ook wel zigeuners genoemd maar als je ze zo noemt kan dat als een belediging gezien worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:38 schreef Suphomes het volgende:
Ik begrijp hem niet helemaal. Roma..cultuur?
Noemt men dat tegenwoordig cultuur ja? Erg politiek correct, dat wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:45 schreef naatje1991 het volgende:
[..]
ook wel zigeuners genoemd maar als je ze zo noemt kan dat als een belediging gezien worden.
Wikipedia linkje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_%28volk%29
Dan had de jongen in kwestie de zogenaamde zieligerd en dat zijn jou woorden. Daar al genoeg tijd voor gehad.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:54 schreef DrDarwin het volgende:
Roma zijn van nature bedriegers, en dat zal deze 'zieligerd' ook wel zijn. Die vriend van je komt binnenkort thuis in een opgeruimd huis.
Dank je wel maar hoef dat boek niet te lezen hoor word er nou al verdrietig van. De jongen waar ik nu dan over praat zo gaat dat dus ook hij wil echt weg daar maar is zo bang en er over praten wil die niet... Ze houden heel veel van elkaar dat zie je echt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:12 schreef Xennia het volgende:
Ik denk dat het deze was:
http://www.depers.nl/buit(...)-op-mannen-valt.html
Jij hoeft het ook niet te lezen, maar die vriend van je wel om de cultuur beter te begrijpen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:59 schreef naatje1991 het volgende:
[..]
Dank je wel maar hoef dat boek niet te lezen hoor word er nou al verdrietig van. De jongen waar ik nu dan over praat zo gaat dat dus ook hij wil echt weg daar maar is zo bang en er over praten wil die niet... Ze houden heel veel van elkaar dat zie je echt.
Die jongen woont iets langer als een jaar in Nederland is geboren en getogen in Bulgarije gelukkig kennen ze beide de bulgaarse taal en dat scheelt veel en bij stom toeval elkaar tegen gekomen...
Zal het bestellen en aan hem gevenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jij hoeft het ook niet te lezen, maar die vriend van je wel om de cultuur beter te begrijpen.
Vraag ik daar naar? Neen. Ga ergens anders je haat verspreiden het is nog niet eens relevant aan dit topic.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:26 schreef VenusDeMilo het volgende:
Iedereen haat die Roma, en het is duidelijk waarom.
Roma zijn nogal grensoverschrijdend bezig, op allerlei gebied.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:04 schreef lezzer het volgende:
Woont de familie van die jongen nou in Bulgarije of in Nederland?
Ja, I know, maar daarom stel ik de vraag niet.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Roma zijn nogal grensoverschrijdend bezig, op allerlei gebied.
Roma hebben een wijdvertakt netwerk, als Opa Luca in Bulgarije wenst dat kleinzoon Boiko in Nederland terecht wordt gewezen dan nemen andere Roma die taak gewoon over, de eer van de familie is een zaak van alle Roma.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:46 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, I know, maar daarom stel ik de vraag niet.
Als die familie van de jongen op het lokale kampje woont lijkt me dat een stuk onpraktischer dan dat die jongen alleen naar NL geėmigreerd is en met kerst een weekje thuis de schijn moet ophouden.
TS heeft geen idee wat Roma voor volk is.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:28 schreef lezzer het volgende:
Maar goed, jij bent TS niet toch?
Dat is allemaal geen antwoord op m'n vraag
Nederland samen met een deel van zijn familie.quote:Op maandag 20 juni 2011 08:04 schreef lezzer het volgende:
Woont de familie van die jongen nou in Bulgarije of in Nederland?
In een tijdelijk kampement opgebouwd met caravans. Het punt is nu bereikt dat de jongen niet meer terug wil/kan terug keren naar familie. Heeft namelijk tegen zijn familie gezegd dat hijquote:Op maandag 20 juni 2011 08:46 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, I know, maar daarom stel ik de vraag niet.
Als die familie van de jongen op het lokale kampje woont lijkt me dat een stuk onpraktischer dan dat die jongen alleen naar NL geėmigreerd is en met kerst een weekje thuis de schijn moet ophouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |