abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98367149
Ik wil gaan behangen, maar krijg het afdekplaatje van mijn lichtschakelaar niet verwijderd. Het is vast iets achterlijks waardoor het niet lukt, maar help :').

Dit is de schakelaar:

Heb hem geprobeerd los te wippen met een schroevendraaier, maar nu blijkt dat die hele schakelaar zo ongeveer los in de muur zit, trek hem er zo met pluggen uit. Langs alle kanten gekeken of hij ergens vastklikt en ik hem daar los kan krijgen, maar neen. Het is dat ik de stroomdraden zo niet los krijg, anders zo ik hem eerst van de muur kunnen halen en daarna verder mee klooien.

Heeft iemand de oplossing voor mijn uitermate ingewikkelde probleem? :P
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 19 juni 2011 @ 13:08:18 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_98367264
Vaak moet je eerst de knoppen eraf wippen. En dan zitten er ergens schroefjes voor de rest :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 19 juni 2011 @ 13:08:26 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_98367269
Eerst de knoppen eraf wippen met een platte schroevendraaier of een mes en dan kun je de afdekplaat zo los schroeven :)

Een mes waar je je boterhammen mee smeert is vaak vrij goed om het zonder krassen e.d. voor elkaar te krijgen :)
  zondag 19 juni 2011 @ 13:13:46 #4
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98367463
wat ze hierboven zeggen :)

maar met pluggen vast??? normaal zit de schakelaar met m3 schroefjes aan het doosje vast? IS dit in nl? oudbouw woning?
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 13:19:10 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98367653
Vaak moet je de wippers eerst verwijderen; waarna het afdekraamje ook los te maken is.
Soms zit dat plaatje met schroefjes vast, maar het kan ook gewoon in elkaar geklikt zitten.

Die twee knoppen en dat afdekraam zijn dus los van elkaar :)
pi_98367836
Hm, ik dacht dat dat niet kon omdat het wat begon te kraken als ik dat deed, maar gewoon doorzetten dus.

Ik zie nu echter niet waar ik het los kan schroeven? In de kleine gaatjes zitten geen schroeven. Meest logische lijkt me dat die stukjes naast de 'wipjes' van de knopjes opzij moeten kunnen?

pi_98368005
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:13 schreef gateway het volgende:
wat ze hierboven zeggen :)

maar met pluggen vast??? normaal zit de schakelaar met m3 schroefjes aan het doosje vast? IS dit in nl? oudbouw woning?
Het doosje zit in de muur gemetseld, maar de vorige bewoners die het behangen hebben, hebben de schakelaar niet aan het doosje vastgeschroefd, maar alleen met pluggen in de muur gezet (die er dus los inzitten blijkbaar). Het is een jaren zestig woning.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:37:16 #8
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98368256
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:24 schreef Lolaatje het volgende:
Hm, ik dacht dat dat niet kon omdat het wat begon te kraken als ik dat deed, maar gewoon doorzetten dus.

Ik zie nu echter niet waar ik het los kan schroeven? In de kleine gaatjes zitten geen schroeven. Meest logische lijkt me dat die stukjes naast de 'wipjes' van de knopjes opzij moeten kunnen?

[ afbeelding ]
het lijkt me dat dat zwarte los moet kunnen, dat zit geklemt.in een hoekje beginnen, dan zie je zo wat loskomt
pi_98368921
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:37 schreef gateway het volgende:

[..]

het lijkt me dat dat zwarte los moet kunnen, dat zit geklemt.in een hoekje beginnen, dan zie je zo wat loskomt
Gelukt *O* Dank mannen!
  zondag 19 juni 2011 @ 13:59:08 #10
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')