Wikiquote:Voor de mens ligt de normale lichaamstemperatuur tussen de 35,8° en 38° Celsius . Er bestaat een zekere dagelijkse variatie; 's nachts om ca 3 uur is de temperatuur het laagst, 's avonds om ca. 18 uur het hoogst; daarnaast kan bij grote lichamelijke inspanning de temperatuur tot boven de 38,5°C oplopen zonder dat dit abnormaal kan worden genoemd.
Klopt, maar dat kan ik me haast niet voorstellen dat daar je lichaamstemp van omhoog gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je doet toch aan de lijn?
Afvallen kost ook meer energie, energie = warmte.
Afhankelijk van hoe de meting wordt verricht verschillen die getallen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:06 schreef Riann het volgende:
Nou ja daarvoor was hij altijd tussen de 36.6 en de 36.8 en in het ziekenhuis zeiden ze dat boven de 37.5 verhoging was en dat over de 38.0 koorts was. Dus volgens jullie is het niks om me eigen druk over te maken.
rectaal thuis en in het ziekenhuis meestal met de oorthermometerquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:28 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe de meting wordt verricht verschillen die getallen.
Daar ging het me niet echt om. Het gaat erom dat waar je meet er altijd wat verschillen zitten in de manier waarop je moet aflezen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Riann het volgende:
[..]
rectaal thuis en in het ziekenhuis meestal met de oorthermometer
Plus wanneer en onder de zelfde omstandigheden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:37 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Daar ging het me niet echt om. Het gaat erom dat waar je meet er altijd wat verschillen zitten in de manier waarop je moet aflezen.
Dat weet ik niet. Ik heb nooit om cijfertjes gevraagd. Maar ik ga het nu een week bij houden smorgens en savonds tempen en dinsdag moet ik naar de pijnpoli voor mijn rug en misschien kunnen hun er ook iets mee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |