http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-boerkaverbod.htmlquote:Acht op tien Nederlanders voor boerkaverbod
Acht van de tien Nederlanders zijn voor een boerkaverbod. Vijftien procent is tegen, blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.
In de donderdag verschenen integratienota kondigde minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) aan een nieuwe poging te wagen het verbod in te voeren.
Bij alle partijen is een meerderheid voor het verbod. Bij de PVV zijn de meeste voorstanders, daar is slechts een procent tegen.
Van de ondervraagden is 56 procent negatief over het Nederlandse integratiebeleid van de afgelopen tien jaar. Slechts elf procent is positief, ruim een kwart is neutraal en vijf procent weet het niet.
Het vorige kabinet probeerde overigens ook een boerkaverbod in te voeren, maar dat mislukte. Donner wil de wet op 1 januari 2013 in werking laten treden.
Doek om vrouw, zo goed?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wat verstaan ze onder boerka? Dat wat de Afghaanse vrouwen dragen of hidjaab/niqaab?
Wat een onduidelijkheid.
Wat doe je nou moeilijk? Een boerka is een boerka.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wat verstaan ze onder boerka? Dat wat de Afghaanse vrouwen dragen of hidjaab/niqaab?
Wat een onduidelijkheid.
Tja, de meerderheid mag geen beslissingen nemen over minderheden, hè?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-boerkaverbod.html
De meerderheid heeft altijd ongelijk.
Doe je oogkleppen boerka eens afquote:Op zondag 19 juni 2011 12:10 schreef Tamashii het volgende:
Wat een onzin peiling. Anders was ie er wel al doorheen.
Het verbod gaat over gelaatsbedekkende kleding, dus ook de gezichtssluier.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wat een onduidelijkheid.
Nee, dat staat er niet. je leest waarschijnlijk iets wat je graag zou willen dat er stond.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:09 schreef Stormtrooper11 het volgende:
daar staat eigenlijk gewoon: 8 op de 10 Nederlanders is tegen allochtonen
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:09 schreef Stormtrooper11 het volgende:
daar staat eigenlijk gewoon: 8 op de 10 Nederlanders is tegen allochtonen
Ik zie ze elke dag, wat nu?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef gelly het volgende:
Hoeveel van die 80% heeft er ooit 1 irl gezien ?
ik heb er echt nog nooit een in rl gezienquote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef gelly het volgende:
Je noemt hier ook een paar private gelegenheden op. Het lijkt mij buitengewoon wenselijk, dat de Staat zich niet bemoeid hoe mensen al dan niet gekleed moeten zijn om bij een private partij het pand te betreden.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:12 schreef Gia het volgende:
Maar niet: in een bioscoop, in een bus, in een winkel, in een bibliotheek, in een bank, in een gemeentehuis, in een ziekenhuis, op de markt, enz.......
Dan behoor je tot de 0,001% die ze dagelijks ziet denk ik. Punt is; wat moet er precies bestreden worden ? Welke daadwerkelijke problemen hangen samen met boerkadraagsters ?quote:
Dat dus, over hoeveel mensen hebben we het in hemelsnaam ? Een paar honderd ? Kun je beter een maatschappelijk werker op af sturen om met zachte hand te vragen om de boerka af te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef gelly het volgende:
Ik zou het niet weten, maar als ik met een bivakmuts de albert heijn inloop breekt ook de pleuris uit, gelijke monikken, gelijke kappen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan behoor je tot de 0,001% die ze dagelijks ziet denk ik. Punt is; wat moet er precies bestreden worden ? Welke daadwerkelijke problemen hangen samen met boerkadraagsters ?
Democratie is idd de dictatuur van de meerderheid.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, de meerderheid mag geen beslissingen nemen over minderheden, hè?
Minderheden moeten beschermd worden tegen de wens van de meerderheid.
Want dat is pas democratie!!
Verplaats je eens in de mensen die geinterviewd zijn, ze leggen meteen die associatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. je leest waarschijnlijk iets wat je graag zou willen dat er stond.
Oh ik wist niet dat jij gedachten kon lezen, knap van je.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:29 schreef Stormtrooper11 het volgende:
[..]
Verplaats je eens in de mensen die geinterviewd zijn, ze leggen meteen die associatie.
Slechts een klein gedeelte kan verder nadenken.
Ja, want al die 1000-en mensen die geraadpleegd zijn voor dit onderzoek zijn hoog opgeleide mensen die rationeel reageren zekerquote:Op zondag 19 juni 2011 12:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat jij gedachten kon lezen, knap van je.
Het zou je verbazen hoeveel mensen hiermee de mist in gaan. Vraag me ook ernstig af of iemand in dit topic (of in de poule van De Hond) in Nederland wel eens iemand in een Burqa heeft zien lopen (behalve op TV).quote:Op zondag 19 juni 2011 12:07 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Wat doe je nou moeilijk? Een boerka is een boerka.
Jij zou idd ook zonder problemen met je bivakmuts de AH in moeten kunnen lopen. Kledingpolitie is zo jaren 50.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar als ik met een bivakmuts de albert heijn inloop breekt ook de pleuris uit, gelijke monikken, gelijke kappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |