abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 18:47:23 #176
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99329707
Nieuw hier

Halo mensen, zal me even voorstellen.
Ben een 50tiger met een zwaar alcohol verleden, alles gehad en alles kwijtgeraakt door die pokke drank.
Afgelopen 10 jaar intensief gezocht naar redding zoals opnames in klinieken, allerlei medicijnen maar helaas, niets hielp mij.
Tot ik 10 maanden geleden een artikel zag staan over Baclofen `de wonderpil`, klonk interessant, maar had zoiets van weer een pil, zal wel.
Gezien als laatste strohalm toch begonnen en met resultaat 100 % droog !!!! vanaf dag 8 na inname.
Kan het tot op heden nog niet bevatten en blijft voor mij een wonder.
Kijk dan ook vreemd op van de berichten hier geplaats maar daar reageer ik liever later op.
Wel heb ik een vraag, zijn jullie minderaars of wil je daadwerkelijk gaan om te stoppen met alcohol.
Dit was maar een kleine intro en zie jullie reactie graag komen.
pi_99330202
Hai Krato fantastisch om tehoren. Ik ben net begonnen en heb wel een terugval gehad maar het direct weer opgepakt. Ben nu opnieuw 5 dg bezig zonder drank en wens ook niet meer te drinken. Wil echt niet alles kwijt raken. Dank voor de hart onder de riem. Ik zet door ondanks het feit dat ik nu nogal last heb van bijwerkingen. Meer van dit goede nieuws mag. Hoeveel mg gebruik je?
pi_99330222
Hoi saine, ben blij dat het weer beter met je gaat! Je hebt je blijkbaar heel beroerd gevoeld.
Dat onderzoek is nog steeds niet gestart, op de site staat dat er nog wat goedkeuring oid van de overheid moet komen. Het zou begin dit jaar al van start gaan en we zitten nu medio juli.....

b4kl4p, eigenlijk zou je dus eerst van de drank af moeten zijn en dan Baclofen gaan nemen om het craven tegen te gaan? Volgens de bijsluiter dus. Ameisen dronk eerst ook nog door tot hij zijn juiste dosis had bereikt, tot hij geen drankzucht meer had, en is toen geleidelijk de dosis gaan verlagen. Tot onderhoudsdosis.
Ik heb het boek niet meer in huis dus kan niet nagaan of hij toen ook nog ging bingedrinken. Er staat me wel iets bij van 1 of 2 glazen wijn af en toe. Maar..... ik weet het niet zeker.

Jullie rottige ervaringen zijn wel belangrijk want ik denk dat psychoses e.d. bij het onderzoek niet snel zullen voorkomen. Bram Bakker's patiënten (of mensen zoals ik) staan denk ik onder strenge regie.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_99330506
Hoi Kratos58, gelukkig weer eens een positief geluid, héél positief zelfs. Dat geeft de burger moed.

Geweldig Saine, dat je al 5 dagen "droog staat" *O*

Baklap, nog even, slik jij nu nog wel Baclofen en zo ja hoeveel mg en in samenwerking met een arts??
pi_99330646
Ja Donia het was even een rot ervaring.
Kun je geen copien van deze site meenemen naar je huisarts.
Zal je even een pers. berichtje sturen. Sterkte
pi_99338141
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:58 schreef Donia het volgende:
Hoi saine, ben blij dat het weer beter met je gaat! Je hebt je blijkbaar heel beroerd gevoeld.
Dat onderzoek is nog steeds niet gestart, op de site staat dat er nog wat goedkeuring oid van de overheid moet komen. Het zou begin dit jaar al van start gaan en we zitten nu medio juli.....

b4kl4p, eigenlijk zou je dus eerst van de drank af moeten zijn en dan Baclofen gaan nemen om het craven tegen te gaan? Volgens de bijsluiter dus. Ameisen dronk eerst ook nog door tot hij zijn juiste dosis had bereikt, tot hij geen drankzucht meer had, en is toen geleidelijk de dosis gaan verlagen. Tot onderhoudsdosis.
Ik heb het boek niet meer in huis dus kan niet nagaan of hij toen ook nog ging bingedrinken. Er staat me wel iets bij van 1 of 2 glazen wijn af en toe. Maar..... ik weet het niet zeker.

Jullie rottige ervaringen zijn wel belangrijk want ik denk dat psychoses e.d. bij het onderzoek niet snel zullen voorkomen. Bram Bakker's patiënten (of mensen zoals ik) staan denk ik onder strenge regie.
Zoiets lijkt me wel verstandig ja.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:04 schreef Donia het volgende:
Hoi Kratos58, gelukkig weer eens een positief geluid, héél positief zelfs. Dat geeft de burger moed.

Geweldig Saine, dat je al 5 dagen "droog staat" *O*

Baklap, nog even, slik jij nu nog wel Baclofen en zo ja hoeveel mg en in samenwerking met een arts??
Nee ik slik helemaal geen baclofen meer. Ook absoluut geen craving naar drank, daar heeft de psychose wel voor gezorgd zo ernstig is dit. Dus eigenlijk heb ik hier niet zo veel meer te zoeken maar wilde jullie wel even op de gevaren wijzen. Het kan nog wel een jaar duren voordat ik helemaal hersteld ben.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:58:17 #182
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99341221
Hay Saine, ik gebruik slechts 60 mg. per dag.
Wat de bijwerkingen aangaat, die duurde bij althans ongeveer 2 weken, waarvan ik de eerste week heb door gedronken, zij het in mindere maten
pi_99342485
Jeetje baklap, je hebt wel aan het draadje gehangen :'(
Eerlijke vent ben je hoor en waarom zou je hier niet komen, je bent ervaringsdeskundige :{
Het had je misschien ook kunnen gebeuren met een od van mixjes.
Maar goed, je zit weer op de rails gelukkig. Nuchter en hopelijk een goede toekomst tegemoet!

Bedankt voor de pm, Saine.

Ik hoop morgen weer iets wijzer te worden, het gaat allemaal wel moeizaam.
  maandag 11 juli 2011 @ 22:25:16 #184
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99342786
Baklap, misschien lees ik het verkeerd, je wijst op de gevaren van het gebruik van Baclofen maar heb je zel zelf niet opgezocht door overmatig alcohol te nuttigen .
Elk weldenkend mens weet toch dat alcohol i.c.m. medicijnen niet goed uitpakt of ben ik dom, dit is vragen om narigheid.
Ik heb je op een ander forum zeer lovend over baclo. zien schrijven, snap dit dus niet.
Leg het gevaar niet bij Baclofen maar bij je eigen gedrag .
Baclofen is bedoeld voor mensen die echt willen stoppen en niet voor degene die erbij willen blijven drinken al is het in mindere maten .
Succes verder.
pi_99343051
Hai Krato klinkt als een mooie doses. Heb vandaag, dag5, al minder last en ik drink niet meer.
Heb nu 25mg en ga morgen naar de arts voor verhoging. Ze is daar nogal voorzichtig mee, maar ik kan jouw verhaal nu meenemen. Dank je

Graag gedaan Donia, misschien heb je er iets aan, ik hoor het wel.
Heb voor het eerst in een wk het gevoel dat ik rustig kan gaan slapen.
Hopelijk vannacht iets meer slaap
  maandag 11 juli 2011 @ 23:41:36 #186
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99346849
Saine heel verstandig van je huisarts, ik heb 2 weken 15 mg. pd. genomen ivm. met de bijwerkingen. Toen die voorbij waren pas verhoogd naar 20 mg.
Stond toen al droog zonder craving. Heb daarna steeds minimaal verhoogd om de week.
Indien je te snel hoge dosissen doet heb je kans op steeds maar weer die bijwerkingen.
Heb je nu nog last van craving
pi_99355331
Heb af en toe nog wat trek. Zoals gisteren met dat mooie weer en de volle terrasjes, maar verder is het wel oke. Merk wel dat ik veel wil drinken, fris en water. Dank voor je advies dan ga ik dat aan mijn arts doorgeven want ik lijk de bijwerkingen wat kwijt en heb vannacht voor het eerst weer goed geslapen.
Ook het opstaan was minder vervelend vanmorgen.
pi_99374386
Hoi,

Saine, hoe is het gegaan bij de huisarts?

Ik heb weer poging gedaan om behandeling met Baclofen te krijgen. Een van de vervangende praktijken van mijn h.a.. gebeld. De assistente zei vanochtend dat ze iedere dag wel een vraag om Baclofen kreeg maar dat ze het met de huisartsen zou overleggen. Toen ik eind van de middag terugbelde kreeg ik iemand anders aan de lijn die zei dat het geen goede reden was om van huisarts te veranderen omdat die geen Baclofen voorschrijft. Ik moest maar naar de hulpverlening. Ik zei dat ik dan toch bij hen terecht moest omdat mijn huisarts nu 3 weken met vakantie is. Moet ik morgen na 11.00 terugbellen. Wel een gedoe hoor.
pi_99374746
donia is erg goed gegaan bij de huisarts. Ga nu naar 30mg per dag.
Ben erg blij dat ze ziet dat ik er baat bij heb, ondanks de terugval van vorige week.
Vind het echt vervelend voor je dat je geen arts kunt vinden die het voor wil schrijven.
Gaan er geen kennisen van op vakantie naar spanje of turkye. Daar kun je ze voor weinig geld kopen.
pi_99376238
Dat is een heel kleine verhoging zeg, komt denk ik door je bijwerkingen. Rustig maar gestaag hè meid.

