bronquote:Metropolis reist wekelijks een rondje rond de aarde. Vanaf donderdag is het programma terug op de buis. Meer dan vijftig lokale correspondenten gaan op zoek naar opvallende verhalen uit het dagelijks leven van mensen in hun land.
Rivier als toilet
De eerste aflevering gaat over persoonlijke hygiëne. Met een kijkje in de toiletten van de wereldburgers en een onderzoek naar de manier waarop mensen zichzelf schoon houden. Er is namelijk veel meer dan zeep. Oma Rizwan in New Delhi poets haar tanden met houtskool. Gekruide oliën blijken prima geschikt voor een stevige poetsbeurt van de oren. Het water van de Ciliwung-rivier is voor de bewoners van Jakarta een bad, zolang je de drollen maar ontwijkt. Deze rivier wordt ook gebruikt als toilet.
Meer dan zeep
Wie denkt dat in Nederland iedereen doucht met water en zeep, komt na het zien van Metropolis bedrogen uit. Ook hier hebben mensen zo hun eigen manieren om zichzelf schoon te houden.
quote:Het water van de Ciliwung-rivier is voor de bewoners van Jakarta een bad, zolang je de drollen maar ontwijkt.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:22 schreef AntiSocial het volgende:
Ik poep meestal in mijn broek, haal de keutels eruit en gooi ze dan in de wc.
Ik vertrouw erop dat kwaadwillenden vanzelf wel afdrijvenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:32 schreef onlogisch het volgende:
Altijd op slot, als ik bezig ben is het doorgaans een goed plan om de boel hermetisch af te sluiten.
En gadverdamme.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:14 schreef scrub_nurse het volgende:
ik woon alleen dus ik heb altijd de deur open, de katten komen standaar even hallo zeggen als ik op het toilet zit
Waarom zou je de deur openlaten als je alleen thuis bent?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:43 schreef Alonzo het volgende:
Waarom zou je de deur dicht doen als je toch alleen thuis bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |