abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2011 @ 14:55:33 #1
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_98412565

Op 1 juli is het zo ver: De schorsing van Neêrlands meest flamboyante wielrenner is ten einde. Ooit aangemerkt als het grootste talent sinds Boogerd (of nog verder terug), een potentiëel Tourwinnaar, en later verguisd door nagenoeg iedere wielerliefhebber of -volger.

Zijn terugkeer zal niet volledig onopgemerkt blijven: Journalist en Filmmaker Geertjan Lassche heeft Dekker anderhalf jaar lang gevolgd. Het resultaat zal een bijzondere sportdocumentaire zijn die op 27 juni op 20.30 uur bij de EO op Nederland 3 wordt uitgezonden, met de titel: 'Niemand kent mij' bron

Preview documentaire:

Tevens verschijnt deze week het boek 'Schoon Genoeg', waarin Thomas Dekker vertelt over "het verhaal van zijn wielercarrière tot nu toe: van de in PDM-kleuren gespoten Concorde Aquila-fiets die hij voor zijn elfde verjaardag kreeg, tot zijn schorsing wegens dopinggebruik in 2009 en vervolgens zijn comeback in 2011." bron

Tenslotte kwam deze week in de media dat de rentree van Dekker waarschijnlijk nog iets langer op zich laat wachten:
quote:
Thomas Dekker zal niet direct na afloop van zijn schorsing terugkeren in het peloton. Dat vertelde Jonathan Vaughters tegen het Algemeen Dagblad. De teambaas van Garmin-Cervélo wil de 26-jarige Dekker een tweede kans geven in zijn opleidingsploeg, maar gaf toe dat een definitieve rentree nog op zich laat wachten.

De schorsing van Dekker loopt op 1 juli aanstaande af. "De kans dat hij dan al bij ons rijdt is ontzettend klein. Ik sta in nauw contact met Thomas, we spreken elkaar geregeld. Maar niet alle tests die we met hem willen uitvoeren zijn gereed, dus zijn komst is nog niet definitief."

Dekker zou graag bij de Amerikaanse formatie terug willen keren, omdat deze bekend staat om zijn zero-tolerance beleid omtrent dopinggebruik. De afgelopen maanden onderging Dekker diverse tests onder begeleiding van Garmin-trainer Adrie van Diemen. Daarnaast houdt hij al anderhalf jaar een weekboek bij, waarin al bijn activiteiten naast de fiets staan omschreven. Dekker hoopt op deze manier Garmin te overtuigen.

Waarschijnlijk zal de komst van Dekker bij de opleidingsploeg van Garmin begin augustus afgerond worden. Vaughters wil zich eerst volledig focussen op de Tour de France. De bedoeling is dat Dekker na enkele maanden bij het Chipotle Development Team volgend seizoen zijn opwachting maakt bij Garmin-Cervélo.
Kortom, de mediamachine rondom de persoon Thomas Dekker draait weer op volle toeren.

Persoonlijk zou in dit topic vooral willen vooruitkijken: Gaat Dekker deze tweede kans grijpen, krijgt hij alsnog de carrière die hij eigenhandig al bijna weggegooid had, of zal het vooral een mooie herinnering met een enorme smet blijken te zijn? Iemand veroordelen over zijn verleden hebben we in andere topics al voldoende gedaan, laat dit vooral een (kritische) kijk op de toekomst worden!

Ondanks dat het vorige deel van deze reeks nog niet vol zit, lijkt mij dit toch een goed moment een nieuw deel te openen. De laatste post in #3 is immers al weer 5 maanden oud, en na een schorsing verdient iedereen een schone lei.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:06:59 #2
111376 draqe
be yourself
pi_98412991
ik dnek niet dat hij het talent is wat men zei dat ie was. Ik denk wel dat hij een goeie meesterknecht kan worden voor een kopman in het ronde werk. De vraag is dan: wilt hij dat?
What I have got, is something no one ever wants to have :)
pi_98419429
niveau: cunego

met geluk een ronde winnen........maar net te kort vergeleken met andere toppers
pi_98419801
Nederland heeft al een hele goeie lichting, maar ik denk dat ook een schone Dekker nog steeds een mooie toevoeging kan zijn aan het Nederlandse wielrennen. Type Boogerd.

Tijd zal het uitwijzen, maar iedereen verdiend een tweede kans.

Die docu ga ik iig kijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_98421016
Als hij in de buurt komt van z'n oude niveau is hij de beste van zijn generatie (reken ik renners als Gesink, Mollema, Kruijswijk, Terpstra, Maaskant, Boom, Langeveld toe) voor de ardennenklassiekers en in een tijdrit (wat het ook weer interessant maakt voor rondes van een week). De vraag is alleen op welk niveau hij gaat komen. Klassementen in grote rondes lijken me sowieso teveel van het goede, maar bij Garmin hebben ze wel vaker tijd/heuvelrijders omgeturnd tot klassementsrenners.
pi_98423067
Fragmentje dat ie er erg mee zit dat mensen hem soms als een lul omschrijven komt ie erg verontwaardigd uit de hoek. Maar hij wekt niet de indruk dat ie voor zichzelf de mogelijkheid is nagegaan dat ie dat misschien ook af en toe wel is.

Maar ga sowieso kijken (EO :o) ben benieuwd hoe ik er dan over denk :)
  maandag 20 juni 2011 @ 20:47:14 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_98430074
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:21 schreef YebCar het volgende:
niveau: cunego

met geluk een ronde winnen........maar net te kort vergeleken met andere toppers
En dan vergelijk je het met iemand die een mooie lijst heeft maar ook al drie keer de Ronde van Lombardije heeft gewonnen.
Als een Nederlander zijn palmares had zou het nu de grootste Nederlandse renner de afgelopen 25 jaar zijn geweest. Laten we eerst maar eens kijken of Dekker eens weer een grote prestatie neer kan zetten in een klassieker.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 20 juni 2011 @ 21:15:00 #8
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_98431694
hij komt in de opleidingsploeg van Garmin toch.. hoop dat ie weer terugkomt in de top..
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  maandag 20 juni 2011 @ 22:06:39 #9
40566 Ericr
Livewrong
pi_98435470
Komt nooit meer op niveau dat gelijk is aan zijn dopingniveau. Aantal leuke uitslagen gereden toen hij gedopeerd rondreed maar net zo vaak 'ziek, zwak of misselijk'.

Lijkt me ook geen renner die de mentaliteit heeft om zonder dottore die hem prepareert de top te halen. Zie Dekker nog wel een keer de fout in gaan.
pi_98435859
Klasbak _O_
- verwijderd door admin -
pi_98441325
Beeld wat ik nu van hem heb is dat het een arrogante klootzak is. Ik heb me heel vaak zitten ergeren over zijn algemene houding tijdens interviews, over de manier waarop die met alles is omgegaan en hoe die zich er over uitlaat. Verder was het een prima rijder maar niet meer en niet minder. Ik zie dan ook liever een Boogerd of Gesink rijden. Ben benieuwd naar de documentaire, hopen dat het mijn beeld van hem kan veranderen.
pi_98441607
Ik heb toch wel zwak voor 'm. Hoop dat hij uiteindelijk zijn belofte alsnog kan inlossen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_98449479
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:45 schreef LudoSanders het volgende:
Ik heb toch wel zwak voor 'm. Hoop dat hij uiteindelijk zijn belofte alsnog kan inlossen.
idd, ik geloof ook altijd in mooie sport sprookjes
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98450033
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:39 schreef Il-Migliore het volgende:
Beeld wat ik nu van hem heb is dat het een arrogante klootzak is. Ik heb me heel vaak zitten ergeren over zijn algemene houding tijdens interviews, over de manier waarop die met alles is omgegaan en hoe die zich er over uitlaat. Verder was het een prima rijder maar niet meer en niet minder. Ik zie dan ook liever een Boogerd of Gesink rijden. Ben benieuwd naar de documentaire, hopen dat het mijn beeld van hem kan veranderen.
Mwah, als jij vanaf je 15e, 16e te horen krijgt dat je "de toekomst van het nederlandse wielrennen" bent, legt dat best een beetje druk op je, lijkt me. Natuurlijk bepaalt hij zelf ook hoe hij met die druk omgaat, maar deze jongen is ook wel een beetje verpest door zijn omgeving, daarnaast heeft hij de pech gehad op te groeien in een tijd dat het nederlandse wielrennen niet zo heel florisant was. Had hij nu bij de jeugd gereden, samen met Kelderman en Bol, was er veel minder aandacht naar hem uitgegaan en was het allemaal wellicht anders gelopen.
Maar, ook karakter maakt deel uit van een goed renner, en daar ontbreekt het blijkbaar wel een beetje aan bij Thomas.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:07:41 #15
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_98451776
Hopelijk rijdt die tijdens de Vuelta al bij Garmin. :)
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_98452308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef Sheepcidus het volgende:
Hopelijk rijdt die tijdens de Vuelta al bij Garmin. :)
Dan nog zou ie de Vuelta dus niet rijden..... prima, laat hem maar de kleine koersjes doen, en kijken wat voor niveau hij heeft. Al was het maar omdat het goed is voor de nederigheid.

En stel dat het goed met hem komt, hebben we dus een goede hollander bij een niet-rabo ploeg. Kan ook geen kwaad.
pi_98460173
Hopelijk komt Thomas Dekker weer op z'n oude niveau. Of weet hij zijn oude niveau weer te benaderen. Dan hebben we er toch weer een interessante nederlander bij in het peloton.
Alleen denk ik dat het niet gaat lukken. Volgens mij heeft hij niet de mentaliteit om zich terug te knokken. Maar goed, we zullen zien.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:28:20 #18
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_98478360
Thomas Dekker maakt zijn terugkeer in het wielrennen in het shirt van privésponsor Math Salden. De wielersport speciaalzaak uit het Limburgse Limbricht zal de Noord-Hollander een maand lang met materieel en financieel ondersteunen, zo heeft WielerFlits vernomen.