Dat is geen optie, halen uit het buitenland. Wat als die pillen op zijn? Dure pillen via internet en totaal geen begeleiding? Ik denk dat ik een huisarts moet benaderen die niet in het kringetje van vervangers zit hier. Dan hoeft ie geen schuldgevoel te hebben dat ie een patient bij een collega heeft weggevangen. Het is toch een kliekje denk ik.
pi_99380930
Kliniek van Bram Bakker gebeld, zij willen Baclofen geven als je 5 weken opgenomen wordt. En dan nog na verwijzing van h.a.

Ik denk dat je het gewoon moet treffen met je huisarts. Ben het nu helemaal zat.
pi_99382359
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 22:25 schreef Kratos58 het volgende:
Baklap, misschien lees ik het verkeerd, je wijst op de gevaren van het gebruik van Baclofen maar heb je zel zelf niet opgezocht door overmatig alcohol te nuttigen .
Elk weldenkend mens weet toch dat alcohol i.c.m. medicijnen niet goed uitpakt of ben ik dom, dit is vragen om narigheid.
Ik heb je op een ander forum zeer lovend over baclo. zien schrijven, snap dit dus niet.
Leg het gevaar niet bij Baclofen maar bij je eigen gedrag .
Baclofen is bedoeld voor mensen die echt willen stoppen en niet voor degene die erbij willen blijven drinken al is het in mindere maten .
Succes verder.
De boodschap is dan niet goed overgekomen vanuit het boek, dat mijn gedrag het meest te wijten valt heb ik nooit ontkend. Ik heb die stukjes geschreven puur om er op te wijzen dat het niet onschuldig is en gevaarlijk kan zijn. Dit hoeft niet achterwege te blijven en hiermee zeg ik ook niet dat iemand het niet moet gaat gebruiken. Dat moet een ieder zelf weten.

Dat baclofen gevaarlijk kan zijn is dus wel degelijk van toepassing. Het gevaar ligt dus wel degelijk ook bij baclofen, vooral omdat veel mensen beginnen te slikken als ze nog op oud niveau drinken.

Toen ik begon schreef ik inderdaad zeer lovend, dit kwam omdat ik in een was manie beland. Dit was het wondermiddel waar iedereen op zat te wachten in die tijd. Het lijkt me logisch dat wanneer ik zoiets post, het ook post wanneer het mis is gegaan. Als je er geen boodschap aan hebt mag je mijn posts negeren.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_99382639
Ik heb de site van Ameisen opgezocht en er staat niets over gevaarlijke bijverschijnselen. Maar dit is de site van hoe hij begon hè. Euforie.

Je kan ook niet mailen of ervaringen uitwisselen. Hij is een beetje dwalende tussen NY en Parijs. Lekker makkelijk.
pi_99387102
Lieve mensen waar zijn we mee bezig, wat zijn we aan het doen. Laten we niet verwijten. Een ieder mag hier toch schrijven wat hij/zij wil. Het is logisch dat ervaringen verschillen. Laten we ervan uitgaan dat dit alles steunend is bedoeld en elkaar geen gedrag verwijten.
Naast het verhaal van Ameisen hebben we ook nog eigen verantwoordelijkheid en is het goed ook ons verstand te gebruiken.
Het is niet voor niets dat artsen niet staan te springen het voor te schrijven.
Ieder medicijn is chemische rommel waar je voorzichtig mee om moet gaan.
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:52:08 #195
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99398687
*
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:55:13 #196
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_99398745
sorry, bericht weggehaald, ook smile niet bedoeld
pi_99405848
Nieuw hier!

Enge en minder enge berichten... Ben erg benieuwd hoe het mensen vergaat hier.

Wil zelf ook Bac proberen...

hier ook een forum wat lovend zou zijn...

http://www.mywayout.org/community/f20/
pi_99405864
Lieve mensen laten we het forum niet dood laten bloeden door wat misverstanden.
Ik zit nu op 30mg, ga langzaam omhoog. Ben de trek nog niet helemaal kwijt en ook de nervositeit voor het oppakken van de dagelijkse dingen niet, maar doe ze wel en zo krijg ik weer meer vertrouwen.
Een leuk en informatief boek om te lezen "Nou, nog eentje dan" van Mariette Wijne.
Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte en hopelijk tot schrijfs
pi_99406452
mee eens saine:)
  woensdag 13 juli 2011 @ 12:17:52 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99407073
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef Bonno het volgende:
Ja ik heb denk ik gewoon teveel op, al ging het een paar dagen geleden perfect. Maar dat er geroepen wordt dat er geen bijwerkingen zijn en het ongevaarlijk is, is niet juist.

Ik doe nu 3 keer 12,5 en dan vind ik het wel best.

Heb het blowen niet gemist trouwens.
Dit helpt tegen blowen?

Ik verlies al 10 jaar de strijd tegen mijn verslaving. Ik word er zo moe van. Gisteren voor het eerst in een paar weken niet geblowd, ben nu nog steeds klaarwakker.

Ik woon in België dus ik zal aan de tips over wie wel en niet voorschrijft zeker niks hebben? Ik ga op onderzoek uit in ieder geval.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')