abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98312339
We hebben zojuist voor het konijntje dat we morgen halen voor mijn vriendin een leuk hok opgehaald. Nu is helaas tijdens het transport het dakleer voor een deel gescheurd.
Ik moest het sowieso opnieuw betimmeren, maar nu wil ik er ook meteen maar een nieuw stuk dakleer op doen.

Kan ik dat zo bij de bouwmarkt krijgen? Of is dat meteen in grotere stukken/rollen [en daardoor duurder]? Het gaat maar om een stuk van een halve vierkante meter ofzo :D

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_98312500
http://www.gamma.com/doe-het-zelf/kippenhok-maken/#12

dan zou een konijnenhok ook moeten lukken toch :P
denk niet dat als ze dit soort dingen online zetten dat ze dakleer per 20M verkopen :)
pi_98312699
Hey, goeie vondst! Dankje.
En dat lijkt me dan sterk ja :D
pi_98312978
Maak gelijk ff zo'n hok joh, heeft dat beest ook een beetje ruimte :P
pi_98313008
Het is geen kip :D

Het word een dwergkonijn, ruimte zat :)
pi_98313068
Wij hebben een stuk golfplaat op het knijnenhok liggen. Werkt prima, dat dakspul dat standaard op die hokken zit gaat na een paar flinke buien toch lekken.

Als het waait leggen we er een baksteen op :P
pi_98313095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef The_Dean het volgende:
Het is geen kip :D

Het word een dwergkonijn, ruimte zat :)
Ik hoop niet dat de F&F-ers dit topic tegenkomen, die hebben vast een andere mening :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Wij hebben een stuk golfplaat op het knijnenhok liggen. Werkt prima, dat dakspul dat standaard op die hokken zit gaat na een paar flinke buien toch lekken.
Werkt mooier ja, dakleer is echt rommel. Verteerd ook makkelijk in de zon volgens mij.
pi_98313181
De vorige eigenaresse had het en paar jaar, 11 hoog op een flat op het balkon, en die had niks geen last.

Zijn dat van die dunne plastic plaatjes, of van die ouderwetse asbestgolfplaten. Daar heb ik nog wel een paar van staan :D
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:31:52 #9
333374 Lithia
Too serious
pi_98313210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat de F&F-ers dit topic tegenkomen, die hebben vast een andere mening :')
Gelukkig zitten we niet in F&F en het konijntje zal genoeg ruimte hebben in de tuin.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_98314720
Je kan ook eem plaatje betonplex erop schoeven. Blijf dicht en is sterk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:02:18 #11
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_98314817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:00 schreef blomke het volgende:
Je kan ook eem plaatje betonplex erop schoeven. Blijf dicht en is sterk.
Hé ja, dat is wel een goed idee!
pi_98315601
Ducttape
  zaterdag 18 juni 2011 @ 10:01:22 #13
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98326151
Shingles, of een paar echte dakpannen...leuk effect ook, kan je iets over laten steken...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98328510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:29 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Werkt mooier ja, dakleer is echt rommel. Verteerd ook makkelijk in de zon volgens mij.
Onzin, dakleer gaat langer mee dan het konijnenhok zelf.
Het grootste nadeel is dat het "dakleer" wat op het hok toegepast is de naam dakleer niet zou mogen hebben, het is gewoon een velletje dun karton met een laagje bituum erover.
pi_98329111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Onzin, dakleer gaat langer mee dan het konijnenhok zelf.
Het grootste nadeel is dat het "dakleer" wat op het hok toegepast is de naam dakleer niet zou mogen hebben, het is gewoon een velletje dun karton met een laagje bituum erover.
Ja, dat is dit ook. Vrij dun en breekbaar allemaal.

We hebben haar nu eerst in een bak in huis, kan ik vandeweek mooi even aan het klussen.
pi_98329326
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:22 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, dat is dit ook. Vrij dun en breekbaar allemaal.

We hebben haar nu eerst in een bak in huis, kan ik vandeweek mooi even aan het klussen.
Het konijn moet je zo kort mogelijk binnen houden, met deze buitentemperaturen maakt het natuurlijk vrij weinig uit, maar bij kouder wordende buitentemperaturen kan het wel degelijk problemen opleveren.
pi_98337026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:31 schreef klipper het volgende:

[..]

Het konijn moet je zo kort mogelijk binnen houden, met deze buitentemperaturen maakt het natuurlijk vrij weinig uit, maar bij kouder wordende buitentemperaturen kan het wel degelijk problemen opleveren.
Goed punt inderdaad, dankje :)
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 22:29:46 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_98350509
Het dak van dit hok is op zich nog wel te redden door er een plastic gokfplaatje op te timmeren. Nieuw dakleer zou ik eigenlijk niet aan beginnen.

Je zou je creativiteit echter de loop kunnen laten en een écht hok kunnen bouwen. Zo kun je echt iets moois maken, en ik denk dat dat voor het uiterlijk van je tuin ook veel goed doet. Met alle respect, echt mooi is dit paarse ding niet... En dat is niet het enige.

Een konijn heeft namelijk meer ruimte nodig dan alleen dit hok. Dit hok kan prima, maar alleen als je konijn daarnaast meer bewegingsruimte krijgt. Als je dit hok wilt behouden, zou je ervoor kunnen kiezen om er een ren bij aan te maken. Dat kan je zelf maken, of kant en klaar kopen. Ideaal en heel makkelijk.
Je kunt bijvoorbeeld een gat in de bodem van dit hok maken, en er een trapje naar de grond maken. Als je dan zorgt voor een ren om het hok heen van ongeveer 2 à 3 vierkante meter, heeft je konijn de hele dag beschikking over de benodigde bewegingsruimte, en een goed en waterdicht nachthok. Want dit hok is een nachthok, niet meer en niet minder.

Een beetje dit idee dus, kun je makkelijk zelf maken:

Voor je vriendin is het ook leuk. Zij zal meer van het konijn te zien krijgen. Nu ziet ze het konijn alleen als het voor het gaas gaat zitten. Als je er een ren bij hebt, kan ze het ook lekker buiten zien zitten en rond zien hupsen. En daarvoor heb je een huisdier, toch? Als het alleen maar in een hokje zit, is er niks aan. En dan zit dat beestje al snel weg te kwijnen in het donker. Want in zo'n hok is het altijd donker, en klein.
Ook voor een dwergkonijn moet je rekenen op minimaal 1 vierkante meter per dier. Eigenlijk juist voor dwergkonijnen, want die zijn heel actief. Je konijn zal de extra ruimte je in dank afnemen!

Hopelijk zie je me niet als één of andere F&F-fundamentalist, maar heb je iets aan mijn advies. Het kan namelijk zoveel leuker dan dit :Y

Succes!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98351385
Het kan zeker leuker, en bedankt voor de tips!

Ik was al van plan een onderverdieping te maken. Gaas rond de poten en dan een loopplank naar boven.
Nu zie ik die uitbouw naar voren, wat eigenlijk ook best gaaf is, ik denk dat ik er zoiets bij maak :Y
pi_98360342
Hij staat bij jou niet op het gras he, anders graaft dat konijn er zo onderdoor...
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 09:33:02 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_98362736
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:49 schreef The_Dean het volgende:
Het kan zeker leuker, en bedankt voor de tips!

Ik was al van plan een onderverdieping te maken. Gaas rond de poten en dan een loopplank naar boven.
Nu zie ik die uitbouw naar voren, wat eigenlijk ook best gaaf is, ik denk dat ik er zoiets bij maak :Y
Wat goed dat je er al over nadacht!!

Als je het zelf gaat doen, is een uitbouw mogelijk naar welke kant je maar wilt. Je kunt dus precies kijken wat het beste uitkomt. Je moet het hok zo neerzetten dat er zo min mogelijk tocht is, en zo min mogelijk directe zon. En daarna kun je de uitbouw naar voren of naar de zijkanten laten uitlopen. Wat jij wilt :)

Als ik jou was zou ik mikken om ongeveer 2 vierkante meter bewegingsruimte. Meer mag natuurlijk altijd! Maar op die manier krijgt het konijntje de kans om lekker de benen te strekken. En er is dan al ruimte voor een eventueel vriendje voor haar.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 juni 2011 @ 10:00:37 #22
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_98362973
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 02:16 schreef FFnog het volgende:
Hij staat bij jou niet op het gras he, anders graaft dat konijn er zo onderdoor...
Nee hoor, op de tegels. We hebben we zo'n ren met van die hekjes, zodat ze zomers lekker een uurtje buiten op het gras kan lopen als mijn vriendin ook buiten is enzo.
Deze:

Die hebben we nu voorlopig even binnen opgezet in een vierkantje zodat ze lekker wat aan ons kan wennen, en wij aan haar :D

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat goed dat je er al over nadacht!!

Als je het zelf gaat doen, is een uitbouw mogelijk naar welke kant je maar wilt. Je kunt dus precies kijken wat het beste uitkomt. Je moet het hok zo neerzetten dat er zo min mogelijk tocht is, en zo min mogelijk directe zon. En daarna kun je de uitbouw naar voren of naar de zijkanten laten uitlopen. Wat jij wilt :)

Als ik jou was zou ik mikken om ongeveer 2 vierkante meter bewegingsruimte. Meer mag natuurlijk altijd! Maar op die manier krijgt het konijntje de kans om lekker de benen te strekken. En er is dan al ruimte voor een eventueel vriendje voor haar.
Hij staat in een vrij luw hoekje, en ik denk dat het directe zonlicht ook wel meevalt, zal het even in de gaten houden :)
En naar de zijkant kan ook inderdaad, nog even kijken wat voor ons het meest praktische is. Ik maak het lekker groot inderdaad, heb het idee dat mijn vriendin er met de tijd nog wel een vriendje bij gaat halen ja :Y
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 10:27:00 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_98363220
Op tegels kan ook prima :Y en je kunt eventueel een wasteiltje pakken en daar wat gras in laten groeien. Dat kun je dan in de ren zetten. Of een teiltje met alleen zand. Lekker graven! Maar dat hoeft niet per se.

Een beetje direct zonlicht kan geen kwaad hoor, als je altijd ook maar een schaduwplekje hebt waar ze kan liggen. Zodat ze kan kiezen. Tocht is altijd erger dan kou of warmte

Oh, en mocht ze willen kijken voor een vriendje, in (konijnen)asiels zijn alle heren meestal al gecastreerd. Lekker makkelijk, en dan weet je zeker dat je niet straks opeens met heel veen konijnen zit (het blijven immers konijnen :P )

Heb je al foto's van jullie nieuwe konijntje?
  zondag 19 juni 2011 @ 10:33:33 #24
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_98363314
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Op tegels kan ook prima :Y en je kunt eventueel een wasteiltje pakken en daar wat gras in laten groeien. Dat kun je dan in de ren zetten. Of een teiltje met alleen zand. Lekker graven! Maar dat hoeft niet per se.

Een beetje direct zonlicht kan geen kwaad hoor, als je altijd ook maar een schaduwplekje hebt waar ze kan liggen. Zodat ze kan kiezen. Tocht is altijd erger dan kou of warmte

Oh, en mocht ze willen kijken voor een vriendje, in (konijnen)asiels zijn alle heren meestal al gecastreerd. Lekker makkelijk, en dan weet je zeker dat je niet straks opeens met heel veen konijnen zit (het blijven immers konijnen :P )

Heb je al foto's van jullie nieuwe konijntje?
Hey ja, dat teiltje/bakje is wel een goed idee! Ik maak er even een zandbakje bij :Y

Dit is ze:

pi_98377556
Als je in de buurt van Bergen op Zoom woont of bereid bent daarheen te rijden heb ik wel een stuk dakleer voor je, gratis en voor niks.
Of tegen betaling een heel hok: [TK] Konijnenhok Villa Buitenhuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')