Ik hoop niet dat de F&F-ers dit topic tegenkomen, die hebben vast een andere meningquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef The_Dean het volgende:
Het is geen kip
Het word een dwergkonijn, ruimte zat
Werkt mooier ja, dakleer is echt rommel. Verteerd ook makkelijk in de zon volgens mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Wij hebben een stuk golfplaat op het knijnenhok liggen. Werkt prima, dat dakspul dat standaard op die hokken zit gaat na een paar flinke buien toch lekken.
Gelukkig zitten we niet in F&F en het konijntje zal genoeg ruimte hebben in de tuin.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat de F&F-ers dit topic tegenkomen, die hebben vast een andere mening
Hé ja, dat is wel een goed idee!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:00 schreef blomke het volgende:
Je kan ook eem plaatje betonplex erop schoeven. Blijf dicht en is sterk.
Onzin, dakleer gaat langer mee dan het konijnenhok zelf.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat de F&F-ers dit topic tegenkomen, die hebben vast een andere mening
[..]
Werkt mooier ja, dakleer is echt rommel. Verteerd ook makkelijk in de zon volgens mij.
Ja, dat is dit ook. Vrij dun en breekbaar allemaal.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Onzin, dakleer gaat langer mee dan het konijnenhok zelf.
Het grootste nadeel is dat het "dakleer" wat op het hok toegepast is de naam dakleer niet zou mogen hebben, het is gewoon een velletje dun karton met een laagje bituum erover.
Het konijn moet je zo kort mogelijk binnen houden, met deze buitentemperaturen maakt het natuurlijk vrij weinig uit, maar bij kouder wordende buitentemperaturen kan het wel degelijk problemen opleveren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is dit ook. Vrij dun en breekbaar allemaal.
We hebben haar nu eerst in een bak in huis, kan ik vandeweek mooi even aan het klussen.
Goed punt inderdaad, dankjequote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:31 schreef klipper het volgende:
[..]
Het konijn moet je zo kort mogelijk binnen houden, met deze buitentemperaturen maakt het natuurlijk vrij weinig uit, maar bij kouder wordende buitentemperaturen kan het wel degelijk problemen opleveren.
Wat goed dat je er al over nadacht!!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:49 schreef The_Dean het volgende:
Het kan zeker leuker, en bedankt voor de tips!
Ik was al van plan een onderverdieping te maken. Gaas rond de poten en dan een loopplank naar boven.
Nu zie ik die uitbouw naar voren, wat eigenlijk ook best gaaf is, ik denk dat ik er zoiets bij maak
Nee hoor, op de tegels. We hebben we zo'n ren met van die hekjes, zodat ze zomers lekker een uurtje buiten op het gras kan lopen als mijn vriendin ook buiten is enzo.quote:Op zondag 19 juni 2011 02:16 schreef FFnog het volgende:
Hij staat bij jou niet op het gras he, anders graaft dat konijn er zo onderdoor...
Hij staat in een vrij luw hoekje, en ik denk dat het directe zonlicht ook wel meevalt, zal het even in de gaten houdenquote:Op zondag 19 juni 2011 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat goed dat je er al over nadacht!!
Als je het zelf gaat doen, is een uitbouw mogelijk naar welke kant je maar wilt. Je kunt dus precies kijken wat het beste uitkomt. Je moet het hok zo neerzetten dat er zo min mogelijk tocht is, en zo min mogelijk directe zon. En daarna kun je de uitbouw naar voren of naar de zijkanten laten uitlopen. Wat jij wilt![]()
Als ik jou was zou ik mikken om ongeveer 2 vierkante meter bewegingsruimte. Meer mag natuurlijk altijd! Maar op die manier krijgt het konijntje de kans om lekker de benen te strekken. En er is dan al ruimte voor een eventueel vriendje voor haar.
Hey ja, dat teiltje/bakje is wel een goed idee! Ik maak er even een zandbakje bijquote:Op zondag 19 juni 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Op tegels kan ook primaen je kunt eventueel een wasteiltje pakken en daar wat gras in laten groeien. Dat kun je dan in de ren zetten. Of een teiltje met alleen zand. Lekker graven! Maar dat hoeft niet per se.
Een beetje direct zonlicht kan geen kwaad hoor, als je altijd ook maar een schaduwplekje hebt waar ze kan liggen. Zodat ze kan kiezen. Tocht is altijd erger dan kou of warmte
Oh, en mocht ze willen kijken voor een vriendje, in (konijnen)asiels zijn alle heren meestal al gecastreerd. Lekker makkelijk, en dan weet je zeker dat je niet straks opeens met heel veen konijnen zit (het blijven immers konijnen)
Heb je al foto's van jullie nieuwe konijntje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |