abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:03 #1
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98239287
Vorig jaar eens gekeken voor betere H7-pitten voor in m'n auto. Osram Nightbreakers erin gehad, kapot na 3k. Vervolgens de Nightbreaker Plus geïnstalleerd, die zou veel langer mee moeten gaan. In verhouding: ja. In absolute zin: ruk. Na 10k hebben ze allebei, binnen 200km van elkaar, de geest gegeven. }:|.

Nu ben ik aan het kijken voor iets anders. Heb standaard halogeenpitjes erin zitten maar ik merk toch dat die een stuk minder licht geven. Geen ramp als je veel overdag rijdt, maar ik rij regelmatig ook 's avonds en 's nachts en goed zicht vind ik dan erg belangrijk waardoor ik de toegevoegde waarde van goede verlichting herken. Maar nu is de vraag welke nieuwe lampen ik erin moet doen. Ik heb goede verhalen gehoord over Philips Xtreme Power en over Philips Nightguide. Geen idee wat de levensduur is overigens.

Wat zijn jullie ervaringen en overwegingen? Wat is aan te raden en wat niet? Ik hoef niet van de Xenon-look blauwachtige verlichting in elk geval.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:12:57 #2
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98239347
Echte xenon?
pi_98239372
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:12 schreef Goddelijker het volgende:
Echte xenon?
En laat ze dan in godsnaam wel goed afstellen!
pi_98239427
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:11 schreef Mikkie het volgende:
Philips Xtreme Power
Ik was best tevreden over die Xtreme Powers :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:15:50 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_98239430
quote:
Echte xenon?
:r

Zelfs goed afgesteld is het contrast met de omgeving bij die dingen veel te groot. Ja, stoer, wit licht, zelf meer kunnen zien maar damn, kanker op de wegen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_98239474
Zojuist een auto besteld met Xenon.... de testervaringen waren dermate goed dat ik de meerprijs er graag voor over had.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:18:08 #7
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98239490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

:r

Zelfs goed afgesteld is het contrast met de omgeving bij die dingen veel te groot. Ja, stoer, wit licht, zelf meer kunnen zien maar damn, kanker op de wegen.
Ik moet zeggen dat ik er toch erg blij mee was toen ik in het donker in de bergen reed. ;)
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:29:40 #8
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_98239833
Het is, helaas, ook mijn ervaring dat 'sterke' halogeentjes (ik heb zelf H7) inderdaad aanzienlijk korter meegaan dan hun prijs zou rechtvaardigen. Er zitten nu Philips 'Longlife' lampen is die weliswaar een minder fraai lichtbeeld geven maar het wel even lijken vol te houden.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_98239880
Ik ben wel tevreden met mijn Philips Nightguide dingen. Bewegwijzering (rechts) is super helder, terwijl je iets 'minder' licht hebt op de vangrail... Tot nu toe pas 1tje hoeven vervangen, maar naar mijn mening niet sneller dan gewone lampjes.
pi_98240318
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die kutverlichting werkt alleen fatsoenlijk als het af fabriek in een auto zit, of als het door de dealer van het merk officieel en professioneel wordt ingebouwd. Alle andere uitvoeringen met die verlichting maken een auto direct tot een pauperkoekblik voor sjonnies.
pi_98240509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:44 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Die kutverlichting werkt alleen fatsoenlijk als het af fabriek in een auto zit, of als het door de dealer van het merk officieel en professioneel wordt ingebouwd. Alle andere uitvoeringen met die verlichting maken een auto direct tot een pauperkoekblik voor sjonnies.
Dank voor je verhelderende kijk op de zaken, ik waardeer je mening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:52:54 #12
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98240618
quote:
Echte xenon?
Kan ik op dit moment alleen aftermarket kopen en zo geweldig vind ik het ook niet. Bovendien ga ik daar geen honderden euro's voor neerleggen, want er moet ook nog e.e.a. omgebouwd worden dus ik loop zelfs het risico dat het niet werkt. Ik doe het gewoon met wat ik heb, en daarvoor ben ik op zoek naar meningen.
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef TSI het volgende:

[..]

Ik was best tevreden over die Xtreme Powers :)
Kun je nog iets zeggen over de levensduur?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:31 schreef Redah het volgende:
Ik ben wel tevreden met mijn Philips Nightguide dingen. Bewegwijzering (rechts) is super helder, terwijl je iets 'minder' licht hebt op de vangrail... Tot nu toe pas 1tje hoeven vervangen, maar naar mijn mening niet sneller dan gewone lampjes.
Hoe lang heb je er ongeveer mee gedaan dan? Ik was echt verbaasd toen ik na 3k en 10k moest gaan vervangen namelijk... ik was van m'n vorige auto gewend dat ik zo'n 50k met een setje lampen kon doen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98240914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:52 schreef Mikkie het volgende:

Hoe lang heb je er ongeveer mee gedaan dan? Ik was echt verbaasd toen ik na 3k en 10k moest gaan vervangen namelijk... ik was van m'n vorige auto gewend dat ik zo'n 50k met een setje lampen kon doen.
Als ik zou moeten gokken rond de 20k. Maar er is me maar 1 lampje kapot gegaan, de 2e uit de set doet het gewoon nog, dus ik heb nog een reserve over. Geen idee dus of dat toeval is of niet, ik merk namelijk ook niet echt verschil in sterkte tussen het nieuwe lampje en de oude.

Van de andere kant rijd ik niet echt dagelijks 's avonds/'s nachts, eigenlijk alleen in de winter (gewoon 9-5 baan) 's avonds naar huis, en af en toe in het weekend als we ergens in het land zijn geweest.
pi_98240969
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit. Stomme irritante kutdingen :r
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:09:22 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_98241205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er toch erg blij mee was toen ik in het donker in de bergen reed. ;)
JIJ wel, dat hoor je me ook niet ontkennen. De mensen die jij tegenkwam waren er waarschijnlijk wat minder blij mee. Overigens kun je ook gewoon je fricking snelheid aanpassen...

Xenon :r
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_98241211
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dank voor je verhelderende kijk op de zaken, ik waardeer je mening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor je spoilertje, ja, natuurlijk weet ik dat. Dus ik blijf gewoon bij mijn statement... de meeste van die setjes die je ziet zien er gewoon bijzonder sneu uit... en het is ook nog eens zwaar kut voor mede weggebruikers. Ik zie namelijk meerdere opmerkingen daarover...
pi_98241240
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

JIJ wel, dat hoor je me ook niet ontkennen. De mensen die jij tegenkwam waren er waarschijnlijk wat minder blij mee. Overigens kun je ook gewoon je fricking snelheid aanpassen...
Met of zonder Xenon tegen een boom, die boom wint toch wel. Wel sneu dat die boom daardoor beschadigd raakt...
pi_98241309
Ik haat iedereen met felle witte lichten. Ik weet niet wie die grap bedacht heeft, maar die mogen ze ook wel eeuwig opsluiten.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:17:09 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_98241441
Ik heb een heule tijd nightguides gehad, opzich wel fijne lampen maar om nou te zeggen dat ze meer licht gaven.. Nee niet echt.. Ze geven links een gelig licht, midden wit, echt rechts een blauwig beeld op de borden.

Als je meer licht wil zou je toch eens ECHTE 100watt lampen moeten vinden. (Niet die autostyle nepzooi)
pi_98241801
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik haat iedereen met felle witte lichten. Ik weet niet wie die grap bedacht heeft, maar die mogen ze ook wel eeuwig opsluiten.
Da's voor mensen die niet goed zien in het donker. Verder ben ik het wel met je eens: Het verandert niets aan veiligheid, alleen aan het gevoel van veiligheid voor de bestuurder. Alle andere weggebruikers lopen juist meer risico door verblinding etc.

Voor mensen die niet zonder xenon etc. kunnen: Koop normale lampjes en een bril of blijf uit de auto als het donker is.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:36:35 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_98242175
Ik heb gewoon standaard halogeen lampen erin zitten en zelfs op een pikdonker bergweggetje in zuid frankrijk had ik nog gewoon prima zicht. (wel grootlicht aan).

In NL kan je ongeveer zonder verlichting rijden , snelwegen zijn hier prima verlicht.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_98242201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef Redah het volgende:

[..]

Da's voor mensen die niet goed zien in het donker. Verder ben ik het wel met je eens: Het verandert niets aan veiligheid, alleen aan het gevoel van veiligheid voor de bestuurder. Alle andere weggebruikers lopen juist meer risico door verblinding etc.

Voor mensen die niet zonder xenon etc. kunnen: Koop normale lampjes en een bril of blijf uit de auto als het donker is.
Ik heb een bril en nee ik koop geen normale lampen....
pi_98242523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:17 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist een auto besteld met Xenon.... de testervaringen waren dermate goed dat ik de meerprijs er graag voor over had.
Dat is heel begrijpelijk. En netjes af fabriek, dan werkt het ook optimaal.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:10:30 #24
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_98243494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb gewoon standaard halogeen lampen erin zitten en zelfs op een pikdonker bergweggetje in zuid frankrijk had ik nog gewoon prima zicht. (wel grootlicht aan).

In NL kan je ongeveer zonder verlichting rijden , snelwegen zijn hier prima verlicht.
Klopt A6, A67, noem maar op..
pi_98243716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:36 schreef Metro2005 het volgende:

We hebben in Nederland inderdaad alleen maar snelwegen.....
En die verlichting op de snelweg kom je in het noorden van het land niet meer tegen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')