abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:29:47 #26
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_98956522
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kan je nu ook al doen.
Voldoende ontstoppers die hetzelfde trucje klaren.
Waar haal je die onzin vandaan? ontstopper ga je niet zomaar dood aan, en de eerste slok spuug je direct uit.

Een van de beste methoden om het zelf te doen is met een inert gas.

- Argon gebruikt voor MIG lassen te halen bij de bouwcentra met lasapparatuur (100% is de beste de 85% is minder omdat je van de overige CO2 irritaties in de longen krijgt en een minder relaxed gevoel)
- Stikstof bij veel industriele bedrijven te vinden.
- Helium gebruikt voor de ballonnen.

Laat een grote zak vollopen en stop hem over je hoofd en zorg dat het afsluit. Het gas is reukloos smaakloos en op geen enkele manier irriterend. Je lichaam raakt niet bij zuurstof tekort in paniek, maar bij een CO2 teveel. Van zuurstoftekort(hypoxie) wordt je euforisch en val je binnen 1 a 2 minuten al buiten bewustzijn.

Neem het liefst een grote vuiniszak(liefst 200 l) vol. Hiermee voorkom je dat er toch een CO2 concentratie kan opbouwen in de vuilniszak waar je misschien toch wat lichte discomfort kan ervaren al is het altijd nog effectief. Deze methode wordt ook toegepast in om proefdieren in te laten slapen om paniek te voorkomen, en om te zorgen dat niets beschadigd raakt.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_98958338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:29 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan? ontstopper ga je niet zomaar dood aan, en de eerste slok spuug je direct uit.

Een van de beste methoden om het zelf te doen is met een inert gas.

- Argon gebruikt voor MIG lassen te halen bij de bouwcentra met lasapparatuur (100% is de beste de 85% is minder omdat je van de overige CO2 irritaties in de longen krijgt en een minder relaxed gevoel)
- Stikstof bij veel industriele bedrijven te vinden.
- Helium gebruikt voor de ballonnen.

Laat een grote zak vollopen en stop hem over je hoofd en zorg dat het afsluit. Het gas is reukloos smaakloos en op geen enkele manier irriterend. Je lichaam raakt niet bij zuurstof tekort in paniek, maar bij een CO2 teveel. Van zuurstoftekort(hypoxie) wordt je euforisch en val je binnen 1 a 2 minuten al buiten bewustzijn.

Neem het liefst een grote vuiniszak(liefst 200 l) vol. Hiermee voorkom je dat er toch een CO2 concentratie kan opbouwen in de vuilniszak waar je misschien toch wat lichte discomfort kan ervaren al is het altijd nog effectief. Deze methode wordt ook toegepast in om proefdieren in te laten slapen om paniek te voorkomen, en om te zorgen dat niets beschadigd raakt.
Bedankt voor de tip.
Is dit nu hulp bij zelfdoding of niet ?
En dan heb je nog het onderscheid tussen actieve en passieve euthanasie, voor mij allemaal onduidelijk en arbitrair.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:35:35 #28
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_98958607
Hehe inderdaad, maar ik wil alleen laten zien dat het zo makkelijk is en hulp bij zelfdoding niet eens nodig is.
pi_98958726
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:35 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Hehe inderdaad, maar ik wil alleen laten zien dat het zo makkelijk is en hulp bij zelfdoding niet eens nodig is.
Als deze persoon nu zelfmoord pleegt met behulp van jouw techniek. Zou jij dan strafbaar zijn onder het mom hulp bij zelfdoding? :P
pi_98958802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:35 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Ik probeer het juridische begrip "hulp bij zelfdoding" te concretiseren.
Als ik verlamd ben, dan heb ik iemand nodig die jouw boodschappenlijstje haalt, misschien kan ik zelf nog net de gaskraan opendraaien. Ben jij dan schuldig aan hulp bij zelfdoding?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:42:13 #31
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_98958844
Zo neerzetten op een forum lijkt me niet strafbaar pas actief aanleveren.

Ik vraag me af of zelfmoordkitjes strafbaar zijn als het gewoon een gasflesje stikstof met een slangetje en mondkapje is. gat in de markt :D
pi_98996700
Een interessant artikel van één van m'n docenten over het 'recht op zelfmoord'. Hij beargumenteert dat hulp bij zelfdoding nooit een recht kan vormen, maar in sommige gevallen wel moreel toelaatbaar is. Daar sta ik zelf ook denk ik achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2011 21:04:31 ]
pi_98997083

zondag 3 juli 2011 @ 22:16:10 #34
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99000851
quote:
4s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:02 schreef Friek_ het volgende:
Een interessant artikel van één van m'n docenten over het 'recht op zelfmoord'. Hij beargumenteert dat hulp bij zelfdoding nooit een recht kan vormen, maar in sommige gevallen wel moreel toelaatbaar is. Daar sta ik zelf ook denk ik achter.
Ik weet eigenlijk niet of het onder doodslag valt of dood door schuld??.
Maar of dit gewenst is of niet is het tegen de wet.
Nu hebben we de 'Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding'.
Dan zou je volgens mij een soort uitzonderingswet moet maken.
Ik ben het dan ook wel met je eens, het moet zeker moreel toelaatbaar blijven.
Blijft lastig dit soort onderwerpen.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:25:36 #35
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99001368
Of heeft zelfmoord een eigen catergorie.
Ben eigenlijk niet zo bekend met zelfmoordzaken.
Maar als je van hulp bij zelfmoord spreekt krijgt 'de helper' denk ik ook een straf.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:26:52 #36
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99001435
Mwa dood door schuld valt eigenlijk toch wel af.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:29:09 #37
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99001574
Tja of toch niet, zou het onder 'verwijtbaar gedrag' vallen? :P
pi_99001630
Goeie TT. Zelfmoord is zo'n dramatische term om het foute te benadrukken.
Alsof je jezelf kan vermoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')