abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:31:20 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98274893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan had je moeten zeggen dat de vraag offtopic was ipv er dieper op in te gaan, dank U
Dat kinderachtige gedrag van je zeg. Je bent maar constant met het vingertje aan 't wijzen. Je voelt je vooral slimmer dan de meeste mensen en aan jou ligt het allemaal niet. Hou dat je zelf vooral voor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98274900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zwaktebod.
Ja ja, de moderaters hier komen dus ook met een zwaktebod door aan te geven dat de topic offtopic is, slimpo
pi_98274943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kinderachtige gedrag van je zeg. Je bent maar constant met het vingertje aan 't wijzen. Je voelt je vooral slimmer dan de meeste mensen en aan jou ligt het allemaal niet. Hou dat je zelf vooral voor.
Achoshie, steeds reageren op de antwoorden die ik aan een ander geef. Wat een zwaktebod van jou weer eens joh
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:31 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98274948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja ja, de moderaters hier komen dus ook met een zwaktebod door aan te geven dat de topic offtopic is, slimpo
Jij beweert dat mijn bron niet juist is of dat ik hem verkeerd geinterpreteerd heb.
Fijn dat we het daar over eens zijn; mijn bron was juist, mijn stelling klopte en was een correct antwoord op een wellicht off-topic vraagje van een medeuser.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:32:57 #65
16180 crew  CoolGuy
pi_98274972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar voordat ze dat deden ging jij maar al te gretig in op wat gsbrder zei, maar nu je in een hoek wordt geluld ga je kinderachtig lopen doen. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt.
pi_98274999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom had ik dat moeten doen?
Ik gaf later aan dat de Wajong 1,75 miljard kostte.
Ja, maar alleen in eerste instantie. Vrijwel al het geld vloeit namelijk toch weer terug naar de Nederlandse samenleving
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:33:48 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, maar alleen in eerste instantie. Vrijwel al het geld vloeit namelijk toch weer terug naar de Nederlandse samenleving
Mijn hemel, wat moet ik hier mee?
Nee, dat geld vloeit niet terug naar de samenleving.
pi_98275023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ik GSbrdr z'n argumentatie gevolgd hebt blijkt dat echter niet per definitie zo te zijn.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:33:58 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_98275024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Achoshie, steeds reageren op de antwoorden die ik aan een ander geef. Wat een zwaktebod van jou weer eens joh
Daar is het een forum voor. Als je 1 op 1 wil discussieren met iemand moet je lekker gaan mailen of pm'en.
pi_98275029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar voordat ze dat deden ging jij maar al te gretig in op wat gsbrder zei, maar nu je in een hoek wordt geluld ga je kinderachtig lopen doen. Misschien ben je toch niet zo slim als je zelf denkt.
Misschien heb je wel gelijk, maar dat verandert toch niets aan de waarheid
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:34:47 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_98275058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk, maar dat verandert toch niets aan de waarheid
Dat klopt. Dat is niet zo gunstig voor jou.
pi_98275068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat moet ik hier mee?
Nee, dat geld vloeit niet terug naar de samenleving.
Als je 1 grote wijk neerpletst waar alleen maar wajongers wonen, komt daar natuurlijk ook een supermarkt, een fietsenmaken, een patatboer.

...volg je me nog een beetje?
pi_98275078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

What else is new :')
pi_98275096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat is niet zo gunstig voor jou.
Die bewering klopt niet, want al ben ik in werkelijkheid wel dom, dan nog verandert jouw bewering dat ik niet zo slim zou zijn als jij denkt, niets aan de waarheid :P
pi_98275099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je 1 grote wijk neerpletst waar alleen maar wajongers wonen, komt daar natuurlijk ook een supermarkt, een fietsenmaken, een patatboer.

En wat nu als die supermarkt z'n goederen grotendeels in het buitenland koopt?

Vanwege comperative advantage?
pi_98275128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En wat nu als die supermarkt z'n goederen grotendeels in het buitenland koopt?

Vanwege comperative advantage?
O, is dat wel zo dan?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:36:58 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275151
quote:

[..]

Je bedoelt een Aldi, met alle producten uit Duitsland?
pi_98275161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O, is dat wel zo dan?
Mwah, als ik de gemiddelde supermarkt inloop zie ik enorm veel producten die niet van oorsprong uit Nederland komen.
pi_98275190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je bedoelt een Aldi, met alle producten uit Duitsland?
Je bedoelt, je kent niet meer ketens dan de aldi???
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:37:49 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_98275194
quote:

[..]

Die bewering klopt niet, want al ben ik in werkelijkheid wel dom, dan nog verandert jouw bewering dat ik niet zo slim zou zijn als jij denkt, niets aan de waarheid :P
Nee dat weet ik, en dat jij op een forum hoog van de toren blaast dat jij slimmer bent dan de meesten ook niet. En dan ga je straks naar bed, en wat heeft dit je dan allemaal opgeleverd? Niks. Hoop tijd kwijt aan de mensen die de moeite niet waard zijn :P

welterusten mensen :)
pi_98275229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mwah, als ik de gemiddelde supermarkt inloop zie ik enorm veel producten die niet van oorsprong uit Nederland komen.
Ja, maar uiteindelijk draait het er om met wat voor producten wajongers uiteindelijk naar huis lopen
pi_98275267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, maar uiteindelijk draait het er om met wat voor producten wajongers uiteindelijk naar huis lopen
Ja, en die komen niet uit het buitenland wil je zeggen?
pi_98275272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, en dat jij op een forum hoog van de toren blaast dat jij slimmer bent dan de meesten ook niet. En dan ga je straks naar bed, en wat heeft dit je dan allemaal opgeleverd? Niks. Hoop tijd kwijt aan de mensen die de moeite niet waard zijn :P

welterusten mensen :)
Dit geld volgens jouw eigen theorie voor iedereen, lieve schat :P
pi_98275306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ja, en die komen niet uit het buitenland wil je zeggen?
Wil je me gaan vertellen dat alles wat een wajonger in de supermarkt koopt, uit het buitenland komt of zo??

Waarom hebben we 't überhaubt hierover???
pi_98275386
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wil je me gaan vertellen dat alles wat een wajonger in de supermarkt koopt, uit het buitenland komt of zo??
Nou, een aanzienlijk deel van de producten zal idd uit het buitenland komen.

Een ander deel van de producten zal door een bedrijf als bijv. P&G worden gemaakt, die heeft een boel Nederlandse merken maar het geld wat ze verdienen gaat gewoon naar de VS hoor.
pi_98275456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nou, een aanzienlijk deel van de producten zal idd uit het buitenland komen.

Een ander deel van de producten zal door een bedrijf als bijv. P&G worden gemaakt, die heeft een boel Nederlandse merken maar het geld wat ze verdienen gaat gewoon naar de VS hoor.
Kijk, daar heb je wel weer een punt
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:42:57 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275481
Daarnaast blijft; de overheid heeft 1,75 mrd aan uitkeringen te doen
Er zijn namelijk 195 520 wajong-ers en die krijgen gemiddeld ¤ 745,87 per maand aan uitkering.
Moet de overheid echter 1,75 miljard binnenschrapen om dit allemaal te kunnen uitkeren? Nee, ook de ambtenaren moeten betaald worden, de kantoren, de registratieformulieren, de belasting gaat ten koste van andere burgers, dit moet geind worden, daar moeten talloze aangifteformulieren voor verstuurd worden.

Uiteindelijk, ook al besteden alle krap 200k wajong-ers hun volledige ¤ 745,87 aan enkel oer-hollandse producten met enkel oerhollandse halffabrikaten en dito grondstoffen, zal er nog steeds geld uit de economie verdwijnen doordat de overheid het ergens vandaan moet halen. Rente op staatsschuld, herverdelingskosten, prima als die begrippen je niets zeggen, maar wees alsjeblieft niet zo eigenwijs. Je blijft maar terugkomen op een discussie die hier niet thuishoort en die we hier niet moeten voeren, maar zeker ook één die jouw stelling:

quote:
vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.
En al was dit dus zo, dan nog is er een discrepantie tussen wat de wajonger krijgt en wat de economie verliest.
pi_98275551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:42 schreef GSbrder het volgende:
Daarnaast blijft; de overheid heeft 1,75 mrd aan uitkeringen te doen
Er zijn namelijk 195 520 wajong-ers en die krijgen gemiddeld ¤ 745,87 per maand aan uitkering.
Moet de overheid echter 1,75 miljard binnenschrapen om dit allemaal te kunnen uitkeren? Nee, ook de ambtenaren moeten betaald worden, de kantoren, de registratieformulieren, de belasting gaat ten koste van andere burgers, dit moet geind worden, daar moeten talloze aangifteformulieren voor verstuurd worden.

Uiteindelijk, ook al besteden alle krap 200k wajong-ers hun volledige ¤ 745,87 aan enkel oer-hollandse producten met enkel oerhollandse halffabrikaten en dito grondstoffen, zal er nog steeds geld uit de economie verdwijnen doordat de overheid het ergens vandaan moet halen. Rente op staatsschuld, herverdelingskosten, prima als die begrippen je niets zeggen, maar wees alsjeblieft niet zo eigenwijs. Je blijft maar terugkomen op een discussie die hier niet thuishoort en die we hier niet moeten voeren, maar zeker ook één die jouw stelling:

[..]

En al was dit dus zo, dan nog is er een discrepantie tussen wat de wajonger krijgt en wat de economie verliest.
Ja hallo! Ik reageer op een discussie die zonder mij al op deze wijze aan de gang was. Laten we geen fingertjes gaan wijzen, doe ik toch ook niet?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:44:43 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bedoelt, je kent niet meer ketens dan de aldi???
Sinds wanneer verkoopt de AH enkel hollandse producten?
Sinds wanneer verkoopt de Lidl, dirk van den broek, em-te, coop, spar of c1000 enkel hollandse producten?
pi_98275608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sinds wanneer verkoopt de AH enkel hollandse producten?
Sinds wanneer verkoopt de Lidl, dirk van den broek, em-te, coop, spar of c1000 enkel hollandse producten?
Ja, jij kwam toch met de aldi. Ik had het over supermarktketens, en daar horen er meer bij dan alleen de aldi

Ik ga naar bed, moet morgen vroeg op. Mazzel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')