Al over nagedacht, het is ook bullshit dat zijn familie hem afkraakt, vandaar ook dat het zelfs in een topic belandquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:28 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Verder kraakt mijn familie mij nooit af, en ik hen ook niet, waarom zouden ze dat doen? Denk daar maar eens over na.
Beetje typische redenering maar ok.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Al over nagedacht, het is ook bullshit dat zijn familie hem afkraakt, vandaar ook dat het zelfs in een topic beland
Beetje kortzichtige reactie van je of niet? denk daar maar is over na
Raak van die faalangst af.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:41 schreef ocf81 het volgende:
Het betreft vooral mijn vader zijn opmerkingen over de duur mijn opleiding en hoe ik op sommige punten faal. Hij weet dan allemaal hoe het wel moet en als ik op een bepaald punt iets niet doe zoals hij dat wil dan krijg ik zo nu en dan een preek van hier tot gunder,
Ik ben volgens hem een totale nietsnut en hij ziet niet in hoe de psychische problemen die ik heb mijn functioneren beïnvloeden, ondanks dat ik al wat jaartjes bij een psycholoog loop en het ondertussen wel wat beter gaat. Hij behandelt mij als een klein kind zonder respect voor mijn mening of voor wat er allemaal aan de hand kan zijn. Ik wordt dan als een marionettenpopje rondgedirigeerd. Zonder naar de omstandigheden te vragen maakt hij me uit voor een slome sukkel die niks kan bij wijze van spreken.
Op zich ben ik ook niet blij met het feit dat ik al veel te lang over mijn opleiding doe en mijn leven op vele punten een rotzooi is, maar ik werk er zo hard aan als dat ik kan. Door mijn faalangst is dat soms heel lastig.
Van andere familieleden kan ik het een stuk beter hebben, maar ook daarvan kan ik soms helemaal van slag raken. op de een of andere manier kan ik het van vrienden beter hebben als ze stevige kritiek uiten. Het raakt mij veel minder in mijn eigenwaarde dan bij kritiek van mijn familie.
Oke, dan gewoon neerkijken op de onwetendheid van je vader.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:41 schreef ocf81 het volgende:
Het betreft vooral mijn vader zijn opmerkingen over de duur mijn opleiding en hoe ik op sommige punten faal. Hij weet dan allemaal hoe het wel moet en als ik op een bepaald punt iets niet doe zoals hij dat wil dan krijg ik zo nu en dan een preek van hier tot gunder,
Ik ben volgens hem een totale nietsnut en hij ziet niet in hoe de psychische problemen die ik heb mijn functioneren beïnvloeden, ondanks dat ik al wat jaartjes bij een psycholoog loop en het ondertussen wel wat beter gaat. Hij behandelt mij als een klein kind zonder respect voor mijn mening of voor wat er allemaal aan de hand kan zijn. Ik wordt dan als een marionettenpopje rondgedirigeerd. Zonder naar de omstandigheden te vragen maakt hij me uit voor een slome sukkel die niks kan bij wijze van spreken.
Op zich ben ik ook niet blij met het feit dat ik al veel te lang over mijn opleiding doe en mijn leven op vele punten een rotzooi is, maar ik werk er zo hard aan als dat ik kan. Door mijn faalangst is dat soms heel lastig.
Van andere familieleden kan ik het een stuk beter hebben, maar ook daarvan kan ik soms helemaal van slag raken. op de een of andere manier kan ik het van vrienden beter hebben als ze stevige kritiek uiten. Het raakt mij veel minder in mijn eigenwaarde dan bij kritiek van mijn familie.
Neerkijken op je eigen pa, lijkt me een beetje raar en niet echt mogelijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oke, dan gewoon neerkijken op de onwetendheid van je vader.
Hij weet duidelijk niet waarover hij praat, dus dan kan je aan die nonsense ook geen aanstoot nemen.
Dat is helemaal niet gek, je wilt toch dat je vader trots op je is? Dat is je voorbeeld. je vrienden zijn er in je leven bij gekomen. Ik zou hem er op aanspreken als je er mee zit en niet zelf een manier zoeken om er mee om te gaan. Als mensen onaardig doen heb je alle reden daar vraagtekens bij te zetten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:49 schreef ocf81 het volgende:
Maar het gekke is dus dat ik van vrienden het wel kan hebben dat ze bijna hetzelfde zeggen, hoewel mijn vrienden niet zo lang doordrijven over deze punten. Maar ze zeggen inhoudelijk wel hetzelfde.
Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen, mij gaat het al jaren uitstekend af. Ik had medelijden met hem, maar dan kun je nog uitstekend neerkijken op hem.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:27 schreef Micson het volgende:
[..]
Neerkijken op je eigen pa, lijkt me een beetje raar en niet echt mogelijk
Het hoeft niet wat betreft alles, enkel zijn mening over TS die nergens op slaat. Trouwens zijn sommige vaders gewoon klootzakken, daar kan je wel op neerkijken ipv jezelf rot te gaan voelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:27 schreef Micson het volgende:
[..]
Neerkijken op je eigen pa, lijkt me een beetje raar en niet echt mogelijk
Goed advies.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:01 schreef EviL_AleX het volgende:
Je staat iemand die je onproductief neerhaalt toe macht over je te hebben. Negeer hem of pretendeer schaamteloos te zijn over wat gezien worden als faalpunten. Ik studeer zelf ook enorm lang en krijg daar genoeg kritiek over, ook van mijn familie. Maar ik ga er humoristisch mee om, en/of haal onplezierige beelden aan waarmee voor hen de lol er ook snel af is. Of ik haal mezelf gewoon neer, neemt hun de wind uit de zeilen. Het helpt ook dat ik een goed oog heb voor de zwakke puntjes in andermans ego, dus dat kan ik je ook aanraden.
Het meest productieve zou zijn als je hen gewoon lekker laat kletsen en gewoon je in blijft zetten. Dan wijst de tijd wel uit dat je altijd al een goed persoon bent geweest. Kan best zijn dat je vader dan kritiek blijft hebben, maar dan is het gewoon een laag ventje dat zijn eigen zelfbeeld moet oppoetsen met jou in de modder trappen.(en heeft zijn kritiek dus geen enkele waarheid)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |