abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2011 @ 21:46:31 #151
194695 franklop
Fran knock
pi_98738227
schiet niet op met die tests :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 juni 2011 @ 21:46:39 #152
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_98738233
De test is weer minder...
pi_98738243
The rise and falling of Thomas Dekker..

*O* Robert Gesink *O*
Hell To The Liars
pi_98738244
_O-

Nouuu...ik weet wel een manier om wel beter te scoren...

:+
Jack does it in real time...
  maandag 27 juni 2011 @ 21:47:36 #155
194695 franklop
Fran knock
pi_98738287
geeft nu al op.

Zn ploeg zal wel United Healthcare worden ofzo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 27 juni 2011 @ 21:48:46 #156
311468 Van_Poppel
pi_98738349
Hij klimt daar soepel :P
  maandag 27 juni 2011 @ 21:48:48 #157
318507 Jester65
Stay frosty
pi_98738352
Mooie documentaire, ergens gun ik hem gewoon een nieuwe start.
pi_98738373
Hij dacht zich in 2 maanden wel weer even in vorm te rijden of zo?! 8)7

Kan mij niet voorsellen dat er een ProTour ploeg hem opneemt eigenlijk...

Ow, lol, kuurtje voor die laatste test? :+ Dat klimmen op het eind was ook niet echt reclame... :P
pi_98738393
Het eindstuk maakte wel wat goed, mooie docu iig.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_98738397
Dat was uiteindelijk zeker een leuke documentaire.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:50:24 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98738444
Goede docu. Gaf een redelijk beeld van een wat depressieve en sociaal gestoorde (top)sporter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_98738480
10 jaar later

Thomas heeft zijn eigen restaurant en was te zien in 'Ik vertrek'
Zijn vader adopteerde een jongentje uit Kenia die op zijn 22e Olympisch goud won bij de marathon.
Zijn ex-vriendin trouwde Wesley Sneijder, die al aan zijn 4e huwelijk toe was.
Zijn manager ging Ed en Anita begeleiden, die het songfestival van 2019 wonnen
Robert Gesink won 4 keer de tour de france en werd meerdere keren koninklijk onderscheiden.
Hell To The Liars
  maandag 27 juni 2011 @ 21:50:59 #163
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_98738485
Geweldige docu! TD ^O^
  maandag 27 juni 2011 @ 21:52:35 #164
331137 JimboSlice
Shake 'n Bake
pi_98738574
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:48 schreef Jester65 het volgende:
Mooie documentaire, ergens gun ik hem gewoon een nieuwe start.
Dat gevoel van sympathie kan ik totaal niet opbrengen, terwijl ik hem zijn rentree absoluut niet misgun, iedereen heeft recht op een tweede kans. Wat me wel in hem tegenvalt is dat hij nog steeds zwelgt in zelfmedelijden en uitblinkt in verongelijkt kijken. Ik zie hem niet meer succesvol terugkeren eerlijk gezegd.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
pi_98738971
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:50 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Geweldige docu! TD ^O^
Hell To The Liars
pi_98739006
Ik hoop dat ie het gaat halen, is gewoon heel moeilijk zonder koersen om dat niveau weer te halen, deels lichamelijk en deels qua moraal. Dus hoe dat gaat zal het uitwijzen.

Elke topsporter beschikt deels over zijn karaktereigenschappen die voor ons niet topsterren moeilijk te begrijpen zijn. Maar ook vaak juist de eigenschappen zijn waardoor iemand tot grote prestaties in staat is.

Ga maar eens een docu maken over sven kramer, zullen grootendeels gelijk zijn.
pi_98739043
hij moet gewoon onderaan beginnen. Bij een ploeg als Skill kan hij gewoon een leuk programma rijden
  maandag 27 juni 2011 @ 22:01:29 #168
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_98739148
Goede Docu.

Hij kwam behoorlijk depressief over, al weet hij natuurlijk ook dat er een camera op hem gericht staat. Als ik dit zo zie heb ik sterke twijfels over een comeback op niveau. Maar toch, dat talent dat ie had, dat kan toch niet weg zijn zou je zeggen.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_98739294
en toch denk ik dat de Rabo hem een grote zak met geld heeft gegeven om zijn mond te houden
pi_98739354
Goede docu.

Ik had gehoopt mijn beeld van TD na deze docu bij te kunnen stellen, maar dat is niet gelukt. Wat een arrogantje blijft het ook. Toch hoop ik dat we hem terug gaan zien op een hoog niveau, voor hemzelf, en voor NL.
In the coolest little capital of the world
  maandag 27 juni 2011 @ 22:05:17 #171
311468 Van_Poppel
pi_98739393
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:03 schreef Evertjan het volgende:
en toch denk ik dat de Rabo hem een grote zak met geld heeft gegeven om zijn mond te houden
Denk ik ook, zijn woorden over zijn "leverancier" waren tekenend.

"Het zit allemaal dichterbij dan jullie denken...."
pi_98739408
Hij geeft dan zelf wel aan een grote fout te hebben gemaakt, toch heb ik het gevoel dat TD bij de minste tegenslag weer teruggrijpt op doping. Ik voel een gevalletje Ricco aankomen. Ook jammer dat iemand als Luigi Cecchini (net als z'n vriendjes Fuentes, Ferrari en Conconi) gewoon nog vrij rondlopen. Meer dan de helft van hun cliënten is betrapt. Voor mij is dat genoeg indirect bewijs.
pi_98739462
Erg goede docu hoor. ^O^

Ik hoop dat hij een geslaagde comeback maakt, maar het is wel duidelijk dat hij wat wedstrijdritme bij het continental team van Garmin wel kan gebruiken.
quote:
Zoiets lijkt me ook wel. Maar ik denk ook niet dat hij zich er heel populair op had gemaakt bij het Nederlandse wielerpubliek als hij Boogerd, Dekker en de hele andere Rabo-kliek had opgegeven.
pi_98739698
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:59 schreef danos het volgende:
Ik hoop dat ie het gaat halen, is gewoon heel moeilijk zonder koersen om dat niveau weer te halen, deels lichamelijk en deels qua moraal. Dus hoe dat gaat zal het uitwijzen.

Elke topsporter beschikt deels over zijn karaktereigenschappen die voor ons niet topsterren moeilijk te begrijpen zijn. Maar ook vaak juist de eigenschappen zijn waardoor iemand tot grote prestaties in staat is.

Ga maar eens een docu maken over sven kramer, zullen grootendeels gelijk zijn.
Denk het niet, Sven is echt zichzelf gebleven
Hell To The Liars
pi_98739716
Tsja, misschien komt hij wel terug bij Rabo, dan weten we het zeker, dan is het net als Movistar en Piti, gewoon door blijven betalen tijdens schorsing zodat ze niets vertellen! :+

Ben nu wel benieuwd naar z'n ploeg. In de luwte 1/2 seizoenen meedraaien bij Garmin-Cervelo zou top voor hem zijn denk ik, maar moet hij daar wel de discipline voor hebben...
pi_98739731
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:04 schreef Drebbelman het volgende:
Goede docu.

Ik had gehoopt mijn beeld van TD na deze docu bij te kunnen stellen, maar dat is niet gelukt. Wat een arrogantje blijft het ook. Toch hoop ik dat we hem terug gaan zien op een hoog niveau, voor hemzelf, en voor NL.
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12530444

nogmaals
Hell To The Liars
pi_98739974
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sven is de grootste egoïstische klootzak van het schaatsen
pi_98740026
quote:
Ik betwijfel het. Hij zegt in de docu (grofweg) dat hij anderen er niet bij wil lappen omdat hij geen levens kapot wil maken. En dat het crue ervan is dat die andere partijen niet beseffen dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Zijn uitlating dat z'n dopinglink niet in Italië gezocht moet worden, maar dichter bij huis, in NL waar er geen gevangenisstraffen zijn... dat is wel zorgwekkend. Daar hoor ik verbazingwekkend weinig over (?) :?
Het is misschien dat ik spoken zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet :X
  maandag 27 juni 2011 @ 22:16:18 #179
311468 Van_Poppel
pi_98740131
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:14 schreef bjarki het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Hij zegt in de docu (grofweg) dat hij anderen er niet bij wil lappen omdat hij geen levens kapot wil maken. En dat het crue ervan is dat die andere partijen niet beseffen dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Zijn uitlating dat z'n dopinglink niet in Italië gezocht moet worden, maar dichter bij huis, in NL waar er geen gevangenisstraffen zijn... dat is wel zorgwekkend. Daar hoor ik verbazingwekkend weinig over (?) :?
Het is misschien dat ik spoken zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet :X
De omerta ^O^
pi_98740134
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Bwaha wordt wakker zeg, dat hele TVM team doet wat hij wil. Wellicht komt ie wat normaler over omdat ie uit friesland komt, maar verder weinig verschil hoor.
pi_98740216
Duidelijk is dat er nog een hoop moet gebeuren voordat hij weer op topniveau is, vooral in zijn hoofd.

Vond hem niet superarrogant ofzo, het is gewoon 'een mannetje'. Geen slechte eigenschap voor een topsporter.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 27 juni 2011 @ 22:17:46 #182
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_98740247
Al ergens terug te kijken?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_98740439
quote:

[..]

Ik zie niet in wat daar zorgwekkend aan is. In de tijd van Boogerd en Dekker gebruikte het grootste deel van het peloton, die Nederlanders waren echt niet roomser dan de paus, of zo getalenteerd dat ze clean de EPO-Italianen en Spanjaarden konden verslaan.

Of je je EPO nou in een Nederlandse apotheek, een Duitse (Lotz) of een Spaanse (Sentjens) koopt maakt uiteindelijk weinig uit. En volgens mij doelde Dekker daar toch meer op. Dat ze in de tijd dat Dekker begon bij de Rabobank niet al te streng waren over doping, of op zijn minst de andere kant op keken, maar sinds het geval Rasmussen wel duidelijk zijn. Hopelijk is het nu (in het peloton) anders, en er zijn wel enkele redenen om dat nog wel te geloven (hoewel het natuurlijk nooit helemaal clean wordt).
  maandag 27 juni 2011 @ 22:20:15 #184
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_98740452
Verrassend goede docu!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 27 juni 2011 @ 22:21:12 #185
57497 happyme28
I'm so happy
pi_98740514
Dit geeft dan toch wel weer een ander beeld vind ik:
http://www.seginternation(...)n_kermiskoersen.html

Ik wil toch blijven geloven in het goede in de mens, dus hoop ik dat hij echt weer goed terugkomt.

Twijfel ook aan de rol van Rabo in dit verhaal.
pi_98740619
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:16 schreef danos het volgende:

[..]

Bwaha wordt wakker zeg, dat hele TVM team doet wat hij wil. Wellicht komt ie wat normaler over omdat ie uit friesland komt, maar verder weinig verschil hoor.
Barcelona doet ook alles wat Messi wilt.
Sven is een harde, maar zie hem niet in 5 dagen per week feesten en met 8 kg extra aankomen op een test. Hij heeft een winner mentaliteit, die ik bij heel veel NL topsporters mis
Hell To The Liars
pi_98740880
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:20 schreef Ereinion het volgende:
Ik zie niet in wat daar zorgwekkend aan is. In de tijd van Boogerd en Dekker gebruikte het grootste deel van het peloton, die Nederlanders waren echt niet roomser dan de paus, of zo getalenteerd dat ze clean de EPO-Italianen en Spanjaarden konden verslaan.
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar dat gaat er op een generatie niet uit. Nog altijd de helft van het peloton heeft de EPO-jaren meegemaakt (en er hartelijk aan deelgenomen) en de rest van de oude rotten zit tegenwoordig in het management. Ik had ook niet de indruk dat TD het had over een voorbije wereld.

quote:
Dat ze in de tijd dat Dekker begon bij de Rabobank niet al te streng waren over doping, of op zijn minst de andere kant op keken, maar sinds het geval Rasmussen wel duidelijk zijn. Hopelijk is het nu (in het peloton) anders, en er zijn wel enkele redenen om dat nog wel te geloven (hoewel het natuurlijk nooit helemaal clean wordt).
Ik heb daar mijn twijfels over. Een grote sponsor als Rabobank handelt zoiets liever intern af (doofpot). Toen bleek dat (edit:Thomas) Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil. De affaire Wenen werd ook vrij eenvoudig weggewuifd.
Dat Erik Dekker nu ploegleider is vind ik in dat opzicht moeilijk te rijmen met een zero-tolerance beleid op het vlak van doping.

[ Bericht 0% gewijzigd door bjarki op 27-06-2011 22:32:20 ]
pi_98740938
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:26 schreef bjarki het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook niet aan. Maar dat gaat er op een generatie niet uit. Nog altijd de helft van het peloton heeft de EPO-jaren meegemaakt (en er hartelijk aan deelgenomen) en de rest van de oude rotten zit tegenwoordig in het management. Ik had ook niet de indruk dat TD het had over een voorbije wereld.

[..]

Ik heb daar mijn twijfels over. Een grote sponsor als Rabobank handelt zoiets liever intern af (doofpot). Toen bleek dat Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil. De affaire Wenen werd ook vrij eenvoudig weggewuifd.
Dat Erik Dekker nu ploegleider is vind ik in dat opzicht moeilijk te rijmen met een zero-tolerance beleid op het vlak van doping.
^O^
Hell To The Liars
pi_98741079
mooie docu over een jongeman die vanaf z n jonge jaren als de grote nederlandse hoop op handen werd gedragen en verzorgt en mede daardoor zich een attitude heeft aangemeten.

nu word ie, uiteraard door z n eigen stomme fout, gedwongen om zichzelf in 2 jaar compleet opnieuw te leren kennen. Een gemiddelde aardbewoner heeft rond z n 45e een midlifecrisis en wil/moet zichzelf leren kennen.

Hij doet dit nu al, uiteraard met vallen en opstaan.

En vergeet niet dat BIJNA elke topsporter op hoog nivo een klootzak is/moet zijn om daar te komen/blijven.

jochie komt er wel weer en anders hoop ik dat ie een goed burgerleven kan vinden....
  maandag 27 juni 2011 @ 22:31:06 #190
311468 Van_Poppel
pi_98741162
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:26 schreef bjarki het volgende:

[..]
Toen bleek dat Dekker positief was getest in zijn Rabo-tijd bleef het angstwekkend stil.
Erik Dekker is overigens nog nooit betrapt...hij heeft alleen 's een WK niet mogen rijden vanwege een te hoog hematocrietgehalte.

Het jaar erna won hij vanuit het niets 3 touretappes en San Sebastian... :X
pi_98741233
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:29 schreef farscapevr8 het volgende:

En vergeet niet dat BIJNA elke topsporter op hoog nivo een klootzak is/moet zijn om daar te komen/blijven.

Ibrahimovic is een perfect voorbeeld hiervan
Hell To The Liars
pi_98741314
Hij leeft ook in een omgeving die zulk gedrag bevordert. Zijn vader is geen vader, maar zijn allergrootste fan. Zijn ontbijt wordt geserveerd. Zijn moeder schenkt ook wat te drinken in als hij wat wil drinken. Ik zou een schop onder mn hol gekregen hebben en toegeworpen krijgen of er wat aan mijn handen mankeert.
pi_98741368
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Barcelona doet ook alles wat Messi wilt.
Sven is een harde, maar zie hem niet in 5 dagen per week feesten en met 8 kg extra aankomen op een test. Hij heeft een winner mentaliteit, die ik bij heel veel NL topsporters mis
Het is ook makkelijk om een winnaar te zijn als je in een kleine sport de rest overklast. Misschien is een knecht in het wielrennen die elke dag op een half uur binnenkomt ook wel een gigantische winnaar, die het maximale uit zijn carrière haalt, maar gewoon fysiek niet beter kan. Of hebben de Nederlandse korfballers die alles winnen een grotere winnaarsmentaliteit dan de Nederlandse voetballers die zich in een internationale sport op het hoogste niveau meten maar net niet goed genoeg zijn?
pi_98741381
Mooie docu, ik kreeg een beetje een beeld van hem als een wat labiele man als ik heel eerlijk moet zijn :X ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zie Thomas Dekker niet meer terugkeren in het professionele wielerpeleton.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_98741390
Goede docu inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98741476
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:33 schreef marcodej het volgende:
Hij leeft ook in een omgeving die zulk gedrag bevordert. Zijn vader is geen vader, maar zijn allergrootste fan. Zijn ontbijt wordt geserveerd. Zijn moeder schenkt ook wat te drinken in als hij wat wil drinken. Ik zou een schop onder mn hol gekregen hebben en toegeworpen krijgen of er wat aan mijn handen mankeert.
hehehe ff serieus, als mijn zoon op z n 14e hoort dat ie de beste spits van de wereld word breng in meneer elke ochtend versgeperste jus die ik de dag daarvoor persoonlijk in spanje voor em ga plukken.
pi_98741603
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:34 schreef TLC het volgende:
Mooie docu, ik kreeg een beetje een beeld van hem als een wat labiele man als ik heel eerlijk moet zijn :X ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik zie Thomas Dekker niet meer terugkeren in het professionele wielerpeleton.
hij is 27 die opgevoed is binnen een zeer kleine wereld dus weinig kans dat ie de zelde normen en waarden (hoeft) heeft als een doorsnee financieel medewerker die hier op t forum komt vertellen dar dekker dom is ;)
pi_98742052
quote:

[..]
zie, maar hier in NL is toch wel een beetje een cultuur ontstaan die bij dopinggevallen liever de andere kant opkijkt (Boogerd, Dekker de Oude, Wenen..). Zou men hier op z'n Italiaans op dopingjacht gaan dan zou er ook nog wel eens een enorme beerput open kunnen gaan. Maar het is stilzwijgen troef. Waar niet over gepraat wordt bestaat niet :X
Frank de Boer, Edgar Davids, en Jaap Stam
Hell To The Liars
pi_98742735
Reactie Vaughters over Dekker (nav reacties van andere twitteraars):

quote:
...Thanks. He's a good kid. Complex and messed up, but intrinsically good.
Naar aanleiding van vraag of hij Dekker een kans wil geven:
quote:
... Working on it. He needs to give himself a chance too.
pi_98742738
Is het al ergens terug te zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')