Jawel, maar daar zitten lang niet zoveel mensen als hier. En ik heb gelezen dat 20% van de mensen hooggevoelig zijn, dus ik dacht dat ik hier ook wel wat lotgenoten zou vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:01 schreef TheaTraal het volgende:
[..]
Al op internet naar lotgenotenforum gezocht?
En heb jij er verder geen problemen mee (gehad), of wel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:11 schreef TheCircle043 het volgende:
ja hoor, je bent sowieso niet de enige,
Heb ik ook..
jawel, ik heb er wel veel last van.. maar inmiddels er wel een beetje aan gewend zodat ik weet dat het ook weer over gaat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:13 schreef veewee het volgende:
[..]
En heb jij er verder geen problemen mee (gehad), of wel?
Hier heb ik nou wat aan. Bedankt voor je reactie! Als Jantje zich rot voelt klap ik op het moment volledig dicht. Weet echt niet wat ik daar mee aan moet en ik kan er ook heel slecht tegen als iemand gaat huilen. Ik heb dus ook de neiging te denken dat als iemand zich beroerd voelt het op de een of andere manier door mij komt. Dus is goed om te weten hoe jij hier mee om bent gegaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:16 schreef Spanky78 het volgende:
Als je veel registreert is het zaak om het goed te leren plaatsen en filteren. VOnd ik vroeger ook moeilijk. Dacht ik dat jantje mij een lul vond omdat hij zich rot voelde. Ik pikte zijn negatieve gevoel heel snel op, maar plaatsen deed ik niet goed. Tegenwoordig gebruik ik het juist als manager. Goh keesje, je kijkt niet echt vrolijk, gaat het wel goed met je? Ik vraag het nu gewoon ipv het op mezelf te betrekken.
Misschien heb jij daar ook iets aan. Dus heel goed proberen te duiden wat hetgeen je waarneemt betekent en op wie het gericht is. Gevoeligheid is mits goed gebruikt een enorm talent!
Ok, ik denk dat ik dat boek ook maar eens ga lezen. En mooi dat jij je er in ieder geval niet meer druk over maakt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:17 schreef liesje1979 het volgende:
Herkenbaar. Er is volgens mij heel veel informatie over te vinden. Ik heb toen het boek van Elaine Aron gelezen. Was echt een eye opener toen. Nu maak ik mij er verder niet meer druk over, ik ben gewoon zoals ik ben. Soms lastig want ik kan wat minder prikkels hebben of dat je zo sfeergevoelig bent, aan de andere kant soms ook wel prettig, intens kunnen genieten van kleine dingetjes etc.
Succes.
Dat heb ik ook inderdaad. Kan echt heel snel gaan. Maar ja uiteindelijk moet je er natuurlijk mee om leren gaan en dan zitten er ook echt wel positieve kanten aan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:19 schreef TheCircle043 het volgende:
[..]
jawel, ik heb er wel veel last van.. maar inmiddels er wel een beetje aan gewend zodat ik weet dat het ook weer over gaat.
Maar het is echt wonderbaarlijk hoe snel dat kan gaan als ik in een andere sfeer beland...
Als je het al om kan zetten in kracht dan ben je goed bezig! Zo ver ben ik nog niet, maar ben ook pas 2 keer bij mijn psych geweest dus is niet zo gek natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:23 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Ik ben ook HSPer.
Of ik er last van heb? Soms.
Meestal zet ik het om in kracht!
Daar ben ik nu ook over aan het praten met mijn psych!
Nja, precies zoals ik zeg. Alleen is het wel een leerproces. Het begint met vragen. Goh, je kijkt somber: gaat het wel goed? Dan kan iemand het namelijk gewoon zeggen. Je zult merken dat meestal mensen wel vertellen wat er is en dat het bijna nooit echt over jou gaat. Eerst zaken proberen te benoemen en niet rdirect op jezelf betrekken. Kijk wat de omgeving je nog meer aan signalen biedt. Voelt een ander zich schuldig als iemand boos is? Ligt dat dan tussen die twee? etcetc. Neem afstand, analyseer, benoem wat je ziet en vraag wat er is .quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:20 schreef veewee het volgende:
[..]
Hier heb ik nou wat aan. Bedankt voor je reactie! Als Jantje zich rot voelt klap ik op het moment volledig dicht. Weet echt niet wat ik daar mee aan moet en ik kan er ook heel slecht tegen als iemand gaat huilen. Ik heb dus ook de neiging te denken dat als iemand zich beroerd voelt het op de een of andere manier door mij komt. Dus is goed om te weten hoe jij hier mee om bent gegaan.
Dat vragen lijkt me inderdaad een goed idee. Nu doe ik gewoon niks en ga ik me met de minuut beroerder voelen. Bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nja, precies zoals ik zeg. Alleen is het wel een leerproces. Het begint met vragen. Goh, je kijkt somber: gaat het wel goed? Dan kan iemand het namelijk gewoon zeggen. Je zult merken dat meestal mensen wel vertellen wat er is en dat het bijna nooit echt over jou gaat. Eerst zaken proberen te benoemen en niet rdirect op jezelf betrekken. Kijk wat de omgeving je nog meer aan signalen biedt. Voelt een ander zich schuldig als iemand boos is? Ligt dat dan tussen die twee? etcetc. Neem afstand, analyseer, benoem wat je ziet en vraag wat er is .
Nou weetje, ik heb het er ook nog niet zo vaak over gehad.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:25 schreef veewee het volgende:
[..]
Als je het al om kan zetten in kracht dan ben je goed bezig! Zo ver ben ik nog niet, maar ben ook pas 2 keer bij mijn psych geweest dus is niet zo gek natuurlijk.
Het heeft ook een beetje te maken met prikkelcontrole. Op den duur (ik vermoed dat ik een stukje ouder dan je benquote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:22 schreef veewee het volgende:
[..]
Ok, ik denk dat ik dat boek ook maar eens ga lezen. En mooi dat jij je er in ieder geval niet meer druk over maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |