abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98207771
Beste klussers & bouwers,

Wij hebben altijd al de droom gehad om een eigen huis te bouwen en nu kregen we pas geleden een mooie kans om een mooie bouwkavel te kopen. Wij zijn echter allebei erg druk en hebben totaal geen verstand van de bouw. Daarom denken we erover een professional in te huren die voor ons de bouw tot in detail kan verzorgen. Het inhuren van bouwadvies en bouwgeleiding leek ons een goede oplossing. Het bouwkundig adviesbureau zorgt er dan voor dat vergunningen geregeld worden, de bouw voorspoedig verloopt en dat de bouwkosten niet uit de hand lopen. Ik vroeg me of iemand ervaring heeft met bouwadvies en bouwbegeleiding? Aangezien wij in Noord-Brabant wonen, dachten we eraan om hier bouwadvies in te huren. Iemand ervaringen met dit bouwkundig adviesbureau? Bedankt!

Gert
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:38:06 #2
4784 gex
De gekste
pi_98210546
Wij zijn ook bezig met de bouw van een nieuw huis, maar wij hebben dit allemaal geregeld bij het architectenbureau, deze begeleiden ons ook bij de bouw, van het indienen van de bouwaanvraag tot de controle na de oplevering aan toe (met alles daar tussen in, zoals bouwtoezicht), dit kost dan wel wat, maar aangezien wij er ook niet veel verstand van hadden, is dit wel geruststellend en het geld waard!
If it ain't broke, I'll fix it anyway
pi_98211110
quote:
5s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:43 schreef Gertjuuh het volgende:
Beste klussers & bouwers,

Wij hebben altijd al de droom gehad om een eigen huis te bouwen en nu kregen we pas geleden een mooie kans om een mooie bouwkavel te kopen. Wij zijn echter allebei erg druk en hebben totaal geen verstand van de bouw. Daarom denken we erover een professional in te huren die voor ons de bouw tot in detail kan verzorgen. Het inhuren van bouwadvies en bouwgeleiding leek ons een goede oplossing. Het bouwkundig adviesbureau zorgt er dan voor dat vergunningen geregeld worden, de bouw voorspoedig verloopt en dat de bouwkosten niet uit de hand lopen. Ik vroeg me of iemand ervaring heeft met bouwadvies en bouwbegeleiding? Aangezien wij in Noord-Brabant wonen, dachten we eraan om hier bouwadvies in te huren. Iemand ervaringen met dit bouwkundig adviesbureau? Bedankt!

Gert
Als ik het goed begrijp heb je dus al een kavel gekocht terwijl je totaal geen enkel idee hebt wat er verder nog bij komt kijken, laat staan wat er nog aan kosten op je af gaat komen?

Vreemd verhaal. Lijkt me eerder een verkapte spampost. (Maar dat is mijn mening, ik kan ernaast zitten)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 19:25:07 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98215279
Het heeft wel wat weg van spammen.

Hoe kom je trouwens uberhaupt op het idee om heel heel huis te laten bouwen op een kavel terwijl je zelf geen verstand van hebt en/of handig in bent :?

Ik zou gewoon een goede lokaal bekende aannemer inschakelen en dan eens met de plannen om tafel te gaan zitten. Je hebt toch al wel enig idee wat je wilt en voor ogen hebt ?
pi_98230018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe kom je trouwens uberhaupt op het idee om heel heel huis te laten bouwen op een kavel terwijl je zelf geen verstand van hebt en/of handig in bent :?
Je hoeft er toch ook geen verstand van te hebben om een woning te laten bouwen door een aannemer ? Daar heb je juist die aannemer voor.
In de gemeente waar ik woon is het heel gewoon om particulier een kavel te kopen voor een 2 onder 1 kap woning of vrijstaand huis.
Je kunt zelf een tekening laten maken, en aan de hand daar van een vergunning aanvragen, of je kiest voor een "cataloguswoning" bij bedrijven zoals Selekthuis, Brummelhuis of Groothuis.

Zelf laat ik op het moment een 2 onder 1 kap woning bouwen door een kleine plaatselijke aannemer, ik heb zelf een tekening (en berekeningen natuurlijk) laten maken door een bouwkundig tekenaar en daarna heeft de tekenaar voor mij de vergunning aangevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')