abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98406475
quote:
LulzSec en Anonymous werken samen
Laatste update: 20 juni 2011 09:33 info AMSTERDAM – Hackergroep LulzSec gaat samenwerken met activistengroepering Anonymous. De operatie genaamd Operation Anti-Security richt zich op het openbaar maken van overheidsinformatie.
Foto: Thinkstock Dat blijkt uit een verklaring van LulzSec dat de afgelopen weken bekend werd door aanvallen op de servers van Fox, Sony, de CIA en tal van andere websites.

LulzSec wordt omschreven als een aftakking van Anonymous. De groep zou bestaan uit voormalig leden van de activistengroep die zich onder meer heeft bemoeid met de opstand in de Arabische wereld. Zo werden websites van de overheden Egypte en Tunesië aangevallen door Anonymous.

AntiSec

In de verklaring van LulzSec worden andere aanvallers opgeroepen zich aan te sluiten bij het initiatief. De groep vraagt zelfs om de term AntiSec middels graffiti in het straatbeeld te verspreiden.

Ook wil de groep de term op het internet bekendmaken.

Overheidsinformatie

“Het stelen en lekken van geheime overheidsinformatie heeft de prioriteit”, zo schrijft LulzSec. "Doelwitten zijn banken en andere hooggeplaatste sectoren. Als geprobeerd wordt onze actie te censureren, zullen we reageren met meer aanvallen.”

Onder de verklaring staat een viertal links waarvan Wikileaks er een is. Of de organisatie verbonden is aan de actie is echter niet bekend.

De operatie lijkt een overgang te zijn van het stelen en publiceren van gebruikersnamen en wachtwoorden naar het onthullen van gevoelige informatie die overheden liever geheimhouden.

http://www.nu.nl/internet(...)us-werken-samen.html
Dat wordt weer smullen :-)
  maandag 20 juni 2011 @ 12:29:08 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_98406557
Zolang die klootzakken maar stoppen met het neerhalen van game servers en dergelijke. Dat slaat nergens op.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:31:50 #3
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_98406634
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zolang die klootzakken maar stoppen met het neerhalen van game servers en dergelijke. Dat slaat nergens op.
Zolang de beheerders van deze gameservers de hackercommunity blijft uitdagen met uitspraken als "wij zijn niet te hacken" ben ik toch wel een klein beetje van mening dat dit de schuld van de beheerder zelf. Erg lullig dat de consument hier de dupe van is, dat dan weer wel.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:35:19 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_98406737
Mooie bijdrage voor deze reeks: Anonops #7: Meer is beter
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98406749
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:31 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Zolang de beheerders van deze gameservers de hackercommunity blijft uitdagen met uitspraken als "wij zijn niet te hacken" ben ik toch wel een klein beetje van mening dat dit de schuld van de beheerder zelf. Erg lullig dat de consument hier de dupe van is, dat dan weer wel.
Ze kunnen dit ook op andere manieren duidelijk maken. Nu worden paypalaccounts van mensen gehackt, worden ze op social media voor gek gezet. Etc. Allerlei mensen die helemaal niets met die gare hackersgroeperingen te maken hebben.

Tuurlijk, systeembeheerders zouden wel wat discreter mogen zijn en het is goed dat beveiligingslekken worden opgespoord. Maar het aantoonbaar maken kan ook anders. Jammer dat er zoveel aandacht wordt gegeven aan LulzSec. Dat is ook het enige waar ze op uit zijn.
pi_98407776
Maar wat ik niet snap:

Hackers zeggen altijd: alles is te kraken als je maar genoeg tijd, middelen etc hebt.
Vervolgens gaan ze lopen bitchen op organisaties die zij hacken omdat: zij te hacken zijn.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:09:37 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_98407858
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:07 schreef Viso het volgende:
Maar wat ik niet snap:

Hackers zeggen altijd: alles is te kraken als je maar genoeg tijd, middelen etc hebt.
Vervolgens gaan ze lopen bitchen op organisaties die zij hacken omdat: zij te hacken zijn.
Omdat die organisaties zeggen dat ze niet te hacken zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98407861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:07 schreef Viso het volgende:
Maar wat ik niet snap:

Ik denk dat ze zich dan voornamelijk richten op organisaties bij wie de beveiliging gewoon beneden alle peil is. En niet perse op álle organisaties, want inderdaad: uiteindelijk is niets 100% veilig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:41:57 #9
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_98409098
quote:
13s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:35 schreef Hytz12972 het volgende:

[..]

Ze kunnen dit ook op andere manieren duidelijk maken. Nu worden paypalaccounts van mensen gehackt, worden ze op social media voor gek gezet. Etc. Allerlei mensen die helemaal niets met die gare hackersgroeperingen te maken hebben.

Tuurlijk, systeembeheerders zouden wel wat discreter mogen zijn en het is goed dat beveiligingslekken worden opgespoord. Maar het aantoonbaar maken kan ook anders. Jammer dat er zoveel aandacht wordt gegeven aan LulzSec. Dat is ook het enige waar ze op uit zijn.
Tja, de gevolgen voor de consument zijn inderdaad niet bepaald vrolijk. Aardig wat klanten van Sony zjin hier de dupe van geworden bijvoorbeeld, m'n eigen creditcardgegevens zullen daar ondertussen ook wel bekend zijn. Toch kan ik er niet zo erg wakker van liggen. Ik geloof niet dat deze hackercommunities erop uit zijn om de consument te treiteren, maar meer om het bedrijf voor het blok te zetten. En daar kunnen we het lang of kort over hebben; dat is ze behoorlijk goed gelukt.
pi_98409564
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:41 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Tja, de gevolgen voor de consument zijn inderdaad niet bepaald vrolijk. Aardig wat klanten van Sony zjin hier de dupe van geworden bijvoorbeeld, m'n eigen creditcardgegevens zullen daar ondertussen ook wel bekend zijn. Toch kan ik er niet zo erg wakker van liggen. Ik geloof niet dat deze hackercommunities erop uit zijn om de consument te treiteren, maar meer om het bedrijf voor het blok te zetten. En daar kunnen we het lang of kort over hebben; dat is ze behoorlijk goed gelukt.
:') Opmerkelijk...

En ik zeg ook niet dat ze de consumenten willen treiteren. Maar het is wel een direct gevolg. Dat is wat mij tegenzit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')