We hebben haar voederbak en tennisbal gekregen, daar zit ze inmiddels op te kauwen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:23 schreef Bengeltje het volgende:
Leuk een retriever.
Het kleintje is echter pas 4 uur bij jullie, geef hem/haar een paar dagen. Misschien zelfs weken voordat ze jullie helemaal vertrouwt. Laat de kleine zijn gang gaan en zet wat eten en drinken klaar.
Komt vanzelf wel goed. Geduld is hier heel belangrijk.
Hebben jullie niet iets van de fokker? Een dekentje, iets waar de geur van de moeder/broertjes/zusjes aan zit? Een vertrouwd plekje?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:48 schreef Bengeltje het volgende:
Ze heeft ook veel indrukken te verwerken. Voor zo'n kleintje is het ook heel wat, weg uit vertrouwde omgeving. Mensen die maar aan je willen zitten. Nieuwe geuren, nieuwe omgeving...
Lekker laten slapen.
Nietsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wat heeft die fokker jullie eigenlijk geadviseerd of verteld hoe het de eerste dagen zou gaan?
Marktplaatsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:06 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Hoe hebben jullie deze fokker gevonden eigenlijk?
Ok. Ik was er eigenlijk al bang voor ja.quote:
Ai. Dan heb je idd een fokker gehad die uit is op de centen en niet op het welzijn van zijn/haar honden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:25 schreef Milladehond het volgende:
Bedankt voor jullie tips, we gaan ons best doen !
De fokker had maar liefst 6 nestjes van 5 verschillende rassen ...
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:27 schreef densmee het volgende:
je hebt echt geen seconde op internet gekeken hè.
zoek maar eens op broodfokker.
Ik hoop dat je ondanks de slechte start toch een leuk hondje hebt voor de komende jaren
Bedankt !quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:31 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Ai. Dan heb je idd een fokker gehad die uit is op de centen en niet op het welzijn van zijn/haar honden.
Je hebt er nu weinig aan om nog te horen van had maar dit... of had maar dat, maar daar schiet je niks mee op nu .
Veel plezier in elk geval van je pup! Geniet er lekker van! En als je nog vragen hebt stel ze hier gerust
We hebben er over nagedacht uiteraard maar te naïef om uit te gaan van een broodfokker.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:40 schreef erodome het volgende:
Als je nu ineens met allemaal info kan komen, waarom heb je dat niet vooraf gedaan, je hebt toch niet vandaag ineens spontaan besloten om een hond te gaan kopen mag ik hopen?
Is dit trouwens je eerste hond?
het zal ook wel goed komen, maar het houdt de broodfok in stand helaasquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:42 schreef Milladehond het volgende:
[..]
We hebben er over nagedacht uiteraard maar te naïef om uit te gaan van een broodfokker.
Eerste hond: nee
¤450quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:50 schreef erodome het volgende:
Heb je de pup voor een normale goldenprijs gekocht, of was ze voor weinig?(vanaf 600 begint normaal te worden)
Mooi prijs dacht ik zo.quote:
Papoort wel en daar staat stempel van de arts dat ze is ingeent en weer moet op 22 Juniquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:38 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie er een paspoortje/entingen boekje bij gekregen?
Zal mijn best doen, dankjequote:Op woensdag 15 juni 2011 02:42 schreef trovey het volgende:
Ze voelt zich eenzaam en mist haar moeder....als je een bench of grote doos heb zet je haar daar in en zet het geheel naast je bed zodat je haar af en toe even kunt aanraken als ze piept en weet dat ze niet alleen is...werkte heel goed bij mijn puppie 11 jaar terug en de volgende dag zijn ze meestal aan het idee gewend dat het is zoals het is.
Onze pup moest 9 jaar geleden op de gang slapen (bij heben een behoorlijke grote gang waar niets te slopen valt)quote:Op woensdag 15 juni 2011 02:42 schreef trovey het volgende:
Ze voelt zich eenzaam en mist haar moeder....als je een bench of grote doos heb zet je haar daar in en zet het geheel naast je bed zodat je haar af en toe even kunt aanraken als ze piept en weet dat ze niet alleen is...werkte heel goed bij mijn puppy 11 jaar terug en de volgende dag zijn ze meestal aan het idee gewend dat het is zoals het is.
Stop met haar te willen troosten, het enige wat je haar verteld daarmee is dat er ook echt wat aan de hand is, haar angst zal alleen maar groter worden erdoor!quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:55 schreef Milladehond het volgende:
Nu jankt ze, buiten wil ze niet zijn want ze rent gelijk weer naar binnen naar de bench, wat moet ik doen? Haar bij mij op schoot nemen is dat misschien wat ?
Goedkope prijs bedoel je, nu kan je voor dat geld ook wel leuke goldens krijgen hoor, maar voor een duppie op de eerste rij willen zitten en vandaag nog een hond willen hebben is meestal niet zo'n goed idee.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:55 schreef benx het volgende:
[..]
Mooi prijs dacht ik zo.
Succes met de pup
Dat kan ook, ik heb alleen voor een andere manier gekozen die ik zelf prettiger vond (en hoogstwaarschijnlijk mijn 3 buren ookquote:Op woensdag 15 juni 2011 08:14 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Onze pup moest 9 jaar geleden op de gang slapen (bij heben een behoorlijke grote gang waar niets te slopen valt)
1e nacht had onze hond alles bij elkaar gepiept en gejankt, hoe moeilijk het ook was om dat te negeren, binnen 1 nacht was het over en heeft het beestje zonder moeite jaren op de gang geslapen.
Gewoon negeren verder, ze zal over haar angst heen moeten komen....haar begin is niet al te best geweest bij een broodfokker dus zorg er wel voor dat ze goed in contact komt met andere honden en mensen (ook al zal ze daar waarschijnlijk in het begin angstig op reageren), ze moet er doorheen wil je een evenwichtige en sociale hond krijgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:55 schreef Milladehond het volgende:
Nu jankt ze, buiten wil ze niet zijn want ze rent gelijk weer naar binnen naar de bench, wat moet ik doen? Haar bij mij op schoot nemen is dat misschien wat ?
Het viel eigenlijk wel mee, hij zat een klein beetje te janken en toen ging hij maar slapen. De dag erna snapte hij dat we de volgende ochtend terug komen. Tegenwoordig slaapt hij wel gewoon in de huiskamer, maar hij maakt nu ook niets meer stuk. Het ligt denk ik ook een beetje aan de hond, en hoe het huis is ingedeeld.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat kan ook, ik heb alleen voor een andere manier gekozen die ik zelf prettiger vond (en hoogstwaarschijnlijk mijn 3 buren ook).
Oh ik kan daar echt niet tegen, hoe kunnen fokkers zo met die beestjes omgaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef Milladehond het volgende:
Vandaag maar haar in wandelen geweest, ging super, veel gerent en ze kwam telkens wel bij me voor aandacht.
Ook uit mijn hand gegeten en die dingen, maar nu...
Ze bijt ook aan de tralies, het lijkt er nu op dat ze er niet uit mocht bij de fokker.
Maar ja, het beestje is er nuquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:25 schreef _Multiply86_ het volgende:
Voortaan maar eerst goed verdiepen in fokkers, googlen.. en je inlezen over hoe je een pup moet opvoeden. Ik snap dit echt niet hoor..maar goed.
Dat was de TS ondertussen echt wel duidelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:25 schreef _Multiply86_ het volgende:
Voortaan maar eerst goed verdiepen in fokkers, googlen.. en je inlezen over hoe je een pup moet opvoeden. Ik snap dit echt niet hoor..maar goed.
De mijne is een chihuahua en dat zijn dramaqueens als het op zulke dingen aangaan...zeker als ze bijna 8 weken oud zijn en je ze op de vlakke hand kunt houden om ze te dragen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:21 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Het viel eigenlijk wel mee, hij zat een klein beetje te janken en toen ging hij maar slapen. De dag erna snapte hij dat we de volgende ochtend terug komen. Tegenwoordig slaapt hij wel gewoon in de huiskamer, maar hij maakt nu ook niets meer stuk. Het ligt denk ik ook een beetje aan de hond, en hoe het huis is ingedeeld.
Ik snap het op zich wel. Je wilt graag een hondje en gaat er vanuit dat je zo'n fokker wel kan vertrouwen. Je leest je in op internet, maar achteraf blijkt er toch veel meer te zijn dan je denkt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:25 schreef _Multiply86_ het volgende:
Als haar bench zo'n issue voor haar is, zou ik die misschien overdag zelfs gewoon weg halen / dicht doen. Dat ze zich er niet steeds in kan verschuilen. Haar kleedje uit de bench gewoon ergens leggen en de voerbak in de keuken ofzo (of waar je straks ook gewoon haar vaste eet plaats van wilt maken).quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:41 schreef Milladehond het volgende:
Ze jankt nu om eten, wat moet ik doen:
1) toch haar bakje terugzetten in de bench
2) wachten tot ze toch naar buiten loopt om te eten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |