abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98176856
Vorige week zijn we met onze poes naar de dierenarts geweest, omdat zij gedrag vertoond dat wij niet van haar gewend zijn (weg kruipen op de gekste plekken, ze is ineens veel liever, ze kokhalst, etc.). De dierenarts heeft na onderzoek vastgesteld dat ze een hernia heeft. Hier hebben wij prednison voor mee gekregen en daarmee moet het overgaan.
Ook heeft de dierenarts een algemene check gedaan wat betreft bloedprikken om te kijken of ze verder gezond is. Hier is uit gebleken dat zij ook een te snel werkende schildklier heeft. Ook hier krijgt ze pilletjes voor.

Hoe kunnen wij er voor zorgen dat zij toch haar pilletjes inneem en zich beter gaat voelen?
We we stampen de pilletjes klein, doen er lekkere dingen omheen, maar ze trapt er niet meer in.

Sinds enkele dagen zien we de poes nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze zit achter de bank, onder de kast of op de keukenkastjes, ze eet amper, drinkt amper (dus ook weinig plassen en poepen) Ook lijkt ze niet fris uit haar ogen (één grote pupil, één kleine pupil en er lijkt een vlies over haar halve oog te zitten).

What to do? :)
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_98176985
Ook niet as je het tussen natte voer doet? Eventueel een merk die ze nog niet kent, een lekkere?
pi_98177049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:48 schreef ABombali het volgende:
Ook niet as je het tussen natte voer doet? Eventueel een merk die ze nog niet kent, een lekkere?
Daar trapt ze 1 of 2 keer in, maar vervolgens ook niet meer...
Zo ook met vleeswaren :(
pi_98177152
Mag je de medicatie oplossen in water?
Huh?
pi_98177192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:46 schreef LieveJuf het volgende:
Vorige week zijn we met onze poes naar de dierenarts geweest, omdat zij gedrag vertoond dat wij niet van haar gewend zijn (weg kruipen op de gekste plekken, ze is ineens veel liever, ze kokhalst, etc.). De dierenarts heeft na onderzoek vastgesteld dat ze een hernia heeft. Hier hebben wij prednison voor mee gekregen en daarmee moet het overgaan.
Ook heeft de dierenarts een algemene check gedaan wat betreft bloedprikken om te kijken of ze verder gezond is. Hier is uit gebleken dat zij ook een te snel werkende schildklier heeft. Ook hier krijgt ze pilletjes voor.

Hoe kunnen wij er voor zorgen dat zij toch haar pilletjes inneem en zich beter gaat voelen?
We we stampen de pilletjes klein, doen er lekkere dingen omheen, maar ze trapt er niet meer in.

Sinds enkele dagen zien we de poes nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze zit achter de bank, onder de kast of op de keukenkastjes, ze eet amper, drinkt amper (dus ook weinig plassen en poepen) Ook lijkt ze niet fris uit haar ogen (één grote pupil, één kleine pupil en er lijkt een vlies over haar halve oog te zitten).

What to do? :)
Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.

Tips voor de pillen: pate achtig kattevoer, daarin de pil laten weken voor een uurtje (moet de pil wel poreus zijn natuurlijk). Second opinion al overwogen?
pi_98177293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef Donders het volgende:
Mag je de medicatie oplossen in water?
Hmm, dat durf ik niet te zeggen. Zou ik na moeten vragen aan de dierenarts eventueel.
Maar ze wil al niet drinken, dus geen idee hoe ik dat water erin moet krijgen? :?
pi_98177385
pillenschieter halen bij dierenarts. Of gewoon handmatig toedienen. Moet je de kat nog wel "vangen"
pi_98177432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Te snel werkende schildklier zou je juist een erg actieve kat verwachten.

Tips voor de pillen: pate achtig kattevoer, daarin de pil laten weken voor een uurtje (moet de pil wel poreus zijn natuurlijk). Second opinion al overwogen?
We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim? :@
pi_98177457
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
Of sta ik hier alleen in?
pi_98177491
de enige manier hoe wij dat ooit voor elkaar kregen was door de poes met 2 man aan te pakken :{

de een met het dier onder de arm en de kaak open knijpen, en de ander de pil achterover stampen ;(
maargoed, dit zal een beetje lastig gaan met een hernia? :N
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:56:29 #11
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_98177498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef jack4ya het volgende:
Wacht even... vergeet die pillen even, ik vind het veel alarmerender dat je poes twee verschillende pupillen heeft.
Dit dus, ga terug naar je dierenarts
pi_98177526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:55 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

We hebben Gourmet (pate) geprobeerd, maar daar trapt ze de eerste keer in, maar vervolgens ook weer niet. We willen wel met haar terug naar de dierenarts, maar even een paar dagen afwachten? Of is dat niet slim? :@
Als je twijfelt zou ik het doen ja. Misschien hebben ze ook pillen die de kat wat makkelijker eet.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:58:28 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_98177612
Hoe lang heeft ze nu twee verschillende pupillen?
Volgens mijn beperkte leken-kennis is dat echt niet goed.
pi_98177686
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:58 schreef jack4ya het volgende:
Hoe lang heeft ze nu twee verschillende pupillen?
Volgens mijn beperkte leken-kennis is dat echt niet goed.
Die hak niet eens gelezen. Nee, dat is per definitie niet goed. Rap langsgaan dus!
pi_98177764
Ik heb even een foto gemaakt (voor zover het er op te zien is) komt er zo aan van haar ogen! :)
pi_98177798
quote:
Nee. Dat vind ik ook vreemd. Het kan duiden op een hersenbeschadiging. Hoeft niet, maar kan wel en ik zou in ieder geval de DA bellen om te vragen of het veilig is hiermee de nacht in te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98177863
Oplossen in water en dan met een spuit erin spuiten.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_98177910
quote:
dit komt wel vaker voor, meestal door blindheid en/of hersenbeschadiging
dit kan te maken hebben met de hernia...
maar als het persoonlijk mijn kat zou zijn had ik toch echt foto's laten maken, katten kunnen veel te goed doen alsof er weinig aan de hand is :{
is ze niet aangereden ofzo?!
pi_98177960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.
pi_98178000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:02 schreef Ghostbuster het volgende:
Werkt niet altijd. Ik heb hier een poes gehad die haar antibiotica resoluut weigerde. Alles geprobeerd: in voedsel, in water, in de bek duwen, oplossen in water, melk of iets anders en inspuiten. Niks.
Uiteindelijk heb ik de medicatie als injectie meegekregen en dat werkte perfect. Poes voelde het prikje niet eens.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98178013
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zou ff niets aan pillen geven tot de dierenarts is geraadpleegd - en dat dient snel te gebeuren.
uhm zijn ze al geweest?
pi_98178049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

uhm zijn ze al geweest?
Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?
pi_98178103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar weet die ook van de verschillende pupillen? Of is dit iets nieuws?
Zoals ik het lees; nieuw.
pi_98178129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees; nieuw.
Dat heeft ze sinds... dit weekend, dus nieuw
pi_98178146
ff gegoogled
'') algehele malaise. Katten die ziek zijn of iets onder de leden hebben kunnen uit onbehagen het derde ooglid (vaak beide ogen) laten zien.''

Dus zegt niks over een hersenaandoening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')