abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98331964
Ik heb sinds een maand of 2,5/3 last van een kaal plekje op de zijkant van mijn hoofd vlakbij me oor. 3 weken geleden ben ik voor het laatst naar de kapper geweest en heb ik het laten millimeren. Dit plekje zat er toen al en de kapper zei toen dat dat wel weer aangroeit. Nu zijn we dus 3 weken verder en mijn haar is al behoorlijk aangegroeit behalve dat ene plekje. Het is gewoon nog echt kaal. Ik heb gisteren even op internet gegoogled en daar kwam uit dat ik wel eens alopecia areata kan hebben. alopecia areata is een huidaandoening waarbij de haarwortels ontstoken zijn. Het schijnt veel voor te komen en het kan jaren duren voordat er weer haargroei ontstaat. In sommige gevallen komt er helemaal geen haargoei meer terug. Het plekje bij mij is ovaal en er groeit helemaal geen haar. Dit is al 3 maanden lang.

Heeft hier ook iemand als eens last van gehad en zoja, wat kan ik er tegen doen? De haren die er omheen groeien langer laten groeien zodat deze over dat plekje heen gaan groeien of is er een bepaalde zalf voor?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:08:01 #2
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_98332371
-edit: doe normaal

[ Bericht 67% gewijzigd door Mylene op 18-06-2011 15:19:07 ]
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_98334127
Eve naar de dermatoloog en je weet het.
pi_99186253
Ik heb dit ook gehad. Ik ben hiervoor in het ziekenhuis behandeld. Men spuit dan met een speciale injectienaald iets onder je hoofdhuid. Hierdoor is het bij mij weer gaan groeien.
En toch! Blijf je maar klikken!
pi_99282019
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:03 schreef pjay het volgende:
Ik heb dit ook gehad. Ik ben hiervoor in het ziekenhuis behandeld. Men spuit dan met een speciale injectienaald iets onder je hoofdhuid. Hierdoor is het bij mij weer gaan groeien.
Weet je ook of dit bij de dermatoloog was en wat voor spuit dit was?
pi_99305602
Omdat dat het nu inmiddels 6 jaar geleden is, weet ik dat niet meer of ik bij een dermatoloog was geweest. Ik weet nog wel uit herinnering, dat het een vrij pijnloze ingreep is en onverdoofd behandeld werd, en van korte duur was (niet langer dan 2 of 3 minuten, voor een kaal plekje van 2x2 cm). De spuit had een soort werking van een pistool, maar dan met een naald.
En toch! Blijf je maar klikken!
pi_99308824
Ik heb ook iets gehoord over stressplekken?

Iemand uit mijn klas had ooit zeer veel stress, werd bedreigd en opgejaagd buiten school om.. die kwam ook met kale plekken naar school die weken niet meer groeide..
404 - Not Found
pi_99309632
slotje omdat TS niet meer kan reageren
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')