abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98167168
Beste mensen,

Dit topic maak ik, omdat ik benieuwd ben naar jullie mening.
Het volgende is de situatie:

Mijn vriendin gaat in de zomervakantie voor 3 maanden op stage naar het buitenland.
Zij wil dat ik 'vaak' langs kom en zo denk ik er ook over. (3x, dus ga ik 1x per 'maand').
Ze gaat naar Majorca (Ook wel geschreven als ;Mallorca), maar waar het fout gaat, is bij de kosten :)

Ik vind het prima om 3x te gaan en om het grote deel van de kosten daarvan te betalen.
Echter vind zij het abnormaal, dat ik verwacht dat zij een deel mee betaald.

Nu heb ik een beter betaalde baan (we hebben beide een baan), waardoor ik het niet erg zou vinden om 3/4 van de kosten te betalen, maar om alles te betalen, vind ik het te gek voor woorden. Aangezien het niet zo is dat ik daar meer te zoeken heb, als mijn vriendin zelf. Daarbij komt kijken dat zij tijdens haar stage geld verdiend, waardoor het in mijn mening, redelijk lijkt als ze een deel mee betaald.

Ik sta hier zo versteld van, dat ik eigenlijk meer meningen wil, dan van vrienden/familie, aangezien zij niet on-afhangelijk denken. En heeft iemand hier een vergelijkbare situatie bij? Hoe gingen jullie hier toen mee om?

Danku.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:08:37 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_98167359
Dan ga je maar 2 keer.

En verder sluit ik mij bij je vriendin aan.

Verder vraag ik mij af of ze jou ook laat betalen voor je verblijf die dagen dat je daar bent.
pi_98167445
Zij wil dat je vaak langskomt, dan mag ze daar ook best aan meehelpen qua kosten.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_98167498
Houdt er wel rekening mee, dat ik het niet eens der mate erg zou vinden om de volledige kosten te betalen, het gaat me er meer over haar houding in deze situatie.

Ik moet ook de kosten betalen om daar te overnachten, aangezien het in haar hotel niet toegestaan is om 'vriendjes' te ontvangen. Ze is daar voor haar stage, dus het gaat om volledige kosten, vliegreis + verblijf.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:12:58 #5
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_98167582
Het zou eigenlijk niet eens bij me opkomen. Als money het probleem is zou ik 2x gaan, en ik zou het sowieso meer zien als een lekkere vakantie.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_98167602
Gewoon lekker niet meer gaan
pi_98167814
Klinkt mij als een chick die voor het geld gaat.
Lekker thuis blijven en met andere chicks afspreken.
pi_98167882
Gewoon twee keer gaan.
pi_98169227
als je ook nog moet betalen voor je verblijf daar dan is het inderdaad niet meer dan redelijk dat zij deelt in de kosten, en anders zou ik maar 2x gaan, als zij zo graag wil dat je vaak langskomt dan zal zij daar ook een bijdrage in moeten leveren.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:44:12 #10
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_98169327
Klinkt als ware liefde, lekker romantisch

Ain't no mountain high
Ain't no valley low
Ain't no river wide enough baby

If you need me call me
no matter where you are
no matter how far
just call my name
I'll be there in a hurry
you don't have to worry

'Cause baby there
Ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you baby

maar uiteraard uitsluitend als je meebetaalt !
zonnig Brasil
pi_98169333
Ik zou dan gewoon 2x gaan. Als ze heel graag wil je een derde keer komt zeg je dat dit teveel kost, indien ze dit heel graag wilt betaalt ze dan wel, anders blijf je gewoon thuis.
pi_98170231
2x gaan en zelf betalen en als ze dan nog zeikt uitmaken die relatie.
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:24:53 #13
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98171623
Aan de ene kant verwachten dat je elke maand 1x komt opdraven, aan de andere kant weigeren daar een cent aan bij te dragen. Hmmm. Als zij je daar verder onderdak, eten en drinken biedt zou het een ander verhaal zijn, maar als je zelfs dat volledig alleen moet ophoesten en de dame ook verwacht dat ze elke dag van jouw bezoek daar wined and dined wordt op jouw kosten zou ik haar vertellen dat ik dan slechts 1x kom. Omdat je vakantiegeld daarna op is :')
I lost my glasses again
pi_98172214
Als zij eist dat je 3x komt --> dan mag je aan haar vragen om mee te betalen.
Als zij vrijlaat hoevaak je komt --> dan betaal je gewoon alles zelf.

Zo simpel allemaal.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:35:31 #15
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_98172230
Als je zegt dat ze 'wil' dat je vaak langskomt lijkt het me niet dat ze 'eist' dat je elke maand langskomt. Gewoon zelf betalen zeikerd, en anders ga je maar twee keer.
pi_98172297
Hoe oud zijn jullie? En vind je 1x per maand langsgaan niet wat veel?

Daarnaast maak je een rekenfout. Als je 1x per maand langs wilt gaan, dan is 2x genoeg. 1x als zij er al 1 maand zit, 1x als zij er 2 maanden zit.... en een maand later is ze alweer thuis. Je hoeft dus maar 2x langs om haar eens per maand te zien.
pi_98172870
Vind het eigenlijk wel normaal aangezien zij ook zou moeten betalen als zij naar jou zou komen... In het geval dat jij de enige bent die reiskosten maakt vind ik het normaal dat er daarvoor voor een klein deel wordt meebetaald.
pi_98173123
Als je mijn vriendje zou zijn, zou ik alle 3x sowieso de reis en verblijf voor je betalen en als ik dan weer terug zou komen in NL, dan zouden we van jouw geld in het najaar samen nog een keer op vakantie gaan O+
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:56:54 #19
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98173647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:36 schreef VonHinten het volgende:
[...]

Daarnaast maak je een rekenfout. Als je 1x per maand langs wilt gaan, dan is 2x genoeg. 1x als zij er al 1 maand zit, 1x als zij er 2 maanden zit.... en een maand later is ze alweer thuis. Je hoeft dus maar 2x langs om haar eens per maand te zien.
Verhip! :o Problem solved TS. Tenzij mijn onderbuikgevoelens jegens je vriendin juist zijn en ze boos zal worden dat je met deze kennis nog maar 2x langs zal komen. Ik voorspel A) 'je houdt niet genoeg van me' inclusief emotionele chantage B) een episch drama waar een gebronsde Spanjaard bij betrokken is of C) dat de vriendin van TS opeens zwanger is. Of alles in 1x, dat de vriendin boos wordt, vervolgens iets uitspookt met een gebronsde Spanjaard en daar zwanger van raakt. Oeh :D
I lost my glasses again
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:05:05 #20
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_98174219
Ik vind je vriendin krenterig.. Zij verdiend geld, zij 'verwacht' dat je 3x langs komt. En dat je alles lekker zelf betaald, omdat zij wilt dat je komt?

Lol.
pi_98174955
Ze zou het ook later kunnen terugbetalen.
pi_98182872
Snap niet zo goed dat ze moeilijk doet dat ze mee moet betalen.
Ik zou max. 2x gaan, ze is maar 3 maanden weg!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:36:49 #23
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98183815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef Velma het volgende:

[..]

Verhip! :o Problem solved TS. Tenzij mijn onderbuikgevoelens jegens je vriendin juist zijn en ze boos zal worden dat je met deze kennis nog maar 2x langs zal komen. Ik voorspel A) 'je houdt niet genoeg van me' inclusief emotionele chantage B) een episch drama waar een gebronsde Spanjaard bij betrokken is of C) dat de vriendin van TS opeens zwanger is. Of alles in 1x, dat de vriendin boos wordt, vervolgens iets uitspookt met een gebronsde Spanjaard en daar zwanger van raakt. Oeh :D
_O-

Maar inderdaad, 2x van jouw kosten lijkt me voldoende, wil ze meer dan hoor je het wel. Veel succes verder, dit zijn de zwaarste momenten in een relatie. Geef elkaar wat ruimte, anders overleef je het niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Redactie Frontpage woensdag 15 juni 2011 @ 09:13:32 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_98190933
Meer iets voor WGR dit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_98193251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:11 schreef Blaatzor88 het volgende:
Houdt er wel rekening mee, dat ik het niet eens der mate erg zou vinden om de volledige kosten te betalen, het gaat me er meer over haar houding in deze situatie.
Enorme Nederlander ben je toch ook, zeiken over pieken die je blijkbaar wel hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')