Nee naar Wubbo Ockelsquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Is die wobble bass ook nog vernoemd naar Jah Wobble ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
Gewoon weer ff de Dub uit jaren 70 opzetten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:31 schreef Faxie het volgende:
Mja Wobblestep vooral tegenwoordig.... best jammer want zo gaat alles wel erg op elkaar lijken.
'k Zie liever weer eens originele beats verschijnen ipv de zoveelste wobble variant op een cliche beat.Ik ken het nou onderhand wel. Het wordt wel erg lastig om het kaf van het koren te scheiden.
Haha ja die was wel leukquote:Op zondag 19 juni 2011 15:58 schreef DrDentz het volgende:
Je snapt het pas als je de laatste South Park aflevering gezien hebt. Je oren zijn te oud voor deze shit.
quote:Breakcore obviously had its best days from 2004 to 2006, when a lot of artists and fans from various scenes took interest in it, and when the press took notice [...] Dubstep is a totally different affair, as this genre now has become so big is has become much more than a trend. Like drum'n'bass or metal, dubstep now refers to something so wide that it doesnt mean much anymore but also that it will never disappear. james blake is supposedly dubstep so is broken note, just like megadeth and sunnO))) are both metal. Dubstep as a stricktly defined entity is a thing of the past.
Je verhaal is echt uberwazig. En daarbij: dubstep komt van uk garage af waarbij basslines steeds grimmiger werden en snares anders stonden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:02 schreef MineraalWater het volgende:
Dubstep is gewoon Diepe muziek, zowel de Feeling als de frequentie van de bass.
De basic is natuurlijk heel makkelijk wat begint op de eerste tel met een Kick, wat word vervolgd door een Snare, en waar natuurlijk op verschillende plaatsen een hi-hat tussen zit. Als laatste natuurlijk de Bassline, waar het bij sommige mensen allemaal om draait.
Dit noemen ze ook wel een drop.
Dubstep begint (bijna) altijd met een intro, dit intro duurt ongeveer 50 seconden (wanneer je naar wat uptempo nummers luisterd) om je alvast voor te bereiden op wat er komen gaat
Dan komt de drop, De Diepe bass die door je heen gaat, en waar de standaard beat nogsteeds doorgaan is gewoon een super gevoel!![]()
De Wobble bass ook wel genoemd.
Een bass die verschillende toonhoogtes en snelheden heeft waardoor je een "Wobbelend" effect krijgt.
Dit is dus de basis van dubstep.
Waarschijnlijk is dubstep afgeleid van DnB.
Iemand kwam met het idee om de basis te pakken van DnB en deze "Uit te rekken".
Toen kwam er een ander persoon aan, en dacht, DAAR MOET MEER BASS IN!
Zo gezegd zo gedaan, en zo ontstond het: Dubstep.
Er is zoveel variatie, En iedereen heeft wel zijn eigen stijl.
Natuurlijk vind niet iedereen de muziek zo geweldig, Het is gewoon een gevoel dat je moet krijgen. Al vind je het niks aan, luister het eens, en vraag je zelf af, Waarom vind ik dit niks aan?
Wat is hier nou zo stom aan dat ik het maar niks vind.
Zo zie ik dubstep en voel ik dubstep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |