1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2000 Oscar Camenzind (SUI) Lampre-Daikin 2001 Lance Armstrong (USA) US Postal 2002 Alex Zülle (SUI) Team Coast 2003 Alexandre Vinokourov (KAZ) Team Telekom 2004 Jan Ullrich (GER) T-Mobile Team 2005 Aitor González (ESP) Euskaltel-Euskadi 2006 Jan Ullrich (GER) T-Mobile Team 2007 Vladimir Karpets (RUS) Caisse d'Epargne 2008 Roman Kreuziger (CZE) Liquigas 2009 Fabian Cancellara (SUI) Team Saxo Bank 2010 Fränk (LUX) Team Saxo Bank |
Hij staat er nog beter voor, maar ik sluit ook niet uit dat Kruijswijk. Morgen kunnen er nog wat tijdverschillen ontstaan, er is nog één aankomst bergop.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat Cunego en Leipo sowieso nummer 1 en 2 gaan worden, dan blijft er voor of Mollema of Kruijswijk nog een plekje over op het podium. Dan is Mollema denk ik een iets betere tijdrijder, en hij staat er ook nog beter voor (toch? Heb het nieuwe klassement nog niet gezien).
Overigens ook een dik compliment naar Frank. Moest voor de klim al op kop rijden, rijdt daarna de hele beklimming in eigen tempo, en is op het einde nog sterker dan bv. Schleck.
Serfaus is niet zo'n hele moeilijke klim.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat er nog beter voor, maar ik sluit ook niet uit dat Kruijswijk. Morgen kunnen er nog wat tijdverschillen ontstaan, er is nog één aankomst bergop.
[ afbeelding ]
Ze hebben Van Garderen met het oog op de tijdrit wel op een beslissende achterstand geplaatst, dus dat is goed. Fuglsang is nog wel gevaarlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:03 schreef ItaloDancer het volgende:
AK
1. Cunego
2. Mollema 1:23
3. Kruijswijk 1:36
4. Schleck F. 1:41
5. Leipheimer 1:59
6. Ten Dam 2:24
7. Fuglsang 2:45
8. Frank 3:00
9. Caruso 3:11
10. Van Garderen 3:22
Dat zoiets gaat gebeuren volgend jaar, lijkt me vrij zeker.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:22 schreef TLC het volgende:
Zou wat zijn als Rabo volgend jaar in de TdF Gesink, Mollema en Kruijswijk in een ploeg opstelt![]()
Kun je nagaan. Paar jaar terug zaten we nog met kopmannen als Menchov, Rasmussen en Leipheimer. Stukken beter zo'n ploeg met Nederlandse kopmannenquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat zoiets gaat gebeuren volgend jaar, lijkt me vrij zeker.
Hij hoeft hem ook niet te winnen. Gewoon ervaring op doen voor het echte werk en misschien een etappe uitkiezen om daar wat te proberen. Kan ie over pakweg 3 jaar ook mee naar de Tour.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:37 schreef marcodej het volgende:
Op je 21e een Giro? Mwah, nog net iets te vroeg denk ik.
Goed bezig met de jeugd, gaat nu eindelijk z'n vruchten afwerpen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:41 schreef Drebbelman het volgende:
Waar komen ze ineens allemaal vandaan vraag je je af.
Daarnaast hebben we ook nog Robbie Ruijgh.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:42 schreef cryforhelp het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een link waar ik de slotklim van de etappe van vandaag naar Malbun kan bekijken? Ik ben daar heel vaak geweest, lijkt me wel gaaf om te zien hoe ze daar nou binnenfietsen.
Dat weet ik nog zo niet. Ligt er ook aan wie er definitief meegaan. Concurrentie bestaat uit RadioShack en LEOPARD.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:54 schreef Szura het volgende:
Rabobank zou best eens hoge ogen kunnen gooien in het ploegenklassement van de Tour.
Dat was altijd al de bedoeling, maar het kost tijd om op te bouwen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Goed bezig met de jeugd, gaat nu eindelijk z'n vruchten afwerpen.
Rabo gaat er nu ook vol voor ipv allerlei buitenlandse subtoppers in huis te halen waar de ploeg aan opgehangen wordt.
Benieuwd of die ooit nog op de fiets gaat stappen. Ben geen dokter, maar dat klinkt toch wel erg slechtquote:The Colombian rider from Movistar Team, Juan Mauricio Soler, has suffered a serious crash in the opening phase of the sixth stage in the Tour de Suisse, which has forced him to give up. Airlifted to the hospital in St. Gallen, the first medical checks confirmed a severe cranioencephalic trauma with cerebral edema, added to multiple fractures and hematomas. The rider will stay in the intensive care unit, where the medical services from the Swiss hospital are still making the necessary medical tests to check the evolution of his injuries.
Dank, met wat googelen vond ik ook nog eentje met baskisch commentaar van de laatste kilometer. http://www.cyclingfans.com/node/2232quote:
Mooi zegquote:
Kelderman is ook gewoon het grootste talent van allemaal. Nog een veel groter talent dan Mollema en Kruijswijk en misschien ook wel dan Gesink. De vraag is alleen of zijn vorderingen blijven doorzetten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:32 schreef Pedroso het volgende:
En de volgende komt er ook aan. Wilco Kelderman kunnen ze mooi volgend jaar de Giro laten rijden. Is nu nog net 20 jaar. Schijnt een groot talent te zijn.
Natuurlijk is het altijd afwachten hoe zo'n ronde zich ontwikkelt maar met een ploeg waarvan bijna alle renners naar topvorm groeien en met klimmers als Gesink, Garate, Mollema, Ten Dam en zo'n korte ploegentijdrit moet er toch wat mogelijk zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:58 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo niet. Ligt er ook aan wie er definitief meegaan. Concurrentie bestaat uit RadioShack en LEOPARD.
Hmmm, met ontsnappingen zou het misschien kunnen, maar ik denk toch dat ze daarvoor een derde klassementsman missen. Of Sanchez moet ineens zijn oude niveau halen maar daar ziet het niet direct naar uit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:54 schreef Szura het volgende:
Rabobank zou best eens hoge ogen kunnen gooien in het ploegenklassement van de Tour.
Maar dat is bij de overige teams ook.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hmmm, met ontsnappingen zou het misschien kunnen, maar ik denk toch dat ze daarvoor een derde klassementsman missen. Of Sanchez moet ineens zijn oude niveau halen maar daar ziet het niet direct naar uit.
Wanneer een Ten Dam / Sanchez / Barredo / Garate eenmaal moet lossen, zullen ze wel niet maximaal meer naar bovenrijden en dat tikt aan dan...
Rabo heeft: Gesink, Mollema en Ten Dam / Sanchez / Garatequote:Op donderdag 16 juni 2011 19:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Natuurlijk is het altijd afwachten hoe zo'n ronde zich ontwikkelt maar met een ploeg waarvan bijna alle renners naar topvorm groeien en met klimmers als Gesink, Garate, Mollema, Ten Dam en zo'n korte ploegentijdrit moet er toch wat mogelijk zijn.
Ach je weet het nooit. Voor hetzelfde geld heeft Leopard de trui heel lang vast en moeten dergelijke knechten telkens energie "verspillen" op kop van het peloton. Van Klöden en Brajkovic ben ik ook niet onder de indruk tot nu toe dus dat valt ook af te wachten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:09 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Rabo heeft: Gesink, Mollema en Ten Dam / Sanchez / Garate
LEOPARD: A. Schleck, F. Schleck en Fuglsang / Gerdemann / Monfort
RadioShack: Leipheimer, Kloden en Brajkovic.
Ik denk dat Rabo een logische tweede plaats zal behalen.
Dat wordt een rondvaart door de grachten als ze tweede in het ploegenklassement worden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:54 schreef Szura het volgende:
vergeet niet dat het ploegenklassement gaat over de opgetelde tijd van de drie eerste renners in de etappes, dus niet in het eindklassementquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Ach je weet het nooit. Voor hetzelfde geld heeft Leopard de trui heel lang vast en moeten dergelijke knechten telkens energie "verspillen" op kop van het peloton. Van Klöden en Brajkovic ben ik ook niet onder de indruk tot nu toe dus dat valt ook af te wachten.
We zullen zien
Klinkt veelbelovend. Het gaat natuurlijk ook om de progressie marge, iets wat ik bij met name Kruiswijk zie.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kelderman is ook gewoon het grootste talent van allemaal. Nog een veel groter talent dan Mollema en Kruijswijk en misschien ook wel dan Gesink. De vraag is alleen of zijn vorderingen blijven doorzetten.
Kelderman is een prima tijdrijder, is veel explosiever dan Gesink en kan zodoende ook nog wel eens een sprint winnen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klinkt veelbelovend. Het gaat natuurlijk ook om de progressie marge, iets wat ik bij met name Kruiswijk zie.
Kelderman is ook een uitstekend tijdrijder toch ? Dat is wel een grote pré natuurlijk voor het Rondewerk (naast uiteraard het klimtalent).
Natuurlijk vergeet ik dat niet. Daarom zeg ik ook, het is afwachten hoe een ronde zich ontwikkeltquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:12 schreef franklop het volgende:
[..]
vergeet niet dat het ploegenklassement gaat over de opgetelde tijd van de drie eerste renners in de etappes, dus niet in het eindklassement
als er twee van The Shack in een ontsnapping zit dat met een 20 minuten voorsprong finisht, dan ben je al 40 minuten kwijt
Mm, als hij er ook nog bijkomt dan verwacht ik dat er 2 van de Super Four (Gesink, Mollema,Kruiswijk en Kelderman) bij Rabo zullen vertrekken over 2 a 3 jaar en bij een andere ploeg voor hun eigen kansen gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kelderman is een prima tijdrijder, is veel explosiever dan Gesink en kan zodoende ook nog wel eens een sprint winnen.
Groter dan Gesink geloof ik niet. Dat is het grootste Nederlandse talent sinds Breukink, daar twijfel ik geen moment aan. Probleem voor Gesink is dat bij hem alles nu al normaal is, als hij straks podium zou rijden in de Tour zou dat niet eens heel verbazingwekkend zijn. Gesink reed op zijn 19e ook Rebellin en Kirchen al bergop uit de wielen .quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kelderman is ook gewoon het grootste talent van allemaal. Nog een veel groter talent dan Mollema en Kruijswijk en misschien ook wel dan Gesink. De vraag is alleen of zijn vorderingen blijven doorzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |