Kortom, de mediamachine rondom de persoon Thomas Dekker draait weer op volle toeren.quote:Thomas Dekker zal niet direct na afloop van zijn schorsing terugkeren in het peloton. Dat vertelde Jonathan Vaughters tegen het Algemeen Dagblad. De teambaas van Garmin-Cervélo wil de 26-jarige Dekker een tweede kans geven in zijn opleidingsploeg, maar gaf toe dat een definitieve rentree nog op zich laat wachten.
De schorsing van Dekker loopt op 1 juli aanstaande af. "De kans dat hij dan al bij ons rijdt is ontzettend klein. Ik sta in nauw contact met Thomas, we spreken elkaar geregeld. Maar niet alle tests die we met hem willen uitvoeren zijn gereed, dus zijn komst is nog niet definitief."
Dekker zou graag bij de Amerikaanse formatie terug willen keren, omdat deze bekend staat om zijn zero-tolerance beleid omtrent dopinggebruik. De afgelopen maanden onderging Dekker diverse tests onder begeleiding van Garmin-trainer Adrie van Diemen. Daarnaast houdt hij al anderhalf jaar een weekboek bij, waarin al bijn activiteiten naast de fiets staan omschreven. Dekker hoopt op deze manier Garmin te overtuigen.
Waarschijnlijk zal de komst van Dekker bij de opleidingsploeg van Garmin begin augustus afgerond worden. Vaughters wil zich eerst volledig focussen op de Tour de France. De bedoeling is dat Dekker na enkele maanden bij het Chipotle Development Team volgend seizoen zijn opwachting maakt bij Garmin-Cervélo.
En dan vergelijk je het met iemand die een mooie lijst heeft maar ook al drie keer de Ronde van Lombardije heeft gewonnen.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:21 schreef YebCar het volgende:
niveau: cunego
met geluk een ronde winnen........maar net te kort vergeleken met andere toppers
idd, ik geloof ook altijd in mooie sport sprookjesquote:Op maandag 20 juni 2011 23:45 schreef LudoSanders het volgende:
Ik heb toch wel zwak voor 'm. Hoop dat hij uiteindelijk zijn belofte alsnog kan inlossen.
Mwah, als jij vanaf je 15e, 16e te horen krijgt dat je "de toekomst van het nederlandse wielrennen" bent, legt dat best een beetje druk op je, lijkt me. Natuurlijk bepaalt hij zelf ook hoe hij met die druk omgaat, maar deze jongen is ook wel een beetje verpest door zijn omgeving, daarnaast heeft hij de pech gehad op te groeien in een tijd dat het nederlandse wielrennen niet zo heel florisant was. Had hij nu bij de jeugd gereden, samen met Kelderman en Bol, was er veel minder aandacht naar hem uitgegaan en was het allemaal wellicht anders gelopen.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:39 schreef Il-Migliore het volgende:
Beeld wat ik nu van hem heb is dat het een arrogante klootzak is. Ik heb me heel vaak zitten ergeren over zijn algemene houding tijdens interviews, over de manier waarop die met alles is omgegaan en hoe die zich er over uitlaat. Verder was het een prima rijder maar niet meer en niet minder. Ik zie dan ook liever een Boogerd of Gesink rijden. Ben benieuwd naar de documentaire, hopen dat het mijn beeld van hem kan veranderen.
Dan nog zou ie de Vuelta dus niet rijden..... prima, laat hem maar de kleine koersjes doen, en kijken wat voor niveau hij heeft. Al was het maar omdat het goed is voor de nederigheid.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef Sheepcidus het volgende:
Hopelijk rijdt die tijdens de Vuelta al bij Garmin.
De meesten uit dat rijtje (op Terpstra na) komen eerder saai dan sympathiek over.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Dekker was ooit onze hoop in bange dagen. Met de komst van Gesink, Mollema, Kruyswijk, Poels, Terpstra en wat andere rijders hebben we ineens weer talent dat we in Nederland jarenlang niet gezien hebben dus we hoeven niet meer te hopen op dat talentvolle jochie dat eigenlijk wel een beetje een vervelende houding heeft.
Desondanks hoop ik dat hij een succesvolle rentree kan maken. Alleen zullen mensen hem nu wel wat kritischer volgen. Zowel door zijn dopinggebruik als door de 'concurrentie' die vaak nog wat sympatieker over komt ook.
eensquote:Op maandag 20 juni 2011 23:39 schreef Il-Migliore het volgende:
Beeld wat ik nu van hem heb is dat het een arrogante klootzak is. Ik heb me heel vaak zitten ergeren over zijn algemene houding tijdens interviews, over de manier waarop die met alles is omgegaan en hoe die zich er over uitlaat. Verder was het een prima rijder maar niet meer en niet minder. Ik zie dan ook liever een Boogerd of Gesink rijden. Ben benieuwd naar de documentaire, hopen dat het mijn beeld van hem kan veranderen.
In de tour van Rasmussen was het een goede helperquote:Op vrijdag 24 juni 2011 03:47 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zie hem ook geen knechtsfunctie doen omdat hij zihzelf te goed daarvoor vind, dus voorspel roemloos einde carriere waarbij hij 2e keer de fout in gaat.
quote:'Op een avond gingen we in een treurige bar nog wat drinken en ik raakte aan de praat met een meisje, een Poolse. Op een gegeven moment gingen we naar mijn kamer en ik regelde dat mijn kamergenoot Joost Posthuma ons alleen liet. Terwijl ik daar met dat meisje in mijn hotelkamer was, werd er opeens keihard op de deur geklopt.
Ik schrok me kapot, stuurde het meisje meteen de badkamer in en deed open. Wie stond daar: Erik Breukink! Onze ploegleider. Breukink keek me met een vernietigende blik aan en vroeg: 'Wie is er hier bij jou op de kamer?' Ik zei: 'Niemand, Joost is even weg.' Maar Breukink kwam de kamer in en ging op het balkon kijken: niks. Hij keek zelfs onder het bed: ook niks. En toen bleef alleen de badkamer over. Hij trok de deur open en daar zat dat arme kind, poedelnaakt met haar benen over elkaar op de wc-pot.
Ik heb Breukink nooit zo rood zien worden, het leek alsof hij er ter plekke in zou blijven. 'Wegwezen!', brieste hij in zijn beste Duits tegen het meisje, dat niet wist hoe snel ze haar kleren bij elkaar moest graaien. En tegen mij bulderde hij: 'Dit kan je niet maken, Thomas.' (...) 'Godverdomme!', foeterde Breukink verder, 'waar ben je mee bezig, je bent je carrière aan het verkloten. Boogerd en Erik Dekker zouden dit nooit doen, neem een voorbeeld aan hen!' Waarna hij wegliep en de deur achter zich dichtknalde.'
Dat was niet mijn insteek. Maar dat de angst ervoor leeft bij zijn ouders zegt toch wel iets over Thomas zijn instelling / levenshouding. Tenminste, zo kijk ik er tegen aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:31 schreef Blik het volgende:
Zullen we hem nog even niet veroordelen tot een 2de Ricco, is nogal een beschuldiging.
Dat is het eerste wat ik dachtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou brave Joost hebben geklikt bij meester Breukink?
De sleutel is 'af en toe' en waarom hij hard reed is inmiddels toch wel bekend. Dekker is geen Basso die voor zijn schorsing al liet zien dat hij in de voor hem belangrijke wedstrijden een constant niveau kon halen of zelfs maar een Millar die hoe dan ook de kwaliteiten heeft om een goede tijdrit af te leveren. Dekker was vooral wisselvallig en ik denk dat hij zonder doping misschien minder wisselvallig is maar dan vooral de uitschieters naar boven zal missen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:04 schreef DeeBee het volgende:
Lol, soort 'Ronde van Polen'...
Ik twijfel ook of hij niet nogmaals in de fout zal gaan, vooral als het 'tegenzit' maybe... Als hij het op kan brengen zoals David Millar om even te nemen om op niveau te komen geef ik hem wel kans, want gedoped of niet, hij reed af en toe best hard... Maar door z'n ongeduld kan het ook zo fout gaan denk ik...
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zoveel fouten hij maakt bij het formuleren van zinnen.
Mbt zinsformulering: ik had het over Thomas Dekker lol.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:16 schreef DeeBee het volgende:
Die promo trouwens: hoe hij dat ene klimmetje aan het opharken was zag er nou niet zo legendarisch uit, misschien is dat dam toch al een vaag teken, met Dynepo was het daar vast buitenblad geweest!
Het merendeel van de mensen kan niet goed formuleren of articuleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zoveel fouten hij maakt bij het formuleren van zinnen.
Cunego? Boonen?quote:Op zondag 26 juni 2011 17:11 schreef Evertjan het volgende:
als renners zoals Cunego, Basso, Vino en Boonen een 2e kans krijgen en hem ook pakken. Dan kan TD ook nog gewoon een mooie carriere maken de komende 6 a 8 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |