Los van het feit of het onzin is wat ik schrijf; de gemeente Einhoven werkt met gemeenschapsgeld dus in die zin heeft de maatschappij er toch wel wat mee te makenquote:Onzin, het punt waar de schoen wringt is die jaarlijkse 2,1 miljoen. Is de gemeente groot genoeg voor een dergelijk bedrag, de komende 40 jaar, los van de eventuele risico's. Maar dat was niet mijn punt, dus nog een keer de vraag: welk gedeelte is er maatschappelijk onverantwoord? De maatschappij staat hier immers los van.
quote:Niet sterspelers Zinédine Zidane, Romario, Luis Figo of Kaká maar de Belg Luc Nilis was de favoriete voetballer waar de Braziliaanse aanvaller Ronaldo ooit mee samenspeelde. Dat meldde de drievoudig wereldvoetballer van het jaar in een interview op de Braziliaanse televisie.
'Ik heb met veel grote spelers gevoetbald', aldus de 34-jarige oud-voetballer. 'Maar met Nilis had ik de beste klik.'
Nilis en Ronaldo vormden vanaf 1994 twee seizoenen het aanvalsduo bij PSV. Ronaldo scoorde in die periode 54 doelpunten in slechts 57 duels.
De Braziliaan zette begin dit jaar een punt achter zijn carrière en mocht vorige week nog een kwartiertje zijn kunsten laten zien in het shirt van Brazilië. Hij speelde de laatste twee jaar voor Corinthians. Eerder kwam hij uit voor onder meer FC Barcelona, Internazionale, Real Madrid en AC Milan. (ANP/Redactie)
Ohja? Dat is mij nieuw. Met hoeveel euro gemeenschapsgeld gaat de gemeente precies aan de haal dan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:32 schreef Tarado het volgende:
Op woensdag 15 juni 2011 10:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Los van het feit of het onzin is wat ik schrijf; de gemeente Einhoven werkt met gemeenschapsgeld dus in die zin heeft de maatschappij er toch wel wat mee te maken
Hoezo is dat nieuw? de overheid, dus ook iedere gemeente werkt met gemeenschapsgeld, dat heeft toch niets met er mee aan de haal gaan te makenquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ohja? Dat is mij nieuw. Met hoeveel euro gemeenschapsgeld gaat de gemeente precies aan de haal dan?
Dat is dus het goede aan de deal. Het geld wat de gemeente leent wordt door PSV met een winst van 3 ton per jaar afbetaald. D'r is geen belasting eurocent van de gemeente Eindhoven gemoeid bij deze deal.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo is dat nieuw? de overheid, dus ook iedere gemeente werkt met gemeenschapsgeld, dat heeft toch niets met er mee aan de haal gaan te maken
Misschien is het je ontgaan in eerdere posts maar ik ben ook niet tegen deze deal (als één van de weinige niet PSV'ers) want het is goed bedacht en ik zou het zonde vinden van de competitie als er weer een topclub wegvalt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus het goede aan de deal. Het geld wat de gemeente leent wordt door PSV met een winst van 3 ton per jaar afbetaald. D'r is geen belasting eurocent van de gemeente Eindhoven gemoeid bij deze deal.
Nou en? Na 40 jaar is alles terugbetaald met 3 ton per jaar extra, en dan heeft de gemeente de grond nog. Iedere cent die die grond opbrengt is dan winst. (Tenzij ik er niks van snap en PSV na 40 jaar die grond hiermee weer teruggekocht heeft, maar zo lees ik dat nergens)quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien is het je ontgaan in eerdere posts maar ik ben ook niet tegen deze deal (als één van de weinige niet PSV'ers) want het is goed bedacht en ik zou het zonde vinden van de competitie als er weer een topclub wegvalt.
Wat ik wel vind is dat jij en vele anderen met een PSV bril op voorbijgaan aan de riscio's van het project, als ik kijk naar de taxaties is die van de Herdgang wel realistisch maar die van de stadiongrond wel erg positief, dat is dus wel een risico voor de gemeente want als het fout loopt is er geen projectontwikkelaar die 1100/vierkante meter voor die grond gaat betalen.
en 40 jaar vooruitkijken in het profvoetbal? Als je ziet wat er de afgelopen 40 jaar is veranderd in Europa op dat gebied.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou en? Na 40 jaar is alles terugbetaald met 3 ton per jaar extra, en dan heeft de gemeente de grond nog. Iedere cent die die grond opbrengt is dan winst. (Tenzij ik er niks van snap en PSV na 40 jaar die grond hiermee weer teruggekocht heeft, maar zo lees ik dat nergens)
Profvoetbal is niet relevant voor de gemeente. Vastgoed is relevant. En 40 jaar vooruitkijken is niet vreemd dan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
en 40 jaar vooruitkijken in het profvoetbal? Als je ziet wat er de afgelopen 40 jaar is veranderd in Europa op dat gebied.
Als profvoetbal niet relevant was, waarom dan deze hulp aan PSV?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Profvoetbal is niet relevant voor de gemeente. Vastgoed is relevant. En 40 jaar vooruitkijken is niet vreemd dan.
Waarom zou PSV niet zelf kunnen lenen bij die Duitse bank? Ze hebben toch dat goede onderpand met weinig risico?quote:
Gemeentes lenen tegen een gunstiger percentage.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Waarom zou PSV niet zelf kunnen lenen bij die Duitse bank? Ze hebben toch dat goede onderpand met weinig risico?
okquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Gemeentes lenen tegen een gunstiger percentage.
Dat klopt, maar dat is aan de gemeente. PSV is verantwoordelijk voor heel veel belastingcenten voor de gemeente uit horecainkomsten. En dat niet alleen tijdens de gloriedagen in de Champions League, een aantal seizoenen terug. Zoals de eerste bevindingen al klonken: de gemeente wil wel iets terug doen. De voorstanders, althans.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien is het je ontgaan in eerdere posts maar ik ben ook niet tegen deze deal (als één van de weinige niet PSV'ers) want het is goed bedacht en ik zou het zonde vinden van de competitie als er weer een topclub wegvalt.
Wat ik wel vind is dat jij en vele anderen met een PSV bril op voorbijgaan aan de riscio's van het project, als ik kijk naar de taxaties is die van de Herdgang wel realistisch maar die van de stadiongrond wel erg positief, dat is dus wel een risico voor de gemeente want als het fout loopt is er geen projectontwikkelaar die 1100/vierkante meter voor die grond gaat betalen.
Omdat dat jaren kost en we komend seizoen weer op het stadhuisplein willen staan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:53 schreef Caland het volgende:
Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag trouwens, waarom acht PSV het noodzakelijk om te streven naar een begroting van 60 miljoen en hun hand op te houden? Waarom niet gewoon flink snijden en opnieuw opbouwen op eigen kracht?
En daar wringt dus imo de schoen. Bestuurlijk er een teringbende van maken en vervolgens bij de gemeente aankloppen maar wel dezefde broek aan willen houden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:41 schreef Buitendam het volgende:
Omdat dat jaren kost en we komend seizoen weer op het stadhuisplein willen staan.
Jij snapt het niet he, het kost de bevolking niks ,en psv levert per jaar miljoenen op voor de gemeente.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
En daar wringt dus imo de schoen. Bestuurlijk er een teringbende van maken en vervolgens bij de gemeente aankloppen maar wel dezefde broek aan willen houden.
Zo werkt dat niet imo, kan je ook niet verkopen aan je burgers.
Volgens mij snap jij het niet. 'Het kost de bevolking niks' is simpelweg onzin, omdat Eindhoven na een x-aantal jaren pas 'winst' gaat maken door de absurd lange looptijd van deze regeling.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:30 schreef psvleons het volgende:
[..]
Jij snapt het niet he, het kost de bevolking niks ,en psv levert per jaar miljoenen op voor de gemeente.
Tijd dat ze ook eens wat voor PSV doen,eindhoven is immers de voetbalhoofdstad van nederland.
Helemaal niet, hoe kom je daarbij? Meteen het eerste jaar krijgt de gemeente 2,4 miljoen. Dan maken ze direct 3 ton winst.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet. 'Het kost de bevolking niks' is simpelweg onzin, omdat Eindhoven na een x-aantal jaren pas 'winst' gaat maken door de absurd lange looptijd van deze regeling.
ook eerder waarom Eindhoven niet gewoon het stadion koopt ipv de grond eronder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |