abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98307088
Hallo.

Zit namelijk zo vriend van mij heeft nu iets met een roma jongen wat niet echt soepel gaat. De jongen is vaak bang en wil het geheim houden is ontzettend bang dat zijn familie hem iets aandoet. Alles gaat dan ook in het geheim. Word thuis vaak ook geslagen aangedrongen om aangifte te doen maar dat wil die dus absoluut niet. Hij geeft ook aan dat homo zijn volgens zijn cultuur helemaal fout is...

De vriend van mij snapt het en is heel meelevend maar hij houd van hem en wil niet hebben dat zijn vriendje thuis in elkaar gemept word en als je bij hem te ver gaat heb je best wel een probleem en de grens is bijna bereikt bij hem. Zit ook nog eens een leeftijd verschil tussen hun maar dat is een ander onderwerp speelt nu al een jaar dit hele gebeuren.

Mijn vraag is wat doet een roma familie als blijkt dat een van hun gezinsleden homo of lesbisch is en wat kunnen dan de gevolgen zijn?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:38:31 #2
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98307634
Ik begrijp hem niet helemaal. Roma..cultuur?
pi_98307959
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:38 schreef Suphomes het volgende:
Ik begrijp hem niet helemaal. Roma..cultuur?
ook wel zigeuners genoemd maar als je ze zo noemt kan dat als een belediging gezien worden.

Wikipedia linkje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_%28volk%29
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:54:59 #4
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_98308403
Roma zijn van nature bedriegers, en dat zal deze 'zieligerd' ook wel zijn. Die vriend van je komt binnenkort thuis in een opgeruimd huis.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:56:55 #5
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98308495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:45 schreef naatje1991 het volgende:

[..]

ook wel zigeuners genoemd maar als je ze zo noemt kan dat als een belediging gezien worden.

Wikipedia linkje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_%28volk%29
Noemt men dat tegenwoordig cultuur ja? Erg politiek correct, dat wel.
pi_98310594
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:54 schreef DrDarwin het volgende:
Roma zijn van nature bedriegers, en dat zal deze 'zieligerd' ook wel zijn. Die vriend van je komt binnenkort thuis in een opgeruimd huis.
Dan had de jongen in kwestie de zogenaamde zieligerd en dat zijn jou woorden. Daar al genoeg tijd voor gehad.
pi_98315138
Een collega van mij heeft laatst een boek gelezen over een homoseksuele Roma-jongen. Het was een bijzonder heftig, indringend en wreed boek.

Ik zal eens kijken of ik achter de titel kan komen
pi_98317991
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:12 schreef Xennia het volgende:
Ik denk dat het deze was:

http://www.depers.nl/buit(...)-op-mannen-valt.html
Dank je wel maar hoef dat boek niet te lezen hoor word er nou al verdrietig van. De jongen waar ik nu dan over praat zo gaat dat dus ook hij wil echt weg daar maar is zo bang en er over praten wil die niet... Ze houden heel veel van elkaar dat zie je echt.

Die jongen woont iets langer als een jaar in Nederland is geboren en getogen in Bulgarije gelukkig kennen ze beide de bulgaarse taal en dat scheelt veel en bij stom toeval elkaar tegen gekomen...
pi_98318319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:59 schreef naatje1991 het volgende:

[..]

Dank je wel maar hoef dat boek niet te lezen hoor word er nou al verdrietig van. De jongen waar ik nu dan over praat zo gaat dat dus ook hij wil echt weg daar maar is zo bang en er over praten wil die niet... Ze houden heel veel van elkaar dat zie je echt.

Die jongen woont iets langer als een jaar in Nederland is geboren en getogen in Bulgarije gelukkig kennen ze beide de bulgaarse taal en dat scheelt veel en bij stom toeval elkaar tegen gekomen...
Jij hoeft het ook niet te lezen, maar die vriend van je wel om de cultuur beter te begrijpen.
pi_98320410
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jij hoeft het ook niet te lezen, maar die vriend van je wel om de cultuur beter te begrijpen.
Zal het bestellen en aan hem geven ;)
pi_98353103
Klinkt mooi kut zelfde gezeik gehad met me meisje was ook roma en ze moes en zou doen zoals haar pa het zei hoop gekut meegehad.
pi_98367933
Iedereen haat die Roma, en het is duidelijk waarom.
pi_98396468
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:26 schreef VenusDeMilo het volgende:
Iedereen haat die Roma, en het is duidelijk waarom.
Vraag ik daar naar? Neen. Ga ergens anders je haat verspreiden het is nog niet eens relevant aan dit topic.
pi_98400801
Woont de familie van die jongen nou in Bulgarije of in Nederland?
  maandag 20 juni 2011 @ 08:39:35 #16
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_98401169
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:04 schreef lezzer het volgende:
Roma zijn nogal grensoverschrijdend bezig, op allerlei gebied.
pi_98401245
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:39 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Roma zijn nogal grensoverschrijdend bezig, op allerlei gebied.
Ja, I know, maar daarom stel ik de vraag niet.
Als die familie van de jongen op het lokale kampje woont lijkt me dat een stuk onpraktischer dan dat die jongen alleen naar NL geėmigreerd is en met kerst een weekje thuis de schijn moet ophouden.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:18:14 #18
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_98401709
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:46 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als die familie van de jongen op het lokale kampje woont lijkt me dat een stuk onpraktischer dan dat die jongen alleen naar NL geėmigreerd is en met kerst een weekje thuis de schijn moet ophouden.
Roma hebben een wijdvertakt netwerk, als Opa Luca in Bulgarije wenst dat kleinzoon Boiko in Nederland terecht wordt gewezen dan nemen andere Roma die taak gewoon over, de eer van de familie is een zaak van alle Roma.
Ze hebben wel eer en een geweten, maar het is de eer en het geweten van gespuis dat stil is blijven staan vlak voor de industriėle revolutie, ze maken wel gebruik (en misbruik) van moderne middelen, maar zullen nooit zelf iets innovatiefs voortbrengen.
pi_98401902
Maar goed, jij bent TS niet toch?
Dat is allemaal geen antwoord op m'n vraag ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 09:46:48 #20
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_98402203
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:28 schreef lezzer het volgende:
Maar goed, jij bent TS niet toch?
Dat is allemaal geen antwoord op m'n vraag ;)
TS heeft geen idee wat Roma voor volk is.
Bij deze.
pi_98443676
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:04 schreef lezzer het volgende:
Nederland samen met een deel van zijn familie.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 08:46 schreef lezzer het volgende:

[..]

In een tijdelijk kampement opgebouwd met caravans. Het punt is nu bereikt dat de jongen niet meer terug wil/kan terug keren naar familie. Heeft namelijk tegen zijn familie gezegd dat hij
niet het leven wil leiden zoals hen en is daarop vertrokken naar de vriend van mij na alweer de nodige klappen.

Daarop is de familie verhaal komen halen maar zijn na een kort maar heftig gebeuren vertrokken puur omdat wij ons niet laten intimideren door wie dan ook. We wachten af wat hun reactie daarop zal zijn maar wij zijn er nu op voor bereid. We wachten maar af.

En ik kan mij nu zeer zeker vinden in wat personen hier hebben gezegd wat een volk... Te triest voor woorden.
pi_98450871
Dit probleem lost zich vanzelf op. Die jongen wordt gewoon een keertje omgelegd...
Ja, dat is hard, maar dat is de Roma cultuur. Daar moet je respect voor hebben...
Voor normale mensen geldt helaas dat het beste advies in dezen is ver weg van dit soort mensen te blijven. Jij snapt hen niet, zij snappen jou niet, en geen van beiden zal dat ook ooit kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')