tja, zo zie ik het niet, maar op deze manier vind ik zeker niet leuk, of een koe afmaken omdat ze heel erg ziek is. maar ja hoort er ook bij, je kunt proberen zon dier op te lappen maar daar word ze ook niet vrolijk van. want het was echt goed gebroken, een andere koe heb ik wel een 8 maanden elke dag speciaal verzorgd met haar gebroken poot, die heeft afgelopen jaar weer haar eerste kalf gehadquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:33 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zieligik zou een slechte boerin zijn en al die koeien als "gezelschapsdieren"zien
Dacht ik ook, maar denk dat dat opgaat als je één koe hebt, en niet om en nabij de 350. En Bol en partners zijn volgens mij heul goed voor de dieren hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:33 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zieligik zou een slechte boerin zijn en al die koeien als "gezelschapsdieren"zien
die zijn eigenlijk al weer allemaal klaar als het goed isquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weer wat geleerddus de stier(en)en koeien zijn nu bezig om de kalfjes van volgend jaar te maken
wat een mooi filmpje, vind het wel heel aandoenlijk dat geluid van de moederquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:32 schreef MaryMouse het volgende:
Maar in Artis was het vandaag![]()
is eindelijk het nieuwe olifantje geboren
![]()
Heel leuk filmpje van haar eerste stapjes http://www.artis.nl/ontde(...)antje-mumba-geboren/
Wow, wat hebben de mannen daar op je farm een goed leven, 4 maanden werken en dan 9 maanden + nog wat de dames het werk laten doenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:36 schreef bollokus het volgende:
[..]
die zijn eigenlijk al weer allemaal klaar als het goed isstier kan weer met vakantie
ja, vind het ook indrukwekkend. en dat na een bevalling van 48 uur ... pffquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:38 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
wat een mooi filmpje, vind het wel heel aandoenlijk dat geluid van de moeder
tja, maar ik denk dat maar 1% van alle stiertjes die geboren worden dat mag doen de rest word maximaal 3 jaarquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, wat hebben de mannen daar op je farm een goed leven, 4 maanden werken en dan 9 maanden + nog wat de dames het werk laten doen
da's wel makkelijk. Taak zit erop en moven met die hap. Moest bij mensen ook kunnen, lekker rustig in huisquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:36 schreef bollokus het volgende:
[..]
die zijn eigenlijk al weer allemaal klaar als het goed isstier kan weer met vakantie
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:38 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
wat een mooi filmpje, vind het wel heel aandoenlijk dat geluid van de moeder
mooi hé.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
maar ook zoals Winthida lief is en Thong Tai helpt bij en na de bevalling
Tja, dat besefte ik mij dus ook laatst toen je zei dat ongeveer de helft stiertjes en de helft koetjes is. De kans dat het stierenkalfsvlees is dat ik op mijn bord leg is aanzienlijk groter dan koeienkalfsvleesquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:40 schreef bollokus het volgende:
[..]
tja, maar ik denk dat maar 1% van alle stiertjes die geboren worden dat mag doen de rest word maximaal 3 jaar
dat zijn bijna altijd stiertjes,quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tja, dat besefte ik mij dus ook laatst toen je zei dat ongeveer de helft stiertjes en de helft koetjes is. De kans dat het stierenkalfsvlees is dat ik op mijn bord leg is aanzienlijk groter dan koeienkalfsvlees
pliesie is ook mijn vriend (oudste zoon is agentquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
polisie is mijn vriend
![]()
blijkbaar weer een exclusief feestje in de trendy avond/nachtclub hier vlakbij en dure autos hier in de straat geparkeerd (met verboden te parkeren) worden weggesleept
dom hè, dat ik daar gewoon nooit eerder over na heb gedacht. Bij rundvlees dacht ik altijd aan koeienquote:
nou de politie hier doet niet alsof ie je vriend is ....quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
polisie is mijn vriend
![]()
blijkbaar weer een exclusief feestje in de trendy avond/nachtclub hier vlakbij en dure autos hier in de straat geparkeerd (met verboden te parkeren) worden weggesleept
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
pliesie is ook mijn vriend (oudste zoon is agent)
dat zal niet fijn aanvoelenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef bollokus het volgende:
[..]
nou de politie hier doet niet alsof ie je vriend is ....
werd een tijd geleden aangehouden voor een alcohol test, staat er een agent bij je raam en de andere met een geweer voor je auto.... ook fijn
zo moest ik vanmorgen zo lachen om je twitter bericht.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
dom hè, dat ik daar gewoon nooit eerder over na heb gedacht. Bij rundvlees dacht ik altijd aan koeien
dat zou ik toch heul niet verwachten in Frankrijk. In de USAquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:47 schreef bollokus het volgende:
[..]
nou de politie hier doet niet alsof ie je vriend is ....
werd een tijd geleden aangehouden voor een alcohol test, staat er een agent bij je raam en de andere met een geweer voor je auto.... ook fijn
och ja als je weet dat je niks verkeerds doet....quote:
vroeger keek ik best een beetje op tegen agenten, nu niet meer. Denk dan altijd, is ook maar gewoon iemands zoon.quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:48 schreef bollokus het volgende:
[..]
zo moest ik vanmorgen zo lachen om je twitter bericht.
waarom ik het dan omploegde
toen ik nog een klein menneke was verklaarde ik de boeren voor gek. zo veel werk om een mooi grasveld te zaaien en dan 2 jaar later ploegen ze de boel weer om ..............
nu snap ik het![]()
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
en dat berichtje was gewoon een grapje omdat ik nu wél wat beter begrijp waar je mee bezig bent.
En 't was een inkoppertje, eindelijk een stukje groen gras, ga je er met de ploeg overheen
denk dat ik maar eens een jaartje stage bij je moet gaan lopen, denk ik eindelijk te weten waar het over gaat snap ik het nog nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:51 schreef bollokus het volgende:
[..]
![]()
maar dit keer was het geen gras maar stoppels van het graan wat we 2 weken geleden gehakselt hebben ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |