Vooralsnog zie ik het nog niet direct zitten... al zitten er wel een paar leuke namen bij... mij niets dat voor mij echt over de streep trekt. Sure; Skunk Anansie is wel erg tof... maar van dat soort acts heb ik er wel een paar extra nodig. En ongetwijfeld zullen ze niet in de Alfa tent optreden maar in de Grolsch tent (waar ik onmogelijk kan zijn, als ik als vrijwilliger wederom op de laatste avond bij de Alfa wordt opgeroepen).
Want sinds vorig jaar moet je als vrijwilliger voor de Alfa ineens zo'n 12 uren maken.
Want dat zijn de beste vrijwilligers, dat is ook bij de organisatie bekend.... en daarom pakken ze de middag en de avond ploeg samen. En zo is er voor de vrijwilligers weinig meer te beleven...
Maar terugbuigen doen ze niet... winstoptimalisatie is het devies.
Vorig jaar heb ik last minute afgezegd, en dit jaar kunnen ze ook de rambam krijgen...
Wel bijna 12 uur de geluidsapparatuur bewaken maar daarna veel te weinig tijd hebben om te slapen? Op straffe van het verscheuren van jouw (dure) tent?
Nee, ik heb met veel plezier eerdere jaren op Lowlands gewerkt als vrijwilliger... Maar ze mogen er nu in stikken! Een uurtjes of 7 voor niets werken prima... maar een hele festivaldag, waarbij je constant moet blijven opletten op dronken gasten etc... Nee... misschien interessant voor figuren die er alleen voor de bands binnen de hekken willen staan, maar totaal niet goed voor mensen die fris hun taak willen voordoen.
Dus nee, laat maar zitten.... altijd idioten genoeg die eigenlijk niet eens aan onze poppodium verbonden zijn, die wel nog last minute mee willen.
Twee jaar geleden nog iemand die nu tot de organisatie behoort, die de eerste 4 uur vooral slapend doorbracht in plaats zich van zijn taak te kwijten. Kon ik met 2 (bijna) rookies de soundinstallatie beschermen (waarvan er ook nog eentje halverwege uitviel).
En dan nog Mojo beschermen tegen alle claims... mja toen wel, nu niet meer... ik laat het aan me voorbij gaan. Dat kaartje is me dit niet alles meer waard. Teveel op ons bord, te weinig positiviteit, te veel negativiteit ( het verscheuren van tenten die niet op tijd weg zijn) en te weinig tijd om alvast van te voren in te pakken.... en werkuren van bijna een etmaal, voor wie geen enkele verzekering is gesloten.
En dan niet eens nog even 's avonds naar een ander podium kunnen gaan... Mojo wenst zijn eigen graf te graven, ten koste van de echte liefhebbers. Prima... dit jaar komt mijn club met de helft minder old be's. Steeds meer nieuwelingen, steeds meer mensen die de klap van de zweep kennen... Maar goed, als dit waar Mojo naar op zoek is... dan is dit waar ik Mojo op wijs... nu openlijk. Dan kan men tenminste niet zeggen dat ze het bij een noodlottige situatie hiervoor nooit gewaarschuwd zijn.
Ik heb het gezegd, en ervoor gewaarschuwd. Dit zal ik ook opslaan via andere pc's. En zolang het goed gaat... prima... maar als het straks toch eens fout gaat... leg het dan nog maar eens uit? Ik weet dat ik me hieraan niet kan conformeren als veteraan.... Ik kan niemands veiligheid garanderen, aangezien er nog maar weinigen zijn die zich echt druk maken over de veiligheid van de bezoekers en de meeste mensen zich vooral opgeven opdat ze zelf de leukste foto's en films kunnen plaatsen vanuit deze plaatsen binnen het sound Island.
Soit, veel plezier met die uitdunnig van mensen die wel zo'n 7 a 8 uur scherp kunnen zijn, maar niet langer.
Al Q AIDIOS!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.