Komtie nou mee...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
De vraag over de lijst kan buiten beschouwing gelaten worden, ik ben er inmiddels achter dat zoiets een uitzetlijst heet
Nja ik heb de laatste jaren 45.000 gespaard.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:55 schreef Hiddendoe het volgende:
Bed
Tafels en stoelen
Bank
Lampen
Koelkast
Bureau met stoel
Kasten
Pannen
Bestek en servies
Glazen
Textiel (handdoeken, theedoeken, beddengoed enz.)
Stofzuiger.
Fornuis
Tot zover het lijstje, misschien dat anderen het nog kunnen aanvullen.
Tip: koop een bed nieuw, dus geen tweedehands, je kunt goed terecht bij Leen Bakker oid.
De rest van de meubels kun je rustig tweedehands aanschaffen.
Bij de Hema of Blokker hebben ze goedkope glazen, pannen, bestek e.d.
45.000 ? HOAX anders wil ik wel even langskomen om te kijken of het waar is.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:56 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja ik heb de laatste jaren 45.000 gespaard.
Dus ik wil wel direct goed en nieuwe spul kopen eigenlijk
En ik wil sowieso een boxspring kopen, het bed wat ik nu heb (1.40) is te klein en ligt niet lekker
Nja 44.800 op het momentquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef drvc het volgende:
[..]
45.000 ? HOAX anders wil ik wel even langskomen om te kijken of het waar is.
Als je advies wilt hebben over klussen, vraag maar raak. Wat moet je allemaal doen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja 44.800 op het momentmaar het is echt waar.
En ik ga niet alles uitgeven aan meubels, ik denk tussen de 10.000 en 15.000 of zo.
Koelkast / vriezer krijg ik van mijn oma hoorde ik.
Uiteraard zal ik een projecttopic maken in dit subforum
Nja het is een maisonnette woning op de 1e en 2e etage.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef drvc het volgende:
[..]
Als je advies wilt hebben over klussen, vraag maar raak. Wat moet je allemaal doen?
ja ik heb wel een aardige smaak al zeg ik het zelfquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:14 schreef Seven. het volgende:
Kerel, heb je wel een beetje smaak dan? Anders lijkt het me zo zonde van je geld, als je met zulke middelen in een kaal hok komt te zitten.. Trekt je vriendin er bij in?
Begin eerst te kijken of er iets kapot is gegaan door de lekkage, zodat je het kan melden bij de woningbouw vereniging.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja het is een maisonnette woning op de 1e en 2e etage.
Op het balkon op de 2e etage loopt het water niet goed weg, daardoor is er lekkage ontstaan in de keuken op de 1e.
Het opnieuw verven van de keuken en zorgen dat het water wegloopt moet de woningbouw vereniging doen.
Voor de rest moet er nog een deur en een paal bij de trap vervangen worden, dit wordt ook gedaan door de woningbouw.
Voor de rest wil ik zelf een nieuwe vloer leggen, opnieuw schilderen van de trap en muren (eventueel + glasvezel behang).
En voor de rest het ophangen van lampen, douche gordijn etc.
Het is allemaal niet zo spannend, maar ik heb zoiets nog nooit beetgepakt waardoor ik niet echt weet waar te beginnen.
Het lijkt mij in ieder geval wel zo dat je de vloer pas als laatst doet zodat deze niet onder de verf komt te zetten en de meubels pas plaatst als de vloer er in zit
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:19 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Wat volgorde van klussen betreft, kun je globaal de volgende volgorde aanhouden
• Strippen, alle oude zooi eruit (behang, oude vloerbedekking, etc)
• Voorbereiden (wandcontactdozen & gordijn rails van de muur schroeven, gaten plamuren, houtwerk schoonmaken & schuren, etc)
• Verfen (werk van boven naar beneden: eerst plafond dan muur, plintjes & kozijnen)
• Stoferen (evt behangen als je niet je wanden schilderd, vloer leggen)
In welke volgorde je de klussen precies moet doen hangt af van wat je precies wil met je afwerking. Verder zijn sommige klussen niet "afhankelijk" van elkaar en kunnen dus te gelijk of zijn in volgorde uitwisselbaar, waarbij je het kan plannen op basis van hoeveel hulp je op een bepaald moment hebt, welke materialen je toevallig al hebt, en het tijdstip op de dag.
edit: Oh trouwens, moet je de woning weer in vergelijkbare staat opleveren zoals je 'm nu aanneemt? In dat geval is glasweefsel behang echt een ramp om (zonder verdere beschadigingen) weer van de muren af te krijgen!
IKEA danquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:29 schreef HugoBaas het volgende:
Ik heb toen een 3 kamer appartement voor 12.000 helemaal gevuld met nieuwe spullen.
Makkelijk te doen dus.
En zoals hierboven ergens wordt gezegd over Leen Bakker.
Doe het niet. Echt pauper bende dat zo stuk is.
IKEA is wel ok.quote:
Ik heb een paar kasten en een dressoir van Leen Bakker, ik vind het prima spul hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:29 schreef HugoBaas het volgende:
Ik heb toen een 3 kamer appartement voor 12.000 helemaal gevuld met nieuwe spullen.
Makkelijk te doen dus.
En zoals hierboven ergens wordt gezegd over Leen Bakker.
Doe het niet. Echt pauper bende dat zo stuk is.
Toen wist ik nog niet dat bob de bouwer zo goed in de slappe was zat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:29 schreef HugoBaas het volgende:
Makkelijk te doen dus.
En zoals hierboven ergens wordt gezegd over Leen Bakker.Doe het niet. Echt pauper bende dat zo stuk is.
OK, goed zo. Dus modern en strak. Begin met een kleur te kiezen die jou aanstaat (en dan kiezen: lichte muren met accessoires in die kleur of de muren zelf in die kleur), zoek daar een mooie strakke vloer bij en begin daarna over je meubels na te denken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
ja ik heb wel een aardige smaak al zeg ik het zelf
Ik wil het erg modern en strak hebben.
Mijn vriendin zal niet bij me intrekken maar wel helpen met inrichten en stylen.
Ik moet sowieso vaak stoffen i.v.m. mijn huismijt allergiequote:Op maandag 20 juni 2011 16:57 schreef La_Vita het volgende:
Koop geen (donkere) zwartbruine meubels, je ziet elk stofje liggen![]()
En als je denkt dat valt wel mee.. nee dat valt niet mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |