abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:21:56 #1
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_98341003
Inleiding:
Sinds 1 maand bezit ik de LG Optimus 2X Speed. Een pracht telefoon met een dual-core processor. Ik heb 'm los gekocht met een Hi abonnement. Eerst had ik een Nokia Xpressmusic (crap!) Ik heb lang getwijfeld tussen deze en een Sony Ericson Xperia Arc. Uiteindelijk heb ik toch voor de LG Optimus 2X Speed gekozen omdat die wat betere reviews kreeg.

Ervaring tot nu toe:
Tot nu toe ben ik nog zeer tevreden met deze telefoon. Wel loopt hij soms vast als het 'm allemaal even wat te veel wordt.

Accu
Ik laat mijn telefoon elke dag op omdat 'ie gewoon niet 2 volledige dagen mee gaat. Dat schijnt normaal te zijn bij een smartphone alhoewel dit mij wel irriteert. Volgens vele schijnt zo'n Dual-Core processor de accuduur te bevorderen maar daar merk ik weinig van.

Gebruik
Ik gebruik zelf Android 2.2 en dat bevalt prima. Ik heb nog geen reden gezien om te updaten naar 2.3 wat volgens mij wel mogelijk is? Je merkt wel dat het scherm goed en snel reageert. Dat zal dus aan de DC processor liggen. Mocht je je telefoon uitzetten en weer aan zetten gaat dit ook redelijk snel! Mijn telefoon start op in 34 seconden. Door Android heb je ook alle gemakken van Android. Alle apps etcetera.

Camera
Een 8 megapixel camera en HD (1080p) videoopname. Het klinkt allemaal prachtig en dat is het eigenlijk ook wel. De foto's zijn redelijk scherp en het toestel beschikt zelfs over een panorama-functie! Verder zijn er nog wat andere fotomodussen die ik niet zo heel erg heb uitgeprobeerd. Ook de video's zijn erg mooi. Oké, de digitale zoom is crap. Een grote ergernis in de video functie is het geluidje dat hij maakt bij het starten en stoppen van een opname. Als je op stop drukt stopt de camera trouwens niet meteen met filmen (gevoelsmatig want in werkelijkheid wel). Het duurt nog 4 seconden voordat je het 'kut geluidje' weer hoort en je een nieuw filmpje kan maken. Dit is een goed testfilmpje dat ik vond op YouTube:

HDMI Kabel
Ja, die HDMI kabel. Op veel fora lees ik er hele verhalen over. Waarom hebben ze die er niet gewoon bij gedaan. Inmiddels schijnt hij er wel bij te zitten maar toen ik 'm kocht nog niet. Ik heb daarom op eBay een kabeltje gekocht voor 3 euro. En dat is echt heel gaaf! In HD 'gamen' of films kijken op je TV. Erg handig, ik zet tegenwoordig gewoon films op mijn telefoon en dan speel ik ze af op de TV. Geweldig! Ik ben daar echt zeer te spreken over.

Vip Service
De LG Vip service zorgt ervoor dat je, mocht dat nodig zijn binnen 24 uur een vervangend toestel krijgt. Ik hoop het nooit nodig te hebben maar het is opzich wel grappig. LG staat toch bekend om slechte service en lage kwaliteit.

Eindoordeel:
Ja echt een top telefoon! Zeker een aanrader.

- punten:
Batterijduur.
Geen Micro-HDMI kabel meegeleverd.
Ingebouwde microfoon is erg matig.

+ punten
Beschikt over alle functies die een moderne Smartphone (nodig) heeft.
Design.
VIP service.
HDMI mogelijkheid.
8 Gigabyte intern geheugen.
Scherm

Cijfer: 8,5

Mijn uitpakfilmpje: :P

Vragen? Stel ze gerust :) .

[ Bericht 3% gewijzigd door Koen. op 18-06-2011 18:26:35 (Ander filmpje.) ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:27:36 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_98341169
Ik heb deze nu een kleine week. Bevalt prima alleen de suite voor de PC is bagger. Onduidelijk om te installeren en wat ik ook doe, het programma blijft roepen dat ik mijn telefoon moet aansluiten. Dat wordt nog wat als LG besluit om Android te updaten voor dit toestel...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_98341327
Ik ben ook zeer tevreden, alleen lg wacht wel heel lang met de gingerbread update.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:38:09 #4
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_98341502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb deze nu een kleine week. Bevalt prima alleen de suite voor de PC is bagger. Onduidelijk om te installeren en wat ik ook doe, het programma blijft roepen dat ik mijn telefoon moet aansluiten. Dat wordt nog wat als LG besluit om Android te updaten voor dit toestel...
Updaten moet toch kunnen via de telefoon zelf (wanneer de update er dan is)? Ik heb zelf een Mac en daar is vrij weinig voor geregeld..
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:39:03 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_98341525
Ja, ik hoop wel dat dat via de phone zelf kan want via de suite gaat het niet lukken hoor :)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_98341775
Hoe snel reageert hij als je een foto wil maken? En hoe fotografeert het toestel bij slecht licht?
No one gets remembered
For the things they didn't do
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:35:44 #7
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_98343439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:46 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Hoe snel reageert hij als je een foto wil maken? En hoe fotografeert het toestel bij slecht licht?
Hij best snel als je een foto wilt maken. De foto's bij weinig licht zijn opzich wel goed wanneer je de flitser gebruikt.
pi_98344698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:35 schreef Koen. het volgende:

[..]

Hij best snel als je een foto wilt maken. De foto's bij weinig licht zijn opzich wel goed wanneer je de flitser gebruikt.
Dank je wel!
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_98845183
Tof filmpje ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')