abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98218681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar staat bijstand?
Het gaat om uitkeringsgerechtigden, daar werd een bedrag voor gevraagd.
Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.
Edit: onderwijs week nie zeker, maar het is iig een bedrag dat veel hoger zal zijn dan de sociale uitkeringen door de overheid uitgegeven.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:29:13 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!
Graaien? Wat is dat precies en hoe wil je dat aan banden leggen?
Hoeveel kost "graaien" ons en hoeveel levert het ons op? Comfort en zekerheid kost ons dus 169 miljard. Dat is een duidelijke uitgave, zonder aanwijsbare vorm van rendementen op die investering.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98218750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen. ^O^

[..]

Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?
Ik betwijfel dat een ouder in kwestie dan volhard in het 'moeten bijdragen', anderzijds zou ik mezelf ook wel moreel verplicht voelen om bij te dragen wanneer ik 900 euro in de maand krijgt tegenover mijn vaste lasten van zo'n 100 euro (incl. aftrek zorgtoeslag). ;)
Nee ik zou het niet moeten, maar ik zou het niet prettig vinden om mijn ouders alles te laten betalen.
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:30:31 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218832
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.
Edit: onderwijs week nie zeker, maar het is iig een bedrag dat veel hoger zal zijn dan de sociale uitkeringen door de overheid uitgegeven.
Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.
Onderwijs is geen vorm van sociale bescherming, volgens de door het CBS gehanteerde definitie
pi_98218916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.
Onderwijs is geen vorm van sociale bescherming, volgens de door het CBS gehanteerde definitie
Okay. Blijft het punt verder staan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:32:57 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Okay. Blijft het punt verder staan.
Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:

quote:
Aan werklozen werd in 2009 circa 8 miljard euro uitgekeerd. Dat was 28 procent ofwel 1,8 miljard euro meer dan een jaar eerder.
pi_98219125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:

[..]

Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:36:18 #158
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98219164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En volstrekt niet uitgelegd.
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets roepen van 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien. Maar wel geld uitgeven voor het idee van veiligheid en oorlogen. Ik vermoed als complotdenker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugtevoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het frappante is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Ach ik babbel maar een eind heen ik stop nu wel even met posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 15-06-2011 20:42:04 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:37:44 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98219248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zeg maar niks...wat een kindergarten hierzo...pfff
Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:37:49 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98219257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.
En dus een dood spoor. Gevalletje van over de schutting gooien bij een andere verantwoordelijke instantie. Gemeenten willen je in dat potje hebben, het UWV dumpt je ook liever ergens anders en het Rijk zit al helemaal niet te wachten op uitkeringsgerechtigden.
pi_98219312
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Wel interessante discussie, maar misschien kan die ook beter in een andet topic gevoerd worden. Aex danwel pol bv.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:44:19 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98219663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Ik ben het helemaal eens als je stelt dat er amper sprake is van marktwerking in de zorg, het wordt nog altijd als een overheidsaangelegenheid gezien en elk jaar zijn er heilloze debatten over de pil in het basispakket (confessionelen: nee) of de rollator erin of eruit. Dat blijft gerommel in de marge.

Het CBS neemt op grond van ervaringsgegevens aan dat de collectief gefinancierde zorguitgaven tot 2015 met tien miljard euro zullen toenemen, zonder inflatiecorrectie of loonbijstellingen. Dit is een groei waar kabinetten zich niet aan durven te branden, waar ocw, defensie en vrom pas op de plaats maken, zullen politici het niet aandurven deze groei van 10 miljard te beperken. De vraag is ook hoe dit kan zonder draconische maatregelen die welvaartsverlies voor zorgbehoevenden gaat opleveren.

Hier zie je hoe de uitgaven moeten dalen tussen nu en 2015, maar de zorgkosten zullen stijgen.
Het aandeel zorgkosten neemt dus een steeds grotere hap, totdat dit straks ook snijden in de uitkeringen zal gaan opleveren.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:53:42 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98220187
Ik wil ook zo'n WA-jong uitkering, waar moet ik mij melden om al dat gratis geld te cashen? 8-)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_98220252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil ook zo'n WA-jong uitkering, waar moet ik mij melden om al dat gratis geld te cashen? 8-)
bij je huisarts zou ik beginnen.
pi_98221411
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.

Per jaar is de groei van allerhande uitkeringen al zo hoog als de totale uitgaven voor de hypotheekrente. Eén keer de HRA afschaffen compenseert slechts de groei van de verzorgingsstaat voor 1 jaar in 2014
Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te maken
pi_98221483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.
En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?
Joh, vraag anders een wajong uitkering aan! Gratis geld cashen, toch?!
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:20:24 #168
16180 crew  CoolGuy
pi_98221733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?
Joh, vraag anders een wajong uitkering aan! Gratis geld cashen, toch?!
...

Neuh, ik kan prima begrijpend lezen. Dat moet ik voor m'n werk onder andere ook. Die heb ik ook al gehad, maar das niet zo geweldig, een uitkering. Ik werk liever.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 21:20:54 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_98221766
Het staat iedereen vrij om een uitkering aan te vragen.
pi_98221942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

...

Neuh, ik kan prima begrijpend lezen. Dat moet ik voor m'n werk onder andere ook. Die heb ik ook al gehad, maar das niet zo geweldig, een uitkering. Ik werk liever.
Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.

Maar wat ik nog erger vind zijn die mensen die en een uitkering hebben, en nog eens zwart zitten bij te verdienen zodat ze hun nieuwe 142in flatscreen TV kunnen betalen :?
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:25:35 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222084
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te maken
Er werd hier gevraagd hoeveel uitkeringen kosten.
De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040. Gecorrigeerd een goede 5 - 6 miljard in 2040 dus voor jongeren die voor de rest van hun leven min of meer afgeschreven zijn, of hoe jullie het zelf interpreteren. Dit zijn cijfers die ons terug doen denken naar het WAO-drama (200k - 700k)

We moeten voorkomen dat we straks een grote groep jongeren hebben die niet meer kunnen werken, dat kan enkel door de regels aan te scherpen voor mensen binnen- en buiten het huidige wajong-regime. Nu krijg je geen Wajong als je niet op eigen kracht 75% van het minimumloon waard bent, dat is toch mensonterend? "Wij vinden dat jij het niet waard bent te werken, want je krijgt te weinig salaris van je denkbeeldige baas."
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:26:40 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_98222172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.

Maar wat ik nog erger vind zijn die mensen die en een uitkering hebben, en nog eens zwart zitten bij te verdienen zodat ze hun nieuwe 142in flatscreen TV kunnen betalen :?
Oh ik kan me dat wel voorstellen. Die mogen ze spreekwoordelijk opknopen wat mij betreft.

Ja, die mensen moeten ze ophangen gewoon. Want niet kunnen werken, maar zwart ineens wel kunnen werken? Opknopen.
pi_98222286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040. Gecorrigeerd een goede 5 - 6 miljard in 2040 dus voor jongeren die voor de rest van hun leven min of meer afgeschreven zijn, of hoe jullie het zelf interpreteren. Dit zijn cijfers die ons terug doen denken naar het WAO-drama (200k - 700k)

We moeten voorkomen dat we straks een grote groep jongeren hebben die niet meer kunnen werken, dat kan enkel door de regels aan te scherpen voor mensen binnen- en buiten het huidige wajong-regime. Nu krijg je geen Wajong als je niet op eigen kracht 75% van het minimumloon waard bent, dat is toch mensonterend? "Wij vinden dat jij het niet waard bent te werken, want je krijgt te weinig salaris van je denkbeeldige baas."
2040. :') tegen die tijd is de wereld al 10x gewijzigd. Over drama-argumenten gesproken :D
pi_98222303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040
En dit is dus BS, wat ze gedaan hebben is gewoon met een rechte lijn geëxtrapoleerd wat de toename zal zijn, terwijl de toename van pak-em-beet de laatste 8 jaren voor een groot deel te wijten is aan 1)De toegenomen bekendheid van de wajong waardoor velen pas jaren later in de wajong zijn terechtgekomen en 2)Omdat gemeentes "ineens" werk maakten van het doorspitten van hun dossiers om maar zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te krijgen "omdat ze er ineens zelf voor moesten gaan dokken"

Die 500000 is gebaseert op lucht, maar iedereen speelt dat spelletje mee omdat het wel zo makkelijk is. Gewoon een ander besmeuren zodat hun villasubsidie niet aangeraakt hoeft te worden.

Echt, weet je wat? Trek die lijn anders een even door, zal je zien dat volgens diezelfde lijn in 2200 IEDEREEN in de wajong zal zitten!!

En dat is BS, maar dat komt omdat de hele "500000" redenatie BS is

Edit:Voor de duidelijkheid, die 2200 is uit de lucht gegrepen, kan namelijk ook 2300 zijn oid
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:32:54 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222588
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter :)

Schatte het Centraal Planbureau (CPB) eind 2007 nog dat er in 2040 400.000 zijn (tegenover 168.000 op dit moment), nu zou het om 500.000 uitkeringen gaan, zo denkt Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal-Economische Raad, de SER. Dat komt ook doordat de uitstroom extreem laag is. Van de mensen met een Wajong-uitkering vindt slechts 9 procent een normale baan.

Dag en nacht, het hele jaar door, komen bijna twee jongeren per uur in de Wajong terecht, schetste Piet Hein Donner, CDA-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vorige week in Dordrecht. De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')