abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:53:06 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98173406
Vorige topics:
Maleisië
Maleisië #2
Maleisië #3

Hier weer verder over het mooie Maleisië :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:17:50 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_98175111
Afteltopic!

Nog 3 weken en 1 dag!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:16:55 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98182836
ik win!
nog een een week en een halve dag :)

(net geboekt)

Blik: Waar ga jij de eerste 2 weken van je reis heen? Dan ben ik er ook nog :) Kunnen we aan de thee (of toch maar bier...)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:33:30 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_98185966
Yeah ook net geboekt :D. Nog twee en een halve week!

Eerst doorvliegen naar Kuching, daar drie nachten (dagje orang oetans kijken, dagje jungle), dan vliegen naar Penang/Georgetown, vier nachten, dan zes nachten Langkawi....

Hier :D
https://www.thedanna.com/index.php

En uiteindelijk nog drie dagen KL.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:30:56 #5
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98194574
Leuk hoor speknek! Hele leuke afwisseling in wat je gaat doen! super!

4 nachten penang is wel lang trouwens.... ik denk dat 1 dag georgetown en een dag een autootje huren en rondrijden (naar dat grote tempelcomplex) genoeg is. strand is daar niet zo boeiend, zeker niet als je nog naar langkawi gaat.

Wat niet wil zeggen dat je je niet kunt vermaken voor 4 nachten hoor, zo lang ben ik ook geweest maar was eigenlijk te lang, en kwam beetje omdat we niet wisten wat we verder zouden doen.

het is wel heeel erg leuk om daar op die foodmarket te eten. echt een aanrader. Goed eten, en wij zijn er niet ziek van geworden in ieder geval.
en ik vind georgetown niet echt een stad om als vrouw alleen te lopen in het donker. Er zal niet gauw wat gebeuren, maar KL voelde voor mij veiliger. Waarschijnlijk ga je je vrouw niet alleen laten maar nja wilde het gewoon ff zeggen ;-)

oh en oerang oetans zijn leuk!!! Ik had er op een gegeven moment een een paar meter achter me staan. die keek me echt zo aan van zo, waarom maak jij geen foto van mij maar wel van al die andere apen? (ik was bang voor hem/haar hihi)
ik zal zo es kijken of ik die foto kan uploaden die ik toen toch maar gemaakt heb
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:51:51 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_98195278
Mooi om te horen :). En Georgetown, tsja, zaten te twijfelen tussen dagje extra Kuching of dagje extra Georgetown, beiden heb je volgens mij vrij snel gehad maar nu gaan we ws. gewoon wat later naar Georgetown en zo vroeg mogelijk naar Langkawi.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:01:26 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98202834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:51 schreef speknek het volgende:
Mooi om te horen :). En Georgetown, tsja, zaten te twijfelen tussen dagje extra Kuching of dagje extra Georgetown, beiden heb je volgens mij vrij snel gehad maar nu gaan we ws. gewoon wat later naar Georgetown en zo vroeg mogelijk naar Langkawi.
klinkt als een goed plan!
ach, t is verder geen straf hoor, georgetown..... ;-)

teeering zeg, ik bel net even de maleisische ambassade of ik mn medicijnen mag meenemen en wat ik daar dan voor moet doen. pfff.... ik moet echt 16 handtekeningen verzamelen. Anders geloven ze me niet bij de douane zegt de meneer van de ambassade...

geen dope mee dus ;-)
pi_98212747
Bako N.P. is makkelijk zonder gids te doen (volg de pijlen :P ) en een nachtje blijven slapen maakt het geheel wel een stuk releaxter...

Waar je alleen even goed naar moet kijken is het vertrekpunt van de bus vanuit Kuching. Dat staat niet echt supergoed aangegeven.
Pak zo vroeg mogelijk de bus, probeer een bootje met meerdere mensen te regelen en spreek met je mannetje van het bootje af hoe laat hij jullie weer op moet pikken zodat je je laatste bus niet mist ;)

over 3 maanden is het weer zover *O*
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:40:35 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_98219434
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:16 schreef Murmeli het volgende:
ik win!
nog een een week en een halve dag :)

(net geboekt)

Blik: Waar ga jij de eerste 2 weken van je reis heen? Dan ben ik er ook nog :) Kunnen we aan de thee (of toch maar bier...)
Eerste 2 weken zit ik in het noorden van Borneo. Sipadan, Kinabatangan, KK en Brunei.

Verder staan Kuching, Bako NP, Singapore en Perhentians in de planning. En misschien ook naar Georgetown, een collega waar ik nu mee samenwerk komt daar vandaan en had wel leuke tips
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:27:28 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_99196274
Borneo was supertof! Zit nu in Georgetown maar vind het vooralsnog wel een beetje een straf. Wat een intens vochtige hitte! Als ik ergens een vies plasje water naast de weg zie liggen moet ik me tegenhouden er niet in te gaan liggen, hoe ga je ermee om?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:34:26 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_99196578
Ik vond Bako NP wel heel leuk met gids. Had een Iban die geboren was in een longhouse en dus veel wist over de bomen e.d. Allemaal dingen waar je zonder gids langsrent zonder te weten wat het is. En het scheelt toch ook weer geregel met de boot en alles (niet dat dat heel moeilijk is, maar toch, minder zorgen = meer plezier).
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:11:07 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99235356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 13:27 schreef speknek het volgende:
Borneo was supertof! Zit nu in Georgetown maar vind het vooralsnog wel een beetje een straf. Wat een intens vochtige hitte! Als ik ergens een vies plasje water naast de weg zie liggen moet ik me tegenhouden er niet in te gaan liggen, hoe ga je ermee om?
Ik vond georgetown ook niet heel boeiend. Je zou een auto kunnen huren, rondje eiland rijden is leuk, en naar de kek lok si tempel (oid)
Qua hitte: accepteren dat je vies en plakkerig bent TOT je weer in NL bent, is dat wat?

Ik zit nu op de perhentians (grote eiland), al bijna een week :@ ben aan het duiken geslagen, en aangezien ik nogal moeite heb met de hoeveelheid informatie, duurt t een beetje lang, en echt erg vind ik t hier niet ;)

Hierna naar de cameron highlands, dan melaka en tussendoor nog wat kleinere plaatsen bezoeken. En dan moet ik weer n beetje nasturen huis :( stom. Ik wil eigenlijk langer blijven, kan ik op mn gemak de hele duikcursus afmaken ipv alleen tot 12 m enzo ;)

Heerlijke luxeproblemen, hihi
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:23:36 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_99235578
ik ben er al een beetje achter, gewoon de spaanse methode; 's ochtends heel vroeg op, 's middags in de airco een dutje doen en er 's avonds weer op uit. Moet je nog steeds drie keer douchen op een dag, maar het is te doen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:30:16 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99235668
Hihi :)
  zondag 10 juli 2011 @ 21:44:30 #15
334361 Dreaming-of-Paris
and the rest of the world.
pi_99296087
Nog 10 dagen voor mij en dan kan voor mij de reis beginnen :D.
pi_99311055
Gaan er nog mensen naar sipadan?
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  dinsdag 12 juli 2011 @ 03:27:36 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99353771
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:44 schreef Dreaming-of-Paris het volgende:
Nog 10 dagen voor mij en dan kan voor mij de reis beginnen :D.
Gemeen! Dan kom ik net terug :(

Veel plezier!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 10:45:42 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_99358220
Langkawi is niet een hele erge straf moet ik zeggen..
(alleen de prijzen zijn even wennen)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:31:48 #19
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_99361712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 10:45 schreef speknek het volgende:
Langkawi is niet een hele erge straf moet ik zeggen..
(alleen de prijzen zijn even wennen)
Alcohol prijzen bedoel je? Ik vond het één groot feest na 7 weken in Johor Bahru en Singapore te hebben gezeten :+
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:56:08 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99369811
Koud in de cameron highlands!
Je kunt het ook gewoon lekker weer noemen, denk graad of 20. Maar geen plak en zweetweer. Wel heerlijk fruit en heerlijke groente
pi_99377988
Toe maar hier ook al een topic over :) Volgend jaar ga ik een half jaar door Azie reizen. Alleen nu heb ik misschien ook het plan om naar Borneo te gaan, de jungle, orang oetans. Alleen is het voor mij nogal onduidelijk waar je dan ongeveer moet zitten? Het liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik ga backpacken. Ik kom nu door indonesie maleisie vietnam thailand.

Ben benieuwd naar de tips :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:43:50 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_99401431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:31 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

Alcohol prijzen bedoel je? Ik vond het één groot feest na 7 weken in Johor Bahru en Singapore te hebben gezeten :+
Alles, zit hier in werkelijk prachtig vijf sterren resort, maar de prijzen zijn Europees. Als je gewend bent een maaltijd voor 3,50 euro pp bij een hawker centre te krijgen, laat 35 euro wel een wat ongemakkelijk gevoel in je kont achter. Ook gelijk problemen met een gemaxte cc toen we hier aankwamen :').
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:07:58 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_99401767
Ik heb groot respect voor backpackers, want met een levensgrote rugzak door de vochtige hel van de tropen struinen, om vervolgens ook niet aan de hitte te kunnen ontsnappen op je smerige kamertje zonder airco die je deelt met stinkende, snurkende mensen... ik houd ontzettend van reizen maar daar zou ik echt wat levensvreugde aan verliezen.

Voor mensen die wel geld hebben kan ik de Pullman Kuching aanraden. Net nieuw dus ze doen allemaal promos, en dan heb je zo een vijfsterrenhotel in het centrum van de stad voor de prijs van een Parijse hostel.
pi_99404886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:07 schreef speknek het volgende:
Ik heb groot respect voor backpackers, want met een levensgrote rugzak door de vochtige hel van de tropen struinen, om vervolgens ook niet aan de hitte te kunnen ontsnappen op je smerige kamertje zonder airco die je deelt met stinkende, snurkende mensen... ik houd ontzettend van reizen maar daar zou ik echt wat levensvreugde aan verliezen.
Als je jong bent, geen geld hebt en toch iets wilt... dan overleef je ook dat wel weer :)
pi_99425783
Deze zomer voor het eerst met een backpack reizen, ben benieuwd of het bevalt.
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')