De schorsing van twee jaar, die Dekker opgelegd kreeg vanwege dopinggebruik, is 1 juli aanstaande ten einde. Salden voorziet de 26-jarige renner van de benodigde middelen om de periode van 1 juli tot 1 augustus te overbruggen. Vanaf laatst genoemde datum is het volgens de UCI-reglementen toegestaan een stagecontract te tekenen bij een ander team.

Dekker staat naar verluidt dicht bij een akkoord met Team Chipotle, de opleidingsploeg van Team Garmin-Cervélo. Voordat hij daar aan de slag gaat, start hij in een tiental Belgische kermiskoersen. Daarnaast neemt hij deel aan de criteriums na afloop van de Tour de France.
pi_98579839
Nu een item in Nieuwsuur @ Ned.2.
sig verwijderd door FA
pi_98581879
Dekker was ooit onze hoop in bange dagen. Met de komst van Gesink, Mollema, Kruyswijk, Poels, Terpstra en wat andere rijders hebben we ineens weer talent dat we in Nederland jarenlang niet gezien hebben dus we hoeven niet meer te hopen op dat talentvolle jochie dat eigenlijk wel een beetje een vervelende houding heeft.

Desondanks hoop ik dat hij een succesvolle rentree kan maken. Alleen zullen mensen hem nu wel wat kritischer volgen. Zowel door zijn dopinggebruik als door de 'concurrentie' die vaak nog wat sympatieker over komt ook.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:20:28 #21
127004 maril
Smeetsfan
pi_98586199
Ik hoop dat hij in ieder geval niet continue achter het peleton fietst. Daar heb ik altijd een hekel aan gehad bij hem.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_98589055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:06 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Dekker was ooit onze hoop in bange dagen. Met de komst van Gesink, Mollema, Kruyswijk, Poels, Terpstra en wat andere rijders hebben we ineens weer talent dat we in Nederland jarenlang niet gezien hebben dus we hoeven niet meer te hopen op dat talentvolle jochie dat eigenlijk wel een beetje een vervelende houding heeft.

Desondanks hoop ik dat hij een succesvolle rentree kan maken. Alleen zullen mensen hem nu wel wat kritischer volgen. Zowel door zijn dopinggebruik als door de 'concurrentie' die vaak nog wat sympatieker over komt ook.
De meesten uit dat rijtje (op Terpstra na) komen eerder saai dan sympathiek over.

Ik heb echt geen idee op welk niveau hij terug kan komen, in principe zijn er aardig wat renners die de laatste jaren na een schorsing hetzelfde niveau konden halen als dat ze ervoor hadden, maar omdat we nooit zullen weten wanneer hij doping gebruikt heeft, is het ook moeilijk in te schatten hoe goed hij was.

Dat hij (waarschijnlijk) naar Garmin gaat lijkt me wel een goed teken voor een mogelijk verloop van zijn carrière. Ik had altijd gedacht dat hij bij Colnago of Aqua e Sappone zou terechtkomen :D
pi_98592310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:39 schreef Il-Migliore het volgende:
eens

echt een zelfingenomen kwal. bah.

Zie hem ook geen knechtsfunctie doen omdat hij zihzelf te goed daarvoor vind, dus voorspel roemloos einde carriere waarbij hij 2e keer de fout in gaat.
pi_98598744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 03:47 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Zie hem ook geen knechtsfunctie doen omdat hij zihzelf te goed daarvoor vind, dus voorspel roemloos einde carriere waarbij hij 2e keer de fout in gaat.
In de tour van Rasmussen was het een goede helper :Y

Ik heb gisteren de uitzending van Nieuwsuur gezien en mijn twijfels zijn ook alleen maar toegenomen. Hij heeft nog steeds een attitude die uitgaat van eigen gelijk, zo van: 'ik weet hoe de wereld in elkaar steekt, iedereen die het met me oneens is kan het apezuur krijgen'. Komen de prestaties niet dan vrees ik dat de dope weer lonkt, komen ze wel dan zal hij sooner or later de bemoeizucht van Vaughters beu zijn en voor het grote geld kiezen bij minder streng gecontroleerde teams. Hoe dan ook.. als ploegleider zou ik het risico niet nemen.

En dan z'n ouders, die tot tranen toe bewogen zichzelf proberen te overtuigen dat hun zoon toch vooral geen tweede Riccardo Ricco is... :N
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:31:18 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_98602906
Zullen we hem nog even niet veroordelen tot een 2de Ricco, is nogal een beschuldiging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')