaren meegemaakt (en er hartelijk aan deelgenomen) en de rest van de oude rotten zit tegenwoordig in het management. Ik had ook niet de indruk dat TD het had over een voorbije wereld.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:20 schreef Ereinion het volgende:
Ik zie niet in wat daar zorgwekkend aan is. In de tijd van Boogerd en Dekker gebruikte het grootste deel van het peloton, die Nederlanders waren echt niet roomser dan de paus, of zo getalenteerd dat ze clean de EPO-Italianen en Spanjaarden konden verslaan.
Ik heb daar mijn twijfels over. Een grote sponsor als Rabobank handelt zoiets liever intern af (doofpot). Toen bleek dat (edit:Thomas) Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil. De affaire Wenen werd ook vrij eenvoudig weggewuifd.quote:Dat ze in de tijd dat Dekker begon bij de Rabobank niet al te streng waren over doping, of op zijn minst de andere kant op keken, maar sinds het geval Rasmussen wel duidelijk zijn. Hopelijk is het nu (in het peloton) anders, en er zijn wel enkele redenen om dat nog wel te geloven (hoewel het natuurlijk nooit helemaal clean wordt).
quote:Op maandag 27 juni 2011 22:26 schreef bjarki het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar dat gaat er op een generatie niet uit. Nog altijd de helft van het peloton heeft de EPO-jaren meegemaakt (en er hartelijk aan deelgenomen) en de rest van de oude rotten zit tegenwoordig in het management. Ik had ook niet de indruk dat TD het had over een voorbije wereld.
[..]
Ik heb daar mijn twijfels over. Een grote sponsor als Rabobank handelt zoiets liever intern af (doofpot). Toen bleek dat Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil. De affaire Wenen werd ook vrij eenvoudig weggewuifd.
Dat Erik Dekker nu ploegleider is vind ik in dat opzicht moeilijk te rijmen met een zero-tolerance beleid op het vlak van doping.
Erik Dekker is overigens nog nooit betrapt...hij heeft alleen 's een WK niet mogen rijden vanwege een te hoog hematocrietgehalte.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:26 schreef bjarki het volgende:
[..]
Toen bleek dat Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil.
Ibrahimovic is een perfect voorbeeld hiervanquote:Op maandag 27 juni 2011 22:29 schreef farscapevr8 het volgende:
En vergeet niet dat BIJNA elke topsporter op hoog nivo een klootzak is/moet zijn om daar te komen/blijven.
Het is ook makkelijk om een winnaar te zijn als je in een kleine sport de rest overklast. Misschien is een knecht in het wielrennen die elke dag op een half uur binnenkomt ook wel een gigantische winnaar, die het maximale uit zijn carrière haalt, maar gewoon fysiek niet beter kan. Of hebben de Nederlandse korfballers die alles winnen een grotere winnaarsmentaliteit dan de Nederlandse voetballers die zich in een internationale sport op het hoogste niveau meten maar net niet goed genoeg zijn?quote:Op maandag 27 juni 2011 22:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Barcelona doet ook alles wat Messi wilt.
Sven is een harde, maar zie hem niet in 5 dagen per week feesten en met 8 kg extra aankomen op een test. Hij heeft een winner mentaliteit, die ik bij heel veel NL topsporters mis
hehehe ff serieus, als mijn zoon op z n 14e hoort dat ie de beste spits van de wereld word breng in meneer elke ochtend versgeperste jus die ik de dag daarvoor persoonlijk in spanje voor em ga plukken.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:33 schreef marcodej het volgende:
Hij leeft ook in een omgeving die zulk gedrag bevordert. Zijn vader is geen vader, maar zijn allergrootste fan. Zijn ontbijt wordt geserveerd. Zijn moeder schenkt ook wat te drinken in als hij wat wil drinken. Ik zou een schop onder mn hol gekregen hebben en toegeworpen krijgen of er wat aan mijn handen mankeert.
hij is 27 die opgevoed is binnen een zeer kleine wereld dus weinig kans dat ie de zelde normen en waarden (hoeft) heeft als een doorsnee financieel medewerker die hier op t forum komt vertellen dar dekker dom isquote:Op maandag 27 juni 2011 22:34 schreef TLC het volgende:
Mooie docu, ik kreeg een beetje een beeld van hem als een wat labiele man als ik heel eerlijk moet zijnik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zie Thomas Dekker niet meer terugkeren in het professionele wielerpeleton.
Frank de Boer, Edgar Davids, en Jaap Stamquote:Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef bjarki het volgende:
[..]
zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet
Naar aanleiding van vraag of hij Dekker een kans wil geven:quote:...Thanks. He's a good kid. Complex and messed up, but intrinsically good.
quote:... Working on it. He needs to give himself a chance too.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |