Mijn ex moest altijd van en naar Den Helder. Van deur tot deur met het OV was hij ruim 5 uur onderwegquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:39 schreef rival het volgende:
[..]
dat en van deur tot deur.
echt wel 2 grote voordelen.
Ik hoef maar 10 minuten met de bus, dus dat is goed te doen, elke dag trein zou ik niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:42 schreef Kluts het volgende:
Ik erger me altijd dood in het OV. blij dat ik niet meer elke dag met de trein naar werk hoef, dat heb ik 7 jaar gedaan en nooit weer.
Neem een voordeelurenabonnement (scrabblewoordquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:39 schreef Remnant het volgende:
[..]
Eens. Trein is echt duur zonder korting.
Die OV-chipkaart.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:44 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Neem een voordeelurenabonnement (scrabblewoord), dan reis je met de trein sowieso altijd goedkoper dan met de auto... Hele jaar door 40% korting na 9 uur, dat heb je er na een paar ritjes al uit want de kaart kost maar een paar tientjes. En je krijgt hem op een chipkaart, = ook handig in bus/trein/metro/tram, overal doorlopen, nooit meer kaartjes kopen
Ben er ook erg blij, kreeg de eerste gratisquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:44 schreef MeraViglioSa het volgende:
Neem een voordeelurenabonnement (scrabblewoord), dan reis je met de trein sowieso altijd goedkoper dan met de auto... Hele jaar door 40% korting na 9 uur, dat heb je er na een paar ritjes al uit want de kaart kost maar een paar tientjes. En je krijgt hem op een chipkaart, = ook handig in bus/trein/metro/tram, overal doorlopen, nooit meer kaartjes kopen
Of mijn baas nou teveel dokt voor een abo of een OVchipkaart, lekker belangrijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die OV-chipkaart.Daaraan beginnen probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, afzetterij.
Ik betaal het zelf en dan maakt het uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of mijn baas nou teveel dokt voor een abo of een OVchipkaart, lekker belangrijk.
Dat vond ik ook, maar nu ik hem heb is het toch wel verrekte makkelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die OV-chipkaart.Daaraan beginnen probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, afzetterij.
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:40 schreef rival het volgende:
dat reken je toch juist als pure tijd voor jezelf om ff lekker te genieten
Hier in Utrecht betaal je 20% meer als je een chip hebt ipv strippenkaart. Dus ik doe niet mee aan die onzin.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar nu ik hem heb is het toch wel verrekte makkelijk.
niet alle routes, ik was goedkoper uit met de chipkaartquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hier in Utrecht betaal je 20% meer als je een chip hebt ipv strippenkaart. Dus ik doe niet mee aan die onzin.
Nu heb je geklooi met poortjes die het niet doen, kaarten die niet uitgecheckt zijn en teveel geld wat eraf geschreven wordt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:47 schreef Godtje het volgende:
OVchip is echt een ideaal ding. Nooit meer dat geklooi met kaartjes,
Sowieso klopt het al niet dat daar prijsverschil in zit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
niet alle routes, ik was goedkoper uit met de chipkaart
met de auto is dat dus de teveel drinken variantquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:41 schreef Spijker83 het volgende:
En als je de trein mist, kun je misschien ergens blijven slapen(indien vriendinnen/vrienden in de buurt).
Geen last vanquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nu heb je geklooi met poortjes die het niet doen, kaarten die niet uitgecheckt zijn en teveel geld wat eraf geschreven wordt.
Hoezo niet? Lijkt me toch logisch dat als je overgaat van een zonestelsel naar afstandstelsel dat je dan verschillen in prijs krijgt?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:50 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso klopt het al niet dat daar prijsverschil in zit.
Ik heb dat ding één jaar en heb twee keer gehad dat het apparaat in de bus kapotging. Maar ik heb al meerdere keren gehad dat dat ding in de bus al gelijk kapot was en dat ik gratis mocht reizenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nu heb je geklooi met poortjes die het niet doen, kaarten die niet uitgecheckt zijn en teveel geld wat eraf geschreven wordt.
Dat zie ik hier aan de lopende band in de bus.quote:
Hoe kan het dan dat van de 4 bussen die ik elke dag in stap, er altijd minstens 1 is waar iets mis is met die poortjes?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb dat ding één jaar en heb twee keer gehad dat het apparaat in de bus kapotging. Maar ik heb al meerdere keren gehad dat dat ding in de bus al gelijk kapot was en dat ik gratis mocht reizenEn één keer dat hij niet meer automatisch wilde opladen maar toen moest ik blijkbaar nog even een kortingsding activeren
Verder vind ik hem rete-simpel.
Heb je het zelf weleens geprobeerd? Ik was er eerst ook heel erg tegen maar ik vind het ondertussen superhandig dat je gewoon op de bonnefooi in de trein kunt stappen zonder van tevoren een bepaald kaartje te kopen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:51 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zie ik hier aan de lopende band in de bus.
Hhmm ik drink liever niet als ik moet rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:50 schreef rival het volgende:
[..]
met de auto is dat dus de teveel drinken variant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |