abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98346673
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:11 schreef Nico987 het volgende:
Ow nee, maar hele mooie meisjes zien er vaak als ze onder de douche vandaan komen ook heel gewoon uit..

@strawbaerry niet iedereen die een slecht zelf beeld heeft heeft BDD natuurlijk.
Nee, dat zeg ik ook niet. Hoe dan ook lijkt haar leven er behoorlijk onder te lijden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:11 schreef Nico987 het volgende:
Maar ik denk dat dit meisje er gewoon goed uit ziet, maar dat ze haar imperfecties groter maakt dan haar vriend.
Als je kijkt naar programma;s over plastische chururgie,zie je heel vaak vrouwen die echt belemmerd worden door een uiterlijkheid, vrouwen die vanwege kleine of niet goed gevormde borsten niet naar het strand durven. Als ze ze dan laten zien, zie ik vaak geen probleem, geen playboy borsten, maar ze zou me mogen bellen...

Ook een meisje gezien met een bobbel in haar neus, ze durfde geen vreemde aan te spreken en werd belemmerd in het aangaan van relaties, ze dag zich zelf aan gedrocht.. Maar ondanks haar gotere neus had ik haar in de kroeg wel aangesproken denk ik..]

Mensen kunnen probleempjes veel groter maken dan ze zijn. Een make over heeft dan geen zin, een andere coupe zorgt niet dat dat de imperfecties weg gaan.
Klopt, dat zijn het soort mensen dat verslaafd raakt aan plastische chirurgie.
pi_98359997
deze mensen hebben hun onzekerheden (die iedereen heeft) geprojecteerd op de imperfectie..

Dit terwijl in veruit de meeste gevallen van dit soort projecties de imperfectie niet zit in het uiterlijk.. Maar in verwachtingspatronen die het systeem heeft van die persoon.. Die verwachtingspatronen hoeven niet uitgesproken te zijn, ouders hoeven niet eens te weten dat ze ze hebben, in systemen gebeurt heel veel non verbaal in het onbewuste..

Ik heb een vriendin die werd helemaal gek, haar ouders wilde dat ze haar uni afmaakte maar zij wilde dat niet, en deed een HBO studie.. Haar broer deed eigenlijk niks met zijn leven werkte bij een call centre, woonde thuis en rookte zijn joint, en die kon in haar beleving niks fout doen.
Als hulpverlener moet ik daar iets mee, dus op een feestje 1 voor 1 dat gezin na gelopen..
De moeder gaf aan dat ze heel trots was dat haar dochter HBO deed, is toch ook prima. De broer gaf bijna het zelfde aan als de dochter, en de vader boeide het al helemaal niks, als hij maar zijn biertje kreeg ( zo ongeveer).
Hieruit blijkt dat de kinderen een verwachtingsdruk voelen, die ouders niet bewust hebben, maar die ze wel uitoefenen op hun kinderen.. met onzekerheid als gevolg, overigens ook de nodige moeite met relaties, zij had geen relatie en compenseerde haar onzekerheid met zoveel mogelijk kerels..
pi_98360402
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 02:04 schreef Nico987 het volgende:
deze mensen hebben hun onzekerheden (die iedereen heeft) geprojecteerd op de imperfectie..

Dit terwijl in veruit de meeste gevallen van dit soort projecties de imperfectie niet zit in het uiterlijk.. Maar in verwachtingspatronen die het systeem heeft van die persoon.. Die verwachtingspatronen hoeven niet uitgesproken te zijn, ouders hoeven niet eens te weten dat ze ze hebben, in systemen gebeurt heel veel non verbaal in het onbewuste..

Ik heb een vriendin die werd helemaal gek, haar ouders wilde dat ze haar uni afmaakte maar zij wilde dat niet, en deed een HBO studie.. Haar broer deed eigenlijk niks met zijn leven werkte bij een call centre, woonde thuis en rookte zijn joint, en die kon in haar beleving niks fout doen.
Als hulpverlener moet ik daar iets mee, dus op een feestje 1 voor 1 dat gezin na gelopen..
De moeder gaf aan dat ze heel trots was dat haar dochter HBO deed, is toch ook prima. De broer gaf bijna het zelfde aan als de dochter, en de vader boeide het al helemaal niks, als hij maar zijn biertje kreeg ( zo ongeveer).
Hieruit blijkt dat de kinderen een verwachtingsdruk voelen, die ouders niet bewust hebben, maar die ze wel uitoefenen op hun kinderen.. met onzekerheid als gevolg, overigens ook de nodige moeite met relaties, zij had geen relatie en compenseerde haar onzekerheid met zoveel mogelijk kerels..
Is het dan nooit zo dat je gewoon lelijk bent en dat je daarmee zit?
pi_98362263
lelijk nen je als hoofd uit je komt komt groeien..wat is lelijk, ik zie vaak vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind loopt er toch een vent naast.
je kunt jezelf wel dik vinden, maar wanneer je manneke je lekker vind en je geloofd dat niet, dan maakt het niet uit of je mooi of lelijk bent. maatje 36 of 63 je voelt je dik ondanks day je vriend zegt dat je lekker bent. Los van of maar 63 lelijk is of dat je het niet aantrekkelijk vind, die imperfectie wordt uitvergroot door trauma's, vaak vanuit het verwachtings patroon..
Bij overgewicht is het vaak ook nog een vicieuze cirkel.

Tuurlijk zijn er mensen die echt lelijk zijn, maar het gruis van de mensen is gewoon mooi. keuzes als haardracht, kleding en make up, bepalen natuurlijk of iemand mooi is, wel of jij diegene aantrekkelijk vind.

Ik blijf er bij dat ik verwacht dat ts een mooi meisje, misschien zelf super mooi maar dat ze het niet kan zijn.. Ze meer zich met de super mooie ex van haar vriend, dat geeft een bepaalde smaak aan. Dus of hij heeft ontdekt, dat uiterlijk totaal niet boeiend is en ts is zeer intellectueel passend bij haar vriend, of ze is misschien wel net zo mooi.

Maar jah mijn gelijk wordt pad bewezen na een foto..
  zondag 19 juni 2011 @ 06:06:23 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98362276
mooie vrouwen hebben vaak een rot karakter, dus t is altijd wat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juni 2011 @ 06:43:35 #56
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98362334
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 02:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Is het dan nooit zo dat je gewoon lelijk bent en dat je daarmee zit?
Deels, want, hoe mooi of lelijk je bent is ook onderdeel wat je uitstraalt op andere mensen, van hoe je haar zit en of je de juiste kleren draagt, bril in plaats van lenze of andersom, etc. En of er dan een puistje hier of een moedervlekje daar op je gezicht zit, dat betekent niet dat je dan maar inherent uitentreuren lelijk bent ;)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  zondag 19 juni 2011 @ 12:14:05 #57
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_98365536
Ik snap wel hoe je je voelt TS, ik heb zelf ook moeite met het accepteren van complimenten (ook al geeft het me wel een 'kick') nadat ik langdurig gepest ben geweest.

Zelf weet ik ook wel dat ik niet de aller lelijkste ben, maar ik denk altijd dat mijn vriend een mooier persoon zou kunnen krijgen. En ik voel me vaak ook niet mooi, sexy voelen is iets anders dan mooi voelen denk ik.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:26:06 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98365906
Ach mooi of niet mooi als je elkaar maar leuk vindt en samen plezier kunt maken, mooi is vaak maar een paar jaar, en een gevoel is voor eeuwig

Ik vind mooi of niet mooi zo een kul verhaal, mooi is een moment opname , opgemaakt, vrolijk, tevreden , alles heeft invloed op je uitstraling
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juni 2011 @ 12:37:46 #59
344562 Oda_Nobunaga
haters gonna hate
pi_98366280
Uiteindelijk gaat het toch alleen hierom:

http://en.wikipedia.org/wiki/Waist-hip_ratio
I'm sorry Kyru - But this burrito is-a too derricious!
pi_98366577
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:14 schreef kippiedippie het volgende:
Ik snap wel hoe je je voelt TS, ik heb zelf ook moeite met het accepteren van complimenten (ook al geeft het me wel een 'kick') nadat ik langdurig gepest ben geweest.

Zelf weet ik ook wel dat ik niet de aller lelijkste ben, maar ik denk altijd dat mijn vriend een mooier persoon zou kunnen krijgen. En ik voel me vaak ook niet mooi, sexy voelen is iets anders dan mooi voelen denk ik.
Dus jij voelt je wel sexy maar niet mooi ~:) ?
Rustig aan.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:48:33 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98366604
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:37 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Uiteindelijk gaat het toch alleen hierom:

http://en.wikipedia.org/wiki/Waist-hip_ratio
Nou vrouwen met dikke konten vind ik ook helemaal niets, die kunnen er wat aan doen maar zijn er te lui voor of hebben geen zelfrespect

Om maar niet te spreken over dikke buiken dat is helemaal smerig
pi_98366670
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou vrouwen met dikke konten vind ik ook helemaal niets, die kunnen er wat aan doen maar zijn er te lui voor of hebben geen zelfrespect

Om maar niet te spreken over dikke buiken dat is helemaal smerig
Zwangere vrouwen :r :r :r :r

(grapjeee :P :o :D )
Rustig aan.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:06:47 #63
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_98367208
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus jij voelt je wel sexy maar niet mooi ~:) ?
Zo nu en dan voel ik me sexy :P maar als hij dan zegt dat ik mooi ben, dan voel ik dat niet zo.
pi_98367313
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:06 schreef kippiedippie het volgende:

[..]

Zo nu en dan voel ik me sexy :P maar als hij dan zegt dat ik mooi ben, dan voel ik dat niet zo.
En als ik zeg dat je mooi bent :D ?
Rustig aan.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:12:59 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98367435
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zwangere vrouwen :r :r :r :r

(grapjeee :P :o :D )
nee zwangere vrouwen zijn geil , super geil
pi_98367454
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee zwangere vrouwen zijn geil , super geil
:s)

[ Bericht 14% gewijzigd door kingtoppie op 19-06-2011 13:21:10 ]
Rustig aan.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:54:50 #67
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_98402339
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En als ik zeg dat je mooi bent :D ?
Haha.. Yay :P Denk dat mijn hoofd me gewoon tegen spreekt. :)
pi_98408536
Bedenk dat zoals gezegd, je vriend bij jou is omdat hij je mooi en lief vind, Als hij weg had gewild, had hij dat natuurlijk allang gedaan, Jij moet je onzekerheid aanpakken, want op deze manier maak je 2 mensen ongelukkig! En onthou: beauty is in the eye of the beholder!
S. 2014
J. 2016
pi_98430355
:') :') :') :') :')
Wat moet je vriend nog met jou?
xxx
pi_98475868
TS
Ik denk wel dat het een idee is, zoals een aantal al gezegd hebben, met iemand erover te gaan praten. Het uit zich namelijk op meerdere vlakken en beperkt je in je normaal functioneren, om het zo maar te zeggen.
Ik herken veel in wat je zegt, ik ben vaak ook bezig met dat andere meiden mooier zijn dan mij, vooral als we ergens zijn met andere meiden. Ik snap vaak ook niet hoe hij mij zo mooi kan vinden. Maar misschien hoef je dit ook niet te snappen. Als hij zegt je mooi te vinden, je te willen aanraken, met je naar bed te willen, naar je te willen kijken, dan moet dat toch voldoende zijn? Ook al is het belangrijkste zelfacceptatie, misschien kan je door middel van dat hij jou wel mooi en perfect vind, zo bouwen aan je eigen acceptatie of in ieder geval van zelfvertrouwen? Misschien helpt het hulp te vragen aan je vriend? Bespreek met hem dat je onzeker bent en dat dus gevolgen heeft in je denken en je gedrag. Misschien wil je iets meer bevestiging of complimenten, of kan hij je misschien wat anders bieden? Alleen kan je dit probleem denk ik niet goed genoeg aanpakken en praten met een psycholoog zal goed werken, maar ik denk dat je het ook samen met je vriend kunt doen. Jou vriend is namelijk degene die je mooi en leuk vind, dus wie weet kan hij jou wel over halen op de momenten dat je erg onzeker bent.

Het gedeelte dat je een perfect vriendinnetje wil zijn en dat je al chagrijnig bent als hij thuis komt daardoor, zie ik ook wel eens bij mezelf. Als ik het allemaal niet voor elkaar heb of niet iets geweldigs heb gedaan voel ik me al snel een slechte vriendin. Maar probeer dit te relativeren. Is dit nu wel echt zo? Zegt hij dit, merk je dit? Wat heb je allemaal al wel gedaan? En zo ja, heb je op dit moment alleen maar boos en chagrijnig gedaan, zeg dan stop tegen jezelf en draai je bui om. Besluit dan nu gewoon leuk te gaan doen samen ipv erin te blijven hangen. Probeer de cirkel te doorbreken, alleen jij kunt dit. En anders ook hulp vragen aan je vriend. Dat als je chagrijnig bent dat hij vraagt waarom en dat je het zelf ook aangeeft. Dan kan hij je stimuleren uit die cirkel te komen.

Nou dat was het verhaal wel..
Succes
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
pi_98478260
Heb je dan na al die zelfhulpshit wel enig idee hoe je zo onzeker gekomen bent?

In ieder geval: als je nu je relatie uitmaakt wordt het een zelf-fulfilling prophecy. Want: dan maak je het uit, omdat je denkt dat je niet goed genoeg bent. Dan krijgt je vriend dus nooit de kans om te bewijzen dat jij het wel waard bent. Krijg hij anders ook niet, maar op deze manier kap je het zelf af.

Zo doorgaan in deze relatie heeft waarschijnlijk hetzelfde effect: ook een self-fulfilling prohecy. Want: jij blijft doorgaan dat je je niet goed voelt bij jezelf, etc. Je vriend wordt moe van jou, omdat hij zich zo machteloos voelt. Hij wil je vertellen dat je het wel waard bent, maar je hebt bananen in je oren. Voor hem is een relatie op die manier niet leuk. Hij wil een relatie met JOU, niet met je onzekerheid. Op een gegeven moment trekt hij dat niet meer en is hij weg. En dan denk jij: "zie je wel? Ik ben het niet waard". Terwijl jouw vriend jou verliet, omdat hij bedolven werd onder jouw onzekerheid, denk jij dat hij jou verliet om JOU.

De conclusie: er moet iets veranderen aan jouw onzekerheid. Geef mensen eens de kans om je te vertellen wat het waard is van jou. Leer complimenten te horen/zien en neem ze in je op als zijnde een compliment. Niet meteen omdat waar moet zijn wat jou verteld is, wel omdat jij moet leren dat anderen mensen positieve dingen tegen jou zeggen. Schrijf ze op, verzamel ze en lees ze eens door. Nog steeds als zijnde: "Dingen die mensen over/tegen jou gezegd hebben". Dit zul je ongetwijfeld al wel een keer gedaan hebben, maar zonder hulp uit je omgeving kom jij hier niet uit.

Je kent ongetwijfeld ook de methode om de 10 voor jou belangrijkste eigenschappen op de schrijven en die vervolgens te becijferen. Een lijstje met diezelfde eigenschappen geef je vervolgens aan 5 mensen om jou te becijferen en zie wat eruit rolt. Durf dan ook eerlijk te kijken wat andere mensen tegen je zeggen, zonder allerlei afweermechanismen zoals: "ze kennen mij niet goed genoeg, daarom zeggen ze dit".

En rem jezelf ook af op het moment dat je verzandt in je: "ik ben negatief". Denk dan: "Oh, daar zijn die negatieve gedachten weer." Zie het dus als negatieve gedachten en niet als onderdeel van jezelf. Gedachten komen en gaan, dus als je je dat realiseert, dan weet je dat je niet meteen hoeft te reageren op zo'n gedachte.

Leer oprecht open te staan voor wat anderen van jou vinden, zonder steeds naar complimenten te vissen en je onzekerheid te uiten. Zeg ook alsjeblieft tegen je vriend dat hij je niet meer steeds MAG bevestigen. Alleen door middel van daden kan het tot uiting komen, maar reageren op jouw opmerkingen is echt even niet helpend. Jij kunt intussen leren afleiden dat hij wel om je geeft. Bijvoorbeeld omdat hij elke nacht bij je slaapt (ik weet niet hoe oud je bent) of omdat hij toch ieder weekend bij je komt, omdat ...

Onzekerheid en faalangst is een hardnekkig probleem, maar de kunst is elk succes op te merken en op te slaan en alle tegenvallers niet meteen uit te vergroten. Leer ook reële waarden erop na te houden. Haal jij altijd 8en, dan snap ik dat je geen genoegen neemt met een 6, ook al is het voldoende. Maar dan moet je ook niet zeggen dat je gefaald hebt als je een 7,9 hebt. En dan is een 7 gewoon iets minder, maar geen falen. Het is voldoende en altijd nog hoger dan een 5,5. Leer dingen op die manier in een ander perspectief te plaatsen.

Maargoed, als het goed is weet je dit allemaal wel na die 3 psychologen. In dat geval rest mij niets anders dan toch met de wortels van je onzekerheid aan de slag te gaan, als je dat nog niet gedaan hebt.
pi_98483382
TS denkt dat ze lelijk is maakt het daarom uit :')

De meeste lelijke vrouwen zorgen juist dat ze bij hun kerel zo snel mogelijk een kind baren zodat hij wel bij haar moet blijven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_98486074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:43 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS denkt dat ze lelijk is maakt het daarom uit :')

De meeste lelijke vrouwen zorgen juist dat ze bij hun kerel zo snel mogelijk een kind baren zodat hij wel bij haar moet blijven.
Duidelijk dat jij begrepen hebt waar het over gaat 8)7
pi_98487386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:22 schreef Pinklady89 het volgende:

[..]

Duidelijk dat jij begrepen hebt waar het over gaat 8)7
@Pinklady89; Je hebt het al genoemd; vind het een duidelijk gevalletje (niet lullig bedoeld) self fulfilling prophecy.
Vaak het heeft dat ook te maken met het niet willen weten. Met het niet willen verlaten van 'veilig terrein'. Iets op een bepaalde manier gewend zijn en daar je leven, je afweer, je gewoontes op ingericht te hebben.
Hoe vreemd het ook klinkt; het maakt dat je je dan op dat nare terrein veiliger/vertrouwder voelt dan op een terrein (in geval van TS) dat je niet zo goed kent, op een terrein wat tegengesproken wordt door je partner. Ja TS wen er maar aan, je partner vindt je mooi! :)
Als de partner van TS mss wat minder gaf om TS en wat nonchalanter met haar gevoelens om zou springen zou het zelfs kunnen dat ze dat veiliger zou vinden. Dat komt dan immers dichterbij de achtergrond/gevoelswereld van TS (@TS; is dat zo?).

Eigenlijk heel pijnlijk om te lezen dat de bevestiging van een - zoals ik lees - heel lieve man die oprecht gek is op TS haar juist dan kan laten besluiten er maar een punt achter te zetten. Niet omdat 'hij' de oorzaak is, maar omdat 'zij' een verwrongen beeld heeft van zichzelf.... :')

@TS: Gun jezelf een plezier en doe daar wat mee. Hard gezegd: Ga je partner niet afstraffen voor jouw probleem dat jij jezelf wilt blijven straffen....
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')