abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98252464
goedemiddag,

Een vriend van me die is al bijna 1,5 jaar stapel verliefd op een meisje. Maar dat meisje is de ene keer wel verliefd op hem en de andere keer weer niet.

wij zaten gisteren met ze alle lekker wat te drinken en praten. En hij had het erover dat het echt wat kon worden dat meisje vond hem echt heel leuk zei hij. Hij was zo blij en trots want dit zou zijn eerste meisje zijn met wie hij iets zou krijgen.

maar later in de avond toen wij allemaal thuis waren zei hij opeens op msn: Ik heb net een email gehad van ongeveer 4 A4tjes en wat daar in stond komt erop neer dat ze niets met mij wilt.

dus hij was helemaal kapot voelde zich kut enzo. en ik met hem praten en zeggen dat hij gewoon lol moest maken(dat had hij ook tegen mij gezegd toen mijn relatie van 3,5 jaar uit ging)
en na een tijdje begon hij te zielig te doen van het word mij niet gegunt en als zij nu binnen 2 jaar met een andere jonge krijgt word ik boos enzo. waarop ik reageerde: Stel je niet zo aan je hebt niets met haar gehad. oke het is ff kut dat snap ik maar wij(ik en mijn andere vrienden) gaan er voor zorgen dat jij gewoon weer plezier gaat maken en haar vergeten. en toen ging hij nog zieliger doen en zei ik: ey ik heb misschien ook zielig gedaan toen het bij mij uit was maar niet zo zielig als jij en ik vind dat wat ik heb meegemaakt erger dan jij hebt dus kom op man.

en toen werd hij boos.

dus mijn vraag is heb ik het goed aangepakt of had ik het anders kunnen doen?
pi_98252547
-weg + note-

[ Bericht 72% gewijzigd door Daniel1976 op 16-06-2011 16:33:50 ]
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:01:44 #3
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98252555
Heb je prima aangepakt. Wat een droeftoeter.
pi_98252814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:01 schreef Suphomes het volgende:
Heb je prima aangepakt. Wat een droeftoeter.

[ Bericht 42% gewijzigd door Daniel1976 op 16-06-2011 16:34:30 ]
pi_98252852
Hij plaatst zichzelf in de slachtoffer rol .
Valt eerst dus niet mee te praten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_98252860
Relativeren heet dat en dat heb je aan hem voorgelegd, hopelijk beseft hij dit ook.
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:11:32 #7
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_98253045
Tuurlijk vind hij het op dat moment niet leuk klinken maar je hebt het absoluut goed aangepakt :)
Domo Arigato!
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:12:05 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98253081
Elke belevingswereld is anders, dus 'bij mij was erger dan bij jou' is misschien wat cru.. Maar hij moet niet zo zeuren. accepteren/relativeren en doorgaan :)
pi_98253157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:12 schreef Cue_ het volgende:
Elke belevingswereld is anders, dus 'bij mij was erger dan bij jou' is misschien wat cru.. Maar hij moet niet zo zeuren. accepteren/relativeren en doorgaan :)
okee daar heb je gelijk in misschien had ik het anders kunnen zeggen
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:19:02 #10
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_98253454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:12 schreef Cue_ het volgende:
Dat dus. Maar uiteindelijk zal hij het wel moeten accepteren dat het leven door gaat en dat hij nu niet 2 jaar achter haar aan kan blijven lopen...

oww en :W Cue_ alles goed?
Domo Arigato!
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:36:50 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98254303
Zo en vanaf nu doen we weer normaal tegen TS.
pi_98254489
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:11 schreef Black_Ninja het volgende:
Tuurlijk vind hij het op dat moment niet leuk klinken maar je hebt het absoluut goed aangepakt :)
Dat dus.
pi_98254858
Ik vind niet dat je het goed hebt aangepakt, nee. :P
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:50:18 #14
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98257668
prima aangepakt, hij reageert alsof een relatie van 20 jaar voorbij is terwijl het eigenlijk altijd een eenzijdig iets is geweest. Het probleem is dat het op het moment pijn doet en hij dat nog niet inziet, geef het een tijdje en hij realiseert zich wel hoe dom het is geweest. Zeker nu hij duidelijk weet dat het niets word kan hij pas verder :) Zo is het leven nou eenmaal. Ik gok dat hij vrij snel bij draait!
En hem niets gunnen heeft er niets mee te maken, zij vind hem niet leuk genoeg thats it.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:26:55 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98261813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 16:19 schreef Black_Ninja het volgende:
Dat dus. Maar uiteindelijk zal hij het wel moeten accepteren dat het leven door gaat en dat hij nu niet 2 jaar achter haar aan kan blijven lopen...

oww en :W Cue_ alles goed?
de tekst van hem van "als zij nu binnen 2 jaar een ander heeft" komop.. hoe triest ben je dan. Ze heeft misschien volgende week een ander. Die twee passen dus niet bij elkaar en zij heeft er blijkbaar (Aangezien de langge brief) goed over nagedacht. Of tenminste, ze heeft er de moeite ingestoken om zoveel te schrijven.

Goed hoor :)
Bij jou ook he ;)
pi_98262496
Prima aangepakt ;)

Cue :Y) Hoi! :9
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:45:19 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98262713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:41 schreef kadeautje het volgende:
Cue :Y) Hoi! :9
hi :@
pi_98263019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:59 schreef jantje1992 het volgende:
goedemiddag,

Een vriend van me die is al bijna 1,5 jaar stapel verliefd op een meisje. Maar dat meisje is de ene keer wel verliefd op hem en de andere keer weer niet.

wij zaten gisteren met ze alle lekker wat te drinken en praten. En hij had het erover dat het echt wat kon worden dat meisje vond hem echt heel leuk zei hij. Hij was zo blij en trots want dit zou zijn eerste meisje zijn met wie hij iets zou krijgen.

maar later in de avond toen wij allemaal thuis waren zei hij opeens op msn: Ik heb net een email gehad van ongeveer 4 A4tjes en wat daar in stond komt erop neer dat ze niets met mij wilt.

dus hij was helemaal kapot voelde zich kut enzo. en ik met hem praten en zeggen dat hij gewoon lol moest maken(dat had hij ook tegen mij gezegd toen mijn relatie van 3,5 jaar uit ging)
en na een tijdje begon hij te zielig te doen van het word mij niet gegunt en als zij nu binnen 2 jaar met een andere jonge krijgt word ik boos enzo. waarop ik reageerde: Stel je niet zo aan je hebt niets met haar gehad. oke het is ff kut dat snap ik maar wij(ik en mijn andere vrienden) gaan er voor zorgen dat jij gewoon weer plezier gaat maken en haar vergeten.
Tot hier aan prima! Je toont nog behoorlijk veel geduld en medeleven :)

quote:
en toen ging hij nog zieliger doen en zei ik: ey ik heb misschien ook zielig gedaan toen het bij mij uit was maar niet zo zielig als jij en ik vind dat wat ik heb meegemaakt erger dan jij hebt dus kom op man.

en toen werd hij boos.
Tja, dit is wellicht niet wat handig; sowieso helpen vergelijkingen als " ik heb het veel erger gehad dan jij" nooit; niet alleen omdat je iemand daar echt niet beter door laat voelen, maar ook omdat geen enkele situatie dezelfde is. Hij heeft er zo te horen behoorlijke hoop in gehad, snap ik ook wel aangezien het zijn eerste relatie zou zijn, dus dan is hij gewoon heel even down. Althans, ik hoop heel even ;) Je had toch niet verwacht dat hij diezelfde dag weer vrolijk zou zijn?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_98263210
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

hi :@
Al besmet het EHEC of ben je niet zo gevoelig?
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:59:07 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98263366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:55 schreef kadeautje het volgende:
Al besmet het EHEC of ben je niet zo gevoelig?
Niks van gemerkt :7
pi_98263563
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niks van gemerkt :7
Ah goedzo, je kan dus nog opgepeuzeld worden :9~
Sexier dan dit kan ik er niet van maken, mn tentames vreten mn inspiratie op ;(
pi_98265119
nja, je hebt gewoon wel gelijk. dat iig! maar wellicht had het wat, uhm, aardiger en begripvoller gekund. eventueel op de mannenmanier: neem hem mee naar een kroeg met zn maten, richt je allemaal die avond helemaal op hem en vertel hem dingen als: "zat vissen in de vijver" of "ze is je niet waard" enzo.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98265217
Toen ik de topictitel las dacht ik van: Nee.

Toen ik het bericht las; Mja eigenlijk wel hij moet niet zo janken, als ie al begint van "als ze binnen 2 jaar blablabla" terwijl ie er niets mee heeft gehad vink het terecht dat je hem ff erop wees dat dat dom gelul is
pi_98276171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Tot hier aan prima! Je toont nog behoorlijk veel geduld en medeleven :)

[..]

Tja, dit is wellicht niet wat handig; sowieso helpen vergelijkingen als " ik heb het veel erger gehad dan jij" nooit; niet alleen omdat je iemand daar echt niet beter door laat voelen, maar ook omdat geen enkele situatie dezelfde is. Hij heeft er zo te horen behoorlijke hoop in gehad, snap ik ook wel aangezien het zijn eerste relatie zou zijn, dus dan is hij gewoon heel even down. Althans, ik hoop heel even ;) Je had toch niet verwacht dat hij diezelfde dag weer vrolijk zou zijn?
Natuurlijk had ik dat niet gedacht maar het ging mij er op dat moment erom dat hij was de gene waar als ik het er ff over wou hebben over mijn ex dat hij zei nee nu niet (2dagen na dat het uit was) en ik begrijp dat het moeilijk is voor hem hij kan ook altijd met mij praten maar dan vind ik dan moet je je niet zieliger maken dan je bent want het is een goeie gast heb ik ook tegen hem gezegt en hij en dat meisje wonen 25km van elkaar vandaan en ik vind op deze leeftijd zo een lange afstands relatie word niet(heb ik hem niet verteld). Maar ik en mijn andere vrienden zijn er wel voor hem wanneer hij ons nodig hebt.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:38:29 #25
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98293509
Vier A4 'tjes om het uit te leggen. Het vast zo weer aan :D .
The view from nowhere.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:47:06 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_98293938
25 km.. lange afstandrelatie :')
pi_98297824
Niet heel tactisch aangepakt. Voor hem stort zijn wereld even helemaal in en dan is het laatste waar je op zit te wachten iemand die verteld dat 'het allemaal veel erger kan'. Als ik honger heb hoeft niemand mij te herinneren aan de kindjes in Afrika. Daar heb ik op dat moment geen behoefte aan.

Zo vroeg nadat hij het slechte nieuws heeft gehad slaat relativeren nog helemaal nergens op. Dat schiet enkel in het verkeerde keelgat. De eerste dagen gewoon een beetje met hem meepraten 'Kut man, blabla', je snapt het wel. Vervolgens rustig relativeren 'Ze heeft er in ieder geval 4 A4tjes aan besteed, ze geeft dus wel om je, maar er zit gewoon niet meer in' om heel snel over te gaan naar het 'Kijk om je heen, veel meer leuke meisjes!'. Of hem een paar dagen met rust laten waarna hij zelf wel zal gaan relativeren.

Nee... Je hebt het behoorlijk onhandig aangepakt. Ondanks dat je waarschijnlijk helemaal gelijk had zit niemand er op dat moment op te wachten om dat daadwerkelijk te horen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